Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bir Surly Long Haul Trucker daha

bisikletinizin parcalarini ozenle secmissiniz cok begendim.cekis sistemi xt nin 10lu trekking serisi mi?
 
Scudo
@halil fatih akbaş

Doğrudur. Çekiş sisteminin tamamı XT Treking serisi.
Aynakol: FC-T781 (24-32-44)
Kaset: CS-M771 (10x) (11-32)
Vites kolları: SL-T780
Arka değiştirici RD-T780
Ön değiştirici: FD-T781
 
  • Beğen
Tepkiler: halil fatih akbaş
biraz özel bir soru olacak ama hangi site ile alışveriş yaptınız ve size maliyeti ne oldu?
 
@halil fatih akbaş

Ben bir çok malzemeyi bu siteden sipariş ettim.
(link)

Almanya Aachen merkezli bir site. Şimdiye kadarki alışverişlerimde hiç bir problem yaşamadım. Her zaman ilgili malzemenin teslim sürelerini belirtiyorlar ve teslimde hiç problem çıkmıyor.

Kargoları Almanya'dan DHL ile yola çıkıyor, Türkiye'ye girdiğinde PTT devralıyor. Ancak kargolar takipli, yani paketin şu anda nerede ve hangi aşamada olduğunu sürekli internetten takip edebiliyorsunuz. Böylece paket kaybolmuyor. Kaybolsa da sizin sorumluluğunuz değil. Sonuçta paketi aldığınıza dair imzanız olmadığı için yenisini göndermekle mükellefler.

Fiyat konusuna gelince kesinlikle Türkiye'den satın almaktan çok daha ucuz. Bazı mallar neredeyse Türkiye fiyatlarının yarısına.

Siteye login olmadan misafir gibi girerseniz, malların Almanya satış fiyatlarını görüyorsunuz. Ama eğer Türkiye adresiyle kaydolmuşsanız. %19 daha düşük fiyat görüyorsunuz. Kısacası Türkiye'ye gönderdikleri mallarda Almanya mağaza satış fiyatından % 19 KDV'sini düşerek faturalandırıyorlar. 75 €'nun üzerindeki kargolarda PTT gümrüğünün teslimde %18 KDV eklediğini unutmayın.

Kargo fiyatları ise, kadro gibi büyük paketlerde 35€, normal paketlerde 15€.

Bisikletin kaça mal olduğunu buradan söylemeyeyim. Ama ilgili siteye girip fiyatları kontrol edebilirsiniz.
 
Ertuğrul Bey ilginize çok teşekkür ederim.Ürün gamı olarak çok zengin bir site en kısa zamanda t780 fren setini alacağım.Bisikletinizin sürüş keyfi ile ilgili görüşlerinizi de almak isterim
 
Çok güzel olmuş. Ben de yaza kadar toplamayı planlıyorum bir tane. :)

Arka bagaj için hangi marka/modeli seçtiniz?
 
@halil fatih akbaş

Diğer bisikletim Merida Crossway 900. 28 jantlı bir hibrit. Yüksüz vaziyette günlük turlarda 28 jant hibrit bisiklet keyfini bir Surly veremez. Ama Merida'yı 40 kg yükleyince de yollar çekilmez oluyor.

Bu iki bisikleti kıyaslayacaksam, Merida bir sedan otomobilse, Surly LHT bir kamyonet. İkisinin de görevleri ayrı.

Amaç sürüş zevki olsaydı Surly LHT kadro kullanarak çok daha değişik bir bisiklet toplayabilirdim. Ama buradaki dizayn kriteri en ağır şartlarda, en zorlu yollarda, çok uzun mesafeler boyunca problem çıkarmayacak ve ağır yükler taşıyacak bir bisiklet toplamaktı. İşte o yüzden V fren, o yüzden amortisörsüz çatal, o yüzden 26 jant.

Örneğin hidrolik fren olsaydı sürüş zevki açısından daha konforlu olmaz mıydı? Olurdu ama bir 3. dünya ülkesinde arıza yaparsa tamiratı imkansız olurdu.
Diğer bir örnek 28 jant olsaydı da dönme sürtünmesi daha az olsaydı (bisiklet kendiliğinden aksaydı). O da iyi olurdu ama arka bagajda 40 kg kamp yükü varken daha kısa telli 26 jant mı daha sağlam, 28 jant mı? Zor coğrafyalarda 26 jant yedek parçası bulma kolaylığı da cabası.

