Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan Grand Tour Satın Aldım

Yol bisikletiyken tura özenmiş, bir tık kadro endurance'a kaymış, bir tık vites dişli oranları yumuşamış, bir tık da lastik kalınlaşmış. Turun yol kısmında kalmış.
Konuda yetkin arkadaşlar, daha bilgili arkadaşlar, sizce bu yorum doğru mudur?
Tur bisikletini tur bisikleti yapan temel özellikler, bildiğim kadarıyla şunlardır:

1. Rahat geometri, sürüş ve gidon tutuş pozisyonları (maraton sürüşüne uygun)
2. Yük taşıma imkanı (en az 40 kg yük taşıyabilmeli)
3. Yük altında rijidite ve sağlamlık (çelik kadro ve sadelik)
4. Yüksek vites aralığı (%400 veya daha fazla)
5. Rahat ve geniş sele (tercihen kösele)

Tabii tur türüne göre tur bisikletleri de farklı oluyor. Misal "randonneur" turlarında nispeten hafif yükle günlük mesafe mümkün olduğunca uzun tutulur. Maratona yakın bir tur çeşididir. Ve randonneur bisikletler, yol bisikletine en yakın tur bisikletidir (28" jant, drop-bar gidon gibi).

Yine de, randonneur bisikletlerde dahi gidon drop bar olmasına rağmen şekli yol gidonundan farklıdır. Gidonun kenar tarafları yukarıya doğru hafif kalkıktır ve sürücüyü droplara veya külaha değil, düz tutuşa teşvik eder, ve düz tutuşta olsun, droplarda olsun yola göre daha dik oturum sağlar. Geometri, sele, gidon, yol bisikletindeki gibi sürücüyü efora teşvik etmez, uzun vadeli rahat sürüşe teşvik eder. Lastik nispeten ince (28C'ye kadar) olsa da, jantlar çok telli ve sağlam, yüke dayanıklıdır.

Şimdi Grand Tour'un teknik özelliklerine bakmadan, sadece fotosuna bakarak şunları söyleyebilirim:

Gidon yol gidonu, sele tura uygun değil, aynakol çift yapraklı ve rublenin en büyük yaprağı aynakola nispetle çok küçük (yüklü yokuş tırmanmaya uygun değil), yüklük yok, yüklük bağlayacak kulakçıklar arkada da, ön maşada da yok, jantlar (bilhassa arka jant) 24 telli ve yüke uygun değil.

Bence randonneur turuna dahi uygun değil. Ha yaptım oldu derseniz her bisikletle her tur yapılır, o başka. :)

İlave: Ve kadro arka üçgen çok kısa. Yol geometrisi. Kelepçeyle arka yüklük bağlansa dahi topuklarınız çantalara çarpar.
 
Son düzenleme:
Scudo
@birdie85
Şehit bisikletinden sonra Gt ye geçince bende de ağrılar oldu sürekli gidon ve hoodlarda ayar yapıyorum bileklerm ve avuçlarımın içinde ağrı oluyor sanırım kullanmadığım kaslarımdan dolayı inş alışınca geçer.
Arkadaşlar Gidon boğazını ters çevirsem gidon açısı biraz olsun yükselir mi deneyen oldu mu?
Gidon boğazı açılı ise olur, sıfır dereceyse çevirseniz de birşey farketmez
 
Bisan di carraroydu derken biraz önce riverside 100 aldım Decathlon dan :)

Bu artık yeni yoldaşım.

Carraroyu ekonomik nedenlerle satıyorum ilan onaylanır yakında dostlar.

IMG_20200713_192106.jpgIMG_20200713_192059.jpg
 
Vay be herkez birer birer Bisan'larına kavusuyor. Sanki ben almisim gibi mutlu oluyorum yeminle. Herkese hayirli , ugurlu ve kazasiz pedallar dilerim.
Ünlü sosyolog Kaldato'nun dedigi gbi "_ Mersoya, Gios'a, Merida'ya , Trek'e , Kona'ya , Scott'a bindim, Bisan'a binemedim "
 
Son düzenleme:
Tur bisikletini tur bisikleti yapan temel özellikler, bildiğim kadarıyla şunlardır:

1. Rahat geometri, sürüş ve gidon tutuş pozisyonları (maraton sürüşüne uygun)
2. Yük taşıma imkanı (en az 40 kg yük taşıyabilmeli)
3. Yük altında rijidite ve sağlamlık (çelik kadro ve sadelik)
4. Yüksek vites aralığı (%400 veya daha fazla)
5. Rahat ve geniş sele (tercihen kösele)

Tabii tur türüne göre tur bisikletleri de farklı oluyor. Misal "randonneur" turlarında nispeten hafif yükle günlük mesafe mümkün olduğunca uzun tutulur. Maratona yakın bir tur çeşididir. Ve randonneur bisikletler, yol bisikletine en yakın tur bisikletidir (28" jant, drop-bar gidon gibi).

