Scudo Sports

Bisiklet önerileri

bisana baktim gayet guzel bi bisiklet fakat 105 ile farki ne tam olarak? internette biraz baktim daha cok orta seviye icinmis sanirim. 105 setli ikinci ele de baktim btwinin 105li bi bisikleti 22500 tlydi 2020 yili. 4 bin liraya deger mi sizce? benim hic bir sete ihtiyacim yok kiyafet kask suluk fener vs hep var :D
Yol bisikleti grup setleri tourney-claris-sora-tiagra-105-ultegra-dura ace diye yukarı doğru gidiyor shimanoda. 105 set üst seviyeye geçiş gibi bir şey ama claris-sora-tiagra arasında vites geçişleri bakımından pek bir fark yok. Vites sayısı farkı var. Claris 2x8, sora 2x9, tiagra 2x10, 105 set 11/12 vites. Vites sayısının hıza doğrudan hiç bir etkisi yok. Merdivenden yukarı çıktıkça parçaların kalitesi artıp ağırlığı azalıyor. Alabiliyorsanız 105 set iyidir alamıyorsanız claris/sora/tiagra farketmez. Claris ile 105 arasında bile akıcılık olarak fark hissedilmiyor diyen çok kişi var. Decathlon Triban rc520'ye bakıyorsun muhtemelen. . Çıkacak extra masrafları karşılayabilecekseniz 22500'e alınabilir ama 4-5 yaşında bisiklet ne durumda bilen bir kişinin bakması lazım. Eğer temizse tabii ki fiyat farkına değer. Ama sıfır alayım kafam rahat olsun derseniz Bisan sora (link)alın geçin derim 18500'e.
 
Scudo
Orası öyle de arkadaşın bütçesinin en üst sınırında. Masrafı ne var ne yok bilemedim. İnternetten baktım SORA setli modelini bulamadım. Zİncirde aynakol göbeğinde pas var. Kadro kulağı da paslı gibi duruyor da o kendi rengi sanırım :D Temizse canondale güzel tabii. Düz barlı yarış bisikleti gibi.

Hangisini alırsanız alın pazarlık yapmayı unutmayın. T11 13000 altında satanlar da var.
Pazarlıkla 11 maksimum da 12 bandına indirmeyi düşünüyorum. Bir sorum daha var , bisiklette pas sorununu çözmek kolay mı zor mu ? Ve sonuç olarak sona kalan cannondale , peugot ve sıfır olarak attıgınız Legarda Pro x20 arasından hangisini tercih etmeliyim , hepsi az çok aynı dursa da flat bar hızlı bir sora setli ama dert olabilecek bir bisiklet mi yoksa daha ucuza neredeyse aynı kalitede ve temiz duran bir bisiklet mi yoksa sıfır hiç derdi olmayan bir bisiklet mi gerçekten kararsız kaldım.
 
Yol bisikleti grup setleri tourney-claris-sora-tiagra-105-ultegra-dura ace diye yukarı doğru gidiyor shimanoda. 105 set üst seviyeye geçiş gibi bir şey ama claris-sora-tiagra arasında vites geçişleri bakımından pek bir fark yok. Vites sayısı farkı var. Claris 2x8, sora 2x9, tiagra 2x10, 105 set 11/12 vites. Vites sayısının hıza doğrudan hiç bir etkisi yok. Merdivenden yukarı çıktıkça parçaların kalitesi artıp ağırlığı azalıyor. Alabiliyorsanız 105 set iyidir alamıyorsanız claris/sora/tiagra farketmez. Claris ile 105 arasında bile akıcılık olarak fark hissedilmiyor diyen çok kişi var. Decathlon Triban rc520'ye bakıyorsun muhtemelen. . Çıkacak extra masrafları karşılayabilecekseniz 22500'e alınabilir ama 4-5 yaşında bisiklet ne durumda bilen bir kişinin bakması lazım. Eğer temizse tabii ki fiyat farkına değer. Ama sıfır alayım kafam rahat olsun derseniz Bisan sora rx9300 alın geçin derim 18500'e.
ilan no 1191676471 sahibindende
yeni oldugum icin link paylasamiyorum. kafam rahat olsundan ziyade almisken iyisi olsun istiyorum. bir de benim eski bisikletim de rockrider oldugundan hep decathlona gidip modeli soyleyip uyumlu parca ve tamirinde ekipmanda vs yardimci olduklari icin biraz opraya kaydim sanirim.
ilanda kadro boyu 56 cm diyor benim boyun ise 178 cm. internette karsilastirmalarda normal ayakkabisiz boyu mu esas aliyorlar? nedense olculer siteden siteye degisiyordu. bi de baska bi cm olcusu de vardi ama o ne anlamadim
 
