Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

Peugeot T11 x2 ye bir göz atabilirsiniz,
T 11 x2, vitesi düşük. T11 daha mantıklı. Oturduğum bölgede yokuş fazla gideceğim yerlerde de olacaktır. Bu bisikletlerle 100 km yol yapabilirim değil mi ?
 
Scudo
T 11 x2, vitesi düşük. T11 daha mantıklı. Oturduğum bölgede yokuş fazla gideceğim yerlerde de olacaktır. Bu bisikletlerle 100 km yol yapabilirim değil mi ?
Her bisiklet ile 100km yapabilirsin önemli olan "yol yapma" dan kastın nedir o önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ses 123
T 11 x2, vitesi düşük. T11 daha mantıklı. Oturduğum bölgede yokuş fazla gideceğim yerlerde de olacaktır. Bu bisikletlerle 100 km yol yapabilirim değil mi ?


bende single speed de var hiç vites yok :kötü:

vitesten ziyade bir üstteki mesajda da üstadın dediği gibi "yol" dan kastınız. Yoksa yol bisikleti de tavsiye edilebilir ihtiyacınıza binaen. Ama ben ısınayım diğer bir girişim ile yol bisikletine ya da tur a dönerim diyorsanız t11 lerin arasındaki vites farkı ısınmaya etki etmez.

Peugeot T11 ve T11 X2 modelinin temel farkı isminden de anlaşılacağı üzere aynakolun(ön dişliler) birinde 2 yaprak, diğerinde ise 3 yaprak(vites) olmasıdır. T11 modelindeki aynakolun en küçük dişlisi 26 ve X2 modelinin en küçük aynakol dişlisi 30'dur. Eğer yokuşlu yerlerde yaşıyorsanız 26 dişli aynakol ile yokuşları daha kolay çıkabilirsiniz. 2'li aynakolun en küçük dişlisi 30 olduğu için bir nebze zorlanabilirsiniz fakat sonradan alışıp daha rahat şekilde çıkarsınız. Tabii ki 2'li aynakol ağırlık olarak da daha hafiftir. Bisiklette ağırlık konusu çok önemli olduğu için göz ardı edilmemeli. Benim tavsiyem eğer çok dik yokuşların bulunduğu yerlerde kullanmayacaksanız X2 modelini almanız yönündedir. Zaten kullandıkça bacak kaslarınız ve kalbiniz güçlenecek, daha seri ve rahat yokuş çıkabileceksiniz. Eğer ben alacak olsam X2 modelini alırdım.


Ayrıca eklemeliyim: vitesin yüksek olması veya düşük olması giriş seviyesinde önemsiz bir konudur. Yüksek vitesle daha hızlı gidilmez veya düşük vitesin kullanımı rahat değildir gibi düşüncelere kapılmayınız. Aynakolun 2 yaprak olması vites sayısını etkiliyor. 2x9 = 18 vites 3x9 = 27 vites. Denklemdeki 9 arka dişlideki(ruble) yaprak(vites) sayısını belirtir.


denmiş daha önce t11 kullanıcıları arasında, size fikir verir umarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ses 123
Her bisiklet ile 100km yapabilirsin önemli olan "yol yapma" dan kastın nedir o önemli.
Bursa merkezden Armutluya gitmek veya Bilecik e gitmek tabi ki bu alıştıktan sonra. Şehir bisikleti istememdeki sebep sadece düz yollarda da kullanmayacak olmam ki yollarımız az çok belli
bende single speed de var hiç vites yok :kötü:

vitesten ziyade bir üstteki mesajda da üstadın dediği gibi "yol" dan kastınız. Yoksa yol bisikleti de tavsiye edilebilir ihtiyacınıza binaen. Ama ben ısınayım diğer bir girişim ile yol bisikletine ya da tur a dönerim diyorsanız t11 lerin arasındaki vites farkı ısınmaya etki etmez.




denmiş daha önce t11 kullanıcıları arasında, size fikir verir umarım.
Vitessiz bisiklet yaşam alanıma uygun gözükmüyor ne yazık ki, t 11 x2 ye göre fiyat olarak daha uygundu hemde yokuşlarda rahat ederim diye düşünmüştüm
 