Yine de, randonneur bisikletlerde dahi gidon drop bar olmasına rağmen şekli yol gidonundan farklıdır. Gidonun kenar tarafları yukarıya doğru hafif kalkıktır ve sürücüyü droplara veya külaha değil, düz tutuşa teşvik eder, ve düz tutuşta olsun, droplarda olsun yola göre daha dik oturum sağlar. Geometri, sele, gidon, yol bisikletindeki gibi sürücüyü efora teşvik etmez, uzun vadeli rahat sürüşe teşvik eder. Lastik nispeten ince (28C'ye kadar) olsa da, jantlar çok telli ve sağlam, yüke dayanıklıdır.

Şimdi Grand Tour'un teknik özelliklerine bakmadan, sadece fotosuna bakarak şunları söyleyebilirim:

Gidon yol gidonu, sele tura uygun değil, aynakol çift yapraklı ve rublenin en büyük yaprağı aynakola nispetle çok küçük (yüklü yokuş tırmanmaya uygun değil), yüklük yok, yüklük bağlayacak kulakçıklar arkada da, ön maşada da yok, jantlar (bilhassa arka jant) 24 telli ve yüke uygun değil.

Bence randonneur turuna dahi uygun değil. Ha yaptım oldu derseniz her bisikletle her tur yapılır, o başka. :)

İlave: Ve kadro arka üçgen çok kısa. Yol geometrisi. Kelepçeyle arka yüklük bağlansa dahi topuklarınız çantalara çarpar.

Güzel bilgiler için teşekkürler Abdullah bey. Yazdıklarınıza bakılırsa direkt yol bisikleti oluyor Grand Tour'lar. Belki benim gibi ilk kez yol bisikletine geçiş yapanlar için tercihen biraz yumuşatılmış yol bisikleti oluyor o zaman.
Vay be herkez birer birer Bisan'larına kavusuyor. Sanki ben almisim gibi mutlu oluyorum yeminle. Herkese hayirli , ugurlu ve kazasiz pedallar dilerim.
Ünlü sosyolog Kaldato'nun dedigi gbi "_ Mersoya, Gios'a, Merida'ya , Trek'e , Kona'ya , Scott'a bindim, Bisan'a binemedim "

Mario: ".... Kotü Marioyu gorüyon mu la, gapmış Bisanı vurmuş pedala! biz ne zaman bineceesek!"
1594668607784.png

Kaldato: "Birgün sen de binersin yeğen."
1594668681131.png
 
Son düzenleme:
@vusalazeroglu abi valla bekle dediğime değdi ama değil 😀 seneye ufak tefek modifikasyonlarla(jant gidon ve gidon boğazı, karbon sele borusu) kusursuz olacak😀
Kesinlikle degdi. Bilgi birikimine cok givendigim bir ustaya gittim (torku takiminin mekanik ustasi) inceledi cok begendi bisikleti. Basit fitimi yaptik once gidon bogazi senin boyuna kisa dedi bir tek onu degistirmeyi onerdi ilk asamada.
 
Seleyi az geri alsanız?
Abdullah hocam sele yükseklik ve ileri-geri ayarı gidon boğazı ayarından önce yapılır biliyorsunuz. Optimum güç aktarımı yapabilmek ve sakatlık yaşamamak adına sele ayarını yaptıktan sonra oluşabilecek konfor ve fit sorunlarını gidon boğazı ile çözmek evladır.

Torku takımının da mekanik ustası olan bir üstadın da bu bilgiye vakıf olduğunu düşünüyorum. Grand tour ile 80 mm gidon boğazı geldiği için tespiti bence de muhtemelen doğrudur. Hatta şaşırmıştım 80 mm gidon boğazını görünce 54 kadro Grand Tour un üzerinde. Gidon boğazını uzatmanız mantıklı bir değişiklik olabilir @vusalazeroglu

(link)

Bu sitedeki adımları takip ederek yaklaşık olarak bike-fitinizi yapabilirsiniz.
 
