Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

"Mosso legarda 2121"in hangi modeliyle ilgilendiğinizi belirtirseniz kıyaslamak daha kolay olur ama zaten Peugeot t-12 fs hybrid, Legarda'ların en üst iki modeli olan 2127 MDM H ile 2130 MDM H arasında bir model, 2121'lerin tamamından çok üstün.

Mosso legarda 2121'in birden çok modeli var:
2121 MDM V
2121 MDM H
2121 MSM V
2121 MSM H
2121 LDM H
2121 LSM V
2121 LSM H
2121 CT LSM V
2121 CT LSM H
2121 CT MSM V
2121 CT MSM H

Bunlardan üç harfli grubu M ile başlayanlar step-over, L ile başlayanlar low-step; orta harfi D olanlar düz maşa, S olanlar amortisörlü; sondaki ayrı tek harf V olanlar V fren, H olanlar hidrolik fren; içinde CT geçenler şehir bisikleti (trekking modellerine çamurluk, bagaj, ışık eklenmiş).

Baştaki sayıların da ilk iki rakamı yıl, son iki rakamı vites sayısı.
harflerden ilki m ise man , L ise Lady anlamında .😂😂😂😂😂 pardon dostum espri yapayım dedim
 
Scudo
harflerden ilki m ise man , L ise Lady anlamında .😂😂😂😂😂 pardon dostum espri yapayım dedim

Ben bisiklette erkek/kadın ayrımını yapmamayı tercih ediyorum, bilerek öyle yazıyorum. Daha rahat anlaşılsın diye bazen şuradaki gibi başkalarına ait ifade olduğunu belirterek ben de yazsam da bu şekilde ayrılması hoşuma gitmiyor ve aslında mantıksız da buluyorum. Bir erkek, gerektiğinde eşiyle birlikte kullanmak için alçak borulu bisiklet tercih edebilir, kadınların çoğu yüksek borulu bisiklet kullanıyor, kullanım rahatlığından özellikle Avrupa'da şehir bisikletlerinin çoğu alçak borulu (hatta tek borulu - step through), erkek/kadın fark etmeden tüm yaşlıların alçak/tek borulu modelleri kullanması daha kolay, paylaşımlı sistemlerde bisikleti herkes kullanabilsin diye alçak/tek borulu vs.
M ve L arasında ölçü farkı olsa o da mantıksız, renk seçimi farkı olsa o da mantıksız (kadınların genelde kendilerine pembe, mor gibi renk atanmasından hoşlanmadıklarını kendi beyanlarından biliyorum).
Yani Man/Lady, Erkek/Kadın ayrımı bence bisiklet konusunda gerçekçi bir ayrım değil. M ve L arasında mantıklı kabul edeceğim tek fark M modellerde erkek anatomisine, L modellerinde kadın anatomisine uygun sele olması ama zaten sele fazla kişisel bir öğe olup bisikleti aldıktan sonra genelde değiştirildiğinden burada da ayrıma gerek yok.
 
Ben bisiklette erkek/kadın ayrımını yapmamayı tercih ediyorum, bilerek öyle yazıyorum. Daha rahat anlaşılsın diye bazen şuradaki gibi başkalarına ait ifade olduğunu belirterek ben de yazsam da bu şekilde ayrılması hoşuma gitmiyor ve aslında mantıksız da buluyorum. Bir erkek, gerektiğinde eşiyle birlikte kullanmak için alçak borulu bisiklet tercih edebilir, kadınların çoğu yüksek borulu bisiklet kullanıyor, kullanım rahatlığından özellikle Avrupa'da şehir bisikletlerinin çoğu alçak borulu (hatta tek borulu - step through), erkek/kadın fark etmeden tüm yaşlıların alçak/tek borulu modelleri kullanması daha kolay, paylaşımlı sistemlerde bisikleti herkes kullanabilsin diye alçak/tek borulu vs.
M ve L arasında ölçü farkı olsa o da mantıksız, renk seçimi farkı olsa o da mantıksız (kadınların genelde kendilerine pembe, mor gibi renk atanmasından hoşlanmadıklarını kendi beyanlarından biliyorum).
Yani Man/Lady, Erkek/Kadın ayrımı bence bisiklet konusunda gerçekçi bir ayrım değil. M ve L arasında mantıklı kabul edeceğim tek fark M modellerde erkek anatomisine, L modellerinde kadın anatomisine uygun sele olması ama zaten sele fazla kişisel bir öğe olup bisikleti aldıktan sonra genelde değiştirildiğinden burada da ayrıma gerek yok.
dostum ağzına sağlık . bunları biliyorum . latife olsun diye yazdım . kalbini kirdiysam özür dilerim
 
