Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan geri dönüyor

Saçma bir soru olabilir ama Bisan bisikletlerde kadro üzerindeki "Bisan" yazısını kolayca sökmek mümkün mü?

Bisan yazmasından utandığımdan değil (zaten Btwin kullanıyorum), yazı tipi çok çirkin maalesef. Yoldan birine "bana yazı yap" deseniz MSPaint'i açıp Bisan yazısının aynısını yapar. O kadar yatırım yapıyorsunuz bu işe, ne olur güzel bir logo ve yazı tasarlatın. Hem şirketin yeni enerjisinin bir simgesi olur.

Ekonomik kadrolardaki aşırı branding ve gereksiz özelliklerin bile kadroya yazılması geleneği bisikletleri çok çirkin gösteriyor. Bisan All-Trail modelinde aslında bu furyaya yakalanmayıp tertemiz bir tasarım yapmış. Ama maşada gazete manşetinden kesilip yapıştırılmış gibi yazılan yazı tüm havasını bozuyor.

Bu bisikleti düşünüyorum, kullananlar üzerinde coating olup olmadığı hakkında bilgi verirse sevinirim.
237215 dosyayı görüntüle

Bence Bisan logosu başarılı.

Şaha kalkmış at, zaten yeterince enerjik bir sembol.

Bisan.com sitesinden:

DA25301F-9B70-4403-B216-28D457E2107A.png
 
  • Beğen
Tepkiler: CIPTIS
Scudo
Bence Bisan logosu başarılı.

Şaha kalkmış at, zaten yeterince enerjik bir sembol.

Bisan.com sitesinden:
Bu bisiklet logosundan çok bir ağır sanayi şirketi logosu gibi. Enerji ve modernizm yok.

Ama asıl kötü olan kadroda Arial (?) bold italicle yazılmış Bisan yazısı. Çok basit gösteriyor. 5 dakikada yapılmış gibi. Yenilemek lazım.
 
Bu bisiklet logosundan çok bir ağır sanayi şirketi logosu gibi. Enerji ve modernizm yok.

Ama asıl kötü olan kadroda Arial (?) bold italicle yazılmış Bisan yazısı. Çok basit gösteriyor. 5 dakikada yapılmış gibi. Yenilemek lazım.

Markalar logolarını kolay kolay değiştirmezler.
Örneğin Benim evde hala eski logolu arçelik var.
Ford araba logosu ben bildi bileli aynı. Bosch logosu 30-40 yıldır aynı. Öncekine göre fark sadece küçük renk değişikliği var.
Neredeyse dikkatli bakınca farkedilecek kadar az.
VW logosu da öyle. Hep aynı.
Örnekler bol.

Logo değişikkiğinden ziyade ürettiği ürünlerin müşteri odaklı, sağlam, konforlu olması önemli.
Yani logonun görünümünden çok, müşteride bıraktığı izlenim önemli.
Ben Cube kullanmış biri olarak, Bisan almaya karar verdim. Ve Bisan yenileniyor.

Özellikle mağazada bolca Bisan yol bisikleti gördüm.:)


Edit: markalar logo değiştirmeseler de, genel eğilim mevcut logonun ürün üzerinde çok daha büyük boyutta yer alması günümüzde neredeyse artık standartlaşmış durum.
Örnek: 1980-1990 lı yıllardaki Renault 9 üzerindeki logoya kıyasla, şu an Clio daki logo en az 2 katı büyüklükte.
Diğer markalarda da durum aynı.
Herkes aynı logoyu daha büyük kullanıyor.:)
 
Son düzenleme:
Tam da bu noktada ortaya çıkardıkları Bisan Grand Tour ve Grand Tour Eco serisi için ne dersiniz? Biraz yola ve hıza odaklı olup, şehirlerin bozuk yollarını da hesaba katabilen bir bisiklet gibi görünüyor. Tamam bir Gravel olamaz ama az da olsa mecbur kalındığında bozuk ve taşlı topraklı yollara çok üzmeden girip çıkabilir gibi görünüyor.
Bu yönde benim satın aldığım GTE için yazacak olursam; İstanbul şehir içi yolları için 700x28 lik Michelin All Season lastikleri, Alexrims jantları, karbon maşası, 50x34 - 11x32 dişli oranları ve full sora set takımı ile 3650₺'ye alınmış bir bisiklet. Şu an ki fiyatı 4235₺ ile sizce farklı bir tercih ve hatta hala fiyat performans ürünü olabilir mi?
Bisan GT bu sene ilk yol bisikletini alacak kişiler için bir fiyat-performans efsanesi oldu. Ayrıntılı olarak tasarımı hakkında yorum yapacak bilgim yok ama alanların bir kaç küçük sorun dışında memnun olduğunu biliyoruz.

doğrudur hocam benimki de sıfır kutusunun çentikleri bile açılmamıştı.Gerek kur yüksekliği gerekse covidden ötürü piyasa baya yükseldi.

