Scudo Sports

Bisiklet bakım ve temizliği

Tazyikli su zararlıdır arkadaşlar yapmayın. Örneğin bir rulman ıslandığı zaman kesinlikle değişmesi gerekir. Bisikletler doğal nedenlerle ıslanmaya dirençlidir rulmanlardalki gress yağı doğal suyu üzerinden akıtır fakat tazyikli su gressi yok eder. Ayrıca amırtisörler içinde tehlikelidir. Sele borusundan içeri su sızarsa içten çürüme yapar farkına varmadan bisikletinizi hurdaya çıkarıyorsunuz. En güvenlisi nemli bir bezle silip kuru bezle kurulamaktır.
 
Scudo
@volkan rözet

volkan bey peki içten çürüme yapıp yapmadığını nasıl anlayabiliriz ben yağmurda da kullandım acaba çürümeye başlamış mıdır ?
 
@ahmetcan44

adam işin ehli olmuş artık :)
 
Türkıyede de boyle profesyonel bısklet tamırcılerı varmıdır.. ben hangı tamırcı dukkanını gorsem berbat yerlerı var..
 
o rahatlıkda o fırçayı sokdugu yerlere biz soksak bisikleti yıkamaya gerek kalmaz kaldırıp çöpe atarız adam tazyikli suyu nereye tutacagını cok iyi biliyor hunharca sıkmıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: adapolat
@adapolat

Yağmur birşey yapmaz arkadaşım. Bisiklet doğal şartlara dirençlidir. Ayrıca kadron alüminyum ise paslanmaz fakat civata vida tel gibi aksamlar paslanmaya müsait parçalardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: adapolat
Arkadaşlar forumdaki çoğu kişinin nasıl temizlik yaptığına dair bir konu açıyım ve benim gibi ilk defa adam akıllı temizlik yapacaklar için yol gösteren bir konu olsun istedim.Sırasıyla sorular yazıp numaralı sorulara göre cevap ve kısaca nasıl temizlik yaptığınızı anlatırsanız sevinirim.İnşallah başarılı bir uygulama olur :rolleyes:

1)Jant ve benzeri bölgeleri temizlemek için ne tür temizlik malzemesi kullanıyorsunuz?

2)Vites eklem yerleri ve ruble(dişliler) için ne tür temizlik malzemesi(sprey vb.) kullanıyorsunuz?

3)Temizlik yaparken en çok nelere dikkat ediyorsunuz?

4)Temizlik sonrası kesinlikle nereleri yağlıyorsunuz ve hangi bölge için hangi tür yağ kullanıyorsunuz?

5)Temizlik sırasında suyu hangi sıcaklıkta ve basınçta yıkıyorsunuz?

6)En son olarak bisikletinizin markası ve modeli nedir??( Bu soruyu sormamın sebebi bisikletiniz herhangi bir model veya marka olmasına rağmen bisikletiniz için temizlik hakkında özen gösterip göstermediğinizi test etmek için:) )

İnşallah bu konu tutar Amin :mlk:
 
1-cıf vb. Sıvı sabun ve sunger
2-Ruble ve zıncırı sokup,kaba pıslıgını atıl pez parcaları ıle temızledıkten sonra zıncırı mazota yatırıyorumrubleyı dıs fırcası ve mazotla fırcalıyorum.Vıtes aktarıcılarını da mazot ve dıs fırcası ıle temızleyıp sılıyorum.
3-Tazyıklı su kullanmıyorum.Dıs lastıge slıkon vb. Parlatıcı surmuyorum,ıc lastıklerı acıp pudralayıp tekrar takıyorum.
4-Fren tel ve kılavuz ıclerını,vıtes tel ve kılavuz ıclerını'zıncır,ruble,aktarıcıları ve aynakolu ınce 10 numara yag ıle yaglıyorum.
5-Temızlıgı ıs yerınde yaparsam dusa sokup sıcak su ıle yapıyorum,evde ıse soguk su ıle,cok fark etmıyor.
6- Kron Tourer 28'' Sehır/tur
 
1-Jantlar küvette Cif evye tem.ile süngerle silinir ve durulanır .Lastik yanakları hafifi badem yağı içeren pamukla hafifçe silinir.
2-Kadro balkonda hortum varsa iyi olur güzelce yıkanır deterjan kullanılmaz evde var ise sıvı arap sabunu kullanılır ve iyice durulanır.
3-Mekanik aksam iyice kurutulur gerektiğinde kuru bezle iyice silinir .
4-Zincir bakladan çıkarılır min.30 dk mazotun içinde bekletilir.Tüm mekanik parçalar spreye doldurulan mazot ile iyice mazotlanır)) Bu işlemler gene kuru bir bezle silinerek tamamlanır.
5-En son Zincir düşük vizkoziteli bir ince yağ ile spreylenir.
ve işlem tamamlanır.)
 