bisiklette pas sorununu çözmek kolay mı zor mu ?
Sadece yüzeysel pas ise wd40 gibi pas çözücülerle çok kolay çıkar ama paslanıp da parçanın içine işleyip ömrünü kısaltacak derecedeyse parçayı komple değiştirmek gerekir.
cannondale , peugot ve sıfır olarak attıgınız Legarda Pro x20 arasından hangisini tercih etmeliyim
Burası size kalmış. Kendinize maximum bir bütçe belirleyip o bütçedeki en iyi bisikleti almak en mantıklısı. Yani bütçeniz 20bin ise 13bine bisiklet bence almayın. Tabii 13binlik bisiklet sizi tatmin edecekse 20bin bütçe ayırmayın :D

Yakındaysa önce Canondale sonra t11'i gidip bir görün. Almak için değil bakmak için. Hoşunuza giderse ve satıcı güvenilir gibiyse alırsınız. Beğenmezseniz gidip sıfır Mosso pro serisinden birini alırsınız x18 de olur x20 de olur. MSM amortisörlü MDM amortisörsüz.
ilan no 1191676471 sahibindende
yeni oldugum icin link paylasamiyorum. kafam rahat olsundan ziyade almisken iyisi olsun istiyorum. bir de benim eski bisikletim de rockrider oldugundan hep decathlona gidip modeli soyleyip uyumlu parca ve tamirinde ekipmanda vs yardimci olduklari icin biraz opraya kaydim sanirim.
ilanda kadro boyu 56 cm diyor benim boyun ise 178 cm. internette karsilastirmalarda normal ayakkabisiz boyu mu esas aliyorlar? nedense olculer siteden siteye degisiyordu. bi de baska bi cm olcusu de vardi ama o ne anlamadim
Biraz eski bir model ve aşina olduğum bir model değil. Üzerindeki 105 set R7000 değil R5800 sanırım. Temiz görünüyor genel olarak. Çok masraf çıkartmayacaksa bir sorun olmaz alınabilir. Üzerindeki lastikler model olarak kötü. Eğer yeni değiştirdiyse bir süre idare eder belki ama ben olsam değiştirirdim. Lastik değiştirmek de kafadan 3 bin TL çifti için adam akıllı bir şey alayım derseniz.

Decathlon bisikletlerinde genelde kadrolar S-M-L-XL gibi sınıflandırılıyor. Satıcıyla görüşüp sorun. Size M kadro olur muhtemelen. Eğer esnek bir yapınız varsa L de olabilir belki. 56 kadro diye sahibindende S M L seçenekleri olmadığı için seçmiştir. 56 kadro da XL sayılır muhtemelen. Öyleyse size olmaz.
 
Son düzenleme:
Merhaba,
18 yaşındayım ve Bursa gibi yolların oldukça bozuk ve eğimli olabildiği bir şehirde kütüphane, deneme sınavı, spor salonu gibi yerlere günlük ulaşımım için bir bisiklet arıyorum. Yazın çok uzak mesafeli olmasa da bisiklet turları yapma gibi bir planım da var. Bisiklet geçmişim yok denebilecek derecede az ama zevk aldığım bir hobi. 186 boyunda ve 70 kiloyum. Bana ilk bisikletim için 10-20 bin TL gibi bir bütçe içerisinde nasıl bir bisiklet önerebilirsiniz? Teşekkürler.
 
