Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet kültürünü nasıl yaygınlaştırabiliriz

Scudo
"Fosillere saygı" sloganı iyi gibi. :)
 
Ne kadar çok kullanırsak o kadar çok gelişir. İki uç sene önceye kadar bisiklet park yerleri bile yoktu çoğu şehir de yetersiz olsa da yeni yeni bisiklet yolları yapılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Çok güzel bir konu öncelikle.Ünlüler konusunda şans denenebilir,yardım ve sosyal sorumluluk konusunda bilinçli ünlülerimiz azda olsa var.Cem Adrian mesela.Adamın twitter hesabında yardımla alakalı paylaşımları net bir şekilde görülüyor,kürk satan firmalara savaş açtı ve kendi çapında bir ekinlik başlattı.

Bu kadar umutsuz olmayalım...
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Bisiklet kullanlarin artmasi yeterli.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Bir imza yeterli
(link)
 
Bulunduğum ile 4 yıl önce taşındım.Burada profesyonel sürücü görememekten yakınıyordum bir aydır.Bugün okulun orada kaskını formasını vs her şeyi tam bir abimize rastladım..Selam verip yoluma devam ettim

Yükselişe geçiyor bisiklet kullanımı.Ve eminim o adamı görünce şaşıran,tuhaf karşılayan,ona soru sormak isteyen bir sürü insan olacak.Şanslıysak belki 2-3 tanesi onun gibi bisiklete başlayacak.

Gittikçe yaygınlaşıyor bisiklet.Siz sadece size soru soranları ikna etmeye,aramıza yeni kişiler katmaya bakın.Sayı arttıkça,tatmin edici bir seviyeye gelince zaten devlet üstünde baskı oluşturacak kadar güçleneceğiz.Haklar verilmez alınır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet GUMUSTEKIN
@DurgunDeniz

Kesinlikle katılıyorum. Ben de bulunduğum noktadaki insanlara bisiklet propagandası yapmak istiyorum. Tabi bu en güzel bizlerin bisiklet kullanmamızla olur. Sonuçta biz de bir başkasını görüp bisiklete heveslenmedik mi? İyi bir sunum bence insanları etkileyebilir. Bir de toplumsal açıdan ben "Kamu Spotu" gibi görsel araçların kullanılması gerektiğini düşünüyorum.
 
Ünülerin akım başlatabileceğinden bahsetmiştim.Çağatay ulusoy bisiklet kullanıyormuş.Bir bisiklet parkının resmini atmış ve gelen ibretlik cevap:

"Bunu neden paylaştın anlamış değilim."

Allahtan benzer başka yorum yoktu :mad:
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Bisiklet ve ekipman satan camianın kurumsallaşmasıyla.
 
Kültür, sosyolojinin bir fonksiyonudur.

Sosyoloji de ekonomik altyapının sonucudur.

Ulaşım maliyetleri artıp motorlu taşıtların edinme ve kullanma bedelleri yükseldikçe insanlar mecburen bisiklete yönelecek ve gerekli kültür kendiliğinden (kısmen) oluşacaktır.

Neden kısmen? Çünkü Türkiye'de bir toplum yok. Kültürü toplum oluşturur. Ancak yaygın kullanımdan doğan tek tük bazı teamüller oluşacaktır. Türkiye'de bisiklete dair bundan başka birşey olamaz. Başka türlüsüne zemin müsait değil.

İstanbul'da yaşayanlar bilirler. Son 2-3 yılda şehirdeki motosiklet sayısı patlama yaptı. Sebep belli: Toplu taşımanın nüfusu kaldıramamasi, yolların araç trafiğine yetmemesi, araç ve yakıt maliyetlerinin çok yükselmesi ve yoğun çalışma saatleri.

Benzinin litresini 1 liraya, İstanbul'un nüfusunu da 8 milyona çekin, bakın ortalarda bir daha motor görebiliyor musunuz?

Öyle bir senaryoda bisikleti de sahil şeridi dışında göremezsiniz. Açık ve net.

(Aktif spor amaçlı kullananlar hariç tabii)
 
@Rocketman
Bu bahsettiğinizin bizim kültürümüzde gerçekleşeceğini düşünmüyorum ben. Bizde görgüsüzlük hakimdir. 2000 lira maaşla çalışıp, servisi olduğu halde işe 30 bin liralık arabayla gidip gelen insanlar biliyorum ben. Hatta kuzenim, kendisi bimde kasiyerlik yapıyor. İşe arabasıyla gidiyor, evdeki ikinci arabaları. Eski çalıştığım yerde komiler vardı, 1100 TL maaş alıyorlardı, 4 bin liralık telefon kullanıyorlardı.
 
