Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan geri dönüyor

Scudo
@fakafuka O bisikleti geçen sene bu zamanlar sıfır olarak 3630 TL'ye almıştım. Tabii 2020 modelde donanımlarını bir üst seviyeye yükseltmişler. Benim aldığım versiyonu şuydu;


mtx7800.jpg
 
Hayırlı olsun. Bir süre sonra jant ve kadro değişimiyle yükseltme yapılabilir. Bisikletin üzerindeki tasarımı ya da malzemesi yerli parçaları söyleyebilir misiniz?
Hocam önemli olan marka değeri oluşturmak. Parçalar yerli olsa çok güzel olacaktır elbette ama ithal parça kullanılması markanın yerliliğini etkilemez. Dünyanın en iyi bisiklet markaları bile kendi vites sistemini üretmek yerine Shimano ve türevi markaları tercih ediyorlar. Ama marka değeri ön planda olduğu sürece bu çok önemli değil. Pek uygun olmasa da şöyle bir örnek vereyim: Nutella'nın içinde Almanya'ya ait olan neredeyse hiç bir şey yok. Fındık ithal, şeker ithal vs. Ama artık bi markalaşma söz konusu olduğu için Nutella deyince herkesin aklında Almanya canlanır. Kimse de fındığın ne kadarı yerli demez.
 
@oguz169 Geçen sene ekim ayında 6800 TL ye Giant Advanced 2 KOM modelini aldım. Kredi kartı ile alsaydım ufak bir komisyonla harcama mı 9 taksit yapabiliyordum. (link) kur artışına rağmen şuanda 11800 tl 2020 modeli.
Amacım kötülemek değil ama yurtdışı imkanı olan illaki yurtdışını değerlendirsin derim.
 
Hocam önemli olan marka değeri oluşturmak. Parçalar yerli olsa çok güzel olacaktır elbette ama ithal parça kullanılması markanın yerliliğini etkilemez. Dünyanın en iyi bisiklet markaları bile kendi vites sistemini üretmek yerine Shimano ve türevi markaları tercih ediyorlar. Ama marka değeri ön planda olduğu sürece bu çok önemli değil. Pek uygun olmasa da şöyle bir örnek vereyim: Nutella'nın içinde Almanya'ya ait olan neredeyse hiç bir şey yok. Fındık ithal, şeker ithal vs. Ama artık bi markalaşma söz konusu olduğu için Nutella deyince herkesin aklında Almanya canlanır. Kimse de fındığın ne kadarı yerli demez.
Tabiki yerli parça kullanılmak zorunda değil. Önemli olan iyi bir kadro ve süspansiyon tasarımı yapmak ve parçaların özelliklerini koordine ederek kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik bir bisiklet ortaya çıkarmak.
 
Kadro boyu için bisandan aldığım cevap:
"Öncelikle ilginize teşekkür ederiz. RC serisinde 48 CM uygundur ancak All Trail için uygun ölçümüz yok maalesef. Saygılarımızla"
Boyum 172 iç bacak 76 cm bu arada bizide düşünüp bisiklet üretse iyi olurdu
 
Tabiki yerli parça kullanılmak zorunda değil. Önemli olan iyi bir kadro ve süspansiyon tasarımı yapmak ve parçaların özelliklerini koordine ederek kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik bir bisiklet ortaya çıkarmak.
Tam da bu noktada ortaya çıkardıkları Bisan Grand Tour ve Grand Tour Eco serisi için ne dersiniz? Biraz yola ve hıza odaklı olup, şehirlerin bozuk yollarını da hesaba katabilen bir bisiklet gibi görünüyor. Tamam bir Gravel olamaz ama az da olsa mecbur kalındığında bozuk ve taşlı topraklı yollara çok üzmeden girip çıkabilir gibi görünüyor.
Bu yönde benim satın aldığım GTE için yazacak olursam; İstanbul şehir içi yolları için 700x28 lik Michelin All Season lastikleri, Alexrims jantları, karbon maşası, 50x34 - 11x32 dişli oranları ve full sora set takımı ile 3650₺'ye alınmış bir bisiklet. Şu an ki fiyatı 4235₺ ile sizce farklı bir tercih ve hatta hala fiyat performans ürünü olabilir mi?
 
