Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan Praetor ortaya çıktı

çok da bir şey beklemeyelim bence instagram storysine baktım da adamlar tanıtımı ankara pavyonlarında yapmış gibi bir hava var sarı tutku benzeri bir kadın detone detone bir şeyler söylüyordu ufukları bu kadar yani anlayacağınız :D hedef kitleleri de tarlayı satıp pavyona giden dayılar sanırım
Koskoca toplantıyla ilgili gerçekten buna takıldıysan bu da senin vizyonun demek ki. 2019 da ekonomi darboğaza düşüp firmalar yatırımlarını düşürürken mevcut fabrikaya 3 katı büyük bir kaynak atölyesi kurmuşlar, Hollanda merkezli akzoNobel firması ile işbirliğine gidip boya kalitesini arttırmışlar, A firmasının bisikletleri ilk güneşte solarken bu adamlar 2 yıl boya solmama garantisinden bahsediyorlar bazı modellerde. Arabalar içinde boya yapan bu firma arabalarda 10,000 km testine tabi tutarken 30,000 km testine tabi tuttuklarını söylediler Bisan için yaptıkları boyaları. Bunun dışında üst grup modeller için ayrı bir üretim bandı oluşturduklarını ve montajların daha özenli yapılması için Shimano Türkiye ile işbirliği yaparak sadece üretim bandında çalışan personele değil neredeyse tüm çalışanlara bu konuda eğitim aldırmışlar ki personel sattığı ürünlerin nasıl üretildiğini bilsin. Yine fabrikalarında aletler revize edip tork ayarlı aletlere geçiş yapılarak doğru değerlerde parçaların sıkılmasına ve üretimden kaynaklı sorunların çıkmasının minimuma indirgenmeye çalışıldığı toplantıda belirtildi. Ayrıca müşteri memnuniyeti konusunda da şikayet var tarzı siteleri takip ettiklerini ve her müşteriye imkanlar dahilinde en iyi deneyimi yaşatmayı hedeflediklerini satış sonrasını da geliştirdiklerini belirttiler. 2021 hedeflerinde de alüminyum kadro üretimini yapabilecek bir fabrika kurmayı hedeflediklerini söylediler ve 3 tane prototip üretilmiş alüminyum kadroyu toplantıda sergilediler.

Ama tabi belliki sizin gördüğünüz sarışın bir şarkıcının pavyon gibi bir ortamda şarkı söylemesi ise yapacak bir şey yok demektir :) Siz o zaman diğer markaları tercih edebilirsiniz.
 
Scudo
Foto yada video ile davulun sesi gibi uzaktan hoş gelme durumu olabiliyor. Bir yakından bakmak lazım ve iyi yada kötü toplama yada burada imalat yerli bir girişim olması sebebi ile muhakkak desteklemek lazım. Bu kesin fikrim.

Diğer yandan bir de eleştirel düşüncem var. Birçok bisiklet markası zaten 3-5 üretici firmada üretimini yaptırıp topluyorlar kadrolarını. Bu günümüz koşullarında maliyetleri ciddi bir şekilde düşürüyor. Tam da bu noktada tasarım ve mühendislik ön plana çıkıyor. Bu alanda başarılı çalışmalar yapılması şart. Yoksa kopyada öteye geçmez ve böyle girişilip kalır. Kadronun üretildiği fabrikaların firma tarafından paylaşılmasını da mantıklı buluyorum. Çok daha güven verici olacaktır.
 
Bisikletin boyasının bu denli ön plana çıkartılması neden anlamadım. İlk düşüşte çizilip gidecek zaten. Bisikletin en önemsiz yeri belki de boyasıdır. Bisiklete sıklıkla binen bir insansanız, kadroya çanta takan bir insansanız zaten boyayı çoktan gözden çıkarmış olursunuz. Ha 35 bin liralık bisikleti alıp binmeye kıyamayacaksanız ve duvara asıp bakacaksanız elbette boyası güzel olsun bi zahmet :)
 
