@halil fatih akbaş
Diğer bisikletim Merida Crossway 900. 28 jantlı bir hibrit. Yüksüz vaziyette günlük turlarda 28 jant hibrit bisiklet keyfini bir Surly veremez. Ama Merida'yı 40 kg yükleyince de yollar çekilmez oluyor.
Bu iki bisikleti kıyaslayacaksam, Merida bir sedan otomobilse, Surly LHT bir kamyonet. İkisinin de görevleri ayrı.
Amaç sürüş zevki olsaydı Surly LHT kadro kullanarak çok daha değişik bir bisiklet toplayabilirdim. Ama buradaki dizayn kriteri en ağır şartlarda, en zorlu yollarda, çok uzun mesafeler boyunca problem çıkarmayacak ve ağır yükler taşıyacak bir bisiklet toplamaktı. İşte o yüzden V fren, o yüzden amortisörsüz çatal, o yüzden 26 jant.
Örneğin hidrolik fren olsaydı sürüş zevki açısından daha konforlu olmaz mıydı? Olurdu ama bir 3. dünya ülkesinde arıza yaparsa tamiratı imkansız olurdu.
Diğer bir örnek 28 jant olsaydı da dönme sürtünmesi daha az olsaydı (bisiklet kendiliğinden aksaydı). O da iyi olurdu ama arka bagajda 40 kg kamp yükü varken daha kısa telli 26 jant mı daha sağlam, 28 jant mı? Zor coğrafyalarda 26 jant yedek parçası bulma kolaylığı da cabası.
Uluslararası turları amaçlayan bisikletçilere benim tavsiyem. Eğer konfor ön plandaysa ve nispeten uygar ülkelerde (Avrupa gibi) seyahat yapılacaksa Surly yerine Koga Miyata düşünün derim. Ama 3. dünya ülkelerine bu bisiklet gidecek derseniz, Surly başka yolu yok. Bu benim naçizane fikrim, lütfen çok bilmişlik olarak algılamayın.