Scudo Sports

Bisiklet toplama maliyeti

Merhabalar öncelikle detaylı bilginden dolayı teşekkür ederim bir kaç değişiklik sağladım ve belirtilen bakımlar yapıldı, dediğiniz gibi fakat anlamadığım bir kaç unsur var bunun vites kolları sorunlu bozuk çalışmıyor bitmiş yani değişmeli, frenler eski tip olduğu için sağa sola sürekli ayar tutmuyor değişmeli çünkü sürtüyor, jant akort ayarı yapıldı, şimdi gidon ve sele sele borusu değişmeli fakat diğer gidon borularına göre daha ince boruları ölçütüm ön gidion 8 m arka sele borusu 9 m çapında en uygun nasıl değiştirebilir nerden alabiliriz, hangi boyutta olmalı bir de bisikletçi dedi ki ince lastiğe geçmek için jantın değişmesi gerekiyor bu konu hakkında bilgisi olan var mı, vites kolları bulunabilir mi üstünde ki vites sistemi iş görür mü teşekkürler fotoğrafları ekliyorum
264218 dosyayı görüntüle264219 dosyayı görüntüle264220 dosyayı görüntüle264221 dosyayı görüntüle264222 dosyayı görüntüle264223 dosyayı görüntüle264224 dosyayı görüntüle264225 dosyayı görüntüle264226 dosyayı görüntüle
İşi en iyi düzeyde yapmak istersek İlk olarak gidondaki her şeyden kurtulun yalnızca gidon kalsın sonra alüminyum fren bacakları ve kolları, yeni nesil vites attırıcılar(bu mandallı olanlar), Elcik(o tuttuğumuz şey elcik) bunlar kritik bunları yaptıktan sonra sırasıyla Arka Aktarıcı, Zincir, Aynakol, Ruble(arka dişli), en son Göbekler(ön, arka, orta hepsi) yenilersek yeni bisikletlere taş çıkartır. Tabi her şeyi bi baştan sona iyice temizlemek ve yağlamakta fayda var. Ha not düşmek gerekirse bende de Bisan Mountain cat var. Frenleri yeniledim, arka rubleyi temizledim, aynakolu değiştirdim, zinciri ve göbekleri yağladım sırada vites sistemi var. Nasipse onları da bu ay içinde bitirip yazın sürekli kullanmaya başlayacağım. Dipnot elimde sadece mountain cat yok :) bir kaç kadro daha var bu konuyu biraz devam ettireceğim sanırım :)
 
Scudo
Hocam eski zamanları anlattığınız için çok teşekkürler. O dönemlerde ben yoktum bunu öğrenmem de iyi oldu. Hocam şöyle bir soru sormak isterim: dolar 12 euro 15 olunca gerçekten sabit kalacağını mı düşünüyorsunuz? Ne yazık ki öyle değil.
Bugün bir dolar 74 ruble olmuş. Durmaz elbet ama soluklanır. Ancak amerikan ekonomisi pek keyifli değil.
 
Ne kadar ince lastik takmayı düşünüyorsunuz? Çemberin iç genişliği ne kadar? Çemberin iç genişliğini bilmeden kesin cevap verilemez bununla birlikte genellikle 28-30mm kadar lastikler sorunsuz takılır.
Merhabalar yol lastiği takmak gibi bir niyetim yok şehir tur bisikletleri için uygun olan biraz daha düz desenli akışını destekleyecek şekilde olursa kafi eğer varsa lastik öneriniz ebatlar iLe birlikte lütfen Belirtin teşekkürler
@oesen
Bence 26x1,5 lastikten aşağı inmeyin bu bisiklete. Genellikle jant iç genişliğinin yaklaşık 1,5 katını önerirler. Ben olsam 26x1,75 düz lastik takardım (zaten kendi mtbmde öyle yapmıştım. Hem daha konforlu olur hem de yılan ısırığı patlağı riski daha az olur.