Kadro boyu için bisandan aldığım cevap:
"Öncelikle ilginize teşekkür ederiz. RC serisinde 48 CM uygundur ancak All Trail için uygun ölçümüz yok maalesef. Saygılarımızla"
Boyum 172 iç bacak 76 cm bu arada bizide düşünüp bisiklet üretse iyi olurdu
All trail 54 kadro size kesinlikle olur. 175 cm boy ve 81 cm ic bacak olcusuyle 54 kadro kullaniyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
All trail 54 kadro size kesinlikle olur. 175 cm boy ve 81 cm ic bacak olcusuyle 54 kadro kullaniyorum.
Yalnız arkadaşın boyuda, iç bacak boyu da sizden bayağı bir ufak. Arkadaşın iç bacak 76 cm, sizinki 81. 54 büyük olur. Bence en olası 51 - 52 kadro görünüyor.
@Wéndigo23 (Cemal) kardeşim, bence canlı görüp denemeden karar vermemeli. Olmuyorsa en azından çevrenizde benzer 50 - 52 kadro varsa bir denemelisiniz. Denemeden kesinlikle almayınız.
Bisan Grand Tour Eco satın aldım. 173 boyum, 78 bacak boyum var, 52 kadro kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
@fakafuka O bisikleti geçen sene bu zamanlar sıfır olarak 3630 TL'ye almıştım. Tabii 2020 modelde donanımlarını bir üst seviyeye yükseltmişler. Benim aldığım versiyonu şuydu;


237060 dosyayı görüntüle
doğrudur hocam benimki de sıfır kutusunun çentikleri bile açılmamıştı.Gerek kur yüksekliği gerekse covidden ötürü piyasa baya yükseldi.
Hayırlı olsun. Bir süre sonra jant ve kadro değişimiyle yükseltme yapılabilir. Bisikletin üzerindeki tasarımı ya da malzemesi yerli parçaları söyleyebilir misiniz?
Hocam üzeerindeki parçalar yerli olması önemli değil.Günümüzde hangi firma yüzde yüz yerli üretim yapıyor.Bu mantık açısından bakarsak hiçbir bisiklet firması yüzde yüz yerli olamaz.Örneğin lapierre shimano setler kullanması onun fransız markası olduğu gerçeğini değiştirmez.Biz Türkiye cumhuriyeti vatandaşları olarak; bir markamız olan bisanın acımasızca eleştirilmemesi gerektiğini ama hatalarından da ders çıkartarak devam etmesini desteklemeliyiz.Özellikle üst segment bisiklet kullanıcıları zaten bilinçli.Kötü bir izlenim oluşturması markanın zararına.Bundan ötürü diğer markalardan aşağı kalır bisiklet üreteceklerini sanmıyorum.Saygılar
 
Son düzenleme:
Merhaba Bisan cılar,

ben de aranıza katıldım.

Ctx 6200 şehir tur bisikleti aldım.

Model şu:

(link)


Ve kurulum için servise bıraktım.

Bisiklette aydınlatma dahil herşey var. amacım 4 mevsim heryerde gece gündüz her zaman bisiklet kullanmak.

bana göre bisiklet sadece yazın güzel havalarda güneşli günlerde kullanılan bir araç değil.
Aksine her zaman kullanıyorum.:)
 

Dosyalar

  • EB0C21D5-6BE1-4C2D-AC75-C44561DBDE43.jpeg
    EB0C21D5-6BE1-4C2D-AC75-C44561DBDE43.jpeg
    227,4 KB · Okunma: 45
Merhaba Bisan cılar,

ben de aranıza katıldım.

Ctx 6200 şehir tur bisikleti aldım.

Model şu:

(link)


Ve kurulum için servise bıraktım.