@törniy ve @gezgin gezer Malının arkasında durma konusundaki fikrinize katılmıyorum. Bisan Rc9900 aldım istanbuldan. Bisiklet fuar için gönderilmiş o yüzden satışa da çıkmamış. Kırmızı beyaz modelinde ısrar edince Kaçkar (yunus bey) üzerinde farklı parçalar olan bisikleti önerdi bende kabul ettim. Gelince bisanı arayıp ilettim. Bisikletin üzerinde ne varsa bizzat Ür-Ge müdürü ilgilenerek değiştirtti. Bisan fabrikasına kim gelirse gelsin kapıda karşılayan bir personelleri var. Fabrikayı gezme hakkınız var. Ürün kalitesine gelince Bisan fabrikasını gezerken çektiğim bir kaç fotoyu eke iliştireyim.bisan1.jpg
 

Dosyalar

  • bisan2.jpg
    bisan2.jpg
    1,4 MB · Okunma: 108
  • bisan3.jpg
    bisan3.jpg
    144,3 KB · Okunma: 106
@törniy ve @gezgin gezer Malının arkasında durma konusundaki fikrinize katılmıyorum. Bisan Rc9900 aldım istanbuldan. Bisiklet fuar için gönderilmiş o yüzden satışa da çıkmamış. Kırmızı beyaz modelinde ısrar edince Kaçkar (yunus bey) üzerinde farklı parçalar olan bisikleti önerdi bende kabul ettim. Gelince bisanı arayıp ilettim. Bisikletin üzerinde ne varsa bizzat Ür-Ge müdürü ilgilenerek değiştirtti. Bisan fabrikasına kim gelirse gelsin kapıda karşılayan bir personelleri var. Fabrikayı gezme hakkınız var. Ürün kalitesine gelince Bisan fabrikasını gezerken çektiğim bir kaç fotoyu eke iliştireyim.214829 dosyayı görüntüle
Var mı, yok mu bakmadım ama bence forumda BISAN'ın kurumsal bir üyeliği olmalı. Sorularımıza birinci ağızdan cevap almak güzel olurdu.
 
Koskoca toplantıyla ilgili gerçekten buna takıldıysan bu da senin vizyonun demek ki. 2019 da ekonomi darboğaza düşüp firmalar yatırımlarını düşürürken mevcut fabrikaya 3 katı büyük bir kaynak atölyesi kurmuşlar, Hollanda merkezli akzoNobel firması ile işbirliğine gidip boya kalitesini arttırmışlar, A firmasının bisikletleri ilk güneşte solarken bu adamlar 2 yıl boya solmama garantisinden bahsediyorlar bazı modellerde. Arabalar içinde boya yapan bu firma arabalarda 10,000 km testine tabi tutarken 30,000 km testine tabi tuttuklarını söylediler Bisan için yaptıkları boyaları. Bunun dışında üst grup modeller için ayrı bir üretim bandı oluşturduklarını ve montajların daha özenli yapılması için Shimano Türkiye ile işbirliği yaparak sadece üretim bandında çalışan personele değil neredeyse tüm çalışanlara bu konuda eğitim aldırmışlar ki personel sattığı ürünlerin nasıl üretildiğini bilsin. Yine fabrikalarında aletler revize edip tork ayarlı aletlere geçiş yapılarak doğru değerlerde parçaların sıkılmasına ve üretimden kaynaklı sorunların çıkmasının minimuma indirgenmeye çalışıldığı toplantıda belirtildi. Ayrıca müşteri memnuniyeti konusunda da şikayet var tarzı siteleri takip ettiklerini ve her müşteriye imkanlar dahilinde en iyi deneyimi yaşatmayı hedeflediklerini satış sonrasını da geliştirdiklerini belirttiler. 2021 hedeflerinde de alüminyum kadro üretimini yapabilecek bir fabrika kurmayı hedeflediklerini söylediler ve 3 tane prototip üretilmiş alüminyum kadroyu toplantıda sergilediler.

Ama tabi belliki sizin gördüğünüz sarışın bir şarkıcının pavyon gibi bir ortamda şarkı söylemesi ise yapacak bir şey yok demektir :) Siz o zaman diğer markaları tercih edebilirsiniz.
Hocam iyi hoş diyorsunuz da babamızım hayrına da yapmıyorlar bunları yani.Para kazanmak, diğer firmalarla rekabet etmek istiyorlarsa yapacaklar zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
@Mehmet Metin Levent

214774 dosyayı görüntüle

Canyon da bir dönem o süreçten geçti. Şimdi çoğu insanın hayali haline geldi. İyi reklam stratejisiyle, çağa ayak uydurma politikaları yerinde olursa umarım Bisan da zamanla birçok hatasından dönecektir. Amatör, profesyonel demeyip bütün bisikletçilere kulak versinler yeter ki.
Bu da her yerine kanyon yazmış. Olmuş mu? Olmamış. Bakan, canyon mu lan o diye bir daha bakmalı. Kendi çizgisi olmalı, ikonik tasarım olmalı.
 