Vites ve fren tellerini de (iç-dış) değiştirmek iyi olur böyle bir bisiklet için. Vites geçişleri tel eskiyse epey sorunlu oluyor ve hortumuyla değiştirmek bazen en iyi çözüm. Fren teli ise önemli ve ucuz bir parça. Güvenlik açısından değiştirirdim ben olsam. Diğer vites ve fren parçalarına ise görmeden kimse bir şey diyemez.
Hocam o lastiği inceleyeceğim hangi marka uygun olur, vites hortumlarıyla ve teliyle değişti frenlerinde değiştiririm, vites kolu çalışmıyor gitmiş değişmeli fakat hangisi uyar bilgim yol maalesef
İşi en iyi düzeyde yapmak istersek İlk olarak gidondaki her şeyden kurtulun yalnızca gidon kalsın sonra alüminyum fren bacakları ve kolları, yeni nesil vites attırıcılar(bu mandallı olanlar), Elcik(o tuttuğumuz şey elcik) bunlar kritik bunları yaptıktan sonra sırasıyla Arka Aktarıcı, Zincir, Aynakol, Ruble(arka dişli), en son Göbekler(ön, arka, orta hepsi) yenilersek yeni bisikletlere taş çıkartır. Tabi her şeyi bi baştan sona iyice temizlemek ve yağlamakta fayda var. Ha not düşmek gerekirse bende de Bisan Mountain cat var. Frenleri yeniledim, arka rubleyi temizledim, aynakolu değiştirdim, zinciri ve göbekleri yağladım sırada vites sistemi var. Nasipse onları da bu ay içinde bitirip yazın sürekli kullanmaya başlayacağım. Dipnot elimde sadece mountain cat yok :) bir kaç kadro daha var bu konuyu biraz devam ettireceğim sanırım :)
Hocam bisiklet güzel kadrosuda boyuma uygun şehir içi gezi , işe gitmek gelmek için kullanım amaçlamaktayım uzun tur gibi bir riske girmem galiba, sen bilirsin hocam buna uygun gidon, gidon yükseltici boğaz, fren ve vites kolları hangileri uyar hangilerini satın almalıyım, göbekler aynakol, elcik, bunların internette çıkma veya yenisini alabileceğim link ve site paylaşırmısın ben Teşekkürler birlikte yenileyip paylaşalım :)
 
İlk olarak kendine yakın bir bisiklet hurdacısı bulmanı şiddetle tavsiye ederim çıkma parça bulman çok ama çok kolaylaşacaktır.

Evet nerde kalmıştık? Tamam kokpitden başlıyoruz(sele, sele borusu, gidon ve boğazı).eğer gidonu değiştirmek istiyorsak işimiz biraz zor. Adaptör almamız gerekiyor (Örnek resim ve bir kaç adet linki yazıya ekleyeceğim). Adaptör alınca otomatik olarak gidon boğazı ve gidon da almamız gerekiyor. Peki şart mı? Kesinlikle hayır. Elimizdeki gidon ile yolumuza devam edebiliriz. Peki gidon işini aradan çıkardık sele ve borusuna geldi iş baştan diyim sele borusunu değiştirmek şart değil tıpkı gidon ve boğazı gibi istiyorsak bunu yapalım. Sele kısmına gelince selemiz eski ise, yıpranmış ise değiştirmemizde fayda var. Sonuçta oturuyoruz ona canım. Bisikletçiye gidip sele almak ile internetten almak arasında pek fark yok sadece fiyat ve modeller oynar o kadar. Neyse fazla kopmiyalım. Kıçımız rahat etsin istiyoruz değil mi? E bisiklet taytlarından da kullanmiyacağımıza göre şöyle geniş yaylı bir sele bizi rahat ettirecektir.

pro-adapter-for-ahead-stems-silver-universal-38401-337894-1591624951.jpeg
(Gidon boğazı dönüştürücü)


Kokpit kısmı tamam sırada aktarma sistemi var

Aktarma kısmına neyler dahil?
Aynakol, vites değiştiriciler, zincir, ruble, vites kolları. Evet sıra ile gideceğiz.

