Scudo Sports

Bisiklet toplama maliyeti

Carbon gravel bisiklet toplamayi dusunuyorum. Cinli bir firmanin kadrosunu gozume kestirdim. 700c 50 mm lastik takilabiliyor. Agirlik da fena degil.
1x11 grup set dusunuyorum. 9t-50t ruble buldum ali expressten sram xd ye uyumlu, 42t de aynakol. Sensah srx pro 1x11 vites grubu da ordan (youtube da iyi diyenler var ama guvenilir mi bilemedim). Jant seti ve lastikleri avrupadan dusunuyorum. Asagiya kabaca maliyetleri yazdim. Cok tuttu acikcasi :D. Pedalsiz agirlik 7.7 kg olacak gibi (unuttugum bir sey var mi?). Sizce nasil dusurebilirim maliyeti? Bu arada gumruk vergisi hesaplanirken kargo ucreti dahil ediliyor mu (ben hesaplarda dahil ettim)? Bu kadar maliyete deger mi sizce?
254782 dosyayı görüntüle
* Aliexpressteki mekanik disk frenlerden pek memnun kalmayacaksınız, büyük ihtimal.
* Tamamen isimsiz bir kadro yerine merlinden wiggledan kadro almak daha iyi olur.
(link)
* sensa vites kolları pek sağlam değil.
* tekerlerden kısıp kadroya daha fazla para ayırmak daha iyi olur.
* 9-50t hiç kullanmadım ama genel olarak olumsuz bakıyorum.
 
Scudo
Zamanında 6 bin km civarı gravel kullanmış (bikepacking ile binlik turlara çıkmış) biri olarak 1x11 önermem hele ki 9-50 gibi bir oran asla. Tabi bu tercih meselesi. Ben 50-34 e 11-32 kullanıyordum ki yüklenmiş hali 40 kg olan ne dik yokuşlarda (Likya patikaları da dahil) zorluk çekmedim. Çoğu zaman 11-32 in aralıkları bile sinir etti yordu beni. Graveli mtb gibi değerlendirmemek lazım. Kadans tutturmanız gereken yollar çok olacak.

Karbon bir gravel isteyip bütçe sıkıntısını sorun yapıyorsanız, sizi performans amaçlı bir kullanıcı olarak nitelendirmeli miyiz? Kendi mantığım baktığımda ya gravelim olsun para çok karbon olsun denebilir ya gravelim olsun hafif rijit olsun ki performans yapabileyim olabilir. Kendi bisikletim Merida Speder kadro üzerine 105 ultegra karşık grupset, dt swiss jant seti ile toplanmış bir gravel di ederinin çok altında satabildim. Konuya gelecek olursam çinden alacağınız kadro çok sağlam olabilir, grup setler benzeri shimanodan çok ucuz olabilir ama elden çıkartmaya çalıştığınızda sizi çok zorlar ve zarara uğratır. Ben bisikletimi toplarken, daha doğrusu son haline sokmadan çok parça değiştirdim. Kimi benim hatam yanlış, performans vermeyecek parçalar alıp sonra revize etmek zorunda kaldım yada o an için bütçemin yettiğini alıp sonra yettiğinde iyisini alabildim. Demem o ki aldığınız parçaların elden çıkarılabilirliği de önemli. Bir gün benim gibi yüklü uzun bir tutun (1400 km Akdeniz turu) ardından bisikleti boşaltıp sürdürdüğünüz fişek gibi gittiğini hissedip yol bisikletine geçmek isteyebilirsiniz. Bahsettiğiniz malzemeler ile elden çıkartmakta çok zorluk çekebilirsiniz.

Mekanik disk frende kesinlikle tavsiye etmem. Mekanik olacağına karbon kadrodan vazgeçerim. Yüklü tur yapacaksanız uzun inişler eziyet olur. Çakılda performans yapacaksanız da tat alamazsınız.

Ben olsam Merlinin kadrosunu alır, diğer parçalarda ikinci ele yönelirdim. Bütçe oldukça da zaten ikinci aldığım şeyleri belki zarar etmeden hatta kar ederek satar asıl istediğim parçaları alarak toplama işini tamamlardım. Bu size ayrıca daha az zararla deneyim edinme olanağı sağlar., kendinizi tanırsınız. Çin kadroyu tavsiye etmeme nedenim ayrıca graveli hakkıyla kullanacaksanız kadro çok daha stres altında kalacak. Hepsinin kırılma ihtimali var ama bir Avrupa ülkesi markası malının arkasında durur, yasaları gereği zorunda.
 
Bu bisikletten tur bisikleti olur mu ?
 

Dosyalar

  • 9E82CFDD-359A-4EC6-A363-F32D4810CCA7.png
    9E82CFDD-359A-4EC6-A363-F32D4810CCA7.png
    351,9 KB · Okunma: 94
  • 044E3712-5432-4820-8DCA-C644BB15E7FF.png
    044E3712-5432-4820-8DCA-C644BB15E7FF.png
    333,5 KB · Okunma: 93
Bu bisikletten tur bisikleti olur mu ?
İlla ki olur ama tam olarak aklınızda nasıl bir kullanım tipi var? Gravel bisiklet fikrinden tur bisikletine geçtiğiniz için soruyorum. Bence rijit maşaya sahip dağ bisikleti veya fitness bisikleti üzerinden yapmak istediklerinize devam edebilirsiniz. Flat bar gidona sahip olarak da istediğiniz türde bir bisikleti toplayabilirsiniz. Bir ara bir kaç marka flatbar gravel adı altında bir kaç model çıkardığı da oldu.
(link) burada bir kaç örnek var. Mesela (link) diverge normalde dropa barlı ama linkteki modeli flatbara sahip.