Bisiklette aydınlatma dahil herşey var. amacım 4 mevsim heryerde gece gündüz her zaman bisiklet kullanmak.

bana göre bisiklet sadece yazın güzel havalarda güneşli günlerde kullanılan bir araç değil.
Aksine her zaman kullanıyorum.:)

Güle güle kullanın. Teslim aldığınızda da resim paylaşmayı unutmayın. :)
 
bir şehir efsanesi der ki, japon saat endüstrisi kurulurken, her japon, ihtiyacı olmasa da her yıl yeni bir japon saati almış. bu rivayet olabilir ama bir sanayinin gelişimi için önemli bir detayı işaret eder. japon iş ahlakını biliyoruz. körfez köprüsü yapılırken japon mühendis intihar etmişti. japonyada onu doğuran ana üzülmüştür ortadoğuda öldü diye ama iş ahlakları konusunda dünyaca nam salmışlar. ha bu sadece bir pr çalışmasıdır, japonlar en aşağılık millettir diyebilirsiniz ama dışarıya karşı artık seiko diye bir saat markası var heriflerin.

gelelim bizdeki duruma. ulusal bir bilinçle bisiklet sanayinde dünyada söz sahibi olacak planlama bizde öncelikle devlet eliyle yapılmaz. kişisel veya bir grup insanın idealist yaklaşımı ile başlar. devletin uygulamadığı ulusal bilinci haliyle son tüketiciden beklemeyiz. biz de tüketici iki gruba ayrılır. bir yabancı mal hayranları, iki yerli malın reklamını yapsa bile yabancı mal kullananlar. bir üçüncü grup ise, eğer cidden ucuz ise yerli ürün kullanmak zorunda kalanlar.

idealist kişiler, ki ben henüz 45 yılda böyle üreticiye, çalışana, esnafa rastlamadım; idealistmiş gibi kişiler olarak tanımlayacağım bundan sonra o nedenle, olur da ulusal rüzgarı arkalarına alırlarsa, nasıl olsa ürünüm satılıyor diye kar marjını arttırmak için ürün kalitesini düşürmeye başlar, üç kağıt imkanları varsa onu uygular ve elde ettiği parayı arge yerine lüks ihtiyaçlarına ayırır. bizde parayı bulan ilk evvel eşini boşar diye yazılı olmayan bir kural vardır.

dünyaya üretim yapan bir markamız var otomotivde. planlamasında arkadaşım çalıştı. o kadar çok talep geliyor ki, fabrikayı büyütmemiz lazım ama patronlar oralı olmuyor, işlerin yarısını geri çeviriyorlar ve her hafta sonu soluğu kuzey kıbrısta alıp kumarda bir sürü fabrika parası ütülmekle zaman geçiriyorlar diye dost meclisinde söylemişti.

bir diğer husus ise rekabetin yazılı olmayan kara kuralları. yurtdışı markalar, hımm Türkiye bisiklet devi olacak buna engel olmamız lazım derler. armut toplamayacak elbette adam. hadi Türk malı bisikletler kota uyguladı yada yekten kendi ülkesinde satılmasını yasakladı; bunla kalmaz Türk bisikletinin Türkiye'de de satılmaması için lobi faaliyetine başlar. ülkemizde, ülkesini bol sıfırlı dolarlara satacak hain bulmak kolaydır. gerisini yazmama gerek yok.

bisandan bir shimano olmasını beklemek ham hayaldir. shimanonun otla ekipmanları üreterek iş hayatına başladığını öğrendiğimde, oradaki üretim ve mekanik bilgisi ile dünya piyasasına yön veren bir marka haline gelmesi epey bir süreçtir. sabır ister. bir tek ama bir tek bu konu üzerine odaklanmış bir firma ile, enerjisi zamanında gaz marka araç satan bir markaya dönüşen bisan dan bunu beklemek dediğim gibi ham hayaldir. bugün, bisiklet fren ve vites parçaları üretmek için kolları sıvasa bisan, en azından 30 yıl sonra dünyaca aranan marka olur. bu süreçte illa ki işlerine engel olacak vatan hainleri ise çok daha hızlı yol alacaklardır.

bisan apennin ile benim hayranlığımı kazanmış bir markadır. yeri ayrıdır. umarım, ilk fırsatta boşanıp, yat kat kumar falan gibi dünyevi eğlencelerle heba olmazlar. bir dağ bisikletlik yerim var mosso diye beklerken belki ben ölmeden güzel bir bisan alırım.
 
