Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan geri dönüyor

Bilenler bilir 30-40 sene önce bisan ve beldesan çok güzel, sağlam ve kaliteli bisikletler yapıyorlardı daha sonra bmx furyası başladı rengarenk bisikletlerle 90 lı
Yıllarda bianchi piyasayı allak bullak etti 18 viteslilerle arada sarda ve castello kaliteli bisikletler yaptı kadrolar ve kompenantlar genellikle uzakdoğu menşeli değil İtalyanFransız ve Alman malıydı umarım eski kalitelerine tekrar kavuşurlar.hiç unutmam 85 yılında varlıklı bir komşumun çocuğuna babası beldesan marka vitessiz bisiklet almıştı karne hediyesi olarak sağolsun bizi kırmazdı bütün mahalle sıraya girerdik bir tur atalım diye o keyifi hiç bir zaman alamadım. Aslında Türkiye potansiyel olarak bisiklet yatırımı için çok uygun bir ülke ve toplumda da belli bir kültür oluştu şöyle sağlam bir sermaye grubu olaya el atsa kaliteden ödün vermese yaptığı yatırımdan fazlasıyla kar elde edebilir.
 
Scudo
İlk bisikletim Bisan dı kırmızı ve katlanır. Mahalle arasında onun üzerinde binmeyi öğrendim. İlk kendi başıma gittiğimi fark edince dünyanın her yerine gidebilirim gibi gelmişti. Kendim de bindim, arkasında beni de taşıdılar, daha geçen seneye kadar yazlığımızda iskeleti duruyordu. Keşke o halde bir resmini çekseymişim. BİSAN ın yeri başkadır bende.
 
Umarım başarılı işlere imza atarlar. Piyasa biz kullanıcılar açısından ne olacak göreceğiz. Yine kadro boylarında çeşit yok bir yerde tıkanıyor yerli bisiklet üreticileri özellikle yol serilerinde. Sitesinden 2 örnek
 

Dosyalar

  • Screenshot_20190130-230219.png
    Screenshot_20190130-230219.png
    173,1 KB · Okunma: 80
  • Screenshot_20190130-230244.png
    Screenshot_20190130-230244.png
    46,1 KB · Okunma: 77
  • Screenshot_20190130-230309.png
    Screenshot_20190130-230309.png
    72,7 KB · Okunma: 68
  • Screenshot_20190130-230321.png
    Screenshot_20190130-230321.png
    155,1 KB · Okunma: 62
sahibinden üzerinde bazı modellerinin fiyatlarını gördüm de rc9900 falan yanına yaklasılacak fiyatlar degil gercekten madem geri döneceksin bi damping yap ki herkes sebeblenebilsin diye derim ben...
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
Üzülüyorum şu resimleri görünce. Onca uğraşmışsınız şu gidon boğazının açısına, gidonun duruşuna, sti ların açısına bir bakıverin. Hatta modelin birinin resminde sele ucu tavana bakacak nerdeyse. Bari büyük markaların resimlerine bakın benzetmeye çalışın.
 
Bisan ve Beldesan 90 ların iki bilinen markasıydı. İki firmanın da öne çıkan modelleri vardı. Pinokyo Beldesan'ın, Cinderella da Bisan'ın benzer bisikletiydi. Bunun dışında Beldesan Colorado MTB ve Cobra modeli şehir bisikletlerinde çok tutuldu. Bisan'ın Everest modeli de 18 vites seçeneği ile zamanına göre ideal bir şehir bisikletiydi.

Kritik nokta 90 ların ortalarına doğru Bianchi'nin piyasaya girmesiydi. Ondan sonra iki marka için bir daha asla eskisi gibi olmadı.

Markalar farklı yollar seçebilir. Biri kadrosunu kendi üretir diğeri ise dışardan alır. Önemli olan üretim hattındaki titizlik ve ürünün arkasında duracak organizasyona sahip olmaktır.
 
Arkadaşlar çok doğru şeyler yazmış. Bizler gibi bisikleti satın alacak ve aldıktan sonra servis-parça vb. konular ile uğraşacak kişilerin bisiklet üreticisi bir firmayı eleştirmesi çok kolay ve doğru. Ancak işin diğer boyutunu da düşünmek gerekli;

Bu günkü ekonomik çerçevede yerli yatırımcı olarak bisiklet üretip satmaya girişmek cesaret ister. Neden mi, kiralık bisiklet çok yaygınlaşıyor. Ciddi bir 2. el bisiklet potansiyeli var. Hiç de pahalı olmayan rakamlara yerli-yabancı bisiklet satın almak mümkün. Rekabet gayet ciddi ve karlılık asla garanti değil.