Aynakolun durumu değiştirip değiştirmiyeceğimizi çok belirliyor. Eğer durumu kötüyse kesinlikle değiştirmeliyiz.
E iyi de bunun durumunu nasıl anliycaz?
İlk olarak şöyle bi eğilelim ve aynakolu geriye doğru çevirelim dişliler sağlam mı? Cevap evet mi? Krank kolu yamuk mu? O da ne? Yahu yok mu pedalı taktığımız uzun metal veya plastik yassı borumsu şey heh o işte. Bi bakın yamuk mu? Değil mi? Tamam şimdi oynama varmı buna bakalım. Aynakolu tutun ve çevirmeden hafifçe içe veya dışarı çekmeyi deneyin sallanıyorsa ya orta göbek değişecektir(boşluk ta olabilir eski bisikletlerde değiştirmek daha iyi bir çözüm) yada sadece vidası gevşemiştir. Eğer elimizde aynakol sökme aparatı var ise sıkıntı yok sadece vidayı sıkarız bu kadar sallanma gitti. Ha hala devam ediyor mu? Geçmiş olsun bisiklet tamircisinin yolunu tutma zamanı o göbeğe bi bakılacak. Değişecek diyorsa tamam usta diyin göbeği siz temin edin ve göbek ile gidin(Örnek bir kaç orta göbek bırakıcağım). Not: Eğer diğer 2 madde olumsuz ise değiştirmekte fayda var. Yamukluk sol krank kolu için de geçerli o da değişebilir. Aynakoldan bağımsız bir parça o.

images (8).jpeg
(Bisiklet orta göbek)

Vites değiştiriciler? Bu arkadaşlara aktarıcı diyeceğiz çünki adları o :)
Çalışıyorsa sıkıntı yok. Değiştirip değiştirmemek keyfi. Şehir içi dolaşıcam diyorsanız çalısması yeterli. Ha yolda bırakırsa bana ağlamayın düzgün çalışmıyor demektir. Değiştirecekmiyiz? Evet mi? Tamam patron sensin. Şehir içi gezicem diyorsanız tourney serisi aktarıcılar işinizi görecektir(Ön ve Arka)(Örnek amaçlı fotoğraf bırakacağım)

images (9).jpeg
(Arka aktarıcı RD-TY300)

images (10).jpeg
(Ön aktarıcı FD-TZ30)

Vites kollarıda işini görüyor ise keyfi tamamen. 5 tip vites kolu olduğunu biliyorum ben. Artık 3'ü alternatifler harici kullanılmıyor(Retro ve market bisikletleri). Kalan ikisi mi? Teknoloji adlarını bilmiyorum ama halk arasındaki adı ile birisi mandallı diğeri ise yol bisikleti vitesi. Mandallıya örnek bırakacağım. Eğer değiştirmek istiyorsanız mandallılardan öneririm. Hidrolik fren gibi bir düşünceniz yok ise fren kolu+vites değştirici ikilisi beraber olanlar var onlardan almanız daha iyi olacaktır(Örnek bırakacağım yine).

images (11).jpeg
(7'li Vites ve fren kolu ST-EF41 7S Right)

images (12).jpeg
(Arka vites kolu Altus SL-M315)

Geldik zincir ve rubleye(arka dişli oluyor kendisi) Zincir kırık değilse değiştirip değiştirmemek size kalmış. Biraz pas sökücünün sökmeyeceği pas var mı ki? Ruble ye de aynı işlemleri uygulayacağız. Eğilip bakıcağız yamuk diş var mı diye. Var mı? Değişicek. İdare eder mi? Eder o dişe denk getirmeyin sıkıntı çıkarmaz ama denk gelirse zinciriniz kırılabilir, çok feci şekilde sıkışabilir yada sadece o dişe zincirin denk geldiğini hissedebilirsiniz. Ha denk gelirse ve bir şey olmazsa sevinin ve aynı hatayı tekrar yapmayın ve rubleyi değiştirin. Tecrübe konuşuyor. Değişmeyecek ise zinciri ve rubleyi temizlemekte fayda var. Bu işlemler için özel fırçalar var ama bizim vericek paramız yok. Var mı? Niye bu yazıyı okuyorsun git kendine yeni zincir ve ruble al. Evet nerede kalmıştık? Evde eski diş fırçası var ise işimizi mükemmel görür. Yok ise markete gidip en ucuzundan 3 tane alınız fazla cep yakmaz. Fırçanın sert olmasına dikkat edin(Diş fırçalarının sertliği vardır). Rubleyi temizlemek için fırçayı alıp dişlere bastırın ve pedalı çevirin bu kadar. Zincir için ise 2 diş fırçasını birbirine ortadan bağlayın veya paket lastiği ile tutturun ama dikkat edin çok sıkı olsun. Sonra zinciri 2 fırçanın arasından geçirin ve pedalı çevirin

Bunları yaptıktan sonra zinciri ve rubleyi kesinlikle yağlayın.

