Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

Hocam maalesft konu açamıyorum konunuzu kireleteceğim ama 14 Kadro 26 jant bisiklet 168 boyum olan bana yeterli olurmu ürünü sipariş ettim içim rahat etmiyor.

Konuyla çok ilgisiz olmadığı sürece hiçbir konu kirlenmez. Forumun mantığı bu, kimse hiçbir konunun sahibi değil, açmış olmak bile sahip yapmaz.

14 kadro = cm bakımından 36 kadro. Kadro yapısına ve iç bacak boyunuza bağlı olmak şartıyla 1.68 boy için biraz küçük gibi. Bisiklet Ümit mi (belki Mirage)?
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Scudo
Dostlar merhaba.

Bir kaç haftadır MTB alayım almayayım arasında kararısızım. En son aklıma yatan bir model buldum:

(link)

3 konuda bilgim olmadığı için sormak istedim:

1- bisiklette havalı rockshox maşa var. Bu maliyeti yukarı çekiyor. Havalı maşa ne kadar elzem?

2- bisiklet 1x12, Sram GX var. Hiç sram kullanmadım, doğru tercih mi, shimano'lu bir modele mi bakmalı?

3- mtb piyasasını hiç bilmiyorum, alıp kullanamazsak, değerini çok öldürmeden elden çıkarması kolay olur mu? Çünkü bir arkadaş gravelını bir türlü satamadı. Acaba mtb de bu şekilde alanın elinde kalıyor mu?
 
yolladığınız ikinci el listesinde bunu buldum: ... sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-btwin-triban-rc-120-shimano-set-temiz-1133870775/detay ...

(link)
Bisiklet güzel, sadece mekanik disk olması birçok kullanıcıyı düşündürür, bence sorun değil. Ancak 54 kadro. Biraz büyük olabilir. Boyunuz ne kadar?

ayrıca mosso legarda msm‘ler iyi görünüyor: bikestore.com.tr/mosso-legarda-2321-msm-h-46cm-s-m-kadro-sehir-bisikleti-siyah-antrasit-st13557
bu bisikletin inceleme videosunu izledim, çoğu özelliği uygun ancak son yazdığınız fren ruble verisine ulaşamadım. ...

Süspansiyonlu modellerden vazgeçemiyorsunuz sanırım.
Mosso Legarda'larda "MSM" ifadesi "süspansiyonlu erkek modeli" anlamına geliyor, ilk M=Man (Liv'deki gibi alçak üst borulu kadrolarda L=Lady), son iki harf SM=Süspansiyonlu Maşa, DM=Düz Maşa. Diğer tüm harf ve rakamların anlamı şurada var: Mosso Kullanıcıları Kulübü
Bisikletin hangi model olduğunu anlamak için "2321 MSM H" şeklindeki model adının tamamına bakıyoruz. İlk iki rakam yıl, 23; sonraki iki rakam vites sayısı, 21; en sondaki H ise hidrolik fren, V fren olduğunda V yazıyor.
(link) modeli 21 vites. 3x7, o sonda yazdığım ruble bilgisi bu bisiklet için 7, dipnotta belirttiğim gelişmeye açık olmayan ve dişli oranı seçimi kötü olup geliştirilemeyen vites sistemine sahip bir model. Tamamen geliştirilemez değil tabii ama birçok bileşenin değiştirilmesi masrafı ve zahmeti var. Bütçeniz aslında oldukça güzel olan bu serinin 24 vites ve üstü modellerine yetiyorsa onlardan birini tercih edebilirsiniz.

...bianchi touring 713 ve bu ikisi arasındayım. sizin öneriniz ne olur bunlarla ilgili? Hız ve dayanıklılık açısından görüşlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

(link) ve (link) arasından Bianchi daha iyi. Adil bir kıyaslama için onun karşısına (link)'yi koymak lazım. O zaman da Bianchi kazanır ama az farkla.

Daha farklı model önerileri için en fazla ne kadar ayırabileceğinizi bilmek lazım.





Dostlar merhaba.

Bir kaç haftadır MTB alayım almayayım arasında kararısızım. En son aklıma yatan bir model buldum:

(link)

3 konuda bilgim olmadığı için sormak istedim:

1- bisiklette havalı rockshox maşa var. Bu maliyeti yukarı çekiyor. Havalı maşa ne kadar elzem?

