Scudo Sports

Bisiklet Dünyasından Haberler

Specialized'dan yeni bir iskelet tasarımı. Sele borusu direkt orta göbeğe değil de, oturak borusu ve alt borunun birleştiği bir "çatıya" bağlanmış, böylece bir miktar "kadrosal sönümleme" (tabiri ben uydurdum) oluşturulmuş. Karbonfiber gravel kullanıcılarının bozuk zeminli yollarda mabadlarında hissettiği titreşimi bir miktar azaltma amaçlanmış.

h77AANaoJi7epu2rRxBYpC-970-80.jpg


(link)
 
Scudo
Açıkçası tasarım ve analiz çalışmalarında sonlu elemanlar yöntemi, dinamik analizler ve sanal test simulasyonları gelişeli ve yaygın olarak başlanalı çook uzun yıllar oluyor. Demek istediğim; bu şekilde bir kadro şekli ile öne sürdükleri gibi bir iyileştirme sağlayabildiler mi bunu anlamak için yaptıkları testleri kıyaslama olarak paylaşamaları iyi olurdu. Aksi halde havada bir söylem gibi geliyor bana. Malzeme tarafında yapılan iyileştirmeler ve farklı malzemeler ve imalat teknikleri ile yapılan iyileştirmeler bence daha akla yatkın. bu söylemlerimi fotodaki şase geometrisi için söylüyorum tabii ki.
Klasik bisiklet tasarımı olarak bildiğimiz şase bence güç dağılımı ve mukavemet açısından daha iyi gibi, üçgen kafesler şeklinde tasarlanan yapıları sebebiyle böyle düşünüyorum. Tabii ki karbon malzeme ile şase tasarımı tarafında çeşitli geometriler yapılabilir. Şekil olarak ta farklılık adına güzeller açıkçası ama iddia edilen şekilde yeni bir soluk getirip getirmediklerini anlamak için bir takım testler ve sonuçları ile önceki-sonraki arası değerleri kıyaslamak gerekir. Sürüş zevki ve kişisel tercihler açısından hiç bir şey söyleyemem zira kişiye göre değişebilir.
 
Jumbo Visma takımından Affini, KAPS ayarlanabilir hava basıncı sistemini test ediyor. Geçen gün parke taş segmentli yarışta kullandı. Bozuk yolda basıncı düşürüp temiz yolda artırıyor

1680198381359.png

1680198397198.png
 
Haber içeriğini henüz okumadım ama oval ayna kollardan sonra oval jant geliyor gibi gözüküyor.
(link)
 
Haber içeriğini henüz okumadım ama oval ayna kollardan sonra oval jant geliyor gibi gözüküyor.
Öyle noktaya geldi sanırım bisiklet üreticileri yeni bir şeyler yapmazlarsa piyasayı büyütemeteceklerini düşünüyor olabilirler :) Zihni sinir proceler gelmeye devam ediyor
 
Bence değişik bir şeyler yapacağız diye ...kunu çıkaranlar bunlar. Ya da can sıkıntısı...
 
Haber içeriğini henüz okumadım ama oval ayna kollardan sonra oval jant geliyor gibi gözüküyor.
(link)
Öyle noktaya geldi sanırım bisiklet üreticileri yeni bir şeyler yapmazlarsa piyasayı büyütemeteceklerini düşünüyor olabilirler :) Zihni sinir proceler gelmeye devam ediyor
Bence değişik bir şeyler yapacağız diye ...kunu çıkaranlar bunlar. Ya da can sıkıntısı...

Bu yıl 1 Nisan'da bisikletle ilgili şakalarda ovallik konusuna farklı şekillerde denk geldim. Yukarıdaki video dışında şu da var mesela:
 
Bisikletle dünyayı dolaşıyor
(link)
 
Akıllı insan bisiklet biner...
(link)
 
@MakRo nun bu gönderisini görünce kocaman alüminyum bloklardan frezede işleyerek kadro yapma "çılgınlığına" girmiş firmalar olduğunu anladım. Gördüğüm kadarıyla bunu yapan iki marka var, ikisi de arazi bisikleti yapıyor tahmin edildiği gibi. Amaç (dayanım/ağırlık)'ta ekstrem değerlere ulaşmak. Esas iskeleti frezede oluşturulmuş iki kabuğu yapıştırarak oluşturuyorlar. Loctite denen anaerobik metal yapıştırıcısıyla yapıştırıyorlar. Bu yapıştırıcı bu kadar sağlam yapıştırıyor demek... Arka maşada ise dayanımdan feragat etmemişler ve birleştirme yok. Maşa bacakları adeta birer "kaya".


@Spartiat @awakening @Scyleia @Şerif Feridun @Fatih Kısa @Haluk Eke @Sadettin Z. @Veto8 (bildiğim teknik konu meraklıları, atladığım varsa affola).
 
