@Mhmm@
Geçmiş olsun. Umarım kısa sürede toparlanıp eski sağlığınıza kavuşursunuz.
Bisiklet kullanımı günümüz Türkiye'sinde çok çok fazla dikkat ve konsantrasyon gerektiren bir aktivite.
Kaza durumlarına neden olabilecek taşıtlar, hava şartları, yolların durumu gibi etkenleri bir kenara bırakırsak (ki en fazla kaza bu sebepler yüzünden meydana geliyor) bisiklet sürücüsü olan bizlerin hemen her saniye tetikte olması gerekiyor. Yarışçı değilsek, antrenman amaçlı hız yapmıyorsak diğer tür bisikletlerle çok fazla da hız yapmanın gerekli olmadığını düşünüyorum ben. Gereklilik/gereksizlik konusunu bunun üzerinden tartışabilirim. Ben şahsen koruyucu ekipman kullanıp hareketlerimi kısıtlamak yerine etrafıma daha fazla dikkat ederek, uygun hızda sürerek güvenliğimi sağlama yolunu seçiyorum.
Bisiklet araba gibi değil neticede herkesin farklı bir sürüş stili olabilir
Herkese güvenli ve sağlıklı sürüşler..
edit: Bir Yamaç Paraşütü Pilotu olarak bahsi geçen ekipmanların hepsini, hatta daha fazlasını kullanıyorum. Havada güvenliği sağlamak yerde sağlamaktan daha önemli. Havada önce dirseklikleri kullanmayı bıraktım çünkü akrobasi hareketlerinde kollar çok fazla çalışıyor. Daha sonra dizlikleri kullanmayı bıraktım çünkü rüzgar şiddetinin az olduğu zamanlarda kalkış ve iniş koşusu çok hızlı ve uzun olmak zorunda. Yani tam tersi durumlar da söz konusu bu sporda. Hızlı koşmamı engelleyen şey kaza yapmama sebebiyet verebilir. Paraşüt sporunda vazgeçemediğim koruyucu ekipmanlarım kask, eldiven ve uçuş botu. Çırılçıplak uçarım yine de kask, eldiven ve bot kullanırım.
Dolayısıyla yaptığım her sporda robokop gibi kuşanmak bana zahmetli geliyor. O yüzden bisiklette kendimi rahat hissetmek amacıyla da kullanmıyorum. Ha bisiklette de kask ve eldivenden vazgeçemem.
Bu da ispatı
![Ekran Resmi 2018-11-20 21.43.19.png Ekran Resmi 2018-11-20 21.43.19.png](https://www.bisikletforum.com/data/attachments/180/180565-de0ed872a0193389b8c520d7a5bc155d.jpg)