2- bisiklet 1x12, Sram GX var. Hiç sram kullanmadım, doğru tercih mi, shimano'lu bir modele mi bakmalı?

3- mtb piyasasını hiç bilmiyorum, alıp kullanamazsak, değerini çok öldürmeden elden çıkarması kolay olur mu? Çünkü bir arkadaş gravelını bir türlü satamadı. Acaba mtb de bu şekilde alanın elinde kalıyor mu?

3- Türkiye'de tek bisiklet türü olarak MTB'yi bilen bir çoğunluk var ama bu kadar üst modeller de o çoğunluğun görmediği, bilmediği modeller. Her malın alıcısı vardır, yeter ki en fazla hak ettiği fiyattan satılmaya çalışılsın. Ürün profesyonelleştikçe zaman fiyatı hızlı düşüren bir etken, özellikle güncel standartlardan geri kaldıkça ama fiyat da ona göre belirlenirse yine de satılabilir.

2- SRAM daha kötü değil ama yaygınlıktan gelen daha hesaplı ve bulunabilir parçalar için Shimano tercih etmek daha mantıklı olabilir.

1- Nispeten daha profesyonel kullanıcılar için havalı maşa elzem, hatta bazısı için bir bisikletin MTB olması için gerekli bir özellik. Şehir, patika, hafif arazi kullanımı için elzem değil tabii.

0- Kararsızlık ihtiyaç olmadığını gösteriyor olabilir. İhtiyaç yoksa yüksek fiyatlı bir ürünü almak çok mantıklı değil gibi.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve Mazm
Süspansiyonlu modellerden vazgeçemiyorsunuz sanırım.
Mosso Legarda'larda "MSM" ifadesi "süspansiyonlu erkek modeli" anlamına geliyor,
Hayır aslında kısaltmayı yanlış anlamışım S shimano donanım sanıyordum :)
esas takıntılı olduğum konu hidrolik fren olması bir de bianchi’den devam edebilmek. Bu bahsettiğimiz Bianchi’de tek sıkıntı antrenman için uygun olmaması. O yüzden diğerlerine aklım takılıyor. Mosso cavalier iyi görünüyor ancak 54 kadrodan ufağını bulamadım. Boyum 160 iç bacak boyum 75cm. Bu durumda btwin zaten olmaz ama bianchi 51 kadro beni zorlamaz sanırım yanılıyorsam düzeltin lütfen 🙏
 
(link)
Bisiklet güzel, sadece mekanik disk olması birçok kullanıcıyı düşündürür, bence sorun değil. Ancak 54 kadro. Biraz büyük olabilir. Boyunuz ne kadar?



Süspansiyonlu modellerden vazgeçemiyorsunuz sanırım.
Mosso Legarda'larda "MSM" ifadesi "süspansiyonlu erkek modeli" anlamına geliyor, ilk M=Man (Liv'deki gibi alçak üst borulu kadrolarda L=Lady), son iki harf SM=Süspansiyonlu Maşa, DM=Düz Maşa. Diğer tüm harf ve rakamların anlamı şurada var: Mosso Kullanıcıları Kulübü
Bisikletin hangi model olduğunu anlamak için "2321 MSM H" şeklindeki model adının tamamına bakıyoruz. İlk iki rakam yıl, 23; sonraki iki rakam vites sayısı, 21; en sondaki H ise hidrolik fren, V fren olduğunda V yazıyor.
(link) modeli 21 vites. 3x7, o sonda yazdığım ruble bilgisi bu bisiklet için 7, dipnotta belirttiğim gelişmeye açık olmayan ve dişli oranı seçimi kötü olup geliştirilemeyen vites sistemine sahip bir model. Tamamen geliştirilemez değil tabii ama birçok bileşenin değiştirilmesi masrafı ve zahmeti var. Bütçeniz aslında oldukça güzel olan bu serinin 24 vites ve üstü modellerine yetiyorsa onlardan birini tercih edebilirsiniz.



(link) ve (link) arasından Bianchi daha iyi. Adil bir kıyaslama için onun karşısına (link)'yi koymak lazım. O zaman da Bianchi kazanır ama az farkla.

