Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

.... bir bisikletçi dükkanına gidip oradaki bisikletlere göz atmanız çünkü istediğiniz model orada olmayabilir ve daha güzel bir model görebilirsiniz.

Maalesef böyle bir seçenek yok. Pandemide kapanma zamanında bisiklet almaya niyetlendim, yaşadığım şehirde sadece bir tane çelik kadro Carraro bulabildim. Onu da katalog fiyatının oldukça üstünde satıyorlardı. Fazla bisikleti olan bir arkadaş dağ bisikletini 4-5 aylığına bize bıraktı da biraz oğlanla dolaştık.

Hatta bisiklet tamircisi ile sohbet ederken trekking alacağım dediğimde, elinde var olan bir dağ bisikletine ince teker takıp satmayı önermişti.

Ekleme yapayım: yukarıda saydığım bisikletlerden Salcano olanına bindim. Dağ bisikletinden sonra Ferrariye binmek gibi..
 
Scudo
...konforlu bir şekilde bisikletin tadını çıkarmak varken Notre Dame'ın Kamburu gibi bisiklet sürmek istemem :D
Zaten rahat sürmek için tayt şart o bisikletlerde, kilo sorun tayt neredeyse yok, olanlarda giyince görmeye değer:booo:, bisikleti aldım tura çıktım. Çıkamazsın yük taşımaz, toprak , patika yolda keyif yapacağım yapamazsın. Arkadaşa hava at, evde anan ağlasın modeli benim için. Çoğu kişiye göre bu değişir tercihtir. Yaşta ilerleyince baya sıkıntı bize.

O kadar değil aslında, bir şans vermek lazım. Kilo (göbek) bende de var (1.75 boya 83 kilo). Tayt ya da başka hiçbir şey zorunluluk değil, herkes rahat ettiği gibi kullanmalı. Ben hiç sadece taytla kullanmadım, sadece kışın eşofman altında pedli tayt kullanıyorum, iyi havalarda pedli şort. Ben de yol kullanamayacağımı düşünüyordum, şimdi daha çok yolu kullanıyorum. Çok seçenek olmasının, duruma göre bisiklet kullanabilmenin avantajı da var tabii. "1 saat sürüp geleyim" diye çıkıyorsam yolu alıyorum. Ailece çıkıyorsak zaten herkes haddini biliyor, yolu oğlum alıyor, yükü ben taşıyorum. Yola geçmek önemli bir karar belki ama eldekine ek olarak yol bisikleti almak önyargıları yıkabilir.
 
O kadar değil aslında, bir şans vermek lazım. Kilo (göbek) bende de var (1.75 boya 83 kilo). Tayt ya da başka hiçbir şey zorunluluk değil, herkes rahat ettiği gibi kullanmalı. Ben hiç sadece taytla kullanmadım, sadece kışın eşofman altında pedli tayt kullanıyorum, iyi havalarda pedli şort. Ben de yol kullanamayacağımı düşünüyordum, şimdi daha çok yolu kullanıyorum. Çok seçenek olmasının, duruma göre bisiklet kullanabilmenin avantajı da var tabii. "1 saat sürüp geleyim" diye çıkıyorsam yolu alıyorum. Ailece çıkıyorsak zaten herkes haddini biliyor, yolu oğlum alıyor, yükü ben taşıyorum. Yola geçmek önemli bir karar belki ama eldekine ek olarak yol bisikleti almak önyargıları yıkabilir.
Sanırım ön yargı var evet. Direkt yola geçmek yerine gravel olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
sizin gibi düşünerek bisiklet arayışına girdim ve Carraro Sportive 220 aldım.

Hocam, bisikletten memnunmusun?

Ben dün bir liste çıkartmıştım. Mosso'yu almaya karar verdim ama indirimli fiyattan alamadım ve dolar kuru da malum.

Sanırım Kron tx100 ve Carraro Sportive 220 gibi birşey sipariş edeceğim, 2500TL üstüne çıkmak istemiyorum.

Kron tx100'un kilitli maşası olmaması en büyük dezavantajı.

EK: Carraro'nun ağırlığını bulamadım. Bir de bunun aynakolu sanırım kendi markası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
Hocam, bisikletten memnunmusun?

Ben dün bir liste çıkartmıştım. Mosso'yu almaya karar verdim ama indirimli fiyattan alamadım ve dolar kuru da malum.

Sanırım Kron tx100 ve Carraro Sportive 220 gibi birşey sipariş edeceğim, 2500TL üstüne çıkmak istemiyorum.

Kron tx100'un kilitli maşası olmaması en büyük dezavantajı.

