Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bir tane Cyclocross da benden... Centurion Crossline

Murat abi gerçekten ama gerçekten doğru ''yol'' u bulmuş yola gelmişsin. Ama gerçekten tam anlamıyla doğru '' yol '' u bulmuşsun. Çünkü kardornun geometrisi ve aerodinamisi çok iyi. Arka bacaklar alüminyum ve alt bacaklar kıvrık olduğu için büyük ihtimalle konforlu olacaktır ama Gerek alt borunun aerodinamikliği gerek arka üst bacakların dikliği performansı yükseltecektir. Zaten kadronun alın borusu 3 4 cm daha kısa olup aynı oranda üst boruda bi 2 cm kadar kısa olsa zapdetmesi güç olan çok hırçın bir kadro olacakmış kendisi. Maşanın karbon örgüsü çok güzel görünüyor. Kıvrık maşa olması önden gelen sarsıntıları emerek azaltacak ve konforu arttıracaktır. Geometrisi olsun görüntüsü olsun aerodinamikliği olsun gerçekten çok hoş bir kadro almışsınız. Hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin inşallah. Yalnız dikkat etmek gereken bir husus var abi. Bende bb30 orta göbekli kadro kullanıyordum 2 gün önceye kadar. Orta göbek alırken bb nin çapı önemli resimlerden anlayabildiğim kadarıyla benimkiyle aynı 92 mm yatak almak gerekiyor gibi görünüyor. Ben ilk 86 mm göbek almıştım uymamıştı. Eğer benim dediğim gibi ise 92 mm token bb30ar modeli orta göbek in performansı çok iyiydi. Kullanılabilitesi var. Seramik rulmanlı akışkanlığı çok iyi bir göbek. Bunun dışında denilecek bir şey de yok heralde. Ultegra setide tamamlarsanız on numara beş yıldız olarak çıkacaktır yola. Tamamlandığı günü merakla bekliyorum :) Kolay gelsin. İşiniz gücünüz rast gitsin.
 
Scudo
@murat cömez
bir çok olağanüstü yol bisikletinin üzerinde.
 
Neyse sizin dediginiz gibi olsun, demekki yol bisikletlerinde görünen jantlar cyclocrossa takilmiyor. Ayrica o gördügünüz yol lastiklerini takacagimi nereden biliyorsunuz. Kusura bakmayin size ters cevap verdim herhalde, benim konumda baska lastikler üzerine yorum yaptiginizi bilmiyordum.
 
@ömer karan

Ömer öncelikle iyi dileklerin icin sana tesekkür ederim.
Bana o 86mm ile 92mm ölayini iyiki söyledin, en azindan dikkat edecegim bir noktayi ögrenmis oldum, eger senin dedigin gibiyse dedigin token göbegi alirim. Allah senden razi olsun bana yardimci oldun, ben pek yol bisikletlernden anlamiyorum. Simdi arka ön aktaricilar ve fren vites kollari sti Ultegra takim olacak. Benim aynakola hangi kasset uyumlu ve nasil lastik takmam gerekiyor bunlari bilmiyorum. Ayrica Gidonda nelere dikkat etmem gerekiyor (Mesela ölcüsü ne olmasi gerekiyor, bandi nasil ve hangi marka olmasi gerekiyor, baska dikkat etmem yerleri varmi?). Yardimci olursan sevinirim.

Tercübeli diger arkadaslardanda yardim bekledim ama pek yardimsever kisi yok gibi.
 
@murat cömez

Vallahi cok alindim. :) Murat, nasil bir gidon takamak istedigini bilmiyorum. Bir ara düz gidon söz konusu idi. Simdi Ultegradan bahsettigine göre, koc boxnuzu takmaya niyetlenmissin galiba! Ama tam nasil bir bisikjlet olmasi gerektigini yazarsan, yani kafanda nasil bir sekil oldugunu söylersen, biraz daha net bir seyler söylenebilir. Bak benim Müsing bozmasi cyclocrossun resimlerini koydum. Hatta gidonu nasil sardigimi izah ettim. Gidon banti konusu, hem mali, hem, estetik cok alternatifi olan bir konu. Cabuk kirlenmeyecek, bisikletin ana rengine uyan, cok ince olmayan malzemeden, kendi yapiskani olan her bant olur. Zaten kalici bir sey degil, ben hemen her sene degistiryorum. Renklerini bile degistiriyorum, biraz lastiklere uysun duye! Yani ne kafa yoracak, ne sizem edecek bir sey yok ortada! :) Dag bisikleti esas bransin oldugu icin lastik seciminde biraz kalinca, yani takabilecegin en genislerini takarsan rahat edersin. Alisik olmadigin icin, -amortisör yok, incecik 7-8 bar lastikler- nazik bölgelerini hasat eder alsincaya kadar. Dah önemlisi sele secimi, ama bu konuda yeteri kadar bilgin oldugunu varsayiyorum. Neticede dag bisikleti ile arsinda bir fark yok bu konuda! Merak ettigin seyleri acik secik sorarsan, vakztimiz oldukca, foruma girdikce cevaplamaya calisiriz. Ama herkes icin gecerli bir durum, sorulan sorunun acik secikligi önemli. Yoksa acik, acik söylüyorum simdi herkesin önünde, bir soruna fikir beyan etmek icin bir sürü soru sormak zorunda kaliyorsam, pek sicak bakmiyorum, ve sorular sorulduktan sonra konuya karismayi tercih ediyorum! :) :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
@ihtiyar

