Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Bisan All Trail Eco Ön incelemesi

20220922_162121.jpg

ilk önce gidon boğazını çıkartıp ters taktım. sonrasında ısmarladığım ayakkabı ve pedallar geldi.

20220921_170112.jpg

Pedalında yanında kal varmış. shimanoları söktüm onları taktım.

20220923_001221.jpg

Aynakol koruyucu ve Pedal takıldı.

20220923_001206.jpg

Yeni aldığım 30 modlu çakarlar ve Pilli ve yedek şarzlı lambaları takarak işlemi sonlandırdım.

Yapılması gereken tek bir şey kaldı. oda moon 1300 prolardan alıp ön tarafa koymak.
 
Scudo
Çakarları hangi siteden aldınız ?
 
Çakarları hangi siteden aldınız ?

n11 sitesinden aldım. çakarlar baya iyi uzun kullanım sunuyor. ben ortala 4 saat kullanımdan sonra bile hala çalışıyordu. 20 dk da tam şarz oluyor. sadece lastiklerini begenmedim onlarda çok önemli değil bence.
(link)
 
yol bisikleti olan arkadaşların arkasından kosturmaktan sıkıldığım için dayanamayıp 700x28 paticikler ile jelli iç lastikleri taktım. ama bisiklete takmak nasip olmadı ama bakalım hayırlısı :D

20221110_183104.jpg 20221110_183109.jpg 20221110_185307.jpg

bakalım nasıl olacak konfordan biraz kayıp olabilir ama hepsi 25 yanak lastiklerle kimi 23 akıp gidiyorlar onların akarak gittikleri yeri ben 38 yanakla pedallamaktan sıkıldım. :D hakkımızda hayırlısı.
 
Bugün 50 km lik bir yol yaptım. maşallah sanki yarış bisikleti oldu mubarek :harika:

20221112_134209.jpg

üstteki matarada alyan,çakı seti, yama takımı, yedek isiklar falan var. çantada ise Şarzlı pompa (gereksiz ama kolaylık oluyor) powerbank yedek iç lastik.
suyu yukarı koyunca düşüyor. en garanti bu şekilde oldu.

20221112_151102.jpg lastiklerin hissiyatı 38 den 28 e geçince akışı falan gidişi değişti 25 alsaymışım keşke dedirtiyor asfaltta ama az bozuk yola girince iyiki 28 almışın diyorum.

üstüne birde 80 km tur yaptım. daha önce çıkarken durup dinlendiğim yolun yarısında kenara çekip dinlendiğim günler sanki gitmiş yerine yarışcı gelmiş gibi dinlenmeden çıkamadığım yerleri falan tek kalemde 3. viteste tıkır tıkır çıkar oldum. gerçekten gravel kullanıp ya akmıyor gitmiyor gibi cümleler sarfedenler varsa 28 alıp bi denesinler. arada abartılacak kadar fark var. bilginiz olsun.
 
Son düzenleme:
Bugün 50 km lik bir yol yaptım. maşallah sanki yarış bisikleti oldu mubarek :harika:

296962 dosyayı görüntüle

üstteki matarada alyan,çakı seti, yama takımı, yedek isiklar falan var. çantada ise Şarzlı pompa (gereksiz ama kolaylık oluyor) powerbank yedek iç lastik.
suyu yukarı koyunca düşüyor. en garanti bu şekilde oldu.

296963 dosyayı görüntüle lastiklerin hissiyatı 38 den 28 e geçince akışı falan gidişi değişti 25 alsaymışım keşke dedirtiyor asfaltta ama az bozuk yola girince iyiki 28 almışın diyorum.

üstüne birde 80 km tur yaptım. daha önce çıkarken durup dinlendiğim yolun yarısında kenara çekip dinlendiğim günler sanki gitmiş yerine yarışcı gelmiş gibi dinlenmeden çıkamadığım yerleri falan tek kalemde 3. viteste tıkır tıkır çıkar oldum. gerçekten gravel kullanıp ya akmıyor gitmiyor gibi cümleler sarfedenler varsa 28 alıp bi denesinler. arada abartılacak kadar fark var. bilginiz olsun.