Merhaba,
18 yaşındayım ve Bursa gibi yolların oldukça bozuk ve eğimli olabildiği bir şehirde kütüphane, deneme sınavı, spor salonu gibi yerlere günlük ulaşımım için bir bisiklet arıyorum. Yazın çok uzak mesafeli olmasa da bisiklet turları yapma gibi bir planım da var. Bisiklet geçmişim yok denebilecek derecede az ama zevk aldığım bir hobi. 186 boyunda ve 70 kiloyum. Bana ilk bisikletim için 10-20 bin TL gibi bir bütçe içerisinde nasıl bir bisiklet önerebilirsiniz? Teşekkürler.
Almayı düşündüğünüz bisiklet tipini seçmek lazım önce. Şehir bisikletiyle dağ bisikleti arasında seçim yapabilirsiniz, ya da değişikliğe varım derseniz gravel de bir seçim olabilir. Yollar bozuk da olsa dağ bisikleti fazla kaçar muhtemelen, ama yazın ben dağlara tepelere tırmanırım, köy yollarında sürerim derseniz dağ bisikleti iyi bir seçenek olabilir. Dağ bisikletinin düz yolda eksisi aynı kuvvetle daha yavaş gitmenize sebep olması olur en basitinden. Hız derdim yok konforlu süreyim, engebeleri daha az hissedeyim derseniz de dağ bisikleti olabilir. Gidon tarzı dropbar olsun derseniz gravel de fena olmayan bir seçenek, dağ bisikletinin aksine genelde amortisörü olmaz, tekerleği denk ya da daha ince olabilir. Şehir bisikleti de dağa nispeten ince tekerleği olur(dağ 2 inç~, şehir 1,5 inç~), çamurluğu olur(gerekliliği tartışılır?), gidonu bildiğimiz cinstendir. Bunlarda da amortisör olmaz. Biraz daha yapmayı düşündüğünüz sürüşlerle ilgili bilgi verebilirseniz daha iyi öneri verebiliriz.
 
Almayı düşündüğünüz bisiklet tipini seçmek lazım önce. Şehir bisikletiyle dağ bisikleti arasında seçim yapabilirsiniz, ya da değişikliğe varım derseniz gravel de bir seçim olabilir. Yollar bozuk da olsa dağ bisikleti fazla kaçar muhtemelen, ama yazın ben dağlara tepelere tırmanırım, köy yollarında sürerim derseniz dağ bisikleti iyi bir seçenek olabilir. Dağ bisikletinin düz yolda eksisi aynı kuvvetle daha yavaş gitmenize sebep olması olur en basitinden. Hız derdim yok konforlu süreyim, engebeleri daha az hissedeyim derseniz de dağ bisikleti olabilir. Gidon tarzı dropbar olsun derseniz gravel de fena olmayan bir seçenek, dağ bisikletinin aksine genelde amortisörü olmaz, tekerleği denk ya da daha ince olabilir. Şehir bisikleti de dağa nispeten ince tekerleği olur(dağ 2 inç~, şehir 1,5 inç~), çamurluğu olur(gerekliliği tartışılır?), gidonu bildiğimiz cinstendir. Bunlarda da amortisör olmaz. Biraz daha yapmayı düşündüğünüz sürüşlerle ilgili bilgi verebilirseniz daha iyi öneri verebiliriz.
Teşekkür ederim, kafamda yol/şehir bisikleti vardı ama gravel dediğiniz tür de ilgi çekici görünüyor. Bisikleti %90 şehir içinde ve bozuk da olsa asfaltın olduğu yerlerde kullanacağım ama dediğim gibi zaman zaman çok engebeli olmasa da şehir dışında da kullanmak istiyorum. Bu sebeple aynı kuvvetle daha fazla mesafe almak dağ bisikletindense daha mantıklı gibi. Bir de drop bar gidonun artıları eksileri nelerdir? Şuana kadar hiç denemedim.
 
Teşekkür ederim, kafamda yol/şehir bisikleti vardı ama gravel dediğiniz tür de ilgi çekici görünüyor. Bisikleti %90 şehir içinde ve bozuk da olsa asfaltın olduğu yerlerde kullanacağım ama dediğim gibi zaman zaman çok engebeli olmasa da şehir dışında da kullanmak istiyorum. Bu sebeple aynı kuvvetle daha fazla mesafe almak dağ bisikletindense daha mantıklı gibi. Bir de drop bar gidonun artıları eksileri nelerdir? Şuana kadar hiç denemedim.
Yani süreceğiniz yollar çok kötü değilse yol bisikleti de olur. Ben yol bisikletiyle köy yollarında da sürdüm, çok yorucu oluyor, ama sürülemez değil tabii. Hıza önem veriyorum derseniz tabii ki seçenek yol bisikleti. Hem öyle hem böyle olsun, ikisini de yapayım dediğinizde açıkçası benim tavsiyem gravelden yana olur. Dişlileri hız yapmaya da, tırmanmaya da uygun belli ölçüde. Bir de bazı gravel kullanıcıları yol bisikleti lastiği alıp gravel bisiklete takıp da kullanabiliyor. Tabii ki geometrisi ve başka etkilerden dolayı yol bisikleti kadar hızlanamaz, ama kısmen yaklaşıyor denebilir. Öyle bir şey de düşünebilirsiniz.