Sıra geldi göbeklere
Bu paragrafta orta göbeği ele almiyacağız.
Ön ve arka göbek göbekleri değiştirmek gibi bir niyetiniz yok ise bu konu hakkında fazla kafa yormiyalım. Tekerlek iyice sıktığımız halde hala feci derecede sallanıyor mu? Büyük ihtimal sorun mildedir iki tane numaralı anahtar işimizi görücektir(Numaralardan emin değilim sayı vermiyeceğim). Tekeri bisikletten söktük orda ortada bir mil var. Büyük ihtimalle o mil kırılmıştır yenisini temin edip değiştirmek gerekiyor ben kendim yapıcam diyorsanız gres yağı da gerekiyor. Nasıl yapılacağına geçelim mili sıkan 2 adet somun var birisi sol birisi sağ tarafta bunların ikisini tamamen açıyoruz ve mili çıkarıyoruz (Arka göbeği açıyorsak önce rubleyi sökücez bunun için ruble anahtarına ihtiyacımız var. Yoksa sıkıntı değil bisikletçiye gidin 30 saniyelik iş) aman dikkat edin mili çıkartırken bilyeler dağılmasın bilye ararsınız ortada. Yine tecrübe konuşuyor. Mili söktük şimdi bilyeleri tekrar yerine koyup birazda gres yağı sürüyoruz ardından mili geçiriyoruz ve kapatıp sıkılığını ayarlıyoruz. Arka mil için ayrıdan pozisyon ayarlaması yapmamız gerekebilir.

Youtube'da "Bisiklet mil değişimi" diye aratırsanız daha iyi anlayabilirsiniz.

Bu yazı bu kadardı okuduğunuz için teşekkür ederim. Soru sormaktan çekinmeyin. Burada yazdığım bütün içerikleri grubun içerisinde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

Merhabalar yol lastiği takmak gibi bir niyetim yok şehir tur bisikletleri için uygun olan biraz daha düz desenli akışını destekleyecek şekilde olursa kafi eğer varsa lastik öneriniz ebatlar iLe birlikte lütfen Belirtin teşekkürler

Hocam o lastiği inceleyeceğim hangi marka uygun olur, vites hortumlarıyla ve teliyle değişti frenlerinde değiştiririm, vites kolu çalışmıyor gitmiş değişmeli fakat hangisi uyar bilgim yol maalesef

Hocam bisiklet güzel kadrosuda boyuma uygun şehir içi gezi , işe gitmek gelmek için kullanım amaçlamaktayım uzun tur gibi bir riske girmem galiba, sen bilirsin hocam buna uygun gidon, gidon yükseltici boğaz, fren ve vites kolları hangileri uyar hangilerini satın almalıyım, göbekler aynakol, elcik, bunların internette çıkma veya yenisini alabileceğim link ve site paylaşırmısın ben Teşekkürler birlikte yenileyip paylaşalım :)
Merhabalar yol lastiği takmak gibi bir niyetim yok şehir tur bisikletleri için uygun olan biraz daha düz desenli akışını destekleyecek şekilde olursa kafi eğer varsa lastik öneriniz ebatlar iLe birlikte lütfen Belirtin teşekkürler

Hocam o lastiği inceleyeceğim hangi marka uygun olur, vites hortumlarıyla ve teliyle değişti frenlerinde değiştiririm, vites kolu çalışmıyor gitmiş değişmeli fakat hangisi uyar bilgim yol maalesef

Hocam bisiklet güzel kadrosuda boyuma uygun şehir içi gezi , işe gitmek gelmek için kullanım amaçlamaktayım uzun tur gibi bir riske girmem galiba, sen bilirsin hocam buna uygun gidon, gidon yükseltici boğaz, fren ve vites kolları hangileri uyar hangilerini satın almalıyım, göbekler aynakol, elcik, bunların internette çıkma veya yenisini alabileceğim link ve site paylaşırmısın ben Teşekkürler birlikte yenileyip paylaşalım :)
V fren setleri işinizi görecektir.
 
İlk olarak kendine yakın bir bisiklet hurdacısı bulmanı şiddetle tavsiye ederim çıkma parça bulman çok ama çok kolaylaşacaktır.