@furkantrojka

Aslında benzer şeyleri söylüyoruz.

İstanbul'da da sabah akşam kıyamet kadar trafik çekmesine rağmen arabasından inmeyen yüzbinler mevcut.

Öte yandan, trafikle ilişkili muhtelif maliyetler iyice arttı; bu nedenle o maliyetlere katlanamayanların bazıları yavaş yavaş motora ve bisiklete geçiş yapıyorlar. Bu, mesajımda belirttiğim gibi, bir kültür oluşturamaz.

Antalya'daki trafik yoğunluğunu ve mesafeleri bilmiyorum. Eğer zaman ve yakıt maliyeti İstanbul'daki kadar yüksek değilse insanlar gösteriş kültürünün bu gibi maliyetlerini üstlenmeyi kabulleniyor olabilirler.

Ancak, o maliyeti kaldıramayacakları gün de gelecektir.

Türkiye, son 15 yıldır tüm dünyadaki ucuz para bollaşması ve ucuz kredi sayesinde, ekonomisinin gerçek gücünün çok ötesinde harcama yaptı. Ülkedeki gösteriş kültürünün (ve şahsî araç kullanımının) palazlanmasında bunun etkisi büyük.

Öte yandan, dünya çapında bir dolar daralması yaklaşıyor. Para, pahalanacak. Ekonomiler sarsılacak.

Maliyetler tavan yaptığında tekrar konuşalım. Antalya'nın da o zaman İstanbul'a benzediğini göreceğinizi düşünüyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: DurgunDeniz
@Rocketman
Bahsettiğim kişiler zaten hali hazırda İstanbul'da yaşıyor. Ben Türk vatandaşının bu şaşadan vazgeçmesinin çok zor gerçekleşeceğini, belki hiç gerçekleşmeyeceğini düşünüyorum. Ayın sonunu getirememesine rağmen arabasını satmayacak ya da kullanmaktan vazgeçmeyecektir insanlar. Eğer satarlarsa akrabalarına hava atamayacaklar ve bu çok daha kötü.
 
İş eğitim de bitiyor.Gerisi çorap söküğü gibi gelir. Bir bakmışsın bisiklet kültürü gelişmiş.
 
Sosyal medyayı güzel kullanarak yaygınlaştırabiliriz. Örneğin Burak Uzun' u izleyip çift süspansiyonlu bisiklete başlamayı düşünen bir sürü genç var. Örneğin şu videoyu izleyince insanın yol bisikleti alası geliyor İzmir Menderes / Balaban Göleti bisiklet turu video klibi

İnsanımızın bakış açısını da değiştirmemiz gerekli aynı zamanda. Ben çevremde bir bisiklete 6000 verilir mi diyen herkesin bakış açısını değiştirdim, değiştiremediklerimse laf edemiyorlar.
 
aslinda kullanarak biraz da, izmir'de bisiklet gelisimi cok hizli bunu herkes de goruyor. Her gecen gun sayica artan bisikletciye olan saygi artiyor, kullananlar arkadaslarina aldiriyor vs vs. Kullanmak en onemli faktor.
 
  • Beğen
Tepkiler: smyrnall
@furkantrojka

Bu çok hatalı bir bakış açısı.O dediğiniz olabilmesi için ruhsal bozukluk derecesinde bir takıntının tüm millete yayılmış olması gerekir,şuan ki iklimin verdiği umutsuzlukla konuşuyorsunuz.Söz konusu kriz gerçekleşirse bunlar sizin izim aklımızın almayacağı hızlarda gerçekleşecek,insanlar benzin parasıyla mücadele etmek yerine ilk toplu taşımaya koşacaklar.Tabii ki toplu taşıma yeterli gelmeyecek.Sonra?Mecburen bisiklet...
 
Şehir içi ulaşımda ve spor amaçlı kullanıyorum. Yolda beni gören insanlara azda olsa ilham kaynağı olduğumu düşünüyorum. Çünkü çoğu bisiklete başlayan insan, başlamadan önce başka bisikletlileri görüyor ve onlar gibi olmak istiyor. İnsanlar bana bisikletle ilgili sorular sorduklarında , olabildiğince yardımcı oluyorum. Bu da iyi birşey bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Geri