dostum ağzına sağlık . bunları biliyorum . latife olsun diye yazdım . kalbini kirdiysam özür dilerim

yok, neden kırılayım. neden o şekilde belirttiğime açıklama olsun, bir de konusu geçmişken görüşümü açıklayayım diye yazdım. Gereksiz yere ayrıntıya boğduysam ben özür dilerim.
 
yok, neden kırılayım. neden o şekilde belirttiğime açıklama olsun, bir de konusu geçmişken görüşümü açıklayayım diye yazdım. Gereksiz yere ayrıntıya boğduysam ben özür dilerim.
rica ederim dostum . teşekkürler
 
Hayirli aksamlar. Yol bisikleti arastiriyorum tiagra setli..sari sitede merida scultura 300 ve reacto 300 ilanları ilgimi çekti.. bunlardan reacto aero kadro sanirim. Aralarında başka bi fark varmidir? Kullanim amacına gelirsek normal şekilde kullanim olacak sehirlerarasi yol veya olduğum şehirde ilçe ilçe turlamak.. Bu arada 7k civari butcem var
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
Arkadaşlar bütçem oldukça kısıtlı, en ucuz gördüğüm iki şehir bisikleti arasında bir kıyas yçve tercih yapmama yardımcı olur musunuz? Site link paylaşmama izşn vermedi kusura bakmayın.

İlki Corelli Trivor 1.0
İkincisi Corelli Nuptse M
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
Arkadaşlar bütçem oldukça kısıtlı, en ucuz gördüğüm iki şehir bisikleti arasında bir kıyas yçve tercih yapmama yardımcı olur musunuz? Site link paylaşmama izşn vermedi kusura bakmayın.

İlki Corelli Trivor 1.0
İkincisi Corelli Nuptse M

(link) ile (link) arasında trekking bisikletiyle şehir bisikleti arasındaki olağan farklar olan çamurluk, bagaj ve aydınlatmalar ile onlardan kaynaklı 2420 gram ağırlık artışı dışında önemli bir fark yok. Ön ve arka attırıcılar Tourney'in farklı modelleri olarak görünüyor, ön attırıcı Trivor'da daha düşük model, arka attırıcı ise çok küçük bir farkla Nuptse'de düşük model.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann ve meminn
Çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
Benim hayallim bir yol bisikleti ama alamayacağım galiba.
Bütün konular bir yana hep merak ederim. İnsanlara Yol bisikleti niye hayal olur, heves edilir ? Hiç etmedim bana yaş itibari ile çok öne eğilmek gerektiği için zor gelir, zaten bilgisayar kaynaklı duruş bozukluğu var bu tuz biber olur bana.

Beni geçtim o şahsi benimle alakalı ama, çoğu bisikletçi böyle bir vaaaaay havasında. İlginç, ilginç.
Ulaşılmaz olan her şey, bir gün ulaşıldığında bütün cazibesini yitirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
Bütün konular bir yana hep merak ederim. İnsanlara Yol bisikleti niye hayal olur, heves edilir ? Hiç etmedim bana yaş itibari ile çok öne eğilmek gerektiği için zor gelir, zaten bilgisayar kaynaklı duruş bozukluğu var bu tuz biber olur bana.