Bisikletin boyasının bu denli ön plana çıkartılması neden anlamadım. İlk düşüşte çizilip gidecek zaten. Bisikletin en önemsiz yeri belki de boyasıdır. Bisiklete sıklıkla binen bir insansanız, kadroya çanta takan bir insansanız zaten boyayı çoktan gözden çıkarmış olursunuz. Ha 35 bin liralık bisikleti alıp binmeye kıyamayacaksanız ve duvara asıp bakacaksanız elbette boyası güzel olsun bi zahmet :)
Simli bisiklet kadrosunu Trek ve Specialized'in üst versiyonları hariç gördünüz mü? Peki ya Bukalemun boyalı bir bisiklet? Sizin için boya basit gelir. Ancak bisikleti gösterende sattıranda boyasıdır aslında. Kalitesinden emin olunan modellerin boya tasarımı iyi olan öncelik alır. Bisan Türkiye'de tek, Avrupada 3 adet olan bir boya sistemi kuruyor fabrikaya. Neresine hangi pigmentin atılacağından tutun stickersiz bisikleti standdan aldıran bir sistem.
 
Bu da her yerine kanyon yazmış. Olmuş mu? Olmamış. Bakan, canyon mu lan o diye bir daha bakmalı. Kendi çizgisi olmalı, ikonik tasarım olmalı.
Adamların ayarı bozuk. Şimdi bazı canyonlarda mat siyah kadro üzerine parlak siyah Canyon yazıyorlar. O da hiç okunmuyor.

full_aeroad-cf-sl-disc-8_c1024.png
 
Adamların ayarı bozuk. Şimdi bazı canyonlarda mat siyah kadro üzerine parlak siyah Canyon yazıyorlar. O da hiç okunmuyor.
Ekleme yapayım. Kadrosu en çok kırılan markadır Canyon. Kaza olması gerekmiyor, dayamak yetiyor. Hemen arka bacak atıyor.
 
Şöyle afili bsn yazan bir logo yeter. (link) da havalı site adı olur. Ama bsn. Com alınmış :)
 
Müşteri odaklı olmayan hiç bir marka dünya markası olamaz. Bisiklet satan ciddiyet sahibi bir firma standart beden kadro ile dunya markasi olamaz goz boyamalı bir iki model yap.
Çeşit yok,
beden yok,
garanti yok,
servis yok,
eeee kusura bakma böyle bir dünya yok.
 
Şimdi ben biraz yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum. 35 bin liralık bisiklet illa ki kaliteli olmak zorunda zaten, bu paraya olmazsa asıl o zaman sıkıntı, anlatabiliyor muyum ne demek istediğimi? Önemli olan "bakın biz prestij model yaptırdık, en pahalı parçaları taktırdık" değil. Bunu Türkiye'deki herhangi bir bisiklet firması da yapabilir. Hatta bisiklet firması olması bile gerekmiyor, yarın Borusan çıkıp üstünde Borusan yazan 50 bin liralık bisiklet ürettirir Tayvan'daki bir fabrikaya, üstüne de en pahalı parçaları taktırır, hatta altınla kaplatır. Bunlar basit işler. Biz bisikletçiler için önemli olan uygun fiyatlı / kaliteli model çeşitliliği ve satış sonrası hizmetin iyi olması. 35 bin liralık bisikleti Türkiye'de kaç kişi satın alacak? Türkiye'de bisiklet üreten/ürettiren firmaların "kısıtlı" model skalasına bakıyorsunuz, hepsi sanki aynı bisikletleri farklı isimlerle satıyor gibiler. Donanım hepsinde aynı zaten. Farklılaşma adına en ufak çaba yok. Kadro üretemiyoruz. Çelik bile üretemiyoruz düşünün. Türkiye'de kendi alüminyum kadrosunu sadece Corelli üretiyor, o da alüminyum şirketi olması sebebi ile. Kısaca "yerli" dediğimiz bisikletler aslında komple ithal. Peki madem ithal bari şunu çeşitlendirin yahu, elinizin altında koca bir okyanus var, tek tip balıkla çıkıp geliyorsunuz. E biz farklı balık yemek isteyince, yurt dışına mecbur kalınca da bi ton lafa geçiyoruz. E yok abi, ne yapalım? Bakın işin ihracat kısmına hiç girmedim daha. Yani yerli markaların yurt dışındaki varlığı ya da yokluğu mu desem. Tamam yapın abi 35 bin lira bisiklet. 100 bin liralık bisiklet yapın. Diyeceğimi dedim ben gidiyom.
 