15 bin bütçe için de b,r yol bisikleti tavsiyesi alabilir miyim ustalar? corelli zero fitbike kullanıyorum ama sanki yeterli gelmiyor artık, alıştıkça daha fazlasını istiyor insan. Kartepe/sakarya arası kullanacağım bir süre , yazın da işallah çevre illere haftasonu turları düşünüyoruz. tavsiyelere muhtacım, bir el atın. Corelli nin Spurcius 1 tiagra modelini beğendim gibi ama tereddütlerim de yok değil (markadan kaynaklı)
 
Bursa merkezden Armutluya gitmek veya Bilecik e gitmek tabi ki bu alıştıktan sonra. Şehir bisikleti istememdeki sebep sadece düz yollarda da kullanmayacak olmam ki yollarımız az çok belli

Vitessiz bisiklet yaşam alanıma uygun gözükmüyor ne yazık ki, t 11 x2 ye göre fiyat olarak daha uygundu hemde yokuşlarda rahat ederim diye düşünmüştüm
Bursa gibi bir şehirde size tavsiyem tırmanış odaklı ruble ve aynakola sahip olan bir bisiklet almanız. Kaliteli şehir bisikletlerinde tırmanışa uygun vites bulabilirsiniz fakat dağ bisikletlerindeki vites sistemi tırmanışa daha uygun. Bursa ya senede bir kaç kez gidip gelirim şuana kadar düz yol gördüğümü hatırlamıyorum belki osman gazi meydanı düz gelebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ses 123
Bursa gibi bir şehirde size tavsiyem tırmanış odaklı ruble ve aynakola sahip olan bir bisiklet almanız. Kaliteli şehir bisikletlerinde tırmanışa uygun vites bulabilirsiniz fakat dağ bisikletlerindeki vites sistemi tırmanışa daha uygun. Bursa ya senede bir kaç kez gidip gelirim şuana kadar düz yol gördüğümü hatırlamıyorum belki osman gazi meydanı düz gelebilir.
Dağ bisikleti işimi görmez, eğer ki bisiklet saracak olursa ayda 4 5 gün çadır alıpta çadırda kalacağım, bisiklet aynı zamanda yormadan gitmeli
 
Dağ bisikleti işimi görmez, eğer ki bisiklet saracak olursa ayda 4 5 gün çadır alıpta çadırda kalacağım, bisiklet aynı zamanda yormadan gitmeli

dediğiniz fiyat aralığına bilmiyorum ama endurance kadro bir bisiklet ihtiyacından bahsediyor gibisiniz benim anladığım,
 
Merhaba iyi forumlar, bisikletten anlamayan biri olarak araştırma yapıyorum ama bir türlü istedigim bisikleti bulamadım. Oturduğum yer Antalya-Döşemealtı ilçesi, buradaki yollar genelde toprak, çakıllı ve asfalt karışımı. Bisikleti kullanma amacım öncelikli olarak işe gidiş dönüş ve gündelik olarak kullanmak (bu yüzden fazla terletmemesi lazım). Boş zamanım olursa çok nadirde olsa Antalya'ya gitme gibi bir durumum olabilir. Burayla Antalya arası 25-30 km ve arada eğimi fazla denebilecek bir yokuş var. Buradaki tecrübeli ve bilgili kişilerden istediğim şu, bana bu yazdığım şeylere göre hangi türü ve bisikleti tavsiye edersiniz? Bütçem 6500 ama daha da arttıramam. (Sıfır olması benim için daha iyi) Teşekkür ederim.
 
Merhaba iyi forumlar, bisikletten anlamayan biri olarak araştırma yapıyorum ama bir türlü istedigim bisikleti bulamadım. Oturduğum yer Antalya-Döşemealtı ilçesi, buradaki yollar genelde toprak, çakıllı ve asfalt karışımı. Bisikleti kullanma amacım öncelikli olarak işe gidiş dönüş ve gündelik olarak kullanmak (bu yüzden fazla terletmemesi lazım). Boş zamanım olursa çok nadirde olsa Antalya'ya gitme gibi bir durumum olabilir. Burayla Antalya arası 25-30 km ve arada eğimi fazla denebilecek bir yokuş var. Buradaki tecrübeli ve bilgili kişilerden istediğim şu, bana bu yazdığım şeylere göre hangi türü ve bisikleti tavsiye edersiniz? Bütçem 6500 ama daha da arttıramam. (Sıfır olması benim için daha iyi) Teşekkür ederim.