Beni geçtim o şahsi benimle alakalı ama, çoğu bisikletçi böyle bir vaaaaay havasında. İlginç, ilginç.
Ulaşılmaz olan her şey, bir gün ulaşıldığında bütün cazibesini yitirir.
Hocam domalbar zor hakikaten ama bir düz gidon yol bisikleti deneyin. Asfaltta uçuruyor.
 
Yol bisikletinde düz gidon var mı? Yoksa Hybrit modeller mi?
Flatbar yol bisikletleri var. Ama ismi türü ne ismen bilmiyorum. Basitçe yol kadrosuna, yol komponentleri takıp, düz gidon takıyorlar. Vites değiştiriciler ve frenler drop bar değil normal mountain bike setleri gibi. Tiagra da var mesela.
 
Flatbar yol bisikletleri var. Ama ismi türü ne ismen bilmiyorum. ...

İsmi "flat bar yol bisikleti" :)
Türkçeleştirelim dersek "düz gidonlu yol bisikleti" ama herkes flat bar diyor. Fitness bisikleti diyen de var.

Yol bisikletinde düz gidon var mı? Yoksa Hybrit modeller mi?

Bir ara B'twin'in şu modeli pek yaygındı:


Daha çok ünlü/pahalı modellerde var, Scott, Giant, Trek, Whistle v.b.

  • (link)
  • (link)
  • (link)
gibi.
 
Selam Arkadaşlar,

ara sıra dağ bisikleti kullanan birisi olarak, kendime bir "trekking" bisikleti almaya karar verdim. Maksat bazen oğlumla gezmek, hava güzel olunca da belki daha uzun da kullanırım. Hatta ayda 2-3 sefer işe bile giderim.

Mevcut bisikletlere bakarak 2000-2400TL banında, şu bisikletleri tespit ettim. Fiyat olarak ucuzdan pahalıya doğru.

Ümit magnetic 2862 ve 2863 - arada fren farkı var sadece
Salcano city fun 70 - bu sabit maşa ve V fren. Bu bisiklet geçen seneden kalma o yüzden indirimde ve bir daha bulunmaz.
Kron tx100 - fiyat farkından dolayı V fren olur
Bu üç bisiklet kağıt üzerinde birbirine benziyor.

Son olarak da, satılmazsa indirimli bir tane mosso 2121 msm v fren var. Bu sanırım diğerlerine göre daha üstün?

Araştırdığım kadarıyla, bunlarda kalite sıralaması da, mosso > salcano > kron > ümit. Tavsiyeleriniz de bu sıralamada olur sanırım?

Salcano ve mosso indirimli ürün olduğundan, ben bunları kaçırdım diyelim.. Ümit 2863 ve kron tx100 arasında kalırsam, kron extra 500TL'yi hak eder mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
Selam Arkadaşlar,

ara sıra dağ bisikleti kullanan birisi olarak, kendime bir "trekking" bisikleti almaya karar verdim. Maksat bazen oğlumla gezmek, hava güzel olunca da belki daha uzun da kullanırım. Hatta ayda 2-3 sefer işe bile giderim.

Mevcut bisikletlere bakarak 2000-2400TL banında, şu bisikletleri tespit ettim. Fiyat olarak ucuzdan pahalıya doğru.

Ümit magnetic 2862 ve 2863 - arada fren farkı var sadece
Salcano city fun 70 - bu sabit maşa ve V fren. Bu bisiklet geçen seneden kalma o yüzden indirimde ve bir daha bulunmaz.
Kron tx100 - fiyat farkından dolayı V fren olur
Bu üç bisiklet kağıt üzerinde birbirine benziyor.

Son olarak da, satılmazsa indirimli bir tane mosso 2121 msm v fren var. Bu sanırım diğerlerine göre daha üstün?

Araştırdığım kadarıyla, bunlarda kalite sıralaması da, mosso > salcano > kron > ümit. Tavsiyeleriniz de bu sıralamada olur sanırım?

Salcano ve mosso indirimli ürün olduğundan, ben bunları kaçırdım diyelim.. Ümit 2863 ve kron tx100 arasında kalırsam, kron extra 500TL'yi hak eder mi?