Hocam üzeerindeki parçalar yerli olması önemli değil.Günümüzde hangi firma yüzde yüz yerli üretim yapıyor.Bu mantık açısından bakarsak hiçbir bisiklet firması yüzde yüz yerli olamaz.Örneğin lapierre shimano setler kullanması onun fransız markası olduğu gerçeğini değiştirmez.Biz Türkiye cumhuriyeti vatandaşları olarak; bir markamız olan bisanın acımasızca eleştirilmemesi gerektiğini ama hatalarından da ders çıkartarak devam etmesini desteklemeliyiz.Özellikle üst segment bisiklet kullanıcıları zaten bilinçli.Kötü bir izlenim oluşturması markanın zararına.Bundan ötürü diğer markalardan aşağı kalır bisiklet üreteceklerini sanmıyorum.Saygılar
Dediklerinize katılıyorum, parçaların yerli olması önemli değil. Ancak Lapierre kendi kadro tasarımını yapan bir firma. Full-sus MTB gibi kadrolar tasarlayan Lapierre ile Bisan çok farklı seviyelerde. Özellikle tasarım konusunu belirtmek istedim zaten. Parçaların yerli olmasını da "tasarım yok en azından bir parçasını kendin yap" gibi bir içsel sitemle yazdım :D
 
@a.gul29 anladım zaten dediğini . lapierre Bisan karşılaştırmasi anlamsiz olurdu .orneklendirme açısından söyledim onu.ben bu bisiklette sevmediğim iki husus var jant göbekleri sanırım giriş seviyesinde beğenmedim.ikinci olarakta lastikler bir tık daha ince seçilebilir mis.
 
5FB03883-279D-4F7B-8416-B5A15566AF75.jpeg
Güle güle kullanın. Teslim aldığınızda da resim paylaşmayı unutmayın. :)

Merhaba arkadaşlar,

Ctx 6200 şehir bisikleti ile Dün ilk test sürüşümü yaptım.
Bisiklet kesinlikle fiyatına göre beklentilerimin üstünde.

Sele biraz küçük gibi gözükse de müthiş rahat.
Amortisörde kilitleme olmasa da parke yollarda konfor sağlıyacak seviyede orta sert. Ve başarılı.

Bence tek eksiği arka aktarıcıda Megarange dişli idi. Onuda ben taktırdım.
Ancak orijinali böyle satılsa daha iyi olurdu.:)

F5AF57B0-0DA9-4F6E-B9D2-0960A885ACC9.jpeg0CC1EE06-48E5-4260-9053-77ADC2F16C1F.jpeg96B4CF4B-1808-4E4C-A772-0ECE1632A7A2.jpegACFB7A00-119E-4496-A15C-34C4DF5ECBD5.jpegD8BC1DF8-ECB0-4488-B5A4-1E7E44505AA1.jpegA4F5EA69-C595-4702-9D37-B318A0CF5A53.jpegF5AF57B0-0DA9-4F6E-B9D2-0960A885ACC9.jpeg0CC1EE06-48E5-4260-9053-77ADC2F16C1F.jpeg96B4CF4B-1808-4E4C-A772-0ECE1632A7A2.jpegACFB7A00-119E-4496-A15C-34C4DF5ECBD5.jpegD8BC1DF8-ECB0-4488-B5A4-1E7E44505AA1.jpegA4F5EA69-C595-4702-9D37-B318A0CF5A53.jpeg
 
@anti panik iyi günlerde kullanmak dileğiyle.Allah kaza bela ve köpek saldırısı vermesin:).Belki ileride doğru maşa ve seleyi değiştirebilirsin.
 