%90 asfaltta diyorsanız bence dağ bisikletini direkt eleyin. Dropbar gidon hakkında özellikle çok fazla fikrim var diyemem, stok dropbarı kullanıyorum kendi yol bisikletimde. En temel farklar şunlar; pozisyon değiştirebilme şansınız var. Özellikle uzun yol gideceğinizde zaman zaman pozisyon değiştirebilirsiniz, el-kolda ağrı ihtimalini en aza indirmiş olursunuz. Eller hood kısmında olunca el-kol yapısına, duruşa daha uygun bir tutuş pozisyonu olduğunu da duydum, doğruluğunu bilmiyorum. Şahsen dropbarı flat bara tercih ederim, karşılaştırma videolarında flatbarın 2 temel artısı var. Birisi daha iyi kontrol imkanına sahipsiniz, gidon enine daha uzun olduğu için daha iyi yönlendiriliyor(dağ bisikletiyle iniş yaparken mesela), ikincisi de daha rahat tutuş pozisyonu var.

Size şahsen anladığım kadarıyla önerim, gravel bisikletten yana. Gravel birçok duruma adapte edebileceğiniz imkanlara sahip. Yol bisikleti hız için, o yüzden sınırlamaları olabiliyor, en basitinden biraz bile kalın lastik takamazsınız. Ve diğer bisiklet sınıflarına göre yolu ciddi manada hissettirir, kötü bir yolda uzun süre sürmek zor gelebilir. Gravele icabında ince lastik alır takarsınız, icabında tur bisikleti yaparsınız, ne sizi dağlardan geride tutar, ne yolda hantal kalırsınız, diye düşünüyorum
 
Teşekkür ederim, kafamda yol/şehir bisikleti vardı ama gravel dediğiniz tür de ilgi çekici görünüyor. Bisikleti %90 şehir içinde ve bozuk da olsa asfaltın olduğu yerlerde kullanacağım ama dediğim gibi zaman zaman çok engebeli olmasa da şehir dışında da kullanmak istiyorum. Bu sebeple aynı kuvvetle daha fazla mesafe almak dağ bisikletindense daha mantıklı gibi. Bir de drop bar gidonun artıları eksileri nelerdir? Şuana kadar hiç denemedim.

Suna bir bakin fiyati cok iyi ve kadrosu biyunuza uyar muhtemelen ama dikkat edin dolandirici olabilir. Gorusmeye giderseniz yalniz gitmeyin.
(link)
 
Merhaba arkadaşlar.
Boyum 1.70
kilom 67
Bisiklet arayışındayım. Genellikle düz yolda süreceğim, arada drop falan yaparım merdivenden inerim. Yol bisikleti değilde dağ bisikleti gibi bir şey arıyorum.
bütçem en fazla 15 bin.
Teşekkürler.
 
Bu devirde 15,000'e sıfır alüminyum (çelik kullanmak ister misin bilmem, ağır olur çok) bisiklet var mıdır bilmiyorum, açıkçası sanmıyorum. Ümit sanırım ucuz bi marka. E-alışveriş sitelerinde bi bak. Bol bol merdivenden ineceksen magnezyum jantlı mtb ler var onları düşün bence.
 
Merhaba arkadaşlar.
Boyum 1.70
kilom 67
Bisiklet arayışındayım. Genellikle düz yolda süreceğim, arada drop falan yaparım merdivenden inerim. Yol bisikleti değilde dağ bisikleti gibi bir şey arıyorum.
bütçem en fazla 15 bin.
Teşekkürler.
Ben bir yaz boyunca Corelli Snoop 5.3 kullanmıştım ve genel olarak beğenmiştim, o kadronun Altus setli versiyonu olan (link)'e bakabilirsiniz.
 
Ben bir yaz boyunca Corelli Snoop 5.3 kullanmıştım ve genel olarak beğenmiştim, o kadronun Altus setli versiyonu olan e bakabilirsiniz.
Sizce hangi jant almalıyım? Hidrolik disk bir de değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Alazarhus
Sizce hangi jant almalıyım? Hidrolik disk bir de değil mi?
Corelli Zoi 2.1'in jantları alüminyum, freni hidrolik. Jant konusunda tavsiyede bulunabilecek bilgi birikimine sahip değilim.
 
