Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Bisan Rc9800

Hayırlı olsun güle güle kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: NoCycling
Scudo
@Anonim benim boy da 1.87 bacak boyu 90 Gİant XL bisikletine biniyorum (58-59 kadroya denk geliyor) ben kendi kendime hayıflanıyordum bacak boyum uzun diye. diğer markaların 58-59-60 kadroları size uygun ancak bisanın beden tablosunda 54 olması çok ilginç.
 
Merhabalar. Bisikletle 350 km yol yapmışım yaklaşık 2 haftada. Yavaş yavaş eski tempomu yakalamaya başlıyorum. Son turumda gidon boğazını normal açısına alabildim. Çok aşırı bir rahatsızlık hissetmedim bu sefer. Uzanma mesafem hala fazla. Dizim pedal milinin 1.5 cm ilerisinde kalıyor. Düzeltmek için seleyi geriye çektiğimde ise uzanamıyorum. Daha kısa bir gidon boğazı ile deneme yapacağım. Acaba bir küçük kadro olsaydı daha mı rahat ederdim uzanma mesafesi olarak bilemiyorum.

Kadrodan şu ana kadar çok memnunum. Her yer çukur, dikine açılmış ve sonra kapatılmış tümseklerle dolu sürüş istikametlerimde. Takır tukur geçmeme rağmen güvensiz hissettirmiyor bisiklet. 700*28 lastik takılabiliyor kadroya. Ben cst lastikleri 700*28 Michelin Pro4 endurance ile değiştirdim, hem patlak koruması hem yuvarlanma direnci olarak daha rahat ettim. Ayrıca max 85 psi basılabildiği için gayet de konforlu oldu. Kadro zaten yolu hissettirmiyordu, şimdi 700*32 lastikli tur bisikletimden daha rahat, daha keyifli oldu.

Rc9800 veya Rc9900 almayi düşünen arkadaşlara tekrar belirteyim. Eğer 52-53 kadro kullanıyorlarsa 50 alsınlar. 54-55 kullanıyorlarsa 52 alsınlar. Bedenler biraz büyük Bisan'da.
 

Dosyalar

  • P00614-084845.jpg
    P00614-084845.jpg
    789,7 KB · Okunma: 181
  • P00614-084735.jpg
    P00614-084735.jpg
    1,1 MB · Okunma: 185
  • P00614-084713.jpg
    P00614-084713.jpg
    2,1 MB · Okunma: 179
  • P00614-084605.jpg
    P00614-084605.jpg
    2 MB · Okunma: 152
  • S00614-11591190(1).png
    S00614-11591190(1).png
    210,3 KB · Okunma: 137
Son düzenleme:
@Mustaac Güle güle kullanın, gerçekten Bisan'ın kadro boyları yapısı itibariyle diğerlerine göre büyük.
Bana 53, 54 kadro öneriyorlardı. Mosso ve Carraro'da Bisan 51 aldım cuk oturdu :D

Bu arada acemi olduğum için dikkatimi çekti.
Uzun performans için ufak ayrıntılara dikkat eder oldum.
Pedal mili ve diz ayarını tam olarak nasıl ve nereden öğrenebilirim.
Onu da ayarlayayım.
 
Pedal mili ve diz ayarını tam olarak nasıl ve nereden öğrenebilirim.
Onu da ayarlayayım.
Hocam uzunca bir ipin ucuna ağırlık bağlıyorsunuz. Pedalların ikisi birbirine esit yükseklikte ve tam ortada olacak sekilde ayaklarınız da yere paralel duracak şekildeyken dizinizin ucundan ipi sarkıtıyorsunuz. Ipin ucundaki ağırlık pedalın kadroya bağlandığı orta kısım ile aynı hizada ise selenin ayarı tamamdır. Eğer pedal miline denk gelmiyorlarsa seleyi ileri veya geri alarak ortaliyorsunuz.
Diger bütün ayarlamaları bu ayarı yaptıktan sonra yapmanız gerekiyor. Uzanma mesafesiniz fazlaysa gidon boğazını ters çevirebilir, veya kisaltabilirsiniz. Uzanma medafeniz az ise gidon boğazını daha uzunuyla değiştirebilirsiniz.
S00614-12114782.jpg
 