237774 dosyayı görüntüle

Merhaba arkadaşlar,

Ctx 6200 şehir bisikleti ile Dün ilk test sürüşümü yaptım.
Bisiklet kesinlikle fiyatına göre beklentilerimin üstünde.

Sele biraz küçük gibi gözükse de müthiş rahat.
Amortisörde kilitleme olmasa da parke yollarda konfor sağlıyacak seviyede orta sert. Ve başarılı.

Bence tek eksiği arka aktarıcıda Megarange dişli idi. Onuda ben taktırdım.
Ancak orijinali böyle satılsa daha iyi olurdu.:)

237768 dosyayı görüntüle237769 dosyayı görüntüle237770 dosyayı görüntüle237771 dosyayı görüntüle237772 dosyayı görüntüle237773 dosyayı görüntüle237768 dosyayı görüntüle237769 dosyayı görüntüle237770 dosyayı görüntüle237771 dosyayı görüntüle237772 dosyayı görüntüle237773 dosyayı görüntüle
Güle güle kullanın.
Maşallah bisiklet çok güzel görünüyor. Güzel günleriniz olsun bisikletinizle.
 
18B1AD0B-77A5-4A5A-AD3A-42E07160AE62.jpeg
@anti panik iyi günlerde kullanmak dileğiyle.Allah kaza bela ve köpek saldırısı vermesin:).Belki ileride doğru maşa ve seleyi değiştirebilirsin.

Şimdi 80 dk tur yaptık.

Sele çok rahat. Bermuda şort ile bile herhangi ağrı acı yapmadı.

Maşa da bence başarılı. Memnunum genel olarak.

Tur sırasında ön far tırlama yapıyor.
Üstteki siyah kapak, şeffaf dış yüzeye değerek ses yapıyor.
Bir de vites kollarının gösterge kapakları çok kaliteli değil, parmakla dokununca ses yapıyor.

Bunları silikon gres ile halletmeye çalışacağım.
...

Bunun Dışında bisiklette megarange Değişikliği çok başarılı.
Normal kadans ta saatte 5,5-6 km ile dik yokuş çıkabildim.
Zaten daha da yavaşlarsa bisikleti dengede tutmak zorlaşıyor. Gidonu sağ-sol yapmaya başlıyorum.:)
Silikonlama işlemi tamamdır ve ön far tırlama sesi kesildi.
Üstelik su ve neme faydası olur.:)
D55391AC-A50F-43B5-A32B-8BC246ED40B6.jpegDF4A92EC-D073-4A54-90D0-D08CB869A7ED.jpeg
 

Dosyalar

  • 6F686D51-FBF4-46D3-8ADB-C354F7AE23DE.jpeg
    6F686D51-FBF4-46D3-8ADB-C354F7AE23DE.jpeg
    135,5 KB · Okunma: 12
Son düzenleme:
Dün akşam Bisan CTX 6200 ile gece turundan birkaç kare paylaşayım.

Ön ve arka aydınlatma gayet başarılı..:)


Ve aydınlatma kadroya entegre olduğu için, sonradan takılan aydınlatma gibi hergün sök-tak derdi yok. Çalınır korkusu yok.;)


86F046EE-946D-42D0-AA35-04E743EF626D.jpeg1E29E945-B197-437D-AE4D-F87B1ABD1158.jpeg
 
Son düzenleme:
Bisan CTX 6200 de, Gidonun üzerindeki iki vida,
Gidonun önünden bakınca görünen vida
İle gidonun yüksekliği ve seleye yakınlığını
Tamamen kişiselleştirebildim ve neredeyse dik oturuyorum.
Bisiklet şu ana kadar kullandığım 5 bisiklet arasında en iyi kişisel ayar yapılan bisiklet oldu. :)

Boyu 1,60 cm olan bile rahat kullanır.

Fabrikasyon ayarı yaklaşık 1,75-1,80 boya göre idi. Gidon öne ayarlanarak daha uzun boy için uygun hale getirmek mümkün.:)

A64FB276-AF44-418E-A623-37FFD6DDAAC6.jpegA2098138-16DE-4C4B-8EC8-D68DB266C48D.jpeg
 
Son düzenleme:
@anti panik ön yargıları bırakırsak bisanda bizim güvendiğimiz gibi güvenimizi boşa çıkarmaz ise bence daha iyi yerlere gelecektir
 
1996 yılında ihlas holdingle 20 yıllık bir mola veren marka. Umarım güzel işler yapar. Markayı yahudiler mı aldı diye sormadan edemiyor içim.
 