Bende de Grand Tour bisiklet var ve dış tekerler 28. Şimdi acaba 30 nasıl olurdu diye düşünüyorum :)
 
Bende de Grand Tour bisiklet var ve dış tekerler 28. Şimdi acaba 30 nasıl olurdu diye düşünüyorum :)
konforunuz bir tık daha artar ama akışınız bir tık azalır hissetmeyebilirsiniz ama yanyana sürdüğünüz kişi kayıp yanınızdan gidince anlaşılıyor. tabii ki parke taşlı yollara girince de sizin keyfiniz daha çok artıyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Merhabalar sizlere bir sorum olacaktı. Bende Bisan GTE sora 52 kadro var benimde arkadaş daha yeni 54 kadro ATE claris aldı bugün ilk sürüşünü yaptık. Ancak 54 kadro ATE bana nedense 52 kadro makineden daha küçük geldi. Sizce neden olmuştur sonuçta gravellar kadro açıları bakımından endurancelara benzemiyor mu?
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MAERKEK
Merhabalar sizlere bir sorum olacaktı. Bende Bisan GTE sora 52 kadro var benimde arkadaş daha yeni 54 kadro ATE claris aldı bugün ilk sürüşünü yaptık. Ancak 54 kadro ATE bana nedense 52 kadro makineden daha küçük geldi. Sizce neden olmuştur sonuçta gravellar kadro açıları bakımından endurancelara benzemiyor mu?
Şaşırmadım Bisan'ın 2020 modellerinde kadrolar hep büyüktü. 52 kadro 54 gibiydi. 50 -52 gibiydi. Bu yüzden size 54 küçük gelmiştir.
 
Merhabalar sizlere bir sorum olacaktı. Bende Bisan GTE sora 52 kadro var benimde arkadaş daha yeni 54 kadro ATE claris aldı bugün ilk sürüşünü yaptık. Ancak 54 kadro ATE bana nedense 52 kadro makineden daha küçük geldi. Sizce neden olmuştur sonuçta gravellar kadro açıları bakımından endurancelara benzemiyor mu?
Öncelikle güzel günlerde kullanın .
bunun sebebi gt nin üst borusunun sele borusundan alin borusuna dogru yukselerek gelmesi olabilir . all trail de üstborusu daha yere paralel geliyor .
 
Öncelikle güzel günlerde kullanın .
bunun sebebi gt nin üst borusunun sele borusundan alin borusuna dogru yukselerek gelmesi olabilir . all trail de üstborusu daha yere paralel geliyor .
Makine benim değil ama yinede teşekkürler hocam Allah kazasız belasız bindirsin ben de ATE almayı düşünüyorum alırsam 54 iyi bana
Benim de aklıma üst borunun eğimleri arasındaki fark gelmişti kontrol etmiş oldum teşekkürler.
Şaşırmadım Bisan'ın 2020 modellerinde kadrolar hep büyüktü. 52 kadro 54 gibiydi. 50 -52 gibiydi. Bu yüzden size 54 küçük gelmiştir.
Hocam bana 54 küçük gelse boyun en az bi 1.80 falan olurdu herhalde ama 1.71-72 falanim yani biraz şaşırdım
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Merhabalar sizlere bir sorum olacaktı. Bende Bisan GTE sora 52 kadro var benimde arkadaş daha yeni 54 kadro ATE claris aldı bugün ilk sürüşünü yaptık. Ancak 54 kadro ATE bana nedense 52 kadro makineden daha küçük geldi. Sizce neden olmuştur sonuçta gravellar kadro açıları bakımından endurancelara benzemiyor mu?
Sitesine göre ATE'nun üst borusu GTE'den kısa. GTE 52 kadro kullanıcısı olarak bizim üst boru 56 cm geliyor. Şu an sitesinde 57 göryorum ki şaşırdım. Hatalı olabilir. Yine de ATE 54 kadro'nun üst borusu sitesinde 55. Her şartta üst boru yani uzanma mesafesinde 1 cm lik bir kısalık var. Artı diğer arkadaşların da bahsettiği gibi geometrik farklar da var. İki teker izi arasındaki farklar. GTE tekerleri birbirine daha yakınken, ATE daha uzun. Bu da göz yanılgısı yapıp, iki teker arasında kalan kadroyu daha ufakmış hissine kapılmanıza yol açabilir. Bunlara ek; GTE alın borusu daha uzunken ATE'nin daha kısa. Vs.vs.vs.
 