EK: Carraro'nun ağırlığını bulamadım. Bir de bunun aynakolu sanırım kendi markası.
Hocam bisiklet çok güzel. Çok memnunum. Ağırlık konusunu bilmiyorum üstteki üyenin yazdığı gibi carraro ağırlık bilgilerini sır gibi saklıyor. Ölçmedim ama tahmin edecek olursam 15 kilo civarı yani çok hafif değil. Zaten serisinin en ucuz modeli. Hafif olmasını beklemek yanlış olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
merhabalar.
hidrolik disk frenli ön , arka göbeği ve arka vitesi iyi sayılabilecek kadrosu sağlam bir bisiklet almak istiyorum. ön vites ve orta göbeğin kalitesinin bir önemi yok.elektrikliye çevireceğim çünkü.şuan için tam süspansiyonlu bir şehir bisikletim var ve bu ikincisi olacak. yol tutuş ve konfor önceliğim. trekking model mi yoksa mtb mi almalıyım? şehir bisikleti modelinde carraro sportive 227 yi beğendim. 26" dağ bisikleti yol tutuş manevra konfor açısından daha iyi mi olur? önerilerinizi bekliyorum.(bütçe 5 bin ₺)
20" katlanır amortisörlü bir model aradım ama türkiyede yok malesef olanda satmaya sıcak bakmıyor.( koga miyata founder s ve dahon jetstream).
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
Mosso 2121 msm v sipariş vermiş bulunmaktayım.

2 gün önce 2430TL civarında vardı bir tane, onu kaçırdım. Bugün başka bir siteden 2500 küsüre sipariş verdim. 9 taksit de yaptılar, ocak maaşı %12 zamlı olsa, reel olarak %12 daha ucuza da gelmiş olur (çok detaya girmeye gerek yok). İnşallah sağlam bir şekilde gelir.

33 yaşıma kadar ehliyet almamış birisi olarak, 45 yaşımdan sonra tekrar biraz aktif olurum diye umuyorum.
 
Mosso 2121 msm v sipariş vermiş bulunmaktayım.

2 gün önce 2430TL civarında vardı bir tane, onu kaçırdım. Bugün başka bir siteden 2500 küsüre sipariş verdim. 9 taksit de yaptılar, ocak maaşı %12 zamlı olsa, reel olarak %12 daha ucuza da gelmiş olur (çok detaya girmeye gerek yok). İnşallah sağlam bir şekilde gelir.

33 yaşıma kadar ehliyet almamış birisi olarak, 45 yaşımdan sonra tekrar biraz aktif olurum diye umuyorum.
iyi günlerde kullanın dostum
 
Arkadaşlar bende şehir/tur bisikleti almayı düşünüyorum bütçem max 2000 civarı ögrenci olduğumdan ne kadar uygun olursa o kadar iyi
Şimdiye kadar aklımda kalanlar şöyle
Corelli trivor 1.0
Carraro sportive 220
Salcano city fun 70v
Amacım daha çok hızlı ve rahat gitmesi açıkcası yani hafif olması daha iyi olur . Önerisi olan varmı ne almalıyım uzun yıllar beni götürebilecek
 
Amacım daha çok hızlı ve rahat gitmesi açıkcası yani hafif olması daha iyi olur . Önerisi olan varmı ne almalıyım uzun yıllar beni götürebilecek

Ben yeni mosso aldım ama almadan önce az çok fiyatları araştırdım. Benim bulabildiğim en uygun bisiklet ümit magnetic 2863 oldu, efsane cuma indirimleri ile 1800TL'ye kadar düşmüştü. Araştırın derim.

Yazacaklarım tamamen şahsi görüşüm, bu konunun uzmanı değilim. Ben trivor 1 almazdım, 100TL kadar farkla ümit bisiklet shimano vites koymuş. Burada da corelli vs ümit olayı var.

Ben de Salcano City Fun 70 ile mosso arasında kaldım. Salcano bilindik bir marka, bu bisikletten bizim komşuda var ve kesinlikle iyi bir bisiklet. Fabrika verisine göre 12,6kg. Bu bisikleti tercih etmememin tek sebebi mosso'da altus vites olması ve 2021 model olmasıydı. Ama aradaki fiyat farkına değer mi değmez mi, çok da emin değilim. Yani, kesin 2000TL bütçem olsaydı 2060TL civarında satılan salcanoyu alacaktım.

