Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Bisan Rc9800

Scudo
Aero gidon konusunda bütçem yoktu ama denk geldi. Simdilik zzyzx(corratec) firmasının urettigi 2010 larda dura aceli kadrolarina koyduğu bir gidon denk geldi wiggle da. Renk de siyah olunca siparişini verdim bekliyorum bakalım.
(link)
Yeniden hayırlı olsun wiggle gibi bir site belirli bir kalite standartı olan site en azından öyle olduğunu düşünüyorum. Aliexpressteki fiyata avrupadan ürün almak, iyi denk getirmişsiniz.
 
Hayırlı olsun gerçekten güzel bisiklet.acaba michelin lastikler yerine grand tour için de czt mi kullanacak bisan?inşallah surusten sonra da görüşlerinizi bekliyoruz 👍
 
Hayırlı olsun gerçekten güzel bisiklet.acaba michelin lastikler yerine grand tour için de czt mi kullanacak bisan?inşallah surusten sonra da görüşlerinizi bekliyoruz 👍
Bu bisikletle geçen yıl cst lastikler gelmiş. Bu yıl ellerinde kalanları değerlendiriyor olabilirler. Grand tour ile cst gelmesine pek ihtimal vermiyorum. 700x28 ebatında cst czar lastik yok.
 
@Mustaac güle güle kullanın. Trimax 35 leri ben de kullanıyorum eski seri jantlar. Bende de onlardan var. Jant tel kırabiliyor. Dikkatli olmanızı tavaiye ederim. Umarım böyle bir şey başınıza gelmez.
Gizli saklı değil ise rs100 lerin üzerine ne kadar verdiniz bu jantlar için acaba?
 
@Mustaac güle güle kullanın. Trimax 35 leri ben de kullanıyorum eski seri jantlar. Bende de onlardan var. Jant tel kırabiliyor. Dikkatli olmanızı tavaiye ederim. Umarım böyle bir şey başınıza gelmez.
Gizli saklı değil ise rs100 lerin üzerine ne kadar verdiniz bu jantlar için acaba?
Iyi dilekleriniz icin tesekkur ederim. Team35 hocam jantlar. Sonradan düzelttim.
 
Iyi dilekleriniz icin tesekkur ederim. Team35 hocam jantlar. Sonradan düzelttim.
Ben de fotoğraflara bakmadan yazdım. Kusura bakmayın. Trimax 35 yazınca deneyimimi yazdım. Team serisi de kullandım o jantlarda hiç problem yaşamadım. Tekrar güle güle kullanın. 👍🏻
 
İlk mesaja düzenleme yapamadım. Dün konuyu açarken bisikleti alma sürecinde Bisan ekibi ile olan deneyimlerimi aktarmayı unutmuşum. Buraya ekleyeyim.

Bisikleti araştırırken bir iki model arasında kaldım. Instagram sayfasından Bisan Ürge Müdürü Ali Koca Bey'in hesabını takip ediyordum. Bisan Ceo'su Ali Orçun Bey'in Cyclist Türkiye işbirliğiyle yürüttükleri Gelişimi Takip Et Projesi için nerdeyse her gün antremanlara çıktığını ve bu antremanlarda Ali Koca Bey'in videolar çektiğini farkettim. Bunları izlerken iyi kötü bir fikir belirdi kafamda. Hem Ürge müdürü Ali Bey'e hem Orçun Bey'e instagram üzerinden iletişime geçip kadrolar hakkında sorular yönelttim. Sağolsunlar epeyce ilgilendiler ve sorularıma detaylı bir şekilde cevap verdiler. Sitelerinde geometri tabloları olmadığı için (ki bu büyük bir eksiklik, sitelerine en kısa zamanda ekleneceğini söylediler) telefonla teknik detayları Ayhan Bey'den öğrendim sağolsun. Eline cetvel alıp istediğim kadro geometrisi bilgilerini bana iletti birkaç model için. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. Satın alma öncesi iletişimden gayet memnun kaldım. Hepsi gayet ilgili ve sabırlıydı, sorularıma net cevaplar aldım.