Evet nerde kalmıştık? Tamam kokpitden başlıyoruz(sele, sele borusu, gidon ve boğazı).eğer gidonu değiştirmek istiyorsak işimiz biraz zor. Adaptör almamız gerekiyor (Örnek resim ve bir kaç adet linki yazıya ekleyeceğim). Adaptör alınca otomatik olarak gidon boğazı ve gidon da almamız gerekiyor. Peki şart mı? Kesinlikle hayır. Elimizdeki gidon ile yolumuza devam edebiliriz. Peki gidon işini aradan çıkardık sele ve borusuna geldi iş baştan diyim sele borusunu değiştirmek şart değil tıpkı gidon ve boğazı gibi istiyorsak bunu yapalım. Sele kısmına gelince selemiz eski ise, yıpranmış ise değiştirmemizde fayda var. Sonuçta oturuyoruz ona canım. Bisikletçiye gidip sele almak ile internetten almak arasında pek fark yok sadece fiyat ve modeller oynar o kadar. Neyse fazla kopmiyalım. Kıçımız rahat etsin istiyoruz değil mi? E bisiklet taytlarından da kullanmiyacağımıza göre şöyle geniş yaylı bir sele bizi rahat ettirecektir.

264252 dosyayı görüntüle
(Gidon boğazı dönüştürücü)


Kokpit kısmı tamam sırada aktarma sistemi var

Aktarma kısmına neyler dahil?
Aynakol, vites değiştiriciler, zincir, ruble, vites kolları. Evet sıra ile gideceğiz.

Aynakolun durumu değiştirip değiştirmiyeceğimizi çok belirliyor. Eğer durumu kötüyse kesinlikle değiştirmeliyiz.
E iyi de bunun durumunu nasıl anliycaz?
İlk olarak şöyle bi eğilelim ve aynakolu geriye doğru çevirelim dişliler sağlam mı? Cevap evet mi? Krank kolu yamuk mu? O da ne? Yahu yok mu pedalı taktığımız uzun metal veya plastik yassı borumsu şey heh o işte. Bi bakın yamuk mu? Değil mi? Tamam şimdi oynama varmı buna bakalım. Aynakolu tutun ve çevirmeden hafifçe içe veya dışarı çekmeyi deneyin sallanıyorsa ya orta göbek değişecektir(boşluk ta olabilir eski bisikletlerde değiştirmek daha iyi bir çözüm) yada sadece vidası gevşemiştir. Eğer elimizde aynakol sökme aparatı var ise sıkıntı yok sadece vidayı sıkarız bu kadar sallanma gitti. Ha hala devam ediyor mu? Geçmiş olsun bisiklet tamircisinin yolunu tutma zamanı o göbeğe bi bakılacak. Değişecek diyorsa tamam usta diyin göbeği siz temin edin ve göbek ile gidin(Örnek bir kaç orta göbek bırakıcağım). Not: Eğer diğer 2 madde olumsuz ise değiştirmekte fayda var. Yamukluk sol krank kolu için de geçerli o da değişebilir. Aynakoldan bağımsız bir parça o.

264253 dosyayı görüntüle
(Bisiklet orta göbek)

Vites değiştiriciler? Bu arkadaşlara aktarıcı diyeceğiz çünki adları o :)
Çalışıyorsa sıkıntı yok. Değiştirip değiştirmemek keyfi. Şehir içi dolaşıcam diyorsanız çalısması yeterli. Ha yolda bırakırsa bana ağlamayın düzgün çalışmıyor demektir. Değiştirecekmiyiz? Evet mi? Tamam patron sensin. Şehir içi gezicem diyorsanız tourney serisi aktarıcılar işinizi görecektir(Ön ve Arka)(Örnek amaçlı fotoğraf bırakacağım)

264254 dosyayı görüntüle
(Arka aktarıcı RD-TY300)

264255 dosyayı görüntüle
(Ön aktarıcı FD-TZ30)

Vites kollarıda işini görüyor ise keyfi tamamen. 5 tip vites kolu olduğunu biliyorum ben. Artık 3'ü alternatifler harici kullanılmıyor(Retro ve market bisikletleri). Kalan ikisi mi? Teknoloji adlarını bilmiyorum ama halk arasındaki adı ile birisi mandallı diğeri ise yol bisikleti vitesi. Mandallıya örnek bırakacağım. Eğer değiştirmek istiyorsanız mandallılardan öneririm. Hidrolik fren gibi bir düşünceniz yok ise fren kolu+vites değştirici ikilisi beraber olanlar var onlardan almanız daha iyi olacaktır(Örnek bırakacağım yine).