Uluslararası turları amaçlayan bisikletçilere benim tavsiyem. Eğer konfor ön plandaysa ve nispeten uygar ülkelerde (Avrupa gibi) seyahat yapılacaksa Surly yerine Koga Miyata düşünün derim. Ama 3. dünya ülkelerine bu bisiklet gidecek derseniz, Surly başka yolu yok. Bu benim naçizane fikrim, lütfen çok bilmişlik olarak algılamayın.
 
@Can Vural

Arka ve ön bagaj orjinal Surly olacak. Sipariş verildi, ödemesi yapıldı, kargo yola çıktı. Sanırım önümüzdeki hafta teslim alırım.

(link)

Diğerlerinden daha ağır (arka 1382, ön 1260 gram), ama olsun. diğerleri ancak 25 kg yüke garanti verirken Surly Cr-Moly malzemeden mamul olmasının avantajıyla 80 lbs(=36 kg) yüke garanti vermekte.
 
Evet, Surly projesi artık tamamen bitti. Bisikletin eksik parçası ve aksesuarı kalmadı. Bunlar da fotoğraflar.
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0493_zps702b97da.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0494_zpsd6e93645.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0496_zps180f962c.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0497_zps2de5df28.jpg
Bisiklet üzerinde taşınan su sadece yolda içmek için kullanılmıyor, bazen de su olmayan yerde kamp esnasında gerekebiliyor. Bu durumda en iyi çözüm suluk kafeslerinden en az birinin 1,5 lt su taşıyabilme kapasitesinde olması. Ancak kafes normalden uzun olduğu için montajında problem çıkabiliyor. Ben bu sorunu kafesi Delrin malzemeden yaptığım montaj adaptörü ile çözdüm. Bu sayede 1,5 litrelik kafesi 2 cm kadar daha yukarı kaydırdım ve diğer kafes montajına engel olmadı. Konuyla ilgili şu linkte suluk kafeslerin montajı ve seçimi ile ilgili bilgileri bulabilirsiniz. (link)
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0498_zpsc103a2dc.jpg
Fotoğraftaki aparatın adı gidon stablizatörü. Bu aparatla ilgili detaylı bilginin olduğu link burada: (link)
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0499_zpsb5c0f0c6.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0500_zps77bf52cb.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0501_zpsa5720124.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0503_zpsd6fe8c4a.jpg
Surly kadrodan şık ve fonksiyonel bir detay. Kadronun üzerinde yedek teller için yer ayrılmış.
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0504_zpsd3b9793f.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0505_zpsbb8a7b30.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0513_zpsb0c98542.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0514_zps275f94cb.jpg
Surly Long Haul Trucker modelinde park ayaklarını tavsiye etmiyor. LHT’lerin ağır yük taşımak için kullanıldığını, bu yüzden de park ayaklarının güvenli olmadığını söylüyor. Ama yine de park ayağı kullanılmak istenirse hiç olmassa Pletscher marka ortadan monte edilen çift ayakların kullanılmasını öneriyor: (link)
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0508_zps29322dda.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0509_zpsae80ec41.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0511_zpse23f5842.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0512_zpsc2959338.jpg
 
Gözün(m)üz aydın.

Tarz olarak bana çok uzakta olsa parça listesi iştah kabartıyor.

Böyle dolu dolu görünce acaba araya müzik sistemide sığdırılabilirmi diye düşünmedim değil :)

Güle güle kullanın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertugrul.Arda
Güle güle kullanın. Büyük bir zevkle takip ettim toplama aşamasını. Son halini seyretmek ayrı bir zevk. Bütün parçaları tamamladım. Sadece kadro ve bagajlar kaldı. Onu da gelecek yıla erteledim. Hayali daha çok zevk veriyor:)
 
Maşallah. Gerçekten bilginiz, beceriniz ve emeğinizle mükemmel bir iş çıkarmışsınız ve çok güzel bir bisiklet toplamışsınız.
Allah kazasız belasız güle güle kullanmayı nasip etsin inşallah. Bisikleti toplarken aşama aşama anlatarak videoya alsaydınız keşke ( biraz zahmetli olurdu :) ama ) ileride hem güzel bir anı olurdu, hemde bu işe hevesli insanlara çok değerli bilgiler vermiş olurdunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertugrul.Arda
@N.ÖZKAN