1996 yılında ihlas holdingle 20 yıllık bir mola veren marka. Umarım güzel işler yapar. Markayı yahudiler mı aldı diye sormadan edemiyor içim.

Yarın önemli bir müjdem olacak ve Bisan Kalitesi hakkında önemli bilgi vereceğim.

Biraz Reisin tarzı oldu ama, idare edin artık.:)
 
Yarın önemli bir müjdem olacak ve Bisan Kalitesi hakkında önemli bilgi vereceğim.

Biraz Reisin tarzı oldu ama, idare edin artık.:)
Elimde önceki bisikletten kalan
Selle Royal freetime modeli yedek sele var.
Bisan Ctx 6200 selesi rahatsız eder ve bunu takarım diye kenarda beklettim.

Ve sıra müjdemde: :harika:
Bisan ın selesi Selle Royal den daha rahat!!!!
Resimlere dikkat edersek;
selleroyal altında elastomer top sistemi var.
Bisan da ise yaylar var.

Bisan ile 2.5 saat turladım, sadece bermuda şort giymeme rağmen yormadı. Ağrı yapmadı. 15-20 dk da bir 2-3 sn ayağa kalkıp uyuşmayı engellemek yeterli oldu.

Bu nedenle bisan selesini kullanacağım.
Üstelik görüntü olarak da daha “şık” duruyor.;)



FB0A92B2-86D5-4622-9196-DDC53785265C.jpeg500EE25B-934F-442C-8980-6545FFD1F2A7.jpeg0CC68D24-FE8E-4A38-866B-289DE5F68D38.jpeg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: fakafuka
Global dunya ekonomisinde " yerli " kavramindan bahsetmek abes kaciyor. Dunyanin en buyuk bati kaynakli markalari cogunlukla uzakdoguda uretime kayiyor. Şimdi Bir dunya markasi misal Almanya menşeili diyelim. Bu durumda Tayvanlilarin " Yerli markamiz mirsedessss hulooghhhh " diye sevinc cigliklari atmasi ne kadar mantıklı olur? Mühim olan uygun maliyeti üretip, müşterisine daha uygun sunmasidir.
 
Global dunya ekonomisinde " yerli " kavramindan bahsetmek abes kaciyor. Dunyanin en buyuk bati kaynakli markalari cogunlukla uzakdoguda uretime kayiyor. Şimdi Bir dunya markasi misal Almanya menşeili diyelim. Bu durumda Tayvanlilarin " Yerli markamiz mirsedessss hulooghhhh " diye sevinc cigliklari atmasi ne kadar mantıklı olur? Mühim olan uygun maliyeti üretip, müşterisine daha uygun sunmasidir.
Nerde ne yaparsa yapsın tüm dünyaya satabilmesidir. Bizdeki yerli kavramı duygusal. Bak bis yerliyis bisi alın ama diyen bir mantık var. İç piyasa odaklı sadece.
 
@Mehmet Metin Levent Dediklerine katılmakla beraber eksik kalan yerler var.Önce bir marka kendi ülkesinde talep görmeli güven sağlamalı.Burda bisan yöneticilerine büyük iş düşüyor.Müşteri memnuniyeti üst düzey olmalı.Ayrıca bisan da çok uzun süredir bu sektörün içinde.Bence bir dünya markası olamamasının sebebi ülkesindeki başarıyla yetinmesi olmuştur.Ben ne yaparsam bu sektör bunu yer.Ama devir değişti bisiklet hobi olsun spor olsun 7-77 hitap etmeye başladı.Ürün farklılaştırmasının yanında reklama önem vermeli.Sosyal mecralarda tv de vs. .İllerden bisiklet sporuna katkı sağlamalı.Bisanın yönetimi değişti.Şuanki yönetim gerçekten güzel işler yapıyorlar.Ama bence yinede müşterilerin taleplerine kulak vermeli. Şu forumda kaç kere bahsedildi kadro geometrisi eklenmeli sitye diye ama hala öyle bir çalışma yok.Ben ce bu mercaları takip eden gerçekten bu işi bilen üç dört kişi çalıştırırlarsa bisanın diğer firmalardan aşağı kalacağını düşünmüyorum
 
Geri