Bisiklet ithal eden veya üreten hiçbir firma için düzgün, kaliteli ve yeterince yaygın servis kuracak işgücü ve bisikletçi yok maalesef bu da bir risk.

Bisiklet üretmek için gerekli hammadde ve bu materyali işleyecek makineler ülkemizde mevcut mu, mevcut ise her bisiklet üreticisinin alabileceği kadar ucuz mu ?

Üretim makineleri yatırımını yaptıktan sonra, ne kadar satışın yatırımı ne kadar zamanda amorti edeceği süreyi kimse biliyor mu ?
Hadi makineleri de alacak ekonomik gücü var sa bile ithal etmek daha ucuza geliyorsa (aynı kalitede komponentler için) neden yapsın bu yatırımı ? Tabii ki de ülkemize ve ülkemiz insanına yatırım yapmayı birinci öncelik olarak görüyorsa.

Her şeye rağmen ülkemizde üretimi mümkün olmayan bisiklet parçaları var mı ? (üst seviye ve karbon kadrolar bir yana, sürümü yüksek modeller için konuşuyorum)

Bisiklet üreticisi firmalar için düzgün bir mevzuat, denetleme vs var mı ve bisiklet konusu için herhangi bir ekstra teşvik var mı ? yoksa üretici ve/veya üretici olmaya çalışan yatırımcı; yapabilirsen yaparsın yapamazsan batarsın şeklinde tek başına mı ?

Şimdi bu yazdığım soruların cevabını ben BİSAN için bilmiyorum. Ancak bizlerin de burada, bu kadar ciddi ve büyük bir forumda, yok şurası eğri, yok rengi kötü vs. dar bakış açılı eleştirilerden öncen önce bunları bilmemiz gerekir diye düşünüyorum.
 
@hatala
O zaman ben yanlış modele bakmışım.
 
@Hurol Yoney

 
çok eski bir marka
eskiden gazeteler kuponla verirdi.
"Bisan MountainCat" o zamanlar için efsaneydi hala depomda atıl şekilde durur.

ben biraz başka şeyden bahsetmek istiyorum sanırım bisan'nın açılım olarak
"bisiklet sanayiden" türemiştir şu huyumuzdan ülke olarak ne zaman vaz gecicez anlamış değilim

otosan
roketsan
aselsan
çek yat
yaksan
ser yat
karsan vs vs vs (sen öyle san) diyende olabilir

çoğuda firma adları ürünlerinede aynı ismi veriyor bir türlü marka oluşturamıyoruz
hani ne bileyim "bisanolli" koy ismini çok yüzeysel olarak +1000tl ile başla

maruzatım bitmiştir saygılar.
 
@Çetin ŞAHİNÖZ
Söylediklerinize katılmıyorum. Ben tüketici olarak söylediklerinizin hesabını neden yapıyım? Bisan bu bisikletlerin hangi parçalarını kendisi üretiyor? Yol bisikletlerinde kullandığı her parça yurt dışından geliyor. Yani paramın önemli bir kısmı yine yurt dışına çıkıyor, ben de tüketici olarak verdiğim paranın karşılığını alıp alamadığıma bakarım. Bisanın üretmediği sadece montajını yaptığı bir bisiklete bakıyorum, montajı özensiz yada bilgisiz. O yüzdendir “üzülüyorum” bu resimleri görünce. Corelli nin kullandığı konponentler de yurt dışı fakat en ufak olumsuz bakışım olmaz çünkü adamlar kadro üretiyor yanlış hatırlamıyorsam jant ürettiklerini de duydum, bir yerinden tutmuşlar. İnşallah kazandıkça daha fazla parçayı kendileri üretir. Bisanın yol bisikletlerine bakıyorum 0 üretim. % 100 montaj onuda becerememişler. Boya işi çok iyi olmuş ama?
 
@alisirin

Dostum sanırım ben doğru anlatamamışım, zaten bir şey söylemedim ki söylediklerime katılmayasınız, tekrar bakarsanız sadece soru sordum bu başlıkta ilgilenen herkesin öğrenmesi için bilen var mı diye. Haşa size bilin demedim ki, istemiyorsanız ne ilgilenir nede bilmezsiniz. Sadece bakış açımı paylaştım ve dedim ki bu soruların cevaplarını bilirsek yatırımı yapanın bakış açısını da anlayabiliriz.
Siz sanırım bu cevapları biliyorum ama söylemem, sizlerde öğrenin demek istediğimi sandınız, öyle sandınız ise benim hatam.
 