Bülent abi kesinlikle seni ve kudret abiyi bu olaya katmiyorum, eger kalbini kirdiysam senden cok özürdilerim. :)

Simdi benim bilmek istedigim....

1. Benim aynakola hangi ruble uyuyor?

2. Gidon artik düz olmaz, aldigim kadro yol kadrosu (Rennrad) cyclocrossda olmaz bence, cünkü fren baglanti yerleri yok. Bu durmda gidon o egri gidonlerdan olmasi gerekiyor, kusura bakma türkcesini bilmiyorum. (Rennrad lenker) Bunlarin boyu neye göre ölcülüyor ve en rahati hangileridir (Carbon olmasi gerekiyor), birde gidon bogazi nasil olacak?

3. Kaliteli band hangileri, mesela teri emecek yada islaninca yapis yapis olmayacak vs. vs.

4. En önemlisi lastikler, eger sen bu kadrodan cyclocross olur diyorsan lastikler tamam ama cyclocross olmaz diyorsan lastikler de ne gibi bir lastik secmeliyim, (marka, model, ölcüsü vs. vs.)

Diger parcalarda ne alacagimi biliyorum, sele olsun vites grubu olsun vs. vs. iste. benim icin en önemli sorulari sordum, sen ve diger arkadaslardan yardimlerinizi bekliyorum. Benim icin hafiflik önemli, Bu kadronun toplanmis orjinal hali 8,8kg civari diye biliyorum ama ben 8kg'nin altina düsürmek istiyorum.

SENDEN AYRICA SENI BILMEYEREK ÜZDÜGÜM ICIN COK COK ÖZÜRDILIYORUM.
 