Sitesine göre ATE'nun üst borusu GTE'den kısa. GTE 52 kadro kullanıcısı olarak bizim üst boru 56 cm geliyor. Şu an sitesinde 57 göryorum ki şaşırdım. Hatalı olabilir. Yine de ATE 54 kadro'nun üst borusu sitesinde 55. Her şartta üst boru yani uzanma mesafesinde 1 cm lik bir kısalık var. Artı diğer arkadaşların da bahsettiği gibi geometrik farklar da var. İki teker izi arasındaki farklar. GTE tekerleri birbirine daha yakınken, ATE daha uzun. Bu da göz yanılgısı yapıp, iki teker arasında kalan kadroyu daha ufakmış hissine kapılmanıza yol açabilir. Bunlara ek; GTE alın borusu daha uzunken ATE'nin daha kısa. Vs.vs.vs.
Anladım teşekkürler 🙏
 
Selamlar. İki bisiklet de birbirine benziyor. Benim boyum 1.78 bisikletçi denediğimde all trail modelinde 54 kadro uygun oldu, grantourdan hangi kadro uygun olur? Bisan all trail veya grantourdan hangisi tercihiniz olurdu? Bazı kişiler grantourda konfor için daha kalın lastik kullanmış, bazı kişiler de hızlanma amaçlı all trail de lastik kalınlığını azaltmışlar. Ne dersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Selamlar. İki bisiklet de birbirine benziyor. Benim boyum 1.78 bisikletçi denediğimde all trail modelinde 54 kadro uygun oldu, grantourdan hangi kadro uygun olur? Bisan all trail veya grantourdan hangisi tercihiniz olurdu? Bazı kişiler grantourda konfor için daha kalın lastik kullanmış, bazı kişiler de hızlanma amaçlı all trail de lastik kalınlığını azaltmışlar. Ne dersiniz?
Normal şartlarda iki bisikletin lastik kalınlıkları epey farklı. Yani epey bir konfor farkı var. Konfor öncelikliyse, keyif ve gezi için kullanılacaksa bence All Trail. Hız odaklı düşünülürse ve konfor çok da önemli değilse GTE daha uygun tercih gibi. GTE alıp kalın lastikle bir nebze konfor sağlanır diye düşünülmesin, çünkü en kalın 28 mm destekliyor. Eğer yol bisikletlerine alışkın değilseniz, GTE'nin desteklediği en kalın 28 mm lastikler bile size yetmeyecektir. Bunun yerine ATE alıp bir tık daha ince lastikler ile bir parça hızlanabilirsiniz. Ne kadar hız, o kadar konfor kaybı. Bu arada her iki bisikletin de dişli oranları aynı (ön 50x34 - ruble 11x32). Hızlanırken ya da tırmanırken dişli olarak aynılar. Bu arada GTE sadece 1 kg daha hafif.
 
