Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet Forum Tüketim Karşıtı Çevreciler Platformu

Scudo
Bir de İstanbul'da penguen izlemediğimiz kalmıştı!

Hayvanlar seyirlik köleler değildir.
Boykot et!

(link)

Bizim kedi de tüketim karşıtı çevreci olmuş, kalorifer derecesini artırmak yerine battaniyeyle uyuyor :)
IMG_20170111_002746.JPG

Türkiye Avrupa'dan 90.000 ton buğday alacakmış.

Bir zamanlar ekmeğimiz tamamen kendi buğdayımızla yapılıyordu.
Şimdi elektronik gibi buğdayı da döviz ile alıyoruz.
Çünkü tarım arazileri inşaat rantına kurban ediliyor.
Dahası alacağımız 90.000 ton buğdayın yaklaşık üçte biri çöpe gidecek.
Yazık. Biraz tasarruf ve biraz tarım arazilerinin değerlendirilmesi ile tarımda ithalatın önüne geçilemez miydi?

Ekmek bayatlamış tazesini alayım demeden önce bir kez daha düşünmeli.
 
@cazci merhaba söylediklerinize katılıyorum elbette. Ancak bu başlık birilerinin hedefinde oldu vaktiyle, haksız yere kilitlendi, çok uğraştım açtırmak için. İdareden özellikle birilerine artık hiç güvenmediğim için sadece sizin yukarıdaki haklı eleştirinizi baz alıp tüm konuyu yeniden sanki büyük bir tartışma çıkmış, 41 sayfanın tamamı amacından sapmış gibi düşünüp yok edebilirler endişesi taşıyorum. Bahsettiğiniz konuların burada tartışılmasının kimseye fayda getirmediğini, çünkü maalesef hiçbir şeyin değişmediğini gördük. Ben konuyu delta bisiklete net üzerinden açtım, bu hafta yüzyüze de görüşeceğim. Çünkü eleştiri burada yazıldığı şekliyle anlam ifade etmiyor, tam tersi binbir çaba ile açılan konular kilitlenme hatta yok edilme tehlikesine giriyor.
Sizden kişisel ricam sizin de anlamayan kişilere eleştiri yapmamanız olacak. Anlaşılmıyor, kapanıyor. Doğal yolla bitmeyen tartışmalar başka başlıklara taşınıyor, orada da sansür ve kilit mekanizması ile yeniden havada kalıyor. Demek ki başka bir eylem planı yapmak gerekiyor. Dediğim gibi bir şirkete ait forumun idarecisinin ortaya aptal, köpek, beğenmiyorsanız gidin, artık daha sert olacağız vb hakaret ederek, itiraz karşısında bize herşey serbest demesi skandaldır. Ama anlaşılıyor ki burada bunları konuşmak da artık bir anlam ifade etmemektedir.
Bari güzelim konular kilitlenme, dahası yok edilme tehlikesine girmesin.

Tekrar söylüyorum, bir ricamdır.
Saygılarımla...
 
Ahmet gitar başlığı tapuladın, hatta başlığı ahmetgitarın köşesi şeklinde değiştir hiç yadırgamam. Delidumrul gibi konunun girişine sandalye atıp yazandan 5 kuruş okuyandan 10 kuruş almandan korkar oldum.
 
@mehmetsunu ben size cevap vereceğim, mesela söylediğiniz sözü neye dayanarak söylediğinizi falan soracağım, sonra anlamsız tartışma olacak, tartışma olduğu zaman da başlık kilitlenecek, aynı onlarca sayfa önce "Beş yıllık üyeliğimin hatırına başlığı kilitleyin, bu kadar traş yeter" yazdığınız gibi geç de olsa hayaliniz gerçekleşecek.
Peki bu oyuna geleceğimi mi sanıyorsunuz?

Sanmayın. Cevap vermiyorum.
Niyetinizin gerçekleşmesi için uğraş vermenize gerek yok Sayın Mehmet, bunu bilin yeter.
Yukarıdaki belgeseli izlemenizi öneririm.

Selamlar.
 
@mehmetsunu Mesajınızda @Ahmetgitar için bir eleştiri mi var anlamadım ama anladığım kadarıyla kendisi moderatör sistemini kanıksamış (doğru kelime mi bilmiyorum gerçi, "kabul etmiş"ten çok "mecburen kabullenmiş" anlamında kullandım) ve elinden birşey gelmediği için en azından "ortamımız bozulmasın da iki satır sohbet edebilelim" moduna geçmiş görünüyor, ki ben de tam oradayım :)
Daha bu sabah Modeatörlere Açık Mektup diye bir başlık açıp birkaç öneri sıraladım, içinde benim yazdığım hiçbir olumsuz cümle olmayan bir başlıktı. Birkaç karşılıklı yazışmadan sonra ofisten çıkmam gerektiği için "Akşama kadar burada olmayacağım, cevap yazamam" deyip bırakmıştım. Eve gelince gördüm ki başlık silinmiş. Başlığı açan kişi olarak arada ne oldu da benim başlık çöpe gitti bilmiyorum. Bir moderatör arkadaşa özel mesaj ile sordum, umarım yanıtlar.
Demem o ki konular bu tartışmalar yüzünden bir nedenle siliniyorsa çözüm burayı gerçekten de bisiklet dışında kullanmamak belki de. Zira eminim ki hepimizin hayata ve dünyaya dair görüşlerimizi paylaştığımız, tartışmalar yaptığımız pekçok başka ortam (gerçek ya da sanal) var.
 