Merhaba arkadaşlar.
Boyum 1.70
kilom 67
Bisiklet arayışındayım. Genellikle düz yolda süreceğim, arada drop falan yaparım merdivenden inerim. Yol bisikleti değilde dağ bisikleti gibi bir şey arıyorum.
bütçem en fazla 15 bin.
Teşekkürler.
İkinci el tavsiye ederim, heves edip alanların bir kısmı neredeyse hiç kullanmıyor bisikletini, sonra satışa koyuyor ucuza. Öyle bir şey bulursanız 15 bine birkaç yaşında ama iyi bir bisikletiniz olur
 
Sizce hangi jant almalıyım? Hidrolik disk bir de değil mi?
Bu bütçede jant seçme lüxün olmaz :D

Benim tavsiyem TR üretimi de olsa Giant'ın bu modelini alman olur. En azından maşası mosso corelli gibi markalara nazaran biraz daha iyi sr suntour.
Göbekler ve hidrolik fren shimano, arka aktarıcı acera imiş o da iyi. Small bedeni sana olur muhtemelen. Bu fiyata da başka bir yerde yok ellerinde tek kalmış muhtemelen.

Üzerindeki kötü lastikler bitince kaliteli bi lastikle değiştirirsin yükseltme ihtiyacı duyuncaya kadar seni idare eder.

Hangi dağ bisikletini alırsan al tamamen bi akrobasi bisikleti gibi kullanamazsın. Arada ön kaldırırsın kaldırımdan vs inersin ama her gün bir yerlerden atlayıp zıplamaya bu seviyedeki bisikletlerin ne maşası dayanır ne kadrosu ne lastiği.

(link)
 
Merdiven inmek tekerlerin balansını en hızlı bozan şeylerden biri. O sebeple magnezyum jant önermiştim. Sık sık merdiven inecekse telli jant pek mantıklı olmaz bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Çok cahilim bu konularda ondan ne yapmalıyım çok kararsız kaldım açıkçası. Eski biskletim kron XC100'dü, hareket falan yapamıyordum adam akıllı, arka zincir hep demire çarpıyordu zaten, viteside sorunlu idi. Sonra çalındı ondan şuan bir bisiklet arayışındayım. Siz bilgilisiniz, tek isteğim rahat edebileceğim bir bisiklet.
ha birde, kusuruma bakmazssanız, jant boyutu tam olarak neleri değiştiriyor?
 
Merdiven inmek tekerlerin balansını en hızlı bozan şeylerden biri. O sebeple magnezyum jant önermiştim. Sık sık merdiven inecekse telli jant pek mantıklı olmaz bence.
Dediğin bunlardan sanırım. Jantlar hakkında bi fikrim yok ama 17 kg diyor muhtemelen jantlardan kaynaklı :D Diğer parçalarda da düşüş oluyor aluminyum janta göre.

(link)
Çok cahilim bu konularda ondan ne yapmalıyım çok kararsız kaldım açıkçası. Eski biskletim kron XC100'dü, hareket falan yapamıyordum adam akıllı, arka zincir hep demire çarpıyordu zaten, viteside sorunlu idi. Sonra çalındı ondan şuan bir bisiklet arayışındayım. Siz bilgilisiniz, tek isteğim rahat edebileceğim bir bisiklet.
ha birde, kusuruma bakmazssanız, jant boyutu tam olarak neleri değiştiriyor?
XC100 de bu önerilen bisikletlerin ayarında bi bisiklet zaten. Çok da bir fark olmaz yani. İkinci el bir şeyler bakabilirsin ama bu tarz hard tail mtb'lerle akrobasi olmaz zaten. Yapacaksan bile bozulma kırılma riskini alarak yapacaksın.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve snffx1
Dediğin bunlardan sanırım. Jantlar hakkında bi fikrim yok ama 17 kg diyor muhtemelen jantlardan kaynaklı :D Diğer parçalarda da düşüş oluyor aluminyum janta göre.



XC100 de bu önerilen bisikletlerin ayarında bi bisiklet zaten. Çok da bir fark olmaz yani. İkinci el bir şeyler bakabilirsin ama bu tarz hard tail mtb'lerle akrobasi olmaz zaten. Yapacaksan bile bozulma kırılma riskini alarak yapacaksın.
Çok hareket yapmam zaten, 60 cm dropta düşmüştü zinciri xc100'ün. Sizce corelli zoi 2.1'i alayım mı yoksa başka bir şey mi bakayım? 15 bin'in üstüne çıkabileceğimi sanmıyorumm bu arada...
 
Geri