EK: Salcanonun selesi çok rahat, değiştirmeye gerek yok. Ama ben sanırım 100TL daha harcayıp yeni sele alacağım.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
Arkadaşlar bende şehir/tur bisikleti almayı düşünüyorum bütçem max 2000 civarı ögrenci olduğumdan ne kadar uygun olursa o kadar iyi
Şimdiye kadar aklımda kalanlar şöyle
Corelli trivor 1.0
Carraro sportive 220
Salcano city fun 70v
Amacım daha çok hızlı ve rahat gitmesi açıkcası yani hafif olması daha iyi olur . Önerisi olan varmı ne almalıyım uzun yıllar beni götürebilecek
dostum bu ikisinden birini bulduğun yerde kaptigin gibi al. uzun yıllar güvenle severek binersin
(link)

(link)
 
Arkadaşlar bende şehir/tur bisikleti almayı düşünüyorum bütçem max 2000 civarı ögrenci olduğumdan ne kadar uygun olursa o kadar iyi
Şimdiye kadar aklımda kalanlar şöyle
Corelli trivor 1.0
Carraro sportive 220
Salcano city fun 70v
Amacım daha çok hızlı ve rahat gitmesi açıkcası yani hafif olması daha iyi olur . Önerisi olan varmı ne almalıyım uzun yıllar beni götürebilecek

Bu 3 model için bulduğunuz fiyatlar nasıl?
Salcano City Fun 70 V Carraro Sportive 220 amortisör hariç birbirine oldukça yakın özelliklerde. Herhalde Carraro'da amortisör olmasından ve Salcano'nun eski model olmasından dolayı Carraro pahalıdır, burada fiyat ve amortisör konuları tercihi belirlemeli.
Corelli Trivor 1 attırıcılar dışında alışık olmadığımız, kullananlar dışında pek kimsenin bilmediği, kullananların da genelde şikayet ettiğini gördüğüm bileşenlerden oluşuyor. Fiyatı belirgin hesaplı olmadıkça onu liste dışı bırakmayı öneririm.
Makul fiyatla uygun kadrosu bulunursa Carraro ve Salcano'nun modern, hafif ve kaliteli benzeri Mosso 2121 MDM V bu listenin en başına yerleşir ama fiyatlarını ayrıca karşılaştırmak lazım.
 
Mosso 2121 msm v sipariş vermiş bulunmaktayım.

Arkadaşlar ben bu bisikleti aldım, serviste kurulumunu da yaptırdım. Hafta sonu yağmur yağdı dışarı çıkamadım, sadece apartmanın etrafında ufak bir tur attım.

Bu bisikletin kadro boyu direk aklıma takıldı. Ben daha önce sanırım hep 18 inch yani 46 kadro bisikletler kullandım. Aldığım bisiklet 51cm kadro, nedense gözüme büyük gözüktü.

Boyum 1.83 ve uzun sayılacak bacaklarım var, ama ayaklarım yere basınca kadro ile aramda boşluk var-yok arası. Esasında ölçtüm, sele borusunun başladığı yer alçak sayılır ama kadronun üst borusu hemen yükseliyor. Anladığım kadarıyla kadro boyu sele borusunun yüksekliği haricinde pek de önemli değil. Yani başka kadro boyu alsaydım bile sürüş aynı olacaktı. Hatta, trekking bisikletlerin geometrileri hemen hemen aynı olduğundan başka markada da fark olmazdı herhalde?

Sanırım alışmam gerek
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar ben bu bisikleti aldım, serviste kurulumunu da yaptırdım. Hafta sonu yağmur yağdı dışarı çıkamadım, sadece apartmanın etrafında ufak bir tur attım.

Bu bisikletin kadro boyu direk aklıma takıldı. Ben daha önce sanırım hep 18 inch yani 46 kadro bisikletler kullandım. Aldığım bisiklet 51cm kadro, nedense gözüme büyük gözüktü.

Boyum 1.83 ve uzun sayılacak bacaklarım var, ama ayaklarım yere basınca kadro ile aramda boşluk var-yok arası. Esasında ölçtüm, sele borusunun başladığı yer alçak sayılır ama kadronun üst borusu hemen yükseliyor. Anladığım kadarıyla kadro boyu sele borusunun yüksekliği haricinde pek de önemli değil. Yani başka kadro boyu alsaydım bile sürüş aynı olacaktı. Hatta, trekking bisikletlerin geometrileri hemen hemen aynı olduğundan başka markada da fark olmazdı herhalde?

Sanırım alışmam gerek
sıkıntı yok kardeşim . trekking veya tur bisikletlerinde mesela 50 ve 52 kadrolar sana oluyorsa büyük olanı seçmek doğru olanı . ayakların tam yere basınca üst boru seni rahatsız etmiyorsa doğru boyu seçmişsindir. birde 183 boyun var .51 kadrodan daha küçük alsaydın uzanma mesafesi bakimindan üst borusu sana küçük gelirdi.
güle güle kullan
 
Arkadaşlar ben bu bisikleti aldım, serviste kurulumunu da yaptırdım. Hafta sonu yağmur yağdı dışarı çıkamadım, sadece apartmanın etrafında ufak bir tur attım.