@Mustaac Birşey daha öğrendim teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: NoCycling
1 haftalık kullanım sonrası güncelleme: Bir haftada yaklaşık 150 km yaptım. Alışma sürecinde gayet iyi. Bisiklet bende bindikçe binme isteği uyandırıyor. Yolu hiç hissetmiyorum, önceki bisikletimde yoldan kaynaklanan el ve bilek ağrıları yok. Kadroyu üst limitlerine zorlayamadim. Ama yokuş performansı gayet tatmin edici. Cr-Race052 ile esneye esneye gittiğimi farkettim yokuşlarda. Bunda pedala ne verdiysem o yolda.

Kadro bir tık büyük. Boy 170, iç bacak 78 hatırlatayım. 48 kadro daha iyi olurmuş. Ama buna da bir iki ayar yapınca idare eder vaziyette sürüyorum. Hoodlardan tutmakta zorlanmak dışında sorunum yok. O yüzden genelde bardan tutarak sürüyorum bisikleti.
Alisma sürecinde gidon boğazını ters çevirdim. Büyük kadroyu biraz daha kullanışlı hale getirdik. Hemde gidon 2 cm kadar yükseldiği için konfora katkısı oldu. Kilo verdikçe ayarlari tekrar normal haline çevirmeyi düşünüyorum.

Özetle, bedenle ilgili sorunlara rağmen kadrodan çok memnunum. İyiki almışım. Gittikçe mesafe arttırıyorum, eski kondisyonumu tekrar kazandıkça eğimi daha fazla yokuşlara tırmanıyorum.
Şurada yapılan değerlendirme tamamıyla subjektif ve dişe dokunur bir tarafı yok. Yani adeta hey nations, hey guys ben karbon bisiklet aldım havasında karalanmış bir yazı. Kusura bakmayın artık nezaket cümleleri kuracak zamanın ötesindeyim, zamanım kıymetli ve belki bir şey öğrenir, bir bilgi alarak ikna olurum diyerek okudugum değerlendirmemside hiç bir bilgi kırıntısı yok. Gerçekten eski ürün değerlendirmelerini arıyorum hem de çok.
 
Şurada yapılan değerlendirme tamamıyla subjektif ve dişe dokunur bir tarafı yok. Yani adeta hey nations, hey guys ben karbon bisiklet aldım havasında karalanmış bir yazı. Kusura bakmayın artık nezaket cümleleri kuracak zamanın ötesindeyim, zamanım kıymetli ve belki bir şey öğrenir, bir bilgi alarak ikna olurum diyebileceğim hiç bir bilgi kırıntısı yok. Gerçekten eski ürün değerlendirmeleri arıyorum hem de çok.
Hocam maalesef sizin kadar profesyonel değilim! Evet ilk karbon bisikletim, tecrubesizim başka karbon kadrolarla karşılaştırma yapacak deneyimim de yok. Sizin kadar profesyonel olanlar da Bisan, Salcano vs. kullanmıyor gördüğüm kadarıyla. Benim gibi parası az ve değerli olan arkadaşlar için karalıyorum birşeyler. Nedir yani hoşunuza gitmiyorsa okumazsınız olur biter. Yaptığınız yorum iş mi şimdi?

Konuyu okuyup da pedal ayarı, kadro boyu soran özelden yardim isteyen arkadaşlar mevcut. Konunun açılış amacı da onlar. Konu başlığı da zaten ''Bisan Rc9800 Ön İncelemesi'' idi. Moderatör arkadaş değiştirmiş o da benden kaynaklı değil. Bugün de yine başkası adına utandık, teşekkürler.

Edit: Bu forumda farkettiğim bir tespit mevcut. Bisiklet üzerinde çok vakit geçirip kemale erince, yardımlaşma bitiyor herhalde. Eski ve deneyimli kullanıcıların bir çoğu sorulan sorulara cevap vermiyor, küçümsüyor, okumuyor bile... Meydan benim gibi nispeten yenilere kalınca da beğenmiyor... Tek amacım yardımlaşmakken... Hayırlısı ne diyeyim.
 