Satın alma sürecinde bayimle iletişime geçtim, sipariş verdi. Aynı anda bisiklet fabrikada hazırlanmaya başladı. Gidon ve gidon boğazı ölçülerinde değişim istedim, kırmadılar. Ertesi gün, kargoyla anlaşmaları olmadığı için ambara verildi. Ambar teslimatı epey geciktirdi ama dün itibariyle bisikletimi teslim aldım çok şükür.

Satın alma sonrasında bugün bir boya kalması farkettim kadronun fren plastiğinin denk geldiği kesiminde. Yaklaşık 1-2 mm çapında ,iğne ucu büyüklüğünde,detaylı bakmayınca farkedilmeyen; 3m bantla korumaya alınmış bir bölgede oluşan hafif bir kozmetik kusur. Üzerindeki banttan dolayı işkillenip, fotoğraflayıp, Bisan Ceo'su Orçun Bey'e ilettiğimde fren telindeki plastiğin denk geldiği bölgeyi korumak için oraya ve zincirin hasar vermemesi için chain stay bölgesine 3m bant uyguladıklarını; fotoğrafladığım bölgede boya kalkması olduğunu, dilersem hemen, dilersem biraz kullandıktan sonra kadroyu değişim için gönderebileceğimi söyledi. Sizin içinize sinmesi bizim için önemli, nasıl isterseniz öyle yapalım diye de ekledi. Ben de kozmetik kusurun beni rahatsız etmediğini, karbon bütünlüğüne bir zararı yoksa kadroyu kullanmaya devam edeceğimi belirttim. İstediğim zaman kadro değişimi yapabileceklerini söyledi tekrardan, yapıcı ve pozitifti.
P00523-094422.jpg
Özetle, bu süreçte fabrika ile olan iletişimimden ve süreçten gayet memnun kaldım. Aradığımda gerekli yerlere aktardılar, cep telefonuyla dönüş yaptılar. Aynı numaraları tekrar, tekrar bilgi almak için aradığm her seferinde gerekli bilgileri ölçüp ilettiler. Kargonun geç teslim edilmesi haricinde sorun yaşamadım, ki zaten Covid19 nedeniyle oldu gecikmenin bir bölümü.

Bu vesileyle, Bisan ailesine teşekkür ederim. Sonuçta her ne kadar parayla ürün alsak da, bisikleti satın aldıktan sonraki tavırları da çok önemli. Şu anda garanti ve destek konusunda bir sıkıntı yaşamayacağım algısı kuvvetli bir şekilde oluştu bende. Yeni bir firma olduğu için (Aslında eski ama, yenilenen) soru işaretleri mevcuttu aklımda.. Onlar kayboldu.

Epey uzun oldu, ama yazmasam içimde kalırdı. Deneyimlere, ve deneyimleri aktarmaya çok önem veriyorum. Büyük küçük hepinizin mübarek Ramazan Bayramı kutlu olsun. Kısıtlamalar sonrasında keyifli pedallamalar dilerim. Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
@Mustaac

Mustafa Hocam yazınızı yeni fark ettim. Kusura bakmayın. Öncelikle yeni bisikletiniz hayırlı uğurlu olsun. Rabbim kazasız belasız sağlıklı günlerde sürmeyi nasip etsin. Çok güzel bir bisiklet. Güzel insanlar güzel bisikletlere binince çok mutlu oluyorum. En kısa zamanda birlikte pedal basmak nasip olur inşallah! Şu korona belasını bir def edelim, bir Çorum-Ankara turu daha yapmayı planlıyorum. Geçen sefer gece saat 3 gibi geçmiştim Kırıkkale'den. Bu sefer gündüz gözüyle geçeceğim. O vakit Kırıkkale'de görüşürüz inşallah!

Bisan ekibine de ayrıca çok teşekkür ediyorum. İlgi ve desteklerinden dolayı. Her ortamda yerli bisiklet üreticileri hakkında destekleyici ifadeler kullanmaya dikkat ediyordum. Bizim iyi niyetlerimizi boşa çıkarmadıkları için teşekkür ediyorum Bisan ekibine. Güzel bisikletler üretiyorlar. Bundan 5 yıl sonra Bisan hakkında çok farklı şeyler konuşuyor olacağız.
 