İnanın işin montaj aşaması çok kolay. O yüzden videoya çekmeye çok gerek yok. İnsan takıldığı yerde zaten Youtube'a başvuruyor. Yeter ki yapılacak olan iş kaleminin İngilizce anlamını bilsin. Arama motoru hemen bir Youtube videosu buluyor. İşin asıl zor kısmı, malzeme seçmek. Malzeme seçmek derken, "hangi marka model malzemeyi alayım" anlamında değil. Örneğin Jantı, göbeği, telin marka modelini seçtiniz; zor olan tel boyunu hesaplayabilmek. Diğer bir örnek, diyelim ön değiştiricinin markasını, modelini seçtiniz, peki değiştiriciye tel yukarıdan gelen modelden mi olacak yoksa aşağıdan gelen modelden mi (tamamen kadroya bağlı). Veya furş takımını doğru belirleyebilmek için kadronun ölçülerini tespit etmek gerekiyor. İşte işin zor kısmı bu.
Ben 2 ay bilgisayar başında internet üzerinden dersimi çalıştım. Montaj sadece 2 gün sürdü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nomad
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0514_zps275f94cb.jpg

Şu arka maşanın üzerinde görülen tel gibi şey, ne işe yarıyor?
 
Halil Bey Fotoğrafta görülen o teller yedek jant telleri.
Surly kadrolara mahsus küçük şık bir detay. Bu sayede kadronun üzerinde 3 adet yedek tel taşıyabiliyorsunuz. Neden 3 adet? Çünkü bir bisiklette en fazla 3 değişik jant teli bulunabilir. Ön tekerin sağı ve solundaki tellerin boyu aynıdır. Arka tekerin sağ ve solundaki tellerin boyu ise farklıdır. Bu nedenle eğer arka jant tellerinden herhangi biri ön jant tel boyu ile aynı olmazsa bisiklette 3 değişik tel boyu var demektir.

Daha uzun turlar için, bana 3 tane yetmez, biraz daha fazla taşıyayım derseniz, en uygun yer sanırım sele borusunun içidir.

http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0503_zpsd6fe8c4a.jpg
 
@Ertugrul.Arda


Çok ince düşünülmüş harika bir detay, bisiklet çok güzel oldu güle güle kullanın...
 
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/aSC_0501_zpsa5720124.jpg

Bir soru daha; arka fren tesisatında görülen "kalem pil" gibi duran o adaptör şeysi freni yumuşatmaya yarıyor sanırım.. Tam işlevi nedir ve aslında ön frende olması gerekmez mi acaba?
 
@Halil MUSLUOĞLU

Ben de böyle bir aletle ilk defa XT fren sisteminin kutusunu açtığımda karşılaştım. Araştırdım onun görevi frenin (tabiri caizse) kazıklamasını önlemekmiş. Ve haklısın önde olması daha iyiymiş. O yüzden fotoğrafı çektikten bir kaç gün sonra değiştirdim.
 
Afedersiniz arkadaş biraz fesatlık yapacağım. Güzel velespitiniz var Allah tekerine taş uğratmasın, asfalt yoldan ayırmasın. Cihangir taraflarında turlar nasip etsin. Şimdi çok merak ettiğimden şunu soracağım bayağı kalibreli bir bisiklet yapmışsınız hayırlı olsun herhalde bu bisikletle misyonunuz Dünya üzerinde 3 tur yapmak, beş kıtanın en yüksek dağlarının zirvesine bisiklet ile tırmanıp bisikletli dağ kaplanı ünvanı almak veya profil resminizde olduğu gibi safariye bisiklet ile çıkmak. Çünkü garibim Serkan Taşdelen türkiye de adım atmadık metrekare bırakmadığında (pek çoğumuzun coğrafya kitaplarında bulamayacağı hakkariye kadar), baki berk kayalar isimli adını duymadığımız üniversite talebesi cebinde 5 parasız Türkiye ve Avrupa turuna çıktığında ve de Gürkan Genç sessiz sedasız kron isimli bir yerli ile kellesini koltuğa alıp abd li komandoların bile girmediği ortaasya steplerine tek başına uzandığında bu kadar PR çalışması gerçekleştirmemişlerdi.
Ainesi iştir kişinin lafa bakılmaz şahsın görünür rütbei aklı eserinde der ziya paşamız. İlk önce bi eserimizi ortaya koyalım ne bilim bir Belgrat ormanlarına kadar (sırbıstandaki değil) bilemedin bir izmit e kadar bir tur yapalım ondan sonra 'arkadaş işe bisikletin kralı budur bak jant tellerini bilem düşünmüş herifçioğlu' diyelim.
kıssadan hisse ben bisiklete bisiklet demem bakinin, gürkanın, serkanın yaptığını yapmadıkça...
 
  • Beğen
Tepkiler: phrygian
Geri