Bana fiyat performans konusunda 2019'u PEUGEOT domine etti gibi geliyor. 8.000 9.000 Liralara full karbon 105 set bisiklet sattılar. Görüntü olarak da gayet beğenmiştim kadroları. BISAN'ın bu fiyatın altına inmesi gerekiyor bence. Hatta kalite bir tık daha üst olmalı.
 
Şöyle afili bsn yazan bir logo yeter. (link) da havalı site adı olur. Ama bsn. Com alınmış :)

Bu bisikletin kadrosu üzerine (link) yazmazlarsa daha güzel olacağını ben dahil bir çok bisikletçinin hoşuna gitmediğini ve kadro boyu seçeneklerinin çok sınırlı olduğunu yazan mesaj attım. Bakalım dönüş carraro ya attığım mesaj gibi 1 yıl sonra mı yoksa daha yakın bir zamanda mı gelecek? Bekleyip göreceğim.

----

Ekleme yapayım. Kadrosu en çok kırılan markadır Canyon. Kaza olması gerekmiyor, dayamak yetiyor. Hemen arka bacak atıyor.
Almanya'nın Salcano'suymuş forumda öyle diyorlar.
Pinarello'm yok. Maalesef Almanya'nın Salcano'suyla idare edeceksiniz..
212423 dosyayı görüntüle


Açıkçası canyon bisiklet çok hoşuma gidiyor. Forumda en çok sevdiğim canyon tartışmasız fotoğraf kalitesi ile her zaman @srdrmrs 'ın bisikleti oluyor. Diğeri yine alıntıdaki bisiklet. Canyon çok kırılıyor olabilir emin değilim ama daha önce forumda görmüş çatlayan kadrosunu ortadan ikiye kestirip yenisini de yine aynı canyon firması göndermişti. Canyon ile rekabet etsinler demiyoruz tabi ki edecekler ama önce bir bize ülke içindeki piyasaya göre fiyat belirleyip ürün satışı yaparlarsa zamanla onlarda da rekabet ederler. Ve son olarak 35 bine bisiklet alacak olsam bende gider avrupadan bisiklet alıp gelirim. 2-3 günde olsa yurt dışı tatili + bisiklet. Daha önce yapanlar var.
 
Son düzenleme:
Bu bisikletin kadrosu üzerine (link) yazmazlarsa daha güzel olacağını ben dahil bir çok bisikletçinin hoşuna gitmediğini ve kadro boyu seçeneklerinin çok sınırlı olduğunu yazan mesaj attım. Bakalım dönüş carraro ya attığım mesaj gibi 1 yıl sonra mı yoksa daha yakın bir zamanda mı gelecek? Bekleyip göreceğim.
Bisan gerekli gördüğünde döner.
Ancak bu Web adresine neden bu kadar takıldınız anlamadım. Ben bir ara vivelo kullandım ve üzerinde 8 tane Web adresi vardı. Kadroda toplam 16 adet vivelo yazısı saydım. Erg rs modeline bir bakın isterseniz. Kasro boyu hakkında haklısınız. 52 kadro aldım ben. Ancak 54 geometrisi var. Çizelgesinde 180 boy aralığına denk geliyor. 54 ve 56 da olsa çok iyi olur.
Bisiklet fiyatına gelince kıyas yapmak için aynı setlerde aynı özelliklerde modeller karşılaştırılmalı. Dureace Disk set ve Dureace jant seti 30u geçiyor. 35 e satılan bu bisikletin hiç mi karı olmayacak? Hakikaten yok gibi. Gidon, boğaz, sele, kablolar vs bin desen kadroyu 3 e almış oluyorsun. Aynı ayarda ki trek 2 katından fazla. Gizlenmiş kablolar, simli boya ve bayii karını şöyle bir kenara koyuyorum. Türk markası olsun maliyetinden aşağı versin diyenler ile doldu camia. Hakkını da vermek lazım.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50 ve MakRo
Bisikletin fiyatına niye takılıyorsunuz ben de onu anlayamıyorum.Bu bisikletle Bisan demiş ki:Biz Bisan markası olarak sahip olduğumuz teknik bilgi ve becerimizle üst düzey bir bisiklet çıkarıyoruz.Bu bisikleti vitrinimize koyuyoruz ki ürün gamımızdaki diğer bisikletlerimizde de bu becerilerimizi kullanacağız bizi takip edin.Bizim de global firmaların bayrak gemisi ürünleriyle karşılaştırabilir ürün çıkartabilecek yetkinlikteyiz demeye çalışmış.
Yoksa kimse size 35000 lirayı Trek ,Scott,Colnago,Sworks yerine buna verin demiyor.