@Mustaac

Mustafa Hocam yazınızı yeni fark ettim. Kusura bakmayın. Öncelikle yeni bisikletiniz hayırlı uğurlu olsun. Rabbim kazasız belasız sağlıklı günlerde sürmeyi nasip etsin. Çok güzel bir bisiklet. Güzel insanlar güzel bisikletlere binince çok mutlu oluyorum. En kısa zamanda birlikte pedal basmak nasip olur inşallah! Şu korona belasını bir def edelim, bir Çorum-Ankara turu daha yapmayı planlıyorum. Geçen sefer gece saat 3 gibi geçmiştim Kırıkkale'den. Bu sefer gündüz gözüyle geçeceğim. O vakit Kırıkkale'de görüşürüz inşallah!

Bisan ekibine de ayrıca çok teşekkür ediyorum. İlgi ve desteklerinden dolayı. Her ortamda yerli bisiklet üreticileri hakkında destekleyici ifadeler kullanmaya dikkat ediyordum. Bizim iyi niyetlerimizi boşa çıkarmadıkları için teşekkür ediyorum Bisan ekibine. Güzel bisikletler üretiyorlar. Bundan 5 yıl sonra Bisan hakkında çok farklı şeyler konuşuyor olacağız.
Teşekkür ederim, sabırsızlıkla bekliyor olacağım Ali hocam bu taraflara gelmenizi. İnşallah tez zamanda görüşürüz.
Mesele sadece Bisan değil, yerli ve milli üretim. Biz desteklemeden gelişmeleri imkansız. Tabiki körü körüne değil... Güzel işler yapan yerli firmaları destekleyici ifadeler kullanıyorum ben de hep. O konuda vizyonumuz ortak hocam biliyorsun.
 
Mesele sadece Bisan değil, yerli ve milli üretim. Biz desteklemeden gelişmeleri imkansız. Tabiki körü körüne değil... Güzel işler yapan yerli firmaları destekleyici ifadeler kullanıyorum ben de hep. O konuda vizyonumuz ortak hocam biliyorsun.

Tabiî ki bu süreçte birtakım hataları olacak yerli firmaların ancak bunları bir şekilde tevazu ile aşacaklarına inanıyorum.

Hocam sen bu bisikleti Bisan'dan değil de yabancı bir firmadan almış olsaydın verdiğin paranın sadece bayi payı Türkiye'de kalacaktı. Kabaca yüzde 75'i dolar bazında yurt dışına çıkacaktı. Şimdi ise en fazla yüzde 55'i yurt dışına dolar olarak çıkacak. Zamanla yerlilik oranı artacak ve belki de sadece vites seti için yurt dışına dolar vermek zorunda kalacağız. Emeklemeden koşulmaz. Biz emeklerken bize destek olan anne-babalarımız olmasaydı, değil koşmayı öğrenmek, yok olup giderdik. Bizim yerli firmalar henüz emekleme aşamasında. Biz onlara destek oldukça zamanla koşmayı da öğrenecekler. Bugün yerli firmaları acımasızca eleştirenler yeni yeni emekleme aşamasından ayağa kalkma aşamasına geçmeye çalışan bir bebeği sırtından tekmeleyen zalimler gibiler. Baykar elle atılan ilk İHA'yı ürettiğinde neler neler yazılmıştı. Nasıl alay edilmişti. Bir hatırlayalım. Yarın 5 tonluk insansız hava aracının tanıtım videosu YouTube'da olacak. Dünyada ilk ve tek! Havadan havaya füze atabilen ilk İHA! İlk yerli İHA emekliyordu, bu koşacak.

Bu konuyu şurada Türk Bisiklet Endüstrisinin Ulusal Kurtuluş Savaşı uzun uzun yazmıştım. Uzatmıyorum.
 
