Hocam uzunca bir ipin ucuna ağırlık bağlıyorsunuz. Pedalların ikisi birbirine esit yükseklikte ve tam ortada olacak sekilde ayaklarınız da yere paralel duracak şekildeyken dizinizin ucundan ipi sarkıtıyorsunuz. Ipin ucundaki ağırlık pedalın kadroya bağlandığı orta kısım ile aynı hizada ise selenin ayarı tamamdır. Eğer pedal miline denk gelmiyorlarsa seleyi ileri veya geri alarak ortaliyorsunuz.Pedal mili ve diz ayarını tam olarak nasıl ve nereden öğrenebilirim.
Onu da ayarlayayım.
Teşekkür ederim, daha şıkı daha güzeli size nasip olsun.Çok şık duruyor, iyi günlerde kullanın.
Şurada yapılan değerlendirme tamamıyla subjektif ve dişe dokunur bir tarafı yok. Yani adeta hey nations, hey guys ben karbon bisiklet aldım havasında karalanmış bir yazı. Kusura bakmayın artık nezaket cümleleri kuracak zamanın ötesindeyim, zamanım kıymetli ve belki bir şey öğrenir, bir bilgi alarak ikna olurum diyerek okudugum değerlendirmemside hiç bir bilgi kırıntısı yok. Gerçekten eski ürün değerlendirmelerini arıyorum hem de çok.1 haftalık kullanım sonrası güncelleme: Bir haftada yaklaşık 150 km yaptım. Alışma sürecinde gayet iyi. Bisiklet bende bindikçe binme isteği uyandırıyor. Yolu hiç hissetmiyorum, önceki bisikletimde yoldan kaynaklanan el ve bilek ağrıları yok. Kadroyu üst limitlerine zorlayamadim. Ama yokuş performansı gayet tatmin edici. Cr-Race052 ile esneye esneye gittiğimi farkettim yokuşlarda. Bunda pedala ne verdiysem o yolda.
Kadro bir tık büyük. Boy 170, iç bacak 78 hatırlatayım. 48 kadro daha iyi olurmuş. Ama buna da bir iki ayar yapınca idare eder vaziyette sürüyorum. Hoodlardan tutmakta zorlanmak dışında sorunum yok. O yüzden genelde bardan tutarak sürüyorum bisikleti.
Alisma sürecinde gidon boğazını ters çevirdim. Büyük kadroyu biraz daha kullanışlı hale getirdik. Hemde gidon 2 cm kadar yükseldiği için konfora katkısı oldu. Kilo verdikçe ayarlari tekrar normal haline çevirmeyi düşünüyorum.
Özetle, bedenle ilgili sorunlara rağmen kadrodan çok memnunum. İyiki almışım. Gittikçe mesafe arttırıyorum, eski kondisyonumu tekrar kazandıkça eğimi daha fazla yokuşlara tırmanıyorum.
Hocam maalesef sizin kadar profesyonel değilim! Evet ilk karbon bisikletim, tecrubesizim başka karbon kadrolarla karşılaştırma yapacak deneyimim de yok. Sizin kadar profesyonel olanlar da Bisan, Salcano vs. kullanmıyor gördüğüm kadarıyla. Benim gibi parası az ve değerli olan arkadaşlar için karalıyorum birşeyler. Nedir yani hoşunuza gitmiyorsa okumazsınız olur biter. Yaptığınız yorum iş mi şimdi?Şurada yapılan değerlendirme tamamıyla subjektif ve dişe dokunur bir tarafı yok. Yani adeta hey nations, hey guys ben karbon bisiklet aldım havasında karalanmış bir yazı. Kusura bakmayın artık nezaket cümleleri kuracak zamanın ötesindeyim, zamanım kıymetli ve belki bir şey öğrenir, bir bilgi alarak ikna olurum diyebileceğim hiç bir bilgi kırıntısı yok. Gerçekten eski ürün değerlendirmeleri arıyorum hem de çok.
(link)Hocam maalesef sizin kadar profesyonel değilim! Evet ilk karbon bisikletim, tecrubesizim başka karbon kadrolarla karşılaştırma yapacak deneyimim de yok. Sizin kadar profesyonel olanlar da Bisan, Salcano vs. kullanmıyor gördüğüm kadarıyla. Benim gibi parası az ve değerli olan arkadaşlar için karalıyorum birşeyler. Nedir yani hoşunuza gitmiyorsa okumazsınız olur biter. Yaptığınız yorum iş mi şimdi?
Konuyu okuyup da pedal ayarı, kadro boyu soran özelden yardim isteyen arkadaşlar mevcut. Konunun açılış amacı da onlar. Konu başlığı da zaten ''Bisan Rc9800 Ön İncelemesi'' idi. Moderatör arkadaş değiştirmiş o da benden kaynaklı değil. Bugün de yine başkası adına utandık, teşekkürler.
Edit: Bu forumda farkettiğim bir tespit mevcut. Bisiklet üzerinde çok vakit geçirip kemale erince, yardımlaşma bitiyor herhalde. Eski ve deneyimli kullanıcıların bir çoğu sorulan sorulara cevap vermiyor, küçümsüyor, okumuyor bile... Meydan benim gibi nispeten yenilere kalınca da beğenmiyor... Tek amacım yardımlaşmakken... Hayırlısı ne diyeyim.
Hocam eğer bu ayarda hizaladiysaniz kadro size uzanma olarak küçük gelmiş gibi görünüyor. Ufak bir değişiklik sorununuzu çözecektir. Gidon boğazını kısaltmak seleyi biraz daha öne almanızı sağlayabilir. Sele raylarınin bir tarafında ölçü mevcut. Boşluğun ortası min max arasina gelirse sıkıntı yok. Değilse gidon boğazınızı kısaltmanız faydalı olur.@Mustaac Tekrar rahatsız ediyorum. Benim sele ve pedal ayarlamasında sele ayarı bu şekilde selenin bayağı ön boğum demirine geliyor herhalde bu bağlantı şeklinde bir sıkıntı yaşamam gayet sağlam oldu. İyi tutuyor. Ama bilemediğim için danışmak istedim.230223 dosyayı görüntüle230224 dosyayı görüntüle
Ben bu konuyu ve yazdıklarınızı beğenerek takip ediyorum @Mustaac
Uzanma mesafesi için bisiklete müdahale etmeden önce biraz vücut esnekliğini artırmak için uğraşın isterseniz.