Süspansiyonlu trekking bisikletleri kullanım amacınıza uygun olur.
(link)
(link)
(link)

Bütçenize uygun olarak Ümit'ten daha popüler Kron firmasının modelleri de var ama bu modellerde kullanılan arka attırıcı aslında 6 vitese uygun, arkadaki 7 vitesi ancak "idare ediyor" ve kısa zaman içinde değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. O nedenle arka attırıcı değişimi için modellerin fiyatını +200 TL kadar yüksekmiş gibi düşünün:
(link)
(link)
(link)
(link)

İkinci elde çok farklı modeller bulunabilir ama epey aramak, özelliklerine ve durumuna göre karar vermek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kozmonohut
Cevap için teşekkür ederim. Peki Peugeot T17FS modeli nasıldır sizce? İnternette incelemesini ya da videosunu bulamadım. Ek olarak Carraro Sportive 321 düz maşa v fren ve Sportive 220 modeli de var. Bu saydığım ve sizin önerdiğiniz bisikletlerden hangisini tavsiye edersiniz? (Dayanıklılık ve parça kalitesi açısından)
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
Cevap için teşekkür ederim. Peki Peugeot T17FS modeli nasıldır sizce? İnternette incelemesini ya da videosunu bulamadım. Ek olarak Carraro Sportive 321 düz maşa v fren ve Sportive 220 modeli de var. Bu saydığım ve sizin önerdiğiniz bisikletlerden hangisini tavsiye edersiniz? (Dayanıklılık ve parça kalitesi açısından)

Yukarıdaki önerilerim 6500 lira ile sınırlı bütçe içindi. Bütçe yükseldikçe modeller tamamen değişir.

(link) modeli aslında 3x7 bisiklete göre olan ön attırıcısı (link) dışında güzel. Alınca onu değiştirme ihtiyacı duyulabilir, viteslerin düzgün çalışmasına önem gösterenler bir süre sonra değiştirmek zorunda kalıyor. Aynı hatalı bileşen seçimleri 3x8 vitesli Kron TX100'lerde de var; Carraro, Mosso ve diğer tanınmış markaların 3x8 modellerinde ise olması gerektiği gibi TX800, Altus, TY710 gibi gerçekten uyumlu ön attırıcılar var.

Tüm markalar 21 vitesli modellerde nispeten düşük kalite bileşenler ve vidalı arka göbek ile ruble kullanıyorlar. Vidalı rubleye sahip bir bisiklet aldığınızda kısıtlayıcı olan konu, 48-38-28 aynakollu bir sistemde 14-28 rubleyle hem yüksek hızdan, hem tırmanma yeteneğinden feragat ediyor olmanız. Ruble 14-34 megarange ile değiştirilebilir ama bu yüksek hıza etki yapmaz, ayrıca 7'li megarange rublelerin son iki dişlisinin 24 ve 34 olmasındaki kullanışsızlık uzun yolda çok rahatsız edici olabilir. Vidalıda başka bir ruble seçeneği yok. Vidalı rubleden kaset rubleye geçmek için arka göbeği değiştirip jantı yeniden ördürmeniz, kaset ruble ve hedef vites sayısına göre değişen sayıdaki parçaları değiştirmeniz gerekir. Carraro'nun düz maşalı (link)'i de, süspansiyonlu (link)'si de bu duruma uygun modeller. Bunların her ikisinde önde markasız aynakol var, Mosso'daki rakipleri düz maşalı (link) ve süspansiyonlu (link) arka attırıcı ve aynakol bakımından Carraro'lardan iyi, lastik bakımından ise kötü, fiyatları da biraz daha yüksek. Daha yüksek modellerde fiyat avantajı Mosso lehine değişiyor.
 
Teşekkürler, cok detaylı anlatım yapmışsınız. Ümit magnetic 2861 HYD şehirde, toprak ve bozuk yolda işimi görür gibi geliyor. Ayrıca servis ağı daha geniş ve iyi diye biliyorum. Sizin bütçeniz bu civarlarda olsa uzun süreli kullanım şartıyla bu modeli alır mıydınız diye sorayım size. Dediğim gibi 4 kmlik bir yol var işe gidişimde. Antalya da 25km falan mesafeli. Ne dersiniz? Bir de son olarak hidrolik modeli mi daha iyi düz v frenli mi?
 