Bisan Ceo'su Orçun Bey'e ilettiğimde fren telindeki plastiğin denk geldiği bölgeyi korumak için oraya ve zincirin hasar vermemesi için chain stay bölgesine 3m bant uyguladıklarını; fotoğrafladığım bölgede boya kalkması olduğunu, dilersem hemen,
Açıkcası bu tavır çok önemli, yerli firmalarda ki klasik esnaf tavrı olması herkesi rahatsız ediyor. Ancak Bisan bu tavrı ile çok şeyi değiştirebilir. Ben yerli ürün almaktan yanayım her zaman, yerli firmaların hem kaliteli hemde ucuz ürünleri bize sunması gerekli, inşallah Bisan bunu yapmayı uzun yıllar boyu başaracaktır.
 
Amin inşallah. Dışarıda daha binmedim hocam. Nazardan çok korkuyorum işin aslı. Önceki bisikletlerimden birinden durduğum yerde takla atarak düşmüştüm omzum çıkmıştı okul çıkışı. O gün ilk defa okula bisikletle gitmiş, öğretmen arkadaslar ve öğrencilerim acayip nazar etmişti.
Ben de nazara falan inanmayanlardandim. Ama son birkac senedir inanıyorum. Bugüne kadar yaptığım solo sürüşlerde ne bana nede biskkletimin başına birsey geldi. Ama ne zaman bir grup sürüşüne katılsam kesin ya düşüyorum ya lastigim patlıyor ya da olmucak bir arıza yaşıyorum. Kazasız belasız problemsiz sürüşler dilerim. Hayırlı olsun.
 
@Mustaac Öğretmenim hayırlı uğurlu olsun , güle güle kullanın.Maşallah çok şık bir bisiklet.Jantlarla daha da bir güzel olmuş. :harika:

Bu bisikletin kadro boyunu seat tube'a göre mi top tube'a göre mi sınıflandırmışlar tam anlayamadım.

Benim kullandığım endurance kadro Scott Speedsterın aynakol merkezinden seattube'un üst noktasına kadar 52 cm.Kadrosu da 52 zaten.
Aynakol merkezinden toptube merkezine kadar da 46 cm sizin bisiklet de bu 48 cm.


Sizin bisikletin aynakol merkezinden sele borusu üst noktasına kadar kaç cm ? Muhtemelen 52 den fazladır.

Boyum 171. Ben de bisan alırsam 50 alacağım galiba.

Bir de neden Rc 9900 almadınız, renklerinden ötürü mü?
 
@Mustaac Öğretmenim hayırlı uğurlu olsun , güle güle kullanın.Maşallah çok şık bir bisiklet.Jantlarla daha da bir güzel olmuş. :harika:

Bu bisikletin kadro boyunu seat tube'a göre mi top tube'a göre mi sınıflandırmışlar tam anlayamadım.

Benim kullandığım endurance kadro Scott Speedsterın aynakol merkezinden seattube'un üst noktasına kadar 52 cm.Kadrosu da 52 zaten.
Aynakol merkezinden toptube merkezine kadar da 46 cm sizin bisiklet de bu 48 cm.


Sizin bisikletin aynakol merkezinden sele borusu üst noktasına kadar kaç cm ? Muhtemelen 52 den fazladır.

Boyum 171. Ben de bisan alırsam 50 alacağım galiba.

Bir de neden Rc 9900 almadınız, renklerinden ötürü mü?
@hamlet2006 Öncelikle teşekkür ederim hocam. Daha iyisi sizin olsun(rc9900 :)) Mali sebeplerden ötürü. Zaten üst sınırımın üstündeydi bisiklet. Janta yatırım yapmayı tercih ettim görsellikten ve akıcılıktan dolayı.

Yenice ölçüm yaptım. Kadro boyunu üst boruya göre siniflandirmislar. Ama efektif değil, direk üst boru. Furş merkezinden sele merkezine tam 52 cm ölcüyorum. Aynakol merkezinden sele borusu bağlantı noktasina ise 48,2 cm. Bu bisiklette c-c ve c-t aynı. Seattube un ust noktasi yok yani. Seattube başlangıç ve ust noktasi ayni nokta. Hayali olarak c-t uzunluğunu hesaplamak için furş merkezinden Projeksiyon yaparsak 52 cm geliyor. Kadro 50 ama.

