Scudo Sports

Bisiklet toplama maliyeti

toplamak gereksız dırek alıcaksın temız bı full carbon benım gıbı :) rahat edıceksın :koptum::koptum:
Hocam karbon buluyoruz ama Finlandiya karbonu zor bulunuyor Turkiye'de siz nerden buldunuz acaba finlandiya karbonundan uretim meridayi ? Tskler
 
Scudo
Bugün bi gaza geldim nispeten uygun fiyata olduğunu düşündüğüm bi wilier kadro bulunca, sonra slt alta yazdım baktım çok oldu. Yatırım yapılabilir bir kadro bulup yurtiçinden ikinci el parçalarla toplamak iyi fikir sanki.
bir de checklist( türkçesi aklıma gelmedi şu an) olsa bu bu alınacak diye tam maliyet de çıkarılırdı..
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Aliexpress'ten karbon gidon, maşa ve sele daha doğrusu bulabildiğim kadro dışında her parçayı değiştirmeyi düşünüyorum. Buna değer mi sizce?
 
Aliexpress'ten karbon gidon, maşa ve sele daha doğrusu bulabildiğim kadro dışında her parçayı değiştirmeyi düşünüyorum. Buna değer mi sizce?
İyi bisiklet: iyi bir kadro ve iyi bir janttır öncelikli olarak. Yani hem sağlamlığı hem kalitesi şüpheli parçalar toplamak yerine iyi bir jant kullanın. Bütçeniz kalırsa iyi bir lastiğe daha iyi grup sete geçin.
 
Benim gibi sağlam kadrolu bir bisikleti hesaplı ikinci el alıp zaman içinde ( yaklaşık bir yılda ) yavaş yavaş sabırla kurgularsanız, sıfır fiyatını harcadığınız anda bile sıfırından daha iyi ve kişiye özel bir duruma getirmiş olabilirsiniz. Acele etmeyip fırsatları ve birazda aliexpressi kullanmak yeterli
 
Son düzenleme:
Katlanır bisiklet toplamak mantıklı mıdır?
 
@AmatörBisikletçi-01 kimmiş o bisiklet toplayıp önermeyen merak ettim. En basitinden toplanmış bisiklet alırsanız 2300 gram jantı çakarlar sonra bir 2 bin lira da janta masraf edersiniz. Gidon boğazı uzun-kısa gelir, gidon omuz genişliğine göre değildir, ona masraf edersiniz. Dünyanın en kötü selesini koyarlar, popo isyan eder, ona masraf edersiniz. İstemediğin dişli oranları gelir, yine masraf.
En iyi bisiklet kendi ihtiyaçlarına göre topladığın bisiklettir.

Sizin bahsettiğiniz bisikleti kişiselleştirme. Bu bambaşka bir olay.

Burada kastedilen sizin bahsettiğiniz gibi bir uyumluluk değil, bire bir maliyet. Ben Deore bir set toplayacağım Full set atıyorum 5000 tl. X marka bisiklette diyelim 4200-4300 TL. Kadro bu durumda 200-300 TL mi ? değil tabi ki. ama adam tek seferde 2000 tane sipariş verince o set 3000tl ye geliyor bisiklete diğer her şeyiyle birlikte daha ucuza mal ediyor. Aynı bisikleti biz muhtemelen 1.5 katına mal edebiliriz, o da en iyi ihtimalle.
 
