İlk mesaja düzenleme yapamadım. Dün konuyu açarken bisikleti alma sürecinde Bisan ekibi ile olan deneyimlerimi aktarmayı unutmuşum. Buraya ekleyeyim.
Bisikleti araştırırken bir iki model arasında kaldım. Instagram sayfasından Bisan Ürge Müdürü Ali Koca Bey'in hesabını takip ediyordum. Bisan Ceo'su Ali Orçun Bey'in Cyclist Türkiye işbirliğiyle yürüttükleri Gelişimi Takip Et Projesi için nerdeyse her gün antremanlara çıktığını ve bu antremanlarda Ali Koca Bey'in videolar çektiğini farkettim. Bunları izlerken iyi kötü bir fikir belirdi kafamda. Hem Ürge müdürü Ali Bey'e hem Orçun Bey'e instagram üzerinden iletişime geçip kadrolar hakkında sorular yönelttim. Sağolsunlar epeyce ilgilendiler ve sorularıma detaylı bir şekilde cevap verdiler. Sitelerinde geometri tabloları olmadığı için (ki bu büyük bir eksiklik, sitelerine en kısa zamanda ekleneceğini söylediler) telefonla teknik detayları Ayhan Bey'den öğrendim sağolsun. Eline cetvel alıp istediğim kadro geometrisi bilgilerini bana iletti birkaç model için. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. Satın alma öncesi iletişimden gayet memnun kaldım. Hepsi gayet ilgili ve sabırlıydı, sorularıma net cevaplar aldım.
Satın alma sürecinde bayimle iletişime geçtim, sipariş verdi. Aynı anda bisiklet fabrikada hazırlanmaya başladı. Gidon ve gidon boğazı ölçülerinde değişim istedim, kırmadılar. Ertesi gün, kargoyla anlaşmaları olmadığı için ambara verildi. Ambar teslimatı epey geciktirdi ama dün itibariyle bisikletimi teslim aldım çok şükür.
Satın alma sonrasında bugün bir boya kalması farkettim kadronun fren plastiğinin denk geldiği kesiminde. Yaklaşık 1-2 mm çapında ,iğne ucu büyüklüğünde,detaylı bakmayınca farkedilmeyen; 3m bantla korumaya alınmış bir bölgede oluşan hafif bir kozmetik kusur. Üzerindeki banttan dolayı işkillenip, fotoğraflayıp, Bisan Ceo'su Orçun Bey'e ilettiğimde fren telindeki plastiğin denk geldiği bölgeyi korumak için oraya ve zincirin hasar vermemesi için chain stay bölgesine 3m bant uyguladıklarını; fotoğrafladığım bölgede boya kalkması olduğunu, dilersem hemen, dilersem biraz kullandıktan sonra kadroyu değişim için gönderebileceğimi söyledi. Sizin içinize sinmesi bizim için önemli, nasıl isterseniz öyle yapalım diye de ekledi. Ben de kozmetik kusurun beni rahatsız etmediğini, karbon bütünlüğüne bir zararı yoksa kadroyu kullanmaya devam edeceğimi belirttim. İstediğim zaman kadro değişimi yapabileceklerini söyledi tekrardan, yapıcı ve pozitifti.
Özetle, bu süreçte fabrika ile olan iletişimimden ve süreçten gayet memnun kaldım. Aradığımda gerekli yerlere aktardılar, cep telefonuyla dönüş yaptılar. Aynı numaraları tekrar, tekrar bilgi almak için aradığm her seferinde gerekli bilgileri ölçüp ilettiler. Kargonun geç teslim edilmesi haricinde sorun yaşamadım, ki zaten Covid19 nedeniyle oldu gecikmenin bir bölümü.
Bu vesileyle, Bisan ailesine teşekkür ederim. Sonuçta her ne kadar parayla ürün alsak da, bisikleti satın aldıktan sonraki tavırları da çok önemli. Şu anda garanti ve destek konusunda bir sıkıntı yaşamayacağım algısı kuvvetli bir şekilde oluştu bende. Yeni bir firma olduğu için (Aslında eski ama, yenilenen) soru işaretleri mevcuttu aklımda.. Onlar kayboldu.
Epey uzun oldu, ama yazmasam içimde kalırdı. Deneyimlere, ve deneyimleri aktarmaya çok önem veriyorum. Büyük küçük hepinizin mübarek Ramazan Bayramı kutlu olsun. Kısıtlamalar sonrasında keyifli pedallamalar dilerim. Saygılarımla.