Daha farklı model önerileri için en fazla ne kadar ayırabileceğinizi bilmek lazım.







3- Türkiye'de tek bisiklet türü olarak MTB'yi bilen bir çoğunluk var ama bu kadar üst modeller de o çoğunluğun görmediği, bilmediği modeller. Her malın alıcısı vardır, yeter ki en fazla hak ettiği fiyattan satılmaya çalışılsın. Ürün profesyonelleştikçe zaman fiyatı hızlı düşüren bir etken, özellikle güncel standartlardan geri kaldıkça ama fiyat da ona göre belirlenirse yine de satılabilir.

2- SRAM daha kötü değil ama yaygınlıktan gelen daha hesaplı ve bulunabilir parçalar için Shimano tercih etmek daha mantıklı olabilir.

1- Nispeten daha profesyonel kullanıcılar için havalı maşa elzem, hatta bazısı için bir bisikletin MTB olması için gerekli bir özellik. Şehir, patika, hafif arazi kullanımı için elzem değil tabii.

0- Kararsızlık ihtiyaç olmadığını gösteriyor olabilir. İhtiyaç yoksa yüksek fiyatlı bir ürünü almak çok mantıklı değil gibi.

Sıfırıncı madde tüm kurguyu değiştirdi hocam :)

Bu üç sorunun cevabını alınca bu maliyete çıkmasam da olurmuş dedim. Teşekkür ederim 🙋🏻‍♂️
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
O zaman da Bianchi kazanır ama az farkla.

Daha farklı model önerileri için en fazla ne kadar ayırabileceğinizi bilmek lazım.
Dayanıklı bir yol bisikleti alabileceğimi bilsem max 17.000 diyeceğim ama böyle bir bisikletle antrenman yapmanın yanında dağ tepe gezmek de mümkün olur mu ondan emin olamıyorum
 
Hayır aslında kısaltmayı yanlış anlamışım S shimano donanım sanıyordum :)
esas takıntılı olduğum konu hidrolik fren olması bir de bianchi’den devam edebilmek. Bu bahsettiğimiz Bianchi’de tek sıkıntı antrenman için uygun olmaması. O yüzden diğerlerine aklım takılıyor. Mosso cavalier iyi görünüyor ancak 54 kadrodan ufağını bulamadım. Boyum 160 iç bacak boyum 75cm. Bu durumda btwin zaten olmaz ama bianchi 51 kadro beni zorlamaz sanırım yanılıyorsam düzeltin lütfen 🙏

Hepsi birebir aynı değil ama 51 kadro 180'e yakın boy, 83 civarı iç bacak için. Ben 173/81 ile 46 kadro Legarda kullanıyorum. 51 kadro da oluyor ama sınırda. Legarda'ların uzanma mesafesinin kadro boyuna göre değişmemesi 51'in de idare etmesini sağlar ama Bianchi'nin ölçülerini bulup bakmak lazım. (link) arasında Touring 713 yok, sanırım yeni model isimlendirmesine göre (link). Onun sayfasında hesaplaayıcı yok ama benzer bir model olan (link) sayfasındaki hesaplayıcıda kol boyunu yazıp deneyebilir misiniz, Bianchi'nin ne önerdiğini görelim:
1707070220232.png

Şişman Bisiklet'te 46'sı var ama fiyat yüksek: (link)

Mosso Cavalier'deki 54 cm ile Bianchi Touring'deki 51 cm'yi doğrudan kıyaslamayın. Yol bisikleti ölçüleriyle trekking/MTB/şehir ölçüleri birbirinden farklı. Cavalier'in 54'ü Touring'in yaklaşık 46'sına denk olmalı. Yol bisikletinde size 51 olabilir ama denemek şart. Aynı model olmasa bile bir yerel satıcıda birkaç yol ve trekking modeli deneyip yaklaşık kadro boyu fikri edinmekte fayda var.
Dayanıklı bir yol bisikleti alabileceğimi bilsem max 17.000 diyeceğim ama böyle bir bisikletle antrenman yapmanın yanında dağ tepe gezmek de mümkün olur mu ondan emin olamıyorum

Olur :)

Gravel dediğimiz de temelde yol bisikletinin kalın lastiklisi.