Su sekilde düşünmek lazim Bisan'da demekki: 48 kadrosu aslında 50. 50 kadrosu 52. 52 kadrosu da 54. Yurtdışı kaynaklarda önerilen boy aralıkları buldum bir sitede: Beni doğrular nitelikte: (52 kadro için üst sınır 188 yemedim ama, olsun olsun 1.83-1.84 olsun)
weq.jpg

Sizin boy da benimle nerdeyse aynı. 1.70 boy ve 75-76 cm iç bacak uzunluğu ile 50 kadronun daha iyi olduğunu düşünüyorum. 48 kadroda uzanma mesafesi çok kısa (515 mm) ve alın borusu da çok agresif(110 mm) Bu kadroda rahat edeceğim gibi...

Ben bike-fit için competitivecyclist sitesindeki hesaplama aracını kullanıyorum(Eddy fit) Bisiklet şu anda bütün değerlerime uygun gözüküyor. 90 mm gidon boğazı yerine 100 mm gidon boğazlı entegre gidon geliyor. Onunla tam uygun olacak bütün değerler.
S00523-11301255.pngS00523-09200122.png

Yukarıda sitenin verdiği değerler mevcut. Benim bisiklette şu şekilde ayarlama yaptım: (Sırasıyla yazıyorum ikinci resimdeki değerleri)
Üst boru: Bulduğum geometri tablosunda 535 mm olarak gözüküyor ama gidon boğazı kapak merkezinden - Sele merkezine yere paralel bir şekilde ölçtüğümde (Effective Top Tube) 52,5-53 cm arasında buluyorum. Burayı net ölçemedim su terazim olmadığı için.
Sele borusu (Merkezden-merkeze): 48,2 cm. Kompakt geometrili modellerde aslından farklı olabileceği belirtilmiş. Bir sıkıntı yok yani.
Sele borusu (Merkezden-üste): Yukarıda yazdığım gibi hayali projeksiyon yaparsak: 52 cm
Gidon boğazı:
90 mm (Yeni gidonla 100 mm olacak)
Aynakol Merkezi-Sele Üst Noktası: 64.5 cm (Bunu mümkün mertebe uzun tutmaya çalıştım Setback ayarlayabilmek için. Konfordan vazgeçmemek adına bu şekilde bıraktım. Biraz daha alıştıktan sonra 1-1.5 cm daha uzatabilirim.
Sele ucu-Gidon Projeksiyon: (merkezden-merkeze) 500 mm (Yeni gidonla birlikte 510 mm olacak)
Sele ucu- Aynakol merkezi: 5 cm (Bununla daha fazla oynayamadım maalesef, sele ayarı diz kapağının düşeyde pedal merkezine denk gelecek şekilde ayarlandığı için sabit. Seleyi ilerde biraz daha yukarı kaldırdığımda bu değer de azcık artacak.
 
Son düzenleme:
Güle güle kullanın Hocam çok güzel bisiklet rengini ayrıca beğendim.
 
  • Beğen
Tepkiler: NoCycling
227526 dosyayı görüntüle227527 dosyayı görüntüle


ilk dağ bisikletim vardi sedona 761 deore lx setli onu verdim tanidik bir bisikletçi arkadaşıma.Daha çok şehir içi sürüş yapica yol bisikletine geçmiştim,peugeot claris 2000 setli,onuda verdim arkadaşa üzerini tamamlayıp aldim yılbaşında.

Hocam öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız kullanın. Konu dışı ama gidon çantanızın marka ve model bilgilerini paylaşabilir misiniz? 😊
 
Bugün ilk sürüşe çıktım.Epeyce uzun bir ara verdiğim için sert oldu benim için. Bisikletin limitlerini zorlayayim diyordum, hakkını bile veremedim. 😂

Kadro rijit, gram esneme yok. Attığım pedal direk mesafe olarak geliyor. 25 lastiklerle yeterince konforluydu. 28 e geçince çok rahat ederim. Uzanma mesafesi biraz alışık olmadığım gibi. Hoodlar biraz uzağımda kaldı. Belki de turdan yola geçtiğim içindir. Ufak tefek bir iki ayar daha istiyor sanki. Çözeriz inşallah.

Ekleme: Göbekli ve neredeyse kel olduğum gerçeğini gözardı ediyorum tabiki. :)
 
Son düzenleme:
Geri