@MakRo nun bu gönderisini görünce kocaman alüminyum bloklardan frezede işleyerek kadro yapma "çılgınlığına" girmiş firmalar olduğunu anladım. Gördüğüm kadarıyla bunu yapan iki marka var, ikisi de arazi bisikleti yapıyor tahmin edildiği gibi. Amaç (dayanım/ağırlık)'ta ekstrem değerlere ulaşmak. Esas iskeleti frezede oluşturulmuş iki kabuğu yapıştırarak oluşturuyorlar. Loctite denen anaerobik metal yapıştırıcısıyla yapıştırıyorlar. Bu yapıştırıcı bu kadar sağlam yapıştırıyor demek... Arka maşada ise dayanımdan feragat etmemişler ve birleştirme yok. Maşa bacakları adeta birer "kaya".


@Spartiat @awakening @Scyleia @Şerif Feridun @Fatih Kısa @Haluk Eke @Sadettin Z. @Veto8 (bildiğim teknik konu meraklıları, atladığım varsa affola).
(link) Bu abi de garajında boyasız alüminyum 7075 serisi alüminyum kadro üretimi yapıyor. Aynı yine ortadan yapıştırma usulü hatta kadroları ondan dolayı tam boru yada tüp şeklinden çok daha farklı bir biçimde. Garaj dedim ama yine kendi halinde küçük bir atölye demek daha doğru olur, çünkü ciddi ar-ge isteyen bir şey sonuçta. Konuya ek @Mustafa Zeybek 'i de ekleyeyim. Konu MTB olunca ekleyeceği bir şeyler vardır.
(link)
(link)
(link)
ministry-cycles-psalm-150-al.jpgministry-cycles-psalm-150-alloy.jpg
 
CeramicSpeed sıradışı tasarımlar yapmaya devam ediyor. Bu zincir, standart zincirdeki makara-burç sürtünmesini, çok daha geniş alanlı olan makara-pim sürtünmesine çeviriyor. Zincirdeki enerji kaybını %1 civarında azaltmak amaçlanıyor. Birbiri üzerinde yuvarlanan 3 parçalı pime sahip. Otomobillerdeki kam zamanlama zincirine benziyor. Enerji kaybının azaltılması dışında, standart zincirdeki sürtünen yüzeylerin tamamen ortadan kaldırılması sonucunda çok daha yavaş uzayan bir zincir, bunun sonucunda da çok daha yavaş bozulan diş profilleri sağlar bu zincir. CeramicSpeed uçuk bir fiyattan satacak tabi bunu. Dişlilerin ömrünü uzatarak kendini amorti edebilecek bir fiyatı olacak mı göreceğiz.

Ceramic-Speed-Chain-patent-figure-4-800x444.jpg



(link)
 
Son düzenleme:
Fransız bisikletçiler dinozor çizimiyle rekor kırdı..
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Belçika'da, bugünden itibaren işe bisikletle gidenlere kilometre başına 0,27€ ödenek verilmesi zorunlu hale geldi.
(link)
 
Belçika'da Ulusal Çalışma Konseyi kapsamında işverenler ile işçi temsilcileri arasında yapılan anlaşma ile işe bisikletle gidenlere bisiklet ödeneği verilmesi zorunlu oldu.

Buna göre, çalışanlar, 1 Mayıs'tan itibaren işe bisikletle gitmeleri durumunda işverenlerinden kilometre başına 0,27 euro ödenek alacak. Bu ödenekten vergi muaf olacak.

Bir çalışanın günlük bisiklet ödeneği 40 kilometreyi geçemeyecek. Böylece bisiklet ödeneği günlük 10,8 euro ile sınırlı olacak.

Kaynak: trthaber
 
Merhaba,

Daha önce bu haberi 3-4 defa diğer arkadaşlar paylaştılar, görmediyseniz eğer belirtmek istedim. özellikle bir başlık açarak tekrar konuya değindiğiniz için hatırlatma yapmak isterim.

iyi günler
 
Bütün haber kaynaklarından ve sosyal medyadan da fışkırıyor bu haber. Pazartesi günü Bisiklet dünyasından haberler başlığında ben de paylaşmıştım ama pişmanım. Haber o kadar görünür ve bisikletle işe gitmek o kadar popüler oldu ki, her an bir ilimizde zincir yağı madeni bulunabilir.
 
10.8 *20 desen 230 euro falan ediyor aslında hiç fena para değil ha . 10 km git gel yapsan 2,7 *20 aylık 50 euro . Cepte.

Sürekli gelip giden birisi için bisikletin lastik ıvır zıvır parası çıkar. Güzel ülkem de okula giden gençlere verilmeli bu para .
 
Geri