@murat cömez

Murat abi elim erdiğince bilgim yettiğince sorularını cevaplamaya çalışayım. Öncelikle benim aynakol hangi rubleyi destekliyor demişsin. Abi bisikletin üzerindeki seti ultegra yapmayı düşündüğünü söylediğine göre 10 lu ruble kullanacaksınız. Yani shimanonun tiagra 105 ultegra ve dura ace serilerinin 10 lu rubleleri işini görecektir. En güzeli ultegra 6700 10 lu ruble almak. Ruble olayında dikkat etmek gereken husus rublenin dişli oranları. Aynakol dişli oranlarıyla ruble dişli oranları arasında güzel bir uyum sağlayıp ideal bir oran yakalamamız gerek. Abi elindeki ultegra aynakol 39*52 dişli oranına sahip. Yani aynakol oranları yol bisikletine yeni geçiş yapan birine göre biraz agır. Ancak bunu rubleden kurtarma imkanı var. 12*25 yada 12*28 ruble kullanırsak daha ideal bir oran yakalayabiliriz. Benim tavsiyem öncelikle 12*28 ruble ile başlayabilirsiniz. 39 a 28 ve 52 ye 12 sizin için daha uygun bir vites aralığı olacaktır. Ancak jant seti shimano uyumlumu onu bilmiyorum onu öğrenirseniz gayet iyi olur. Genel olarak şöyle bir durum var bazı jant setleri compagnolo uyumludur. Bazıları da shimano uyumlu. Shimano uyumlu jant setlerinde sram ruble de kullanılabiliyor ancak compagnolo tekel ci bir firma olduğu için uyum sorunları var. o yüzden yapmanız gereken önce jant seti shimano uyumlumu onu öğrenip daha sonra ultegra 6700 serisi 12*28 oranlı bir ruble almak. lastik konusuna gelirsek yol bi kadroyu cyclocross olarak toplamaktan vazgeçtiğinizi düşünürsek güzel bir yol lastiği almanız gerek. Yol lastikleri genelde 700*23 ve 700*25 700*28 olarak satılır. aralarındaki konfor farkını çok anlayabilmekte kolay değil. Ama dilerseniz daha kalın bir lastik alabilirsiniz. Ben 700*23 kullanıyorum denge yada yol tutuşu problemi yaşamıyorum. ama isterseniz 700*25 yada 700*28 lastik kullanabilirsiniz. Dayanıklılığı ve yol tutuşu yüksek uzun ömürlü bir lastik düşünürseniz continental grandprix 4000 s lere bakabilirsiniz. yarış serisi gayet dayanıklı lastiklerdir. Michelin de alabilirsiniz ancak michelin ler biraz nazik lastiklerdir. Dikkatli kullanmak gerektirir. Bir alternatif daha isterseniz hutchinson euqinocks 2 ts modeline bakabilirisiniz. Bu lastiklerin genel olrak yol tutuşu gayet yüksek lastikler. Mtb lerinizden kalma kalın lastik alışkanlığınızdan dolayı yol lastiklerine yol tutuşu hususunda ön yargılı bakacağınızı düşünürsek bu lastikleri kullanırsanız yol tutuşunu hissedecek ve gerçekten güven sağlayacaksınızdır eminim. Gidon konusuna gelirsek. Yol bisikleti toplayacağınız için drop bar takmanız en iyisi. Gerçekten drop bar ın zevki çok farklıdır. Güzel bir drop bar gidon alıp kullanabilirsiniz. gidon da önemli husus uygun gidon genişliğinin seçilmesi. Drop bar gidonlarda uygunluk omuz genişliği ile ölçülür. Gidonu başınızın arkasından omuzlarınıza oturttuğunuzda gidonun droplarına yani aşağı doğru kıvrım yerlerine omuz uçlarınız denk geliyorsa gidon sizin için uygundur. Bunu iki omuz ucunuz arasındaki farklı ölçerekde hesaplayabilirsiniz. 40 cm 42 cm 44 cm gibi gidon ölçüleri var. Gidonunuz gereğinden dar olursa tutuş açınız kısıtlanır bu sizin için rahatsızık oluşturur. Geniş olursa da bisikleti zapdetmek te zorluk çebebilirsiniz. En iyisi uygun ölçüyü kullanmak. Şuan kendi omuz açıklığımı bilmiyorum ama ben 42 cm kullanıyorum. Dediğim gibi gidonu başınızın arkasından omzunuza oturtarak genişliği hakkında bilgi sabini olabilirsiniz. Gidon bandı konusunda jelli yumuşak gidon bantları var yumuşak oluşuyla elleriniz fazla rahatsız etmez ama biraz kir tutabiliyor. Kir konusunu önlemek için ya koyu renk kullanmanız gerek yada aldığınız gidon bandının dokusunun kumaşsı değil biraz daha naylon su olması gerek. Kir konusunu engellemek için bunlar yapılabilir. Gidon boynu konusunda boyun uzunluğu tamamen boyunuzla alakalı. Boy bilgilerinizi ve kadronun üst boru uzunluğunu verirseniz deal gidon boynu uzunluğunu buluruz. Ama aldığımız gidon ile gidon boynunun tutma çapının uymasına dikket edin. Gidonlar 25.4 ve 31.8 tutma alanı olarak 2 farklıdır. Aldığınız gidona göre gidon boynunuzun tutma çapının uygun olması gerekir. Almayı düşündüğünüz gidon gidon boynunu paylaşırsanız buda halledilebilecek çok küçük bir püf noktası. Birde bu kadroya uygun sele borusu almanız gerekiyor. Kadronun sele borusu çapı kaç onu bilmek gerekiyor. iki ihtimal var zaten ya 31.6 dır yada 27.2 dir. hangisi olduğunu öğrenip o çapta bir sele borusu alacaksınız. Onun dışında kalan tek sorun ön aktarıcı kadro uyumu. Aldığınız kadro kelepçeli ön aktarıcılara uyumlu. Sele borusu çapını öğrenince alacağınız aktarıcının kelepçe çapınıda öğrenmiş olacağız. Kadro 27.2 sele borusu uyumlu ise alınacak ön aktarıcı 31.8 mm kelepçeli olmalı. Eğer sele borusu çapı 31.6 ise ön aktarıcı 34.9 mm kelepçeli olmalı. şimdilik bunları söyleyebileceğim. Birinden başlayıp almayı düşündüğünüz parçaları paylaşıp gerekli ölçüleri verirseniz sorunsuz toplanır abi sıkıntı çıkacağını hiç zannetmiyorum. Tekrar kolay gelsin iyi çalışmalar.
 