Bu bisikletin kadro boyu direk aklıma takıldı. Ben daha önce sanırım hep 18 inch yani 46 kadro bisikletler kullandım. Aldığım bisiklet 51cm kadro, nedense gözüme büyük gözüktü.

Boyum 1.83 ve uzun sayılacak bacaklarım var, ama ayaklarım yere basınca kadro ile aramda boşluk var-yok arası. Esasında ölçtüm, sele borusunun başladığı yer alçak sayılır ama kadronun üst borusu hemen yükseliyor. Anladığım kadarıyla kadro boyu sele borusunun yüksekliği haricinde pek de önemli değil. Yani başka kadro boyu alsaydım bile sürüş aynı olacaktı. Hatta, trekking bisikletlerin geometrileri hemen hemen aynı olduğundan başka markada da fark olmazdı herhalde?

Sanırım alışmam gerek

Normalde kadro boyu çok önemli bir unsur, bisikletten keyif alabilmenin ilk kapısı.

Ancak Mosso(Ümit Bisiklet'in kadrolarını temin ettiği Çin'li üretici) kadro boyu olayını onemsememiş olacak ki, Legarde serisinde her bedende aynı ölçüleri kullanmış. Yalnızca üst boruyu küçük bedende biraz daha aşağı, büyük bedenlerde de biraz daha yukarı konumlandirmiş.

Yani burdan anlaşılacağı üzere, beden değiştikçe ne sele borusu yüksekliği ne de uzanma mesafesi değişiyor, tek değişen şey üst borunun konumu, geriye kalan her şey ise bütün bedenlerde eşit.

Ayaktayken üst boruya en az 2-3 parmak mesafe varsa yeterli denilebilir. Çok daha yakinsaniz sizin için tehlikeli olabilir, çok dikkat edin.
 
Bu hafta sonu ıslak yolda gidona kadar ıslandıktan sonra farkettim ki bisikletimi (Cannondale Synapse Carbon 2017) alırken yaptığım en büyük hata çamurluk montaj yerleri olmayan bisiklet almakmış.

Lastikle tutturulan çamurluklar tekerin etrafını yeterince sarmıyor, bu da iki soruna yol açıyor (1) arka tekerden kadroya ve suluklara, kadro çantasına çamur geliyor (2) yüksek hızlarda ön teker bisikletçinin suratına doğru su sıçratıyor. Sırtı koruyor, ama bisikletin üstünde ne varsa pislik içinde kalıyor (sulukların ağzı dahil).

Bir ihtimal ise yarar diye SKS Speedrocker sipariş ettim. SKS Bluemels vb. kadar örtmüyor tekeri, ama S-Board/S-Blade'den iyidir. Bu da olmazsa herhalde bisikleti satıp yerine çamurluk takılabilen bisiklet alacağım.

Yarışçı falan değilseniz size de çamurluk yerleri olan bisiklet almanızı tavsiye ederim.
 
Bu hafta sonu ıslak yolda gidona kadar ıslandıktan sonra farkettim ki bisikletimi (Cannondale Synapse Carbon 2017) alırken yaptığım en büyük hata çamurluk montaj yerleri olmayan bisiklet almakmış.

Lastikle tutturulan çamurluklar tekerin etrafını yeterince sarmıyor, bu da iki soruna yol açıyor (1) arka tekerden kadroya ve suluklara, kadro çantasına çamur geliyor (2) yüksek hızlarda ön teker bisikletçinin suratına doğru su sıçratıyor. Sırtı koruyor, ama bisikletin üstünde ne varsa pislik içinde kalıyor (sulukların ağzı dahil).

Bir ihtimal ise yarar diye SKS Speedrocker sipariş ettim. SKS Bluemels vb. kadar örtmüyor tekeri, ama S-Board/S-Blade'den iyidir. Bu da olmazsa herhalde bisikleti satıp yerine çamurluk takılabilen bisiklet alacağım.

Yarışçı falan değilseniz size de çamurluk yerleri olan bisiklet almanızı tavsiye ederim.
bir cannondale topstone verelim abime .
 
bir cannondale topstone verelim abime .
Synapse'ın da yeni modellerinde varmış çamurluk yerleri. Şurada bir liste var çamurluk takılabilen karbon yol bisikletleri:

(link)

Ben %99 asfaltta sürdüğüm için gravel biraz gereksiz olabilir bana. Endurance seviyorum.
 
Geri