Son düzenleme:
Gereksiz sert uslup olmuş bence de. İncelemede geliştirebilir yanlar şunlar ya da eksikler şunlar denilerek yapıcı yaklaşılabilirken bu tarz çok yanlış bence. Bu yaklaşım herhalde bir çok kişiyi uzaklaştırdı forumdan.
 
Hocam maalesef sizin kadar profesyonel değilim! Evet ilk karbon bisikletim, tecrubesizim başka karbon kadrolarla karşılaştırma yapacak deneyimim de yok. Sizin kadar profesyonel olanlar da Bisan, Salcano vs. kullanmıyor gördüğüm kadarıyla. Benim gibi parası az ve değerli olan arkadaşlar için karalıyorum birşeyler. Nedir yani hoşunuza gitmiyorsa okumazsınız olur biter. Yaptığınız yorum iş mi şimdi?

Konuyu okuyup da pedal ayarı, kadro boyu soran özelden yardim isteyen arkadaşlar mevcut. Konunun açılış amacı da onlar. Konu başlığı da zaten ''Bisan Rc9800 Ön İncelemesi'' idi. Moderatör arkadaş değiştirmiş o da benden kaynaklı değil. Bugün de yine başkası adına utandık, teşekkürler.

Edit: Bu forumda farkettiğim bir tespit mevcut. Bisiklet üzerinde çok vakit geçirip kemale erince, yardımlaşma bitiyor herhalde. Eski ve deneyimli kullanıcıların bir çoğu sorulan sorulara cevap vermiyor, küçümsüyor, okumuyor bile... Meydan benim gibi nispeten yenilere kalınca da beğenmiyor... Tek amacım yardımlaşmakken... Hayırlısı ne diyeyim.
(link)

Simdi onbin lira kolay ulaşılır bir meblamı. Değil. Bu forumda bir çok kişi bu parayı biriktirebilmek için bir yıl çalışıyor, hatta gizli gizli biriktiriyor. Burada yapılan iş kamusal bir hizmet, amme maslahatı sözkonusu. İnsanlar gözlerini dikmiş gelebilecek bir fikir, bilgi kırıntısını godot yu bekler gibi bekliyor. Senin burada yazacağın bir cümle, satır arası bir görüş çok önemli. İnceleme diye bir başlık açtıysan hakkını vermek zorundasın. Sabun köpüğü gibi laylaylom yazı yeri değil bu başlık. Araştıracaksın, karşılaştıracaksın, deneyimleyeceksin vede öyle yazacaksın. Para kolay kazanılmadığı gibi yazı yazmakta laf ola beri gele, emeksiz bir iş değil.
 
@mehmetsunu Çok sağlam saçmalamışsınız hocam. Ammeymiş, kamusal hizmetmiş... Sizin dediğinizi yapacak olursak eğer, ortada ne konu, ne mesaj, ne soru olur. Iyi kötü üç beş tane resim var konuda, en kötü ondan faydalanır almayı düşünen arkadaş. Ben bu bisikleti alırken ne aldığımı bile bilmiyordum, yurt dışından bulduk kadroyu, açılarını, ölçülerini, resimlerini...

Benim Kırıkkale gibi küçük bir ilde imkanım bu kadar. Ne ile karşılaştırma yapacağım, iki üç tane yol bisikletçisiyiz şurada. Tur bisikleti dağ bisikleti ile mi kiyaslayayim Allah'ınızı severseniz.

Ben çapımı biliyorum, benim çapım belli. Ama siz kesinlikle haddinizi bilmiyorsunuz! Rica ediyorum konuya yazmayın daha fazla. Dediğim gibi beğenmiyorsanız okumazsınız. Vaktiniz önceki mesajınızdaki kadar değerliyse cevap verip kıymetli vaktinizi boşa harcamayın. Nezaketsizlikte gerçekten de çığır açtınız. Selametle...
 