264256 dosyayı görüntüle
(7'li Vites ve fren kolu ST-EF41 7S Right)

264257 dosyayı görüntüle
(Arka vites kolu Altus SL-M315)

Geldik zincir ve rubleye(arka dişli oluyor kendisi) Zincir kırık değilse değiştirip değiştirmemek size kalmış. Biraz pas sökücünün sökmeyeceği pas var mı ki? Ruble ye de aynı işlemleri uygulayacağız. Eğilip bakıcağız yamuk diş var mı diye. Var mı? Değişicek. İdare eder mi? Eder o dişe denk getirmeyin sıkıntı çıkarmaz ama denk gelirse zinciriniz kırılabilir, çok feci şekilde sıkışabilir yada sadece o dişe zincirin denk geldiğini hissedebilirsiniz. Ha denk gelirse ve bir şey olmazsa sevinin ve aynı hatayı tekrar yapmayın ve rubleyi değiştirin. Tecrübe konuşuyor. Değişmeyecek ise zinciri ve rubleyi temizlemekte fayda var. Bu işlemler için özel fırçalar var ama bizim vericek paramız yok. Var mı? Niye bu yazıyı okuyorsun git kendine yeni zincir ve ruble al. Evet nerede kalmıştık? Evde eski diş fırçası var ise işimizi mükemmel görür. Yok ise markete gidip en ucuzundan 3 tane alınız fazla cep yakmaz. Fırçanın sert olmasına dikkat edin(Diş fırçalarının sertliği vardır). Rubleyi temizlemek için fırçayı alıp dişlere bastırın ve pedalı çevirin bu kadar. Zincir için ise 2 diş fırçasını birbirine ortadan bağlayın veya paket lastiği ile tutturun ama dikkat edin çok sıkı olsun. Sonra zinciri 2 fırçanın arasından geçirin ve pedalı çevirin

Bunları yaptıktan sonra zinciri ve rubleyi kesinlikle yağlayın.

Sıra geldi göbeklere
Bu paragrafta orta göbeği ele almiyacağız.
Ön ve arka göbek göbekleri değiştirmek gibi bir niyetiniz yok ise bu konu hakkında fazla kafa yormiyalım. Tekerlek iyice sıktığımız halde hala feci derecede sallanıyor mu? Büyük ihtimal sorun mildedir iki tane numaralı anahtar işimizi görücektir(Numaralardan emin değilim sayı vermiyeceğim). Tekeri bisikletten söktük orda ortada bir mil var. Büyük ihtimalle o mil kırılmıştır yenisini temin edip değiştirmek gerekiyor ben kendim yapıcam diyorsanız gres yağı da gerekiyor. Nasıl yapılacağına geçelim mili sıkan 2 adet somun var birisi sol birisi sağ tarafta bunların ikisini tamamen açıyoruz ve mili çıkarıyoruz (Arka göbeği açıyorsak önce rubleyi sökücez bunun için ruble anahtarına ihtiyacımız var. Yoksa sıkıntı değil bisikletçiye gidin 30 saniyelik iş) aman dikkat edin mili çıkartırken bilyeler dağılmasın bilye ararsınız ortada. Yine tecrübe konuşuyor. Mili söktük şimdi bilyeleri tekrar yerine koyup birazda gres yağı sürüyoruz ardından mili geçiriyoruz ve kapatıp sıkılığını ayarlıyoruz. Arka mil için ayrıdan pozisyon ayarlaması yapmamız gerekebilir.

Youtube'da "Bisiklet mil değişimi" diye aratırsanız daha iyi anlayabilirsiniz.

Bu yazı bu kadardı okuduğunuz için teşekkür ederim. Soru sormaktan çekinmeyin. Burada yazdığım bütün içerikleri grubun içerisinde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.