Ömer Karan önemli bir noktaya deginmis. Bu kadronun sele borusu 27,2 mm. olmasi lazim. 27,2 mm. carbon sele borulari ebayde 50 eurodan baslar, gram gram fiyati artar. Normal Ultegra donanimli 8,7 kg. olan bisikleti 1 kilo indirmek icin sele, sele borusu, gidon, gidon bogazi, arka disli takimi ve lastikler kaliyor. Geriye kalanlari (kadro, masa jantlar, aynakol, frenler) almissin zaten. Sanirim lastikleri tubeless takacaksin. Arka disli takimi Dura-Ace olacak. Fakat bu gramlarin fiyat farki cok. Ultegra kaset 50 euroya var, ama dura ace 150 den asagiya bulamazsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN
@ömer karan

Ömer bilgilerin icin cok sagol, gercekten cok aciklayici ve yardimci olcak blgiler vermissin. Bence bu bilgilerle bisiklet tamamlanir. Inan yardimci oldugun icin sana nekadar tesekkür etsem azdir. :)

@ihtiyar

Evet Bülent abi 27,2 mm sele borusu dogrudur, Ebay de karbon 130-150g arasi karbon seleborulari 2.El olarak ucuza bulunuyor. Diger pacalar Gidon Gidon bogazi vs. vs. de karbondan olursa ve dedigin gibi lastiler de tubeless olursa bayag bir hafiflik el de edebilirim.

Gercekten bülent abi sen ve ömer den basaka bir bilgi veren olmadi. Demekki beni seven bir kisi burada yokmus, ama olsun gün gelir kervan döner. Hic kimse yardimci olmasa ben bu bisikleti tamamlayamazmiyin, hayir aksine dahada iyi tamamlarim. Bilgi kayanaklarim yokmu sanki, tabiki var tek forum burasi degil sonucta, Ama dedigim gibi ömer ve sen zaten gerekli bilgileri verdiniz, ikinize de cok cok tesekkür edederim.
 
Böyle algılamayın,ben anlamadığım için yardım edemiyorum ama takip ediyorum ancak. Üzgünüm.
 
@Onur Ali İmren

Onur kesinlikle anlamayanlara degildi mesajim, ben yardimi sedece anlayan ksilerden istemistim zaten. Kesinlikle üzerine alinma lutfen. :)
 
Murat,bisiklet toplamak icin en kolay yol örnek bir bisikletin agirliklarina bakip kiyaslayarak toplamaktir. Bu konuda ägirlik ve fiyat kiyasi yapan siteler var. (link). Burada önce agirlik secerek baslarsan hangi bisikletelrin hangi donanimlarla ne kadar agirliga varabileegini görebilirsin. Senin hyperdrive, kullandigin jantlar dolayisiyla fazla zorlanmadan 8 kilonun altina düsecektir, ama önce de yatdigim gibi, fiyti da oldukca bir yekün tutacak.
 
Bülent abi her verdigin bilgi benim icin cok önemli, fiyati önemli degil bildigin gibi cok kaliteli ve hafif parcalar ebay'de bulunuyor. Misal aldigim ultegra aynakolu yeni olarak 30euroya aldim. Ama senin de bildigin gibi bir bisikleti hafifletmek icin daha cok püfnoktalari var ve ben bisiklet toplarken her grama dikkat ederim. Mesela benim cube cift süspansiyonlu oldugu halde 9,6kg civari idi ve biraz daha degsiklik yaparak 9,2kg'ye düstü, en son bukadar olabiliyor daha fazla düsürme sansim yok gibi.
 
@murat cömez

Daha kilo indirmenin yollari var. Disklere kücün kücük 100 delik te sen acarsin! :) Jantlari delersin,....... ici bos titan vidalar alirsin..... ! :) :)

Bana bu kadar agirlik indirmenin esprisini anlatabilen olursa iyi olur. :(
 
@ihtiyar

Bülent abi delikleri yapmak olmazda ama vidalari tüm titana cevirdim. :) Bu isin espirisi ne diye sormusun... Cevap hastalik ve bosa para harcamak. :(
 
Merhaba arkadaşlar yeni aldığım Carraro Sportive 225 bisikletim var fakat aşağıda görmüş olduğunuz bisikleti tamircide gördüm ve o kadar çok hoşuma gitti ki yalnız bisiklet hakkında pek bilgim yok bilginiz varsa paylaşırsanız çok sevinirim.
 

Dosyalar

  • IMG_20200625_204828.jpg
    IMG_20200625_204828.jpg
    1,7 MB · Okunma: 54
  • IMG_20200625_204841.jpg
    IMG_20200625_204841.jpg
    1,4 MB · Okunma: 52
  • IMG_20200625_204939.jpg
    IMG_20200625_204939.jpg
    1,3 MB · Okunma: 45
  • IMG_20200625_204943.jpg
    IMG_20200625_204943.jpg
    899,7 KB · Okunma: 36
  • IMG_20200625_204841 (1).jpg
    IMG_20200625_204841 (1).jpg
    1,4 MB · Okunma: 37
Centurion deyince 😇
(link)
 
Geri