Son düzenleme:
@Mustaac Tekrar rahatsız ediyorum. Benim sele ve pedal ayarlamasında sele ayarı bu şekilde selenin bayağı ön boğum demirine geliyor herhalde bu bağlantı şeklinde bir sıkıntı yaşamam gayet sağlam oldu. İyi tutuyor. Ama bilemediğim için danışmak istedim.IMG_20200614_133103.jpgIMG_20200614_133057.jpg
 
@Mustaac Tekrar rahatsız ediyorum. Benim sele ve pedal ayarlamasında sele ayarı bu şekilde selenin bayağı ön boğum demirine geliyor herhalde bu bağlantı şeklinde bir sıkıntı yaşamam gayet sağlam oldu. İyi tutuyor. Ama bilemediğim için danışmak istedim.230223 dosyayı görüntüle230224 dosyayı görüntüle
Hocam eğer bu ayarda hizaladiysaniz kadro size uzanma olarak küçük gelmiş gibi görünüyor. Ufak bir değişiklik sorununuzu çözecektir. Gidon boğazını kısaltmak seleyi biraz daha öne almanızı sağlayabilir. Sele raylarınin bir tarafında ölçü mevcut. Boşluğun ortası min max arasina gelirse sıkıntı yok. Değilse gidon boğazınızı kısaltmanız faydalı olur.

Önemli ekleme: Yukarıda yazdıklarımı şimdilik unutun. Önemli bir ayarı atlamış olabiliriz. Sele yükseklik ayarını yaptınız mı acaba? Bunu da topuğunuzu pedal miline basıp sele borusuna paralel olarak uzattığınızda bacağınızın dümdüz olmasi lazim. Normal bir şekilde bastığınızda da hafif kırık olması gerekiyor. Selenin yukarı çıkması uzanma mesafenizi arttıracaktır. Doğru bir sele hiza ayarı yapabilirsiniz bu sayede. Su anda sıkıntı var.

S00614-14124002.jpg
 
Son düzenleme:
Ben bu konuyu ve yazdıklarınızı beğenerek takip ediyorum @Mustaac

Uzanma mesafesi için bisiklete müdahale etmeden önce biraz vücut esnekliğini artırmak için uğraşın isterseniz.
 
Ben bu konuyu ve yazdıklarınızı beğenerek takip ediyorum @Mustaac

Uzanma mesafesi için bisiklete müdahale etmeden önce biraz vücut esnekliğini artırmak için uğraşın isterseniz.

@Cem Coşkun Çok teşekkür ederim, elimden geldiğince aero kadroya yeni geçen biri olarak tecrübesizliklerimi aktarmaya çalışıyorum.
Evet hocam haklısınız. Esneklik zamanla artıyor, açma germe yapıyorum sürüşlerden önce ve sonra faydasını görüyorum. Gidon boğazını normal ayarina çevirebildim bu sayede.

Hala bike-fit yaptırmaya fırsatım olmadı. Şimdilik (link) adresindeki bilgileri bisikletçi bir arkadaşımın yardımıyla doldurarak ufak çaplı bir bike-fit yaptık. Uzanma mesafesi olarak gösterdiği aralıktan 2 cm kadar büyük çıkıyor doğru sele yükseklik ve hiza ayarı yaptığımda. Bu yüzden gidon boğazı kısaltma veya kadro küçültme opsiyonları geliyor aklıma. Sadece deneyim değil, teorik bilgiyi de katarak yaptım bu yorumu.
 
@Mustaac Üstadım teşekkür ederim. Ben sele boyu ayarını yapmıştım onda sıkıntı yoktu. Fakat seledeki işaretler sağ taraftaymış siz deyince farkettim. Ben Sol taraftan ayar yapıyordum çünki. Şimdi tam anlamıyla oldu.

Genel olarak gidona uzanmada bu ayarlarda sıkıntı yaşamıyorum aksine daha rahat oldu.
Ben ayak pencesi ve dizden bir ağırlık bağlayarak uzattığım ip konusunda biraz sele ayarını abartmışım.

İlgi alaka ve verdiğiniz bilgilere çok teşekkür ederim.
 
@bonder76
Ne demek hocam, azıcık faydam olduysa ne mutlu. Selenin son halinin resmini atmaniz mümkün mü ayar baskısının olduğu taraftan?
 
@Mustaac Max bukadar ayarladım. En azından bogumda değil düzlemde bitirmiş oldum ayarı.IMG_20200614_150031.jpgIMG_20200614_150026.jpg
 
Geri