Abdullah hocam sele yükseklik ve ileri-geri ayarı gidon boğazı ayarından önce yapılır biliyorsunuz. Optimum güç aktarımı yapabilmek ve sakatlık yaşamamak adına sele ayarını yaptıktan sonra oluşabilecek konfor ve fit sorunlarını gidon boğazı ile çözmek evladır.
Zaten bunu bir ara çözüm (taviz) olarak önermiştim. :)
Sele tam fit, gidon hiç fit olacağına, her ikisinden de biraz taviz vermek belki neticede daha iyi fit sağlar diye düşünmüştüm. Tabii ki ideal çözüm sizin dediğiniz gibi.
 
Zaten bunu bir ara çözüm (taviz) olarak önermiştim. :)
Sele tam fit, gidon hiç fit olacağına, her ikisinden de biraz taviz vermek belki neticede daha iyi fit sağlar diye düşünmüştüm. Tabii ki ideal çözüm sizin dediğiniz gibi.
Pardon hocam, bu şekilde düşünmemiştim. Evet haklısınız, idareten seleyi az geri alabilir. Dediğiniz gibi mesela 2 cm lik gidon boğazı farkı için seleyi 1 cm geri çekebilir boğaz alana kadar.
 
Selamlar, bisanın boyası mat olduğundan dolayı çizilmelere direkt boyası kalkıyor görüntü olarak boyası çok güzel fakat çizilmelere sürtünme lere karşı bayabi hassas bir bisiklet. Kaplama falan yapılabilir i kadroyu korumak için beni bilgilendirirseniz sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: birdie85
Bu gte fiyatına zam mı gelmiş ben mi yanlış hatırlıyorum 3650 falan değil miydi bu ?
 
%10 zam geldi bile. Fakat boyası çok zayıf hemen dökülüyor. Arkadaşım sarı renk rx9500 yol bisikleti almıştı satıcam diye tutturdu.
 
@Yasuoman 4250 sitelerinde.. bir ayda bu fiyat artışı şahane. %10 dan daha fazla.
 
%10 zam geldi bile. Fakat boyası çok zayıf hemen dökülüyor. Arkadaşım sarı renk rx9500 yol bisikleti almıştı satıcam diye tutturdu.
Mat boyanın azizliği. Valla dünya malı dünyada kalır. Boya takıntım fazla yok. Ona yapacak birşey yok malesef. Sakinilan göze çöp batar.
 
Mat boyanın azizliği. Valla dünya malı dünyada kalır. Boya takıntım fazla yok. Ona yapacak birşey yok malesef. Sakinilan göze çöp batar.
Öyle ama diğer X markalar gibi Kadroya Ömür boyu garanti veremiyor .
 
Dün bisikletin ilk bakımını yaptırdım. Vites ayarları biraz bozulmaya baslamisti. Tekrar bir iki ayar sonrası normale döndü. Zincir yaglandi. Lastik basınçları kontrol edildi. Sora on fren fabrikadan ücretsiz gonderilmisti. Onu da taktik. Jant akordunda ufak bir ayar yapıldı. Yol yaptıkca km ilerledikçe jant ve lastik oturmaya devam edecek . Ekstra km saati ve çanta almıştım onları da ekledim. Şimdilik gözüme çarpan şeyler ise sele ve gidon kısmından bazen gıcırtı sesi gelebiliyor. Sele vidaları gevsemisdi onlari tekrar sıkıştırarak sesi minimuma indirdim. Gidon boğazından mıdır yoksa kadro içinden geçen kabloların çarpmasından mıdır bilmiyorum ama bozuk yerden geçerken bazen ses geliyor. Aynı şey selede de oluyordu. Belki başka bisikletlerde de oluyordur. Ama o kadar da takmıyorum. Onun haricinde lastikleri ilk aldığımda şeritten dolayı daha pedal çevirmeden patlatmistim. Ama onu çözdükten sonra yaklaşık 300 km yol yaptım . Sorunsuz gidiyor. Bisikletle bu zamana kadar yaşadıklarım bunlar. Kazasız belasız sürüşler dilerim herkese.
 
Geri