(Başka bir konuya yazdığım bu yazıyı, bu konuya da uygun olduğu için buraya da eklemek istedim.)

Bir ara critical mass videoları izlerken karşıma çıkmış bir araştırma videosu vardı. (Şimdi bilgisayarımda ve internette aradım da bulamadım.) Avrupa ülkeleri dahilinde 10 seneden fazladır her sene yapılan bir araştırma var. Şöyle ki:

Bir otomobilin saatteki ortalama hızı nedir?

"Ortalama hız = Alınan yol / Toplam zaman"dır değil mi?

"Alınan yol" belli, arabanın göstergesine baktığımızda görürüz.
Peki ya "toplam zaman"??
Toplam zaman sadece arabayı kullanırken geçen zaman mıdır? Hiç de değil!
Aracın üzerindeyken geçen süre
+ tamir-bakım-serviste geçen süre
+ arabayı satın almak için verdiğin ücret için yaptığın mesai
+ arabanın yakıtı, tamiri, bakımı, sigortası, kaskosu için yaptığın mesai...
Şimdi oldu mu bissürü zaman...

Evet bu araştırma-hesaplama Avrupa ülkelerinde her sene tekrarlanan bir araştırma. Ve her defasında bir aracın ortalama hızı yaklaşık olarak 6,5 km çıkıyor, evet sadece 6,5 km. Yürümekten biraz hızlı... :)

Avrupa ülkelerindeki refah standardının (yani bir araç satın almak ve sonrasındaki masraflar için yapılması gereken mesai saatlerinin) yanına bir de ülkemiz şartlarını düşünüp hesaplayalım. Araçlarımızın ortalama hızının 5 km'den çok çıkacağını iddia eden varsa beri gelsin...
 
@Kaan.Özçelik
Dostum Aracın göstergesindeki ortalama hız, toplam mesafe/aracı kullandığın toplam süre ile hesaplıyor. Ama reelde toplam süre, sadece araba üzerinde geçen zaman değil. Toplam süreye aşağıdakileri de eklemen gerekiyor:
1. Aracın tamir-bakım-serviste geçen süresini,
2. Arabayı satın almak için verdiğin ücret için yaptığın mesai, (arabayı satın almak için 30.000TL verdiysen, bu 30.000 TLyi kazanmak için hayatının kaç saatini çalışarak geçirmen gerekti? Onu hesapla..)
3. Arabanın yakıtı, tamiri, bakımı, sigortası, kaskosu için yaptığın mesai... (Benzine, sigortaya, kaskoya verdiğin parayı kazanmak için kaç saatini çalışarak geçirdin?)
 
Dostlarım çatık kaşlı ve kemikli siyah gözlükler ardından etrafını ciddi ciddi süzen edebiyat öğretmeni gibi bakmaktan kasım kasım kastırık olmuşuz. Her lafın altında bir buzağı aramayı bırakıp birazda gırgırımıza bakalım. Unutmayalımki bu topraklar keloğlanların, nasrettinhocaların, temel ile dursunun, incili çavuşun topraklarıdır.
 
@mervan kızıl Bu hesap yöntemi bir istatistik için yapılıyor olabilir ama bence bizim gibi faniler için anlamı yok. Zira karşılaştırmayı "yürümekten biraz hızlı" diye bağladığınızda o yürüyüş için hayatımın kaç saatini çalışarak ve uyuyarak geçirdiğimi de hesaba katmak gerekir ki bu durumda çıkacak sonuç muhtemelen yürüyüş hızımızın 0Km/h'e yakınsadığıdır. Ben sıradan bir insan olarak günde ancak 3-4Km yürüyorum ve bu da oralama yürüyüş hızım 0,125Km/h demektir.

Bu arada, latife ediyorum :) Konuyu dağıtmamak adına daha fazla devam etmeyeceğimi söyleyip çekileyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mervan kızıl
Bu durumda @mehmetsunu da yeni yarış bisikletini almak için mesai harcamıştır, bu durumda o mesai için harcadığı vakit yarış bisikletini de dökme demir bir vitessiz bisiklete çevirir.

Şaka bir yana en basitinden otomobili çalıştırmak ısıtmak, varsa karını, buzunu temizlemek ciddi bir zaman kaybı.
Yarım saatlik yol, 40 dakikaya çıkıyor.
Bu da yüzde 33.3'lük bir kayıp demek.
Şehir içinde (Ankara'da ölçüm yaptım) 30-35 görülen ortalama hız bu zaman hesaba katılınca yirmiye düşüyor.
 
Ekleme, yürümek için alınan ayakkabı da bizi görecek mi :D
 
Geri