V fren setleri işinizi görecektir.
Öncelikle adım adım detaylı açıklamaların ve bilgilendirmen için teşekkür ederim, yaşadığım şehirde bisiklet hurdacısı bulmak çok zor ondan dolayı ikinci el ve sahibinden satış satileri üzerinden arayışlara geçtim, gidon değiştirmek istiyorum fakat kararsızım seleye göre aşağıda kaldığından yükseltmek için aparatı yok ve üstünde olan standart gidonu en yüksek olandan galiba, orjinalide kalabilir belirttiğin gidon adaptörünü alırsak bu aşağıda fotoğrafları ekleyeceğim standart boruya uyum sağlar mı, sağlarsa hangi gidon ve adaptörü seçmeliyim,
ED9DEDEC-735A-4897-A497-F3DB4D7A7A27.jpeg
667B41D5-49EE-4533-A887-8E6103CEF24F.jpeg
Sele borusu ve seleye gelince borusunun uzunluğu yeterli boyutta ve Demir buna uyumlu olan standart eski tip sele borularının hepsi Demir ben aleminyüm olanına rastlamadım ondan dolayı bir tane bisan çıkma sele satın aldım sele borusu ve sele durumu
7F743BDA-587A-43D8-B960-4269E2195C18.jpeg
ön sepet, arka çamurluk, ve arka bagajdan kurtuldum.
Aktarım sistemine gelince şimdi ruble, arka aktarıcı, ön aktarıcıda bir mekanik bir sorun olup olmadığını bilemiyorum çünkü her iki vites kolumda çalışmıyor
140A4EB2-53C1-415C-A680-FCD7BADED1F6.jpeg
C00D91D7-2D72-4C70-9A0B-8403683DFF33.jpeg
arkada arka ve ön tourney ön dişliler ve ruble dişlisinde herhangi Bir eğirilik kırıklık görmedim dediğin şekilde bir temizleme işlemi yapacağım zincir ve ruble için , şimdi fren kollarında eskimiş idare eder bir süre gibime geliyor dediğin 7x3 fren kollarında dahil olan vites fren takımı çok mantıklı sahibinden buldum uyguna fakat İban numarasına para attığımdan sonra kargolama yapmayı kabul etmiyor sadece elden diyor anlamış değilim, sonra o vites fren setinden vazgeçip göbekten ikinci el shimano 7x3 bir vites seti kolu buldum çıkma ikinci el bu sayede aktarım sistemini test etmiş olurum
A2287A3C-E28E-48C0-9692-9B14C24629E9.jpeg
şimdilik iş gören frenlerim ile bir süre kullanırım frenlerim iptal olursa o zaman dediğin vites sistemine bakarım tekrar, aynakol olayına gelince eğirilik falan görmedim bilyaları oynuyordu dağılmıştı bisikletçi yaptı sağlam oldu şimdi fakat her iki tarafıda çatladı usta yaparken, eskimiş çürümüş olduğundan kaynaklı olsa gerek bisikletçi sıkıntı olmaz dedi bilemiyorum tek mi set mi değişmeli yoksa sorun olmaz mı
48C889AF-D10C-4419-B187-323051406707.jpeg
65C0AEBD-F0B2-4B7E-99CF-35FF673B1202.jpeg
Aktarım parçalarında sorun yoksa eğer yükseltmek gibi bir niyetim yok Bunu hobi amaçlı yapıyorum ve hobi amaçlı şehirde kullanacağım ağırlığı çok sorun olmaz bisikletin fakat biraz konforlu ve sorunsuz olması gerekiyor, frenlerim v fren önden telli olan eski tip bir türlü ayar tutmuyor sürtüyor arka lastiğe, jantların sağlam olmasına rağmen herhangi yalpalama falan olmuyor ufak bir küçük bir akort ayarı yapıldı ayrıca göbek ve jantlar şimdilik iyi görünüyor kullanım sonrası neler yaşanır zaman gösterecek, arkadaşlar yanlış anlamasın ayrıca 2 tane bisikletim var çıkma parçaları alıyorum bisiklet severler arasında dönüşüm olsun bilinçsiz tüketimin önüne geçilsin istiyorum Kömürlük Canavarını dönüşüme kazandırmamın temel amacı budur, zaman ayırıp okuduğunuz katkı sağladınız için teşekkür ederim.
 