Teşekkürler, cok detaylı anlatım yapmışsınız. Ümit magnetic 2861 HYD şehirde, toprak ve bozuk yolda işimi görür gibi geliyor. Ayrıca servis ağı daha geniş ve iyi diye biliyorum. Sizin bütçeniz bu civarlarda olsa uzun süreli kullanım şartıyla bu modeli alır mıydınız diye sorayım size. Dediğim gibi 4 kmlik bir yol var işe gidişimde. Antalya da 25km falan mesafeli. Ne dersiniz? Bir de son olarak hidrolik modeli mi daha iyi düz v frenli mi?

Bütçem o civarlarda olsa öyle bir model alırım ama taksitlendirip zorlanmadan ödeyebileceksem Mosso'nun 24 viteslilerine ya da şu anda f/p kralı 27 vitesli Peugeot (link)'ye ya da düz maşalı (link) ve (link)'ye yönelmeye çalışırdım.
"Uzun süre kullanım şartı"nı zaman belirler. Bisiklet dünyasına kendini kaptıranlar doğal olarak daha iyisini istemeye başlıyor. Bazıları tür değiştirmeye yöneliyor, bazısı aynı türde daha iyisini istiyor. Düz maşa kullanan süspansiyona geçmek istiyor, süspansiyon kollanan düze geçmek istiyor, kimi taşımaktan yorulup katlanıra geçiyor. Mutlaka bir değişim isteği oluyor. "Bir süre kullanım için" o model iyidir ama. Ümit ve Mosso aynı firmanın. İki markanın hiçbir ürününü birbirinin alanına geçirmeden belli bir seviyeye kadar ürünleri Ümit, bir yerden sonra Mosso markasıyla satıyor. Servis ağı iyi ((link)), bisiklet ilk kurulum ve ilk bakımları ücretsiz. İnternetten alınan ürünler de servislerde ücretsiz kuruluyor.
Fren tercihi kişisel bir konu. İstisnaları olsa da teknolojik olarak hidrolik fren daha iyi diye genelleyebiliriz, özellikle kötü hava şartlarında ve diğer zorlu koşullarda. Uzun tur kullanıcıları ise yolda oluşabilecek sorunlar nedeniyle hidrolik diskten uzak duruyor. Ben tüm bakım ve tamiri kendim yaptığım için hidrolik fren ilk alım maliyeti, sürdürme maliyeti ve bakım/tamir zorluğu nedeniyle bana uymuyor. Bisiklet kullanım şeklim ve şartlarım nedeniyle V ve kumpas frenler benim için yeterli, daha pratik ve daha ekonomik. Çoğu kullanıcı için hidrolik fren daha iyi olabilir, hatta bazı kullanıcılar için "v fren de neymiş, ölmüş bitmiş teknoloji". HD-V karşılaştırması forumda birçok konuda yapılıyor, onlardaki yer yer kutuplaşmaya varan görüşleri okuyabilirsiniz.
 
Merhabalar, 10.000-13.000 Tl civarı bütçem var şehir ve ya dağ bisikleti istiyorum. Boyum 185 cm. Tek beklentim rahatlık, fren olarak disk hidrolik tercihimdir. Kolay servisini bulabileceğim bir bisiklet arıyorum önerileriniz için şimdinden teşekkür ederim.
 
Teşekkür ederim. Valla ne yalan söyleyeyim dedikleriniz benim bütçe mi çok aşıyor. Bütçem dahilinde birkaç bisiklet arasında kaldım. Bunlardan hangisini önerirsiniz, hangisi parça açısından iyi ve gerekirse bozuk yolda sıkıntı çıkarmaz?
https: //www.kronbisiklet. com.tr/tx100-28-trekking-erkek-v-fren-103-d.html
https: //peugeotbisiklet. com.tr/t17fs/
https: //umitbisiklet. com.tr/2861-magnetic-hyd
https: //carrarobisiklet. com/sehir-bisikletleri/sportive-220-28-21-v-vb/
Bir de son olarak bunlardan tamamen farklı bir tür olan mosso dağ bisikleti var.
https: //mossobisiklet. com/27-5-wildfire-v-tr
Not: noktadan sonraki boşluğu silip linke girebilirsiniz. Yeni üye olduğum için link paylaşımı yaptırmıyor maalesef.
 