...Mosso cavalier iyi görünüyor ancak 54 kadrodan ufağını bulamadım....
Dayanıklı bir yol bisikleti alabileceğimi bilsem max 17.000 diyeceğim ama ...

Sundu'da Mosso Cavalier Claris modelleri 17 bin lira, bir tane de 50 kadro var: (link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Eceradio ve MakRo
Merhabalar , 10 yaşındaki oğlum için (140 cm boy) aşağıdaki iki bisiklet arasında kaldım. (Renk olarak siyah istiyor) . Sizce hangisi daha iyi olur ? Ya da başka öneriniz var mıdır. Bütçe önemli değil ama V fren yerine hidrolik disk olsun ve hafiflik için de alüminyum kadro olsun isteğindeyiz.

Şimdiden teşekkürler

1-CARRARO FORCE 420 24" 21-V HD
2-KRON XC 75 - H.DİSK FREN - 24 JAN
 
Merhabalar , 10 yaşındaki oğlum için (140 cm boy) aşağıdaki iki bisiklet arasında kaldım. (Renk olarak siyah istiyor) . Sizce hangisi daha iyi olur ? Ya da başka öneriniz var mıdır. Bütçe önemli değil ama V fren yerine hidrolik disk olsun ve hafiflik için de alüminyum kadro olsun isteğindeyiz.

Şimdiden teşekkürler

1-CARRARO FORCE 420 24" 21-V HD
2-KRON XC 75 - H.DİSK FREN - 24 JAN
İki bisiklet birbirine çok benziyor. Çocuğunuza ikisini de gösterin sevdiğini alsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50 ve alvin
Merhabalar , 10 yaşındaki oğlum için (140 cm boy) aşağıdaki iki bisiklet arasında kaldım. (Renk olarak siyah istiyor) . Sizce hangisi daha iyi olur ? Ya da başka öneriniz var mıdır. Bütçe önemli değil ama V fren yerine hidrolik disk olsun ve hafiflik için de alüminyum kadro olsun isteğindeyiz.

Şimdiden teşekkürler

1-CARRARO FORCE 420 24" 21-V HD
2-KRON XC 75 - H.DİSK FREN - 24 JAN

(link)'te kullanılan arka attırıcı (link) 6 vites için üretilmiş bir ürün, attırıcı bacağının üzerinde de "6 speed" diye yazar, 3x7 vitesli bisiklette kullanılmamalı. Kron'un birçok modelinde bu hatalı seçim var, o nedenle müşteriler vites ayarlarıyla boğuşuyor.
1707312961151.png

1707312816780.png

İki ürün arasında belirgin fiyat farkı varsa Kron'u alıp daha sonra sorun çıkaran parçaları değiştirebilirsiniz. Çok fark yoksa doğrudan (link)'yi almak daha iyi bir seçim olur.

Ek olarak, Kron'da çevirmeli vites kolları, Carraro'da Altus mandallı vites kolları var. Bu açıdan da Carraro belirgin önde ama yine fiyat farkı konusu geçerli.
Kron:
1707313057938.png
1707313045409.png

Carraro:
1707313091562.png
1707313072785.png
 
  • Beğen
Tepkiler: alvin
Merhaba, uzun yıllar sonra eski zamanlarımdaki gibi bisiklet kullanmak istiyorum ama seçim yapma konusunda gram fikrim yok yardımcı olabilirseniz sevinirim.

186 cm boy, 86 cm iç bacak boyu(ölçümüm doğruysa :) ) 110 kiloyum, genellikle asfaltta kullanacağım fakat evimin çevresindeki her yer arnavut kaldırımlı, yokuşta var tabi. Hafta içi bazı akşamlar kısa gezintiler ve hafta sonu normal, daha uzun süreli kullanmak istiyorum. Sanırım şehir bisikleti veya bazı markalardaki trekking modellerden almam gerekiyor. Hangi fren türü olmalı falan maalesef hiç bilgim yok :( Bütçe sınırım yok ama abartı bir fiyatta ödemek istemiyorum(örnek olarak ortalama 20 ise 25 ödeyebilirim ama 30a çıkmam). Hepinize şimdiden teşekkür ederim. Ayrıca carraro markaya hep sıcak bakmışımdır çok güzel duruyor.
 