Carbon gravel bisiklet toplamayi dusunuyorum. Cinli bir firmanin kadrosunu gozume kestirdim. 700c 50 mm lastik takilabiliyor. Agirlik da fena degil.
1x11 grup set dusunuyorum. 9t-50t ruble buldum ali expressten sram xd ye uyumlu, 42t de aynakol. Sensah srx pro 1x11 vites grubu da ordan (youtube da iyi diyenler var ama guvenilir mi bilemedim). Jant seti ve lastikleri avrupadan dusunuyorum. Asagiya kabaca maliyetleri yazdim. Cok tuttu acikcasi :D. Pedalsiz agirlik 7.7 kg olacak gibi (unuttugum bir sey var mi?). Sizce nasil dusurebilirim maliyeti? Bu arada gumruk vergisi hesaplanirken kargo ucreti dahil ediliyor mu (ben hesaplarda dahil ettim)? Bu kadar maliyete deger mi sizce?
1611503827625.png
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Carbon gravel bisiklet toplamayi dusunuyorum. Cinli bir firmanin kadrosunu gozume kestirdim. 700c 50 mm lastik takilabiliyor. Agirlik da fena degil.
1x11 grup set dusunuyorum. 9t-50t ruble buldum ali expressten sram xd ye uyumlu, 42t de aynakol. Sensah srx pro 1x11 vites grubu da ordan (youtube da iyi diyenler var ama guvenilir mi bilemedim). Jant seti ve lastikleri avrupadan dusunuyorum. Asagiya kabaca maliyetleri yazdim. Cok tuttu acikcasi :D. Pedalsiz agirlik 7.7 kg olacak gibi (unuttugum bir sey var mi?). Sizce nasil dusurebilirim maliyeti? Bu arada gumruk vergisi hesaplanirken kargo ucreti dahil ediliyor mu (ben hesaplarda dahil ettim)? Bu kadar maliyete deger mi sizce?
254782 dosyayı görüntüle
Bisikleti toplamayarak maliyeti sifira dusurebilirsin arkadasim
 
O kadar para verip üstünde güvende hüssetmeyeceğim bir bisiklete hayatta binmezdim. Türkiye'den veya farklı yerlerden kadroset almanızı tavsiye ederim zira Çin menşeili kadroların kırılarak ciddi hasarlara yol açtığını gördüm(sürücüde).
 
Açıkcası ben de 1900€ verip çin malı karbon kadrolu bir bisiklet kullanmayı tercih etmem. Bana sorarsanız kişiye özel yapılmış bir kadro tercihi (titanyum, çelik, aliminyum) ve güzel bir grupsetle çok keyifli bir bisiklet yapılabilir. Onun dışında illaki karbon kadro olucak derseniz diğer komponentler kısılarak güvenilir bir firmadan kadro tercihi yapmak daha mantıklı bence. 🤔
 
@Gazelleous Zinciri ağırlığa eklemeyi unutmuşsunuz :D . Onu geçersek; 2300 dolar ile Çin kadro, Sensah set, mekanik disk fren.. Çok mantıklı gelmiyor kulağa.
evet ben de farkettim sonradan zinciri :) 250 300 gr da o olur herhalde.
sensah ucuz da ruble biraz pahali. Ayni frenler ve sram rival 1 set olsa 100 avro fazla oluyor. Full GRX 600 hidrolik grup set olsa 200 kusur avro ekleniyor. O fark da daha siradan bir jant seti ile karsilanabilir aslinda. 400 gr da daha agir jant setinden gelse etti 8.5 kilo. Saka maka boyle parca parca almak gercekten pahali.
Cin kadrolarin "hepsi" kotudur kirilir oldurur yorumlarina katilmiyorum. Bu baktigim kadroyu kullanan bir kult olusmus durumda. Adamlar catir catir kullaniyor, denenmis. Tercih tabi, kimine malca gelebilir. Cinde uretimini yaptiran buyuk markaya buna verdiginin 3-4 katini verince bi kac yil garanti ve bir tik ustun kalite kontrol satin aliyorsun ekstra olarak. Bunlar da onemli tabi ama onlarin da kirilmayacagi anlamina gelmiyor:
Allah kaza bela vermesin.
 
Son düzenleme:
Ruble çok geniş aralıklı değil mi 1x11 9T 50T ?
 
Kinaye iyidir hoştur ama üzmeyelim bu kadar insanları 😇
Yok hocam o paraya çin gravel cok mantıklı değil. Daha kalitesi belirgin bir kadro, orta sınıf bir grup set+jant seti ile halledilebilir
 
Ruble çok geniş aralıklı değil mi 1x11 9T 50T ?
evet 1x11 kullanmanin dezavantajlarindan birini ortadan kaldirmaya yonelik. 1x sistemler cazip geliyor acikcasi. iki vites arasi atlama buyuk oluyor ama cok genis araligi kapsiyor boylece. Yolda hizdan daha az taviz. Tirmanma gerekirse kolaylik.
 
Geri