Ben mesela Bisan'ın şunu demesini çok isterdim.Biz öyle bir maşa geliştirdik ki ,bu ilginç tasarım ile titreşim sönümlemede ,aero verimlilikte vb de şunu şunu hedefledik,şöyle şöyle kazanımlarımız oldu.Bu maşa stilini diğer modellerimizi de uyarlayacağız deseydi.Çok daha cezbedici olurdu.
 
Bisikletin fiyatına niye takılıyorsunuz ben de onu anlayamıyorum.Bu bisikletle Bisan demiş ki:Biz Bisan markası olarak sahip olduğumuz teknik bilgi ve becerimizle üst düzey bir bisiklet çıkarıyoruz.Bu bisikleti vitrinimize koyuyoruz ki ürün gamımızdaki diğer bisikletlerimizde de bu becerilerimizi kullanacağız bizi takip edin.Bizim de global firmaların bayrak gemisi ürünleriyle karşılaştırabilir ürün çıkartabilecek yetkinlikteyiz demeye çalışmış.
Yoksa kimse size 35000 lirayı Trek ,Scott,Colnago,Sworks yerine buna verin demiyor.


Ben mesela Bisan'ın şunu demesini çok isterdim.Biz öyle bir maşa geliştirdik ki ,bu ilginç tasarım ile titreşim sönümlemede ,aero verimlilikte vb de şunu şunu hedefledik,şöyle şöyle kazanımlarımız oldu.Bu maşa stilini diğer modellerimizi de uyarlayacağız deseydi.Çok daha cezbedici olurdu.
Lansmanda 30 adet ön sipariş alan modelden bahsediyoruz. Bu segment te bisiklet alacak illaki vardır. Tabii ki 105 ve ultegra lı PRAETOR leride piyasada görmeyi çok isteriz. En azından, başka bütçelerle de hitap eder. Ayrıca maşa konusunda bir çok açıklama yapılsa da aralıkta genel bilgi ve Ar-Ge çalışmalarının paylaşılacağı bildirildi. Maşanın düşük rüzgar direncine sahip olduğu, bozuk yollarda ani darbelere dayanımı ın daha fazla olduğu ve titreşimi gidona daha az ilettiği söylendi.
 
Lansmanda 30 adet ön sipariş alan modelden bahsediyoruz. Bu segment te bisiklet alacak illaki vardır. Tabii ki 105 ve ultegra lı PRAETOR leride piyasada görmeyi çok isteriz. En azından, başka bütçelerle de hitap eder. Ayrıca maşa konusunda bir çok açıklama yapılsa da aralıkta genel bilgi ve Ar-Ge çalışmalarının paylaşılacağı bildirildi. Maşanın düşük rüzgar direncine sahip olduğu, bozuk yollarda ani darbelere dayanımı ın daha fazla olduğu ve titreşimi gidona daha az ilettiği söylendi.

Bunlar da denmiş ,bence gayet amacına uygun bir lansman olmuş.Bir de uygun fiyatlı praetorlar da piyasaya sürülürse güzel olur.
 
Pahalı bence peugeot yol bisikletleri içinde 105 set takılı olan bisikletler var. Mis gibi kullanılır.Yılbaşı sonrası fiat çıkar herhalde sitelerinde var.
 
Geri