Öncelikle adım adım detaylı açıklamaların ve bilgilendirmen için teşekkür ederim, yaşadığım şehirde bisiklet hurdacısı bulmak çok zor ondan dolayı ikinci el ve sahibinden satış satileri üzerinden arayışlara geçtim, gidon değiştirmek istiyorum fakat kararsızım seleye göre aşağıda kaldığından yükseltmek için aparatı yok ve üstünde olan standart gidonu en yüksek olandan galiba, orjinalide kalabilir belirttiğin gidon adaptörünü alırsak bu aşağıda fotoğrafları ekleyeceğim standart boruya uyum sağlar mı, sağlarsa hangi gidon ve adaptörü seçmeliyim,
264333 dosyayı görüntüle
264334 dosyayı görüntüle
Sele borusu ve seleye gelince borusunun uzunluğu yeterli boyutta ve Demir buna uyumlu olan standart eski tip sele borularının hepsi Demir ben aleminyüm olanına rastlamadım ondan dolayı bir tane bisan çıkma sele satın aldım sele borusu ve sele durumu
264335 dosyayı görüntüle
ön sepet, arka çamurluk, ve arka bagajdan kurtuldum.
Aktarım sistemine gelince şimdi ruble, arka aktarıcı, ön aktarıcıda bir mekanik bir sorun olup olmadığını bilemiyorum çünkü her iki vites kolumda çalışmıyor
264338 dosyayı görüntüle
264339 dosyayı görüntüle
arkada arka ve ön tourney ön dişliler ve ruble dişlisinde herhangi Bir eğirilik kırıklık görmedim dediğin şekilde bir temizleme işlemi yapacağım zincir ve ruble için , şimdi fren kollarında eskimiş idare eder bir süre gibime geliyor dediğin 7x3 fren kollarında dahil olan vites fren takımı çok mantıklı sahibinden buldum uyguna fakat İban numarasına para attığımdan sonra kargolama yapmayı kabul etmiyor sadece elden diyor anlamış değilim, sonra o vites fren setinden vazgeçip göbekten ikinci el shimano 7x3 bir vites seti kolu buldum çıkma ikinci el bu sayede aktarım sistemini test etmiş olurum
264340 dosyayı görüntüle
şimdilik iş gören frenlerim ile bir süre kullanırım frenlerim iptal olursa o zaman dediğin vites sistemine bakarım tekrar, aynakol olayına gelince eğirilik falan görmedim bilyaları oynuyordu dağılmıştı bisikletçi yaptı sağlam oldu şimdi fakat her iki tarafıda çatladı usta yaparken, eskimiş çürümüş olduğundan kaynaklı olsa gerek bisikletçi sıkıntı olmaz dedi bilemiyorum tek mi set mi değişmeli yoksa sorun olmaz mı
264336 dosyayı görüntüle
264337 dosyayı görüntüle
Aktarım parçalarında sorun yoksa eğer yükseltmek gibi bir niyetim yok Bunu hobi amaçlı yapıyorum ve hobi amaçlı şehirde kullanacağım ağırlığı çok sorun olmaz bisikletin fakat biraz konforlu ve sorunsuz olması gerekiyor, frenlerim v fren önden telli olan eski tip bir türlü ayar tutmuyor sürtüyor arka lastiğe, jantların sağlam olmasına rağmen herhangi yalpalama falan olmuyor ufak bir küçük bir akort ayarı yapıldı ayrıca göbek ve jantlar şimdilik iyi görünüyor kullanım sonrası neler yaşanır zaman gösterecek, arkadaşlar yanlış anlamasın ayrıca 2 tane bisikletim var çıkma parçaları alıyorum bisiklet severler arasında dönüşüm olsun bilinçsiz tüketimin önüne geçilsin istiyorum Kömürlük Canavarını dönüşüme kazandırmamın temel amacı budur, zaman ayırıp okuduğunuz katkı sağladınız için teşekkür ederim.
Ekcikler ve sele resimdeki gibiyse değiştirme izi tavside ederim. Gidon boyuna gelince genellikle gidonun üstünde kalıyor zaten :D

İkinci el meselesine gelince. Grupta bunun için ayrı bir bölüm var isteyen bakabilir. Fazla eski/ucuz çıkma parça olacağını sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: oesen
Ekcikler ve sele resimdeki gibiyse değiştirme izi tavside ederim. Gidon boyuna gelince genellikle gidonun üstünde kalıyor zaten :D

İkinci el meselesine gelince. Grupta bunun için ayrı bir bölüm var isteyen bakabilir. Fazla eski/ucuz çıkma parça olacağını sanmıyorum.
Sele istedim bir tane elcikler basit, eski ayar tutmayan v fren yerine tektro fren bacağı ve fren kolu seti ayarladım, vites kolları belirttiğim vites kolu bakalım şunları yavaş yavaş toparlayacağım son halini desteklerinizle paylaşırım:)
 
  • Beğen
Tepkiler: DJDiamond
Geri