Son düzenleme:
Herkese selam 2. el bir bisiklet almaya karar verdim. Bisikletteki bu nokta şeklindeki yaraların kadro ve maşanın dayanıklılığına bir etkisi var mıdır? Yani Bisikleti almaya engel bir durum mudur? Model Peugeot R15 SORA. Hem kadro hem maşa aluminyum. 100 kilo olduğum ve yol bisikleti kadrosu olduğu için çekiniyorum biraz.

WhatsApp Image 2024-02-10 at 11.24.49.jpegWhatsApp Image 2024-02-10 at 11.25.25.jpegWhatsApp Image 2024-02-10 at 11.25.05.jpegWhatsApp Image 2024-02-10 at 11.26.53.jpeg
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-02-10 at 11.26.58.jpeg
    WhatsApp Image 2024-02-10 at 11.26.58.jpeg
    46,4 KB · Okunma: 3
105 kg'a sahip bir arkadaşım için düz yollarda arada sırada kullanacağı ve araç arkasında taşıyacağı Sıfır katlanır bisiklet arıyoruz.
Bu bağlamda F/p olarak hangi bisikleti almak mantıklı olur?
 
Son düzenleme:
@Amanita Bu kadar sıyrıktan bişey olmaz.
 
Herkese selam 2. el bir bisiklet almaya karar verdim. Bisikletteki bu nokta şeklindeki yaraların kadro ve maşanın dayanıklılığına bir etkisi var mıdır? Yani Bisikleti almaya engel bir durum mudur? Model Peugeot R15 SORA. Hem kadro hem maşa aluminyum. 100 kilo olduğum ve yol bisikleti kadrosu olduğu için çekiniyorum biraz.

314622 dosyayı görüntüle314623 dosyayı görüntüle314626 dosyayı görüntüle314624 dosyayı görüntüle
Gördüğüm kadarıyla boya sıyrılmaları bazı noktalarda alüminyuma kadar ulaşmış ancak yapısal bir zafiyet varmış gibi görünmüyor. Yine de sonra o noktalara ufak rütuşlar yapılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Kron rc3000 almak istiyorum tavsiye eder misiniz ?
 
95 kg'a sahip bir arkadaşım için düz yollarda arada sırada kullanacağı ve araç arkasında taşıyacağı Sıfır katlanır bisiklet arıyoruz.
Bu bağlamda F/p olarak hangi bisikleti almak mantıklı olur?

İmkan varsa dahon alın hocam, bütçe biraz daha aşağıysa carraro olabilir, bianchi/peugeot da olabilir. Ben olsam önceliği 8 vites ve vites kolunun da çevirmeli değil basmalı bir model olmasına verir, imkan dahilinde en pahalısını alırdım :)
 
Merhaba. İşe gidip gelmek için elektrikli bisiklet almak istiyorum. Elektrikli istememin nedeni çok efor sarf edip terlememek çünkü duş alma imkanım olmayacak. Mesafe de toplam 20 km gibi bir şey. Decathlon'da ki bu bisikletler iyi midir ? Ekran görüntüsü 2024-02-15 095642.png
 
İmkan varsa dahon alın hocam, bütçe biraz daha aşağıysa carraro olabilir, bianchi/peugeot da olabilir. Ben olsam önceliği 8 vites ve vites kolunun da çevirmeli değil basmalı bir model olmasına verir, imkan dahilinde en pahalısını alırdım :)
Fiyat performans önceliği bütçesi 15 civarı ancak daha az olursa daha iyi olur ayrıca 105 kg taşır mı bilemedim.
 
Merhaba. İşe gidip gelmek için elektrikli bisiklet almak istiyorum. Elektrikli istememin nedeni çok efor sarf edip terlememek çünkü duş alma imkanım olmayacak. Mesafe de toplam 20 km gibi bir şey. Decathlon'da ki bu bisikletler iyi midir ? 314761 dosyayı görüntüle
Sanırım 25kg civarı bir ağırlığı var, elektirikli olsa da ban ağır geldi, benim için bir bisikletteki en önemli kriter ağırlığı
 
Geri