Hocam önce şunu söyleyeyim kesinlikle V fren tercih edin. Hem daha ucuz hem daha hafif oluyor. Ümit bisikleti ben olsam hiç tercih etmezdim marka algısından dolayı. Bana hep market bisikleti gibi geliyor ama tamamen algı ile ilgili. Bundan üç ay önce ben de sizin gibi düşünerek bisiklet arayışına girdim ve Carraro Sportive 220 aldım. Sınıfının en ucuz bisikleti. Arada sırada işe gidiyorum sahilde takılıyorum falan. Bisikletten çok memnunum. Daha önce resmini foruma attım bakabilirsiniz.

Yazdığınız markalara göre değerlendirecek olursam kağıt üzerinde en üst düzey Mosso olarak duruyor. Bu iş biraz da bütçe meselesi. Ama yazdığınız amaçlar için üst düzey bir bisiklete ihtiyaç yok. Sağlam ve güven veren bir marka olsun yeter. Bir de şöyle bir tavsiye vereyim amortisör sizin kullanımınız için gereksiz kalıyor. Bu fiyat bandında amortisörsüz bisiklet bulursanız onu tercih edin. Bisiklet daha hafif oluyor. Kaldırımlardan hoplayıp zıplamayacaksanız sürekli asfaltta sürecekseniz amortisörlü tercih etmeyin.
 
V fren tercih edin
Sağlam ve güven veren bir marka olsun
amortisör sizin kullanımınız için gereksiz kalıyor

Hocam cevabın için sağ ol.

V fren konusunda katılıyorum, V fren tercih edeceğim sanırım.
Amortisör konusunda ise kararsızım. En azından kilitlenebilir olması gerekiyor diye düşünüyorum. Amortisörlü mosso ve amortisörsüz salcano arasında 500gr ve 400TL fiyat farkı var. 400TLye maşa sonradan da eklenebilir yani.

Şu mosso bisikleti ciddi ciddi düşünüyorum. O olmazsa salcano. Ben karar verene kadar indirimli stoklar tükenmezse :)
 
Selam Arkadaşlar,

ara sıra dağ bisikleti kullanan birisi olarak, kendime bir "trekking" bisikleti almaya karar verdim. Maksat bazen oğlumla gezmek, hava güzel olunca da belki daha uzun da kullanırım. Hatta ayda 2-3 sefer işe bile giderim.

Mevcut bisikletlere bakarak 2000-2400TL banında, şu bisikletleri tespit ettim. Fiyat olarak ucuzdan pahalıya doğru.

Ümit magnetic 2862 ve 2863 - arada fren farkı var sadece
Salcano city fun 70 - bu sabit maşa ve V fren. Bu bisiklet geçen seneden kalma o yüzden indirimde ve bir daha bulunmaz.
Kron tx100 - fiyat farkından dolayı V fren olur
Bu üç bisiklet kağıt üzerinde birbirine benziyor.

Son olarak da, satılmazsa indirimli bir tane mosso 2121 msm v fren var. Bu sanırım diğerlerine göre daha üstün?

Araştırdığım kadarıyla, bunlarda kalite sıralaması da, mosso > salcano > kron > ümit. Tavsiyeleriniz de bu sıralamada olur sanırım?

Salcano ve mosso indirimli ürün olduğundan, ben bunları kaçırdım diyelim.. Ümit 2863 ve kron tx100 arasında kalırsam, kron extra 500TL'yi hak eder mi?
Merhaba,
Öncelikle bisiklet seçiminiz çok güzel ve bütçenizde gayet uygun. Markalar bazında tavsiye olarak uzun zamandır şöyle bir algı vardır;
Salcano,Carraro,Kron,Mosso hepsi aşağı yukarı aynı markadır, güvenle alınabilir. Yani 2000tl lik bisikletleri kimisinde 1900 kimisinde 2100 olur. Ümit i ben tercih etmem fakat edene de birşey diyemem, biraz daha yarışın dışında bence.