Cif yazmızşsınız ama acaba içeriğinde aşındırıcı bir şey yok değil mi??
(link)
İnternette bunu buldum heralde kullanmamda bir sakınca yoktur :utn:
 
İlk once bisikleti askiya aliyorum.
1.jantlar disk uyumlu oldugu icin yag bulasmasi dedi yok ama yinede yag bulastirmamak icin dikkat ediyorum. Sabunlu su ve bezile temizliyorum.
2.cekis sistemi icin sökmeden ilk once sabunlu su sıkıp bez ile siliyorum. Ondan sonra wd40 sıkıp biraz bekletip dis fircasi ile siliyorum sonra yikayip wd40i siliyorum. Ve yagliyorum.
3.En cok diske wd40 ve yag bulasmamasina ozen gosteriyorum.
4.zincirleri ve vites sistemini yagliyorum. Yag olarak kuuk bir koyde oldugum icin motor yagi kullaniyorum ama bence makine yagi daha iyi.
5.eger bisiklet asiri kirlenmemisse yikamam. Ancak camur olursa yikarim.
6.Benim demir atimin modeli Kron XC150 MD bisiikletimi cok seviyorum. Bildigin kisnniyor :)
Yazim hatalarim icin ozur dilerim mobilden gonderiyorumi
 
Ruble zincir ve aynakol gibi yağlı yerlerde mazot gerçekten çok işe yarıyor, özellikle rubleniz metalik renkteyse çok güzel parlıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Msgl
Arkadaşlar bu videoda adam cam sil kullanıyor acaba gerçekten kullanılabilir mi?
(link)

Burda da cam sil'in içeriği var metal yüzeylerde kullanmayın gibi bir uyarısı yok
(link)
 
Cam sil denen ürün kimyasal açıdan güçlü bir ürün değil. Bu sebeple hassas yüzeylerde de kullanılabilir. Kullanılmaması gereken alan belirtilmiyor. Parke de bile kullanılabilir. Cam sillerler noniyonik yapıdadır. Yani yağ ile su bağlarının arasına girerek birbirlerinden uzaklaşmalarını sağlarla. Kısaca itici diyebiliriz. Sanıldığının aksine cam siller televizyon ekranlarında bozulmaya yol açmaz. Plastik dostu da olan camsil, son teknoloji televizyon ekranlarının plastik tabanlı olması nedeniyle güvenle kullanılabilir. Kısacası güçsüz ve ucuz olan camsil ile jant temizlenebilir ama ne kadar temizler orası meçhul. Şahsen benim yağdan tabaka tabaka kaplanmış jantıma hiç etki etmiyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar bozkurt
Jant, tekerlekler ve kadronun silinmesi için ılık sabunlu su ile bez.
Bisikletim yagmur camur yoksa hicbir zaman suyla bir araya gelmez!
Geri kalan her yer mazotla ve gereken yerlerde fircalanarak, WD40 kullanilarak temizlenir.
Temizlik yaparken tekerlekler sokulur boylece diskler ve rotorlar icin endiselenmeye gerek kalmaz.
Vites telleri WD40 ile temizlenir. Zincir mazotla temizlenir ve yaglanir.
Bakım periyodu kullandigim kosul, bisikletin performans durumu ve kafama gore belirlenir :)
 
Yağ içeren zincir, aynakol ve ruble bölgesini gazyağı ile temizliyorum. Gazyağı artık zor bulunuyor ama bulamazsanız mazot da aynı işi görüyor. Diğer kısımları işe bildiğin araba yıkar gibi yıkıyorum. Hatta şu son köpüklü yıkamayı bile yaptım, tertemiz oldu. Yıkama sonrası temiz kurulama bezleriyle dip-köşe kuruluyorum.
 
Valla daha el atmadım. 3 aylık bile değil. Biraz kirlensin diye bekliyorum. Aşırı temiz kullandığımdan biraz zor kirlenir.
ama o kadar da ayrıntıya gerek yok. Motoru yıkadığım gibi sıvı deterjan ile gövdeyi yıkarım. Zincir aşırı pis ise diş fırçası yardımı ile mazot, gazyağı, benzin ne bulursam temizlerim.
Ondan sonra motosiklette kullandığım nano zincir yağından fıslarım. Başka da bir şey yapmaya gerek duymuyorum.
 
Geri