Şunu söylemeliyim;
İlk önce sen, kendi çocuklarına yere çöp atmamalarını öğütle, öğret ki o da gelecekte kendi çocuklarına, o çocuklar da kendi çocuklarına, dolayısı ile ileri nesillere çoğalarak ilerletip öğretsinler.
İlk önce sen, bu ülkenin özgürlüğünün ve değerlerinin nasıl kazanıldığını çocuklarına doğru kanallardan öğret, öğret ki, ne zorluklarla kurulmuş bu ülke.
Öğrensin gelecek nesil. Şu zamanda ezdirilmeye çalışılan değerler bilinsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: CIPTIS ve Yldrm07
Güle güle kullanın. Teslim aldığınızda da resim paylaşmayı unutmayın. :)

Ürünü paket açılmış halde serviste gördüm.
İşçilik kaynak dikişleri , boya kalitesi vb. Çok başarılı.
Muhtemelen bu fiyata beklentimden daha iyi bir bisiklet.
Sadece arkaya megarange dişli takılacak.

Önümüzdeki günlerde deneyim ve foto paylaşırım.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: fakafuka
Bugün ilk kazami yaptım.yeni bisanim la.cok şükür ufak tefek sıyrıklarla atlattım.bisikletinde fren kolunda gerginliği ayarlayan vida üstünde küçük çizik,gidonunda tipasi çizildi.22 km dağ tepe sürdüm eve 250 metre kala bir denyo yüzünden bankete düştüm.kolumu kaldırıp sola sinyal verdim 30 sn kadar arkadaş ilerden döneceğimi sanmış beni sollamaya kalkmış.sola doğru evrilirken arkadan bir fren sesi hemen kendimi bankete attım.cok şükür verilmiş sadakamiz varmış.nazarlik olsun ne diyelim
 
Saçma bir soru olabilir ama Bisan bisikletlerde kadro üzerindeki "Bisan" yazısını kolayca sökmek mümkün mü?

Bisan yazmasından utandığımdan değil (zaten Btwin kullanıyorum), yazı tipi çok çirkin maalesef. Yoldan birine "bana yazı yap" deseniz MSPaint'i açıp Bisan yazısının aynısını yapar. O kadar yatırım yapıyorsunuz bu işe, ne olur güzel bir logo ve yazı tasarlatın. Hem şirketin yeni enerjisinin bir simgesi olur.

Ekonomik kadrolardaki aşırı branding ve gereksiz özelliklerin bile kadroya yazılması geleneği bisikletleri çok çirkin gösteriyor. Bisan All-Trail modelinde aslında bu furyaya yakalanmayıp tertemiz bir tasarım yapmış. Ama maşada gazete manşetinden kesilip yapıştırılmış gibi yazılan yazı tüm havasını bozuyor.

Bu bisikleti düşünüyorum, kullananlar üzerinde coating olup olmadığı hakkında bilgi verirse sevinirim.
1597329614052.png
 
  • Beğen
Tepkiler: CIPTIS ve Onur Y.
Saçma bir soru olabilir ama Bisan bisikletlerde kadro üzerindeki "Bisan" yazısını kolayca sökmek mümkün mü?

Bisan yazmasından utandığımdan değil (zaten Btwin kullanıyorum), yazı tipi çok çirkin maalesef. Yoldan birine "bana yazı yap" deseniz MSPaint'i açıp Bisan yazısının aynısını yapar. O kadar yatırım yapıyorsunuz bu işe, ne olur güzel bir logo ve yazı tasarlatın. Hem şirketin yeni enerjisinin bir simgesi olur.

Ekonomik kadrolardaki aşırı branding ve gereksiz özelliklerin bile kadroya yazılması geleneği bisikletleri çok çirkin gösteriyor. Bisan All-Trail modelinde aslında bu furyaya yakalanmayıp tertemiz bir tasarım yapmış. Ama maşada gazete manşetinden kesilip yapıştırılmış gibi yazılan yazı tüm havasını bozuyor.

Bu bisikleti düşünüyorum, kullananlar üzerinde coating olup olmadığı hakkında bilgi verirse sevinirim.
237215 dosyayı görüntüle
Yazılar silinmiyor.ve boya kalitesi çok gelişmiş.bende 2013 qrc9700 var Bisan onun boyası çok berbattı
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Geri