Teşekkür ederim. Valla ne yalan söyleyeyim dedikleriniz benim bütçe mi çok aşıyor. Bütçem dahilinde birkaç bisiklet arasında kaldım. Bunlardan hangisini önerirsiniz, hangisi parça açısından iyi ve gerekirse bozuk yolda sıkıntı çıkarmaz?
https: //www.kronbisiklet. com.tr/tx100-28-trekking-erkek-v-fren-103-d.html
https: //peugeotbisiklet. com.tr/t17fs/
https: //umitbisiklet. com.tr/2861-magnetic-hyd
https: //carrarobisiklet. com/sehir-bisikletleri/sportive-220-28-21-v-vb/
Bir de son olarak bunlardan tamamen farklı bir tür olan mosso dağ bisikleti var.
https: //mossobisiklet. com/27-5-wildfire-v-tr
Not: noktadan sonraki boşluğu silip linke girebilirsiniz. Yeni üye olduğum için link paylaşımı yaptırmıyor maalesef.

Öncelikle Peugeot T17FS, Kron TX100. Bunlar bileşenler bakımından diğer tüm modellerden iyi, sadece ön attırıcı değişimiyle sorunsuz hale gelir. Onun da hemen yapılmasına gerek yok, düzgün bir tamirci uç vitesler dışında sorunsuz çalışacak şekilde ayarlayabilir, rahatsızlık verirse değiştirilir.

Diğerleri, Mosso Wildfire dahil, alındığı gibi kullanılabilecek, gelişime kapalı modeller. Bunları geliştirip bir üst modele denk hale getirmek bir üst modeli almaktan daha pahalıya gelir. Yani bu haliyle kullanılacaksa iş görürler, "şimdi alayım, sonra geliştiririm" fikri için efektif modeller değiller.

İyi bakılırsa hiçbiri sorun çıkarmaz. Parça açısından ne sorun çıkarsa çıksın, hepsinin bileşenleri yaygın ve standart modeller olduğundan birçok farklı marka ve model bileşenle sorunları giderilebilir. Tanınmış markaların farklı modellerinden taklit Çin ürünlerine kadar çok çeşitli yedek parça olanakları var.

Wildfire gibi düşük seviye bileşenlerle oluşturulmuş, o dişli oranlarına sahip modeller bundan uzun zaman öncenin standartlarında dağ bisikletleri sayılabilirdi. Şu anda bu özelliklerde bileşenlere sahip olmalarının sebebi, temin edilebilecek en ucuz bileşenlerin onlar olması. Yabancılar bunlara "market bisikleti" (Amerikalılar "Walmart Cycle") diyor. Bu modellerin trekking/şehir bisikletlerine kıyasla hiçbir avantajı yok, dezavantajları var. Daha sağlam olduklarını iddia edenler olabilir ama ne jantları, ne göbekleri, ne kadroları, ne süspansiyonları aynı seviyedeki şehir/trekking bisikletlerinden daha iyi ya da daha sağlam değil. Sadece lastikleri daha kalın, o da düz ya da uzun yolda yine dezavantaj.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kozmonohut
Hocam Antalya gibi bisiklet tutkunu bir şehirde 2. el çok temiz bisiklet bulursun. Emin ol çok da memnun kalırsın. Görmezden gelme derim.



Teşekkürler, cok detaylı anlatım yapmışsınız. Ümit magnetic 2861 HYD şehirde, toprak ve bozuk yolda işimi görür gibi geliyor. Ayrıca servis ağı daha geniş ve iyi diye biliyorum. Sizin bütçeniz bu civarlarda olsa uzun süreli kullanım şartıyla bu modeli alır mıydınız diye sorayım size. Dediğim gibi 4 kmlik bir yol var işe gidişimde. Antalya da 25km falan mesafeli. Ne dersiniz? Bir de son olarak hidrolik modeli mi daha iyi düz v frenli mi?
 
dediğiniz fiyat aralığına bilmiyorum ama endurance kadro bir bisiklet ihtiyacından bahsediyor gibisiniz benim anladığım,
Carraro 328 aldım arkadaşlar, bundan sonrasında ekipman kaldı artık. Yokuşlar insanı yoruyormuş bunu tecrübe etmiş oldum az da olsa :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ricochet
Teşekkür ediyorum. Parça gelistirmesi yapacağımı zannetmiyorum, en fazla normal çanta falan eklerim bisiklete. O yüzden ümit magnetic 2861 Hidrolik modeli işimi uzun süre görür gibi geldi bana.
 
Geri