Son düzenleme:
Normal şartlarda iki bisikletin lastik kalınlıkları epey farklı. Yani epey bir konfor farkı var. Konfor öncelikliyse, keyif ve gezi için kullanılacaksa bence All Trail. Hız odaklı düşünülürse ve konfor çok da önemli değilse GTE daha uygun tercih gibi. GTE alıp kalın lastikle bir nebze konfor sağlanır diye düşünülmesin, çünkü en kalın 28 mm destekliyor. Eğer yol bisikletlerine alışkın değilseniz, GTE'nin desteklediği en kalın 28 mm lastikler bile size yetmeyecektir. Bunun yerine ATE alıp bir tık daha ince lastikler ile bir parça hızlanabilirsiniz. Ne kadar hız, o kadar konfor kaybı. Bu arada her iki bisikletin de dişli oranları aynı (ön 50x34 - ruble 11x32). Hızlanırken ya da tırmanırken dişli olarak aynılar. Ancak GTE sadece 1 kg daha hafif.
İki bisikletin kadro yapısı farklı gibi geldi bana. Gte endurance tarzı fakat ate kadro daha düz gibi geldi bana bu açıdan Gte daha çok hoşuma gitti ve Gte yi günübirlik tur ve spor amaçlı almak istiyorum. Benim boyum 1.80 iç bacak uzunluğu 78-80 gibi, Ateyi denediğimde 54 kadro oldu bana. Gte de hangi kadro olur sizce? Bir de Gte de 105 serisinin arka aktarıcı maks 11-30 fakat sorada 11-34 ü destekliyor galiba bu açıdan yokuş performansı da düşünülerek hangisi mantıklı?
 
İki bisikletin kadro yapısı farklı gibi geldi bana. Gte endurance tarzı fakat ate kadro daha düz gibi geldi bana bu açıdan Gte daha çok hoşuma gitti ve Gte yi günübirlik tur ve spor amaçlı almak istiyorum. Benim boyum 1.80 iç bacak uzunluğu 78-80 gibi, Ateyi denediğimde 54 kadro oldu bana. Gte de hangi kadro olur sizce? Bir de Gte de 105 serisinin arka aktarıcı maks 11-30 fakat sorada 11-34 ü destekliyor galiba bu açıdan yokuş performansı da düşünülerek hangisi mantıklı?
Yoğun sürüş yapmayan bir GTE (Sora setli) kullanıcısı olarak 11-34 yokuşlarda 11-32'den çok daha iyi benim için (orjinalinde 11-32 olarak gelen rubleyi 11-34 ile değiştirdim).
GT yani Grand Tour ise 105 set ve daha iyi bir jant seti ile geliyor. Ayrıca daha hafif. Buna karşılık GTE'nin Sora seti bir alt model oluyor. Ama iyi ayarlanmış bir Sora set, 105'den aşağı kalmıyor. Artı olarak dediğiniz gibi 11-34 destekliyor. Ağırlık farkı da sadece 500 gr. kadar. Sora setli GTE (Grand Tour Eco) alırsanız, ileride iyi bir jant seti ile güzel bir yükseltme yapabilirsiniz. (Bisikletlerde ilk yükseltmenin jant setinden yana kullanılması öneriliyor).
Kadro uyumuna gelince, benim boyum 173 olup bacak boyum 78. Ben 52 kadro kullanıyorum. Benim üst bedenim 52 kadro GTE'nin üst uzanma borusuna tam geliyor. (Hatta ben, orjinalinde 80 mm ile gelen gidon boğazını 100 mm ile değiştirdim, daha rahat ettim). Sizin ölçülerinize baktığımda, bacak boyu bakımından 52 kadro, uzanma mesafesi bakımından 54 kadro gibi görünüyorsunuz. Sizin için beden esnekliğiniz ön planda olsun. Sele yüksekliği bacak boyunuze göre ayarlanabilir, ancak beden esnekliğiniz daha öne yatmanıza, uzanmanıza ne kadar izin veriyor? Uzun kullanımlarda omuz, bilek, bel ağrıları, parmak uyuşmaları yaşamamanız için uzanma mesafesi de önemli. Fırsat bulursanız deneme yapın çok daha netleşirsiniz. Önemli olan bikefit uyumlu kadroyu bulmanız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Leonidas4888
Geri