  • Beğen
Tepkiler: murathan var
Dar bir bakış açışıyla eleştirildiğini söylemişsiniz ki bence hak ettiklerinden bile fazla. Misal vereyim vestel telefon reklamlarına bakıyoruz sanırsın türk malı üretiyorlar. İnsanların “ milli ve yerli” olan duygularını sömürüye yönelik söylemlerle dolu. Hundayi renault ne kadar yerliyse bu markalarda o kadar yerli. Sonuçta onlarda ülkede üretiliyor. Hal böyle olunca bu tür piyasaya çıkıpta yapması gereken montajı bile beceremeyen markalara yapılan en acımasız eleştiriler bile yeterince “geniş”. Corelli örneğinden devam edeyim; corelli firması da gayet iyi biliyordur kaliteli malzemeyi dışardan alıp biz türk firmasıyız demeyi. Eminim daha çok para kazanırlardı. Ama adamlar bisikletleri üretebildikleri kalite seviyesinde donatıyorlar. Biz bisan , vestel gibi markalara yerli diyerek daha çok kazandırdıkça onlarda daha çok üretmeyip dışardan alacaklar. Benim param her türlü yurt dışına çıkacaksa neden araya fazladan aracı koyayım. Bu mantalideki markalar yok olmadıkça ülkede üretim olmayacak.
 
Şu eski model dağ bisikletlerini çift kat jant ile sade bir tasarımla piyasaya surseler biraz daha ileri gidip geometri tablolarını yükleyip bir iki tanesine drop bar
taksalar eski yol bisikletlerini teker genişliğini artırıp micrishift set ile tek renk metalik renklerle boyasalar piyasayı alt üst ederler ama hiçbiri ne zahmet edip su forumdaki konulara bakarlar ne de Instagrama gidip dünyanın yeni tercihlerini merak ederler.
 
@alisirin

Dostum madem yazdıklarımı ve demek istediğimi anlamıyor yada anlamamazlıktan geliyorsunuz, size bir soru sorayım. Bu firmaların başında bir veya birden çok insan var değil mi. Evet.

Zamanında (Yaşınızı bilemiyorum belki de hatırlarsınız) Türkiyede Bianchi bile yok iken ve Bisan ile Beldesan üretim yaparken, bisikletlerin ne kadarı yerliydi biliyor musunuz ?

Gelelim günümüze şu anda Bisan ın başında bulunanlar aynı aile, şirket veya her ne ise aynı bakış açısı veya geçmişe sahip kişiler mi bunu biliyor musunuz ?

Ben bilmiyorum bunu açık yazayım ki yine bir şey iddia ettiğimi sanmayın.
Varacağım nokta şu BİSAN özelinde şirketin eski zamanında olan bakış açısı aynı yönetici ve/veya sahipler ise ben değişmediğine güvenirim. Ha şirket el değiştirdi yabancı ortak vs durumları varsa işte onu bilelim ve sizin hayal ettiğiniz anlamda beklentimizi yüksek tutmayalım.

Lütfen yine yazdıklarımı okumadan yada okumamış gibi yazacaksanız cevap yazmayınız. Mesajlarınızı yapıcı yada sorgulayıcı yada bilgi içeren türde yazmıyorsunuz. Sadece bana ben ona bakmam, bunu bilmem, bana ne yapsınlar vb gibi kalıplar ile yazıyorsunuz. Zira ben her şekilde size hitap etmeyeceğim artık.
 
Biz anlaşamıyağız galiba?. Benim söylemek istediğimde şu; sorduğunuz soruların cevabının ne olduğunun pek bir önemi olduğunu düşünmüyorum. Tüketici ödediği paranın karşılığını hem kalite hem güven olarak alabilecek mi? Bu soruyla yapılan eleştirilere bakarsanız okadarda dar olmadığını düşünebilirsiniz belki.
 
3. sayfada paylaşılan eski bisan modelleri ve renkleri şahane. Bence tasarım olarak başarılıydı ama yeni modeller konusunda emin olamadım. CTX serisinin kadro şekli çok garip, kötü. Serenity modeli ve single speed Paradise modeli fena değil, gidon şekillerini tam göremedim sadece tek açıdan foto koymuşlar. Keşke fixie bir model de çıkarsalarmış :( Renk seçenekleri olması büyük artı yine de. Umarım eski kalitesinin aynısını sürdürüp piyasada tutunmayı başarır.
 
Fx3800 isimli 16 inç bir katlanır yapmışlar, katlama şekli Brompton gibi sanırım. "Gibi sanırım" diyorum çünkü sitelerinde bisikletlerle ilgili düşük çözünürlüklü tek bir fotoğraftan başka bir şey yok.
 
@Mhmm@
Corelli şu kaynak izlerini silse ve bilindik markalar kullansa çok iyi olucakta.
 
Geri