V-fren tercih edilmesi gayet normaldir ama maşasız bisikleti tercih etmemenizi öneririm. Çünkü dağ ve yol bisikletim var, bazı yamalı ve taşlı yollara sırf yol bisikletinin maşası yok diye giremiyorum.Tabi girilebilir ama bisikleti ve kendimi yormaya ne gerek var. Eğer maşalı bisiklet alırsanız emin olun daha konforlu bir sürüş sizi bekliyor, tabi tercih meselesi.

Size tavsiyem eğer internetten almayacaksanız bir bisikletçi dükkanına gidip oradaki bisikletlere göz atmanız çünkü istediğiniz model orada olmayabilir ve daha güzel bir model görebilirsiniz.

Kağıt üstünde yazdığınız Mosso daha üstün kalıyor çünkü ; Maşası kilitlenebilir(çok kritik değil ama konforlu),Altus set.
Gönlüm Kron tx100de kaldı çünkü mekanik disk fren var fakat Tourney set.

Bilgi amaçlı; Tourney set başlangıç olarak kabul edilir, devamındaki set kabaca Dağ bisikletinde Altus, Yol bisikletinde Claris tir. Yani demek istediğim Tourney set her yerde kullanılır ama Altus biraz daha özeldir. Tabi fark ne kadardır orasını bilemem ama kritik düzeyde etkileyeceğini düşünmüyorum.
Aklınız biraz karışmış olabilir ama verdiğiniz paraya göre Shimano grubunda Tourney setin altına düşmenizi önermem.

Bu konularda herkesin görüşü farklıdır fakat son dediğimde herkesin hemfikir olduğunu düşünüyorum.

Şimdiden hayırlı olsun, iyi sürüşler :)
 
Bütün konular bir yana hep merak ederim. İnsanlara Yol bisikleti niye hayal olur, heves edilir ? Hiç etmedim bana yaş itibari ile çok öne eğilmek gerektiği için zor gelir, zaten bilgisayar kaynaklı duruş bozukluğu var bu tuz biber olur bana.

Beni geçtim o şahsi benimle alakalı ama, çoğu bisikletçi böyle bir vaaaaay havasında. İlginç, ilginç.
Ulaşılmaz olan her şey, bir gün ulaşıldığında bütün cazibesini yitirir.

Neden olmasın? Benim de hayalimdi, yol bisikletine geçmek kolay değil. Geçen sene nasip oldu hayalime ulaştım. Bir sene oldu cazibesini de yitirmedi her bindiğimde vaayy bee diyorum hala :D
Yol bisikleti otomobillerin süper'leri gibi. Pratik değil, masrafı çok, ödün veriyorsunuz vesaire ama verdiği haz çok farklı.ben "bisikletçi" olduğumu yolda hissettim.
 
Neden olmasın? Benim de hayalimdi, yol bisikletine geçmek kolay değil. Geçen sene nasip oldu hayalime ulaştım. Bir sene oldu cazibesini de yitirmedi her bindiğimde vaayy bee diyorum hala :D
Yol bisikleti otomobillerin süper'leri gibi. Pratik değil, masrafı çok, ödün veriyorsunuz vesaire ama verdiği haz çok farklı.ben "bisikletçi" olduğumu yolda hissettim.
Güle güle kullan @Batuhan Köksal konforlu bir şekilde bisikletin tadını çıkarmak varken Notre Dame'ın Kamburu gibi bisiklet sürmek istemem :D
Zaten rahat sürmek için tayt şart o bisikletlerde, kilo sorun tayt neredeyse yok, olanlarda giyince görmeye değer:booo:, bisikleti aldım tura çıktım. Çıkamazsın yük taşımaz, toprak , patika yolda keyif yapacağım yapamazsın. Arkadaşa hava at, evde anan ağlasın modeli benim için. Çoğu kişiye göre bu değişir tercihtir. Yaşta ilerleyince baya sıkıntı bize.
 
Geri