Kendime büyük boy mtb kadrosu arıyorum hala bulamadım. Bulursam rijit bir maşa ile kullanmayı düşünüyorum. mesaj-2526165 örneğindeki gibi :)
Bisikleti toplamayarak maliyeti sifira dusurebilirsin arkadasim
Senin topladığın "çılgın projeler" bizim yol göstericimiz hali ile arkadan geliyoruz abi.
 
Tur bisikleti yapmayı planlıyorum?
@MakRo sence bundan güzel bir şey ortaya çıkar mı ?
 
Tur bisikleti yapmayı planlıyorum?
@MakRo sence bundan güzel bir şey ortaya çıkar mı ?
Vallahi olay biraz da size bağlı. Anladığım kadarı ile bisiklet mountain cat tarzında bir bisiklet, 26 jant, bildiğim kadarı ile kare mil göbeğe sahip v fren sistemli bir bisiklet. Bununla tur yapılmaz demiyorum yapanlar oldukça var. Üzerinde nasıl bir set olsun istiyorsunuz, ne şekilde tur yapacaksınız bunlar hep önemli. Ben monza topladığımda 1x10 olarak kullandım düz yollarda 38 x 11 kombinasyonunda da gitsem çok zayıf geliyordu, özellikle de yol bisikleti 50 diş ayna kola alıştıktan sonra. Tur bisikletleri genelde 3x7 / 8 / 9 / 10 şeklinde bütçeye göre sıralanıyor. olay tamamen sizde en başında 17bine Çin bisikleti toplama fikriniz vardı böyle eski usul de olsa bikepacking tipi de olsa dağ bisikleti donanımı ile güzel bir bisiklet toparlayabilirsiniz. İkinci el sayfalarını ve sahibindeni bol bol takip edin derim. Örnek olarak @mariokaldato Raşit abinin topladığı Trek Fx 7.5 dan macera bisikleti yapma projem bu bisiklet gayet güzeldi.

@PuncherZ Ziya Bey'in gravel bisikletini de hatırlıyorum konusu hala forumda mevcut. Bence kendisinin gravel için önerisi olan 2li sistemi de aklınızda bulundurabilirsiniz. Tabi bir de yine bahsettiği yarın öbür gün satacak olduğunuzda elinizden çıkarma durumunda aynı fiyattan satılıp satılmaması da var. Kendisi topladığı bisikleti carraro'nun gravel modellerine bakınca gerçekten ucuza verdi.

Mevcut topladığım monza'da deore 2x10 grup set ve deore jant seti var. Uygun bir kadro bulduğum takdirde hepsini ona aktaracağım bir tek dropbar ve mekanik disk yerine, flatbar ve hidrolik yapma düşüncesindeyim. Maalesef ülke içinde kendime göre kadro hala bulamadım. Yurt dışında da ya worldwide kargo yok, yada fiyatları beni aşıyor. Sevdiğim modellerden bazıları surly krampus, surly karate monkey, surly ecr, salsa fargo ve (link) buradakiler gibi
 
Son düzenleme:
Corelli Snoop 4.0 bir bisikelte sahibim ancak stok versiyonunda gelen 8 çark ancak arka aktarıcı 7 ve bu yüzden sürekli ayar bozuluyor sizce Shimano Altus Rd-m310 geçmek mantıklı mı ?

Başka önerebileceğiniz modeller var mı ? Birde arka aktarıcının vites kolunu kırdım sizce 8 vites uyumlu hangi vites kolu ve ve fren kolu için bir öneri yapın lütfen iyi forumlar.
 
7 ve 8 li sistemler birbirine uyumludur. Sorun baska bir seyden kaynaklaniyordur.
 
Can bey,

Altus da olur Acera da Alivio da. Hatta güncel 9 vites Altuslar Aceralar'da 9 lu zincir ile kullanmak kaydıyla 7-8 li olarak kullanılabilir. Mesela ben bir süredir eski seri 8 vites deore kullanıyorum. Siz de eski seri bulduğunuz taktirde xt bile kullanabilirsiniz. Vites kolu olarak da şu anda Erdoğanlar bisiklet'te satılan shimano uyumlu sram attack twister vites kollarından tavsiye ederim. Çevirmeli vites kolları bana hem kullanım hem görünüm açısından daha cazip geliyor. Düzeltme: Sram attack 8 vites uyumluydu ama bunun 7 lileri de var elbette. Shimano gripshift yeni modelleri görüntü itibariyle eskilerinden daha iyi.

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Bu arada başlığa kendi topladığım bisikletin bana maliyetinin maddi kısmını paylaşmak istiyorum.

Öncelikle bu bisikleti bir toprak yol (gravel) bisikleti olarak toplama düşüncem vardı. Aynı zamanda F/P olsun istiyordum. Bu nedenle aldığım ürünlerin çoğunun 2. el. olduğunu baştan söyleyim. Burda çoğunlukla maliyetlere değiniyorum. Diğer tecrübelerimi uygun bir başlık altında daha sonradan tekrar anlatırım inşallah.

Başlangıç tarihi 31.06.2020.

Kadro maşa Peugeot Berkeley (63.5 kadro) 300tl + 54tl kargo
Ön jant seti 175tl (kargosu ile birlikte fakat miktarını hatırlamıyorum muhtemelen 75tl kargo)
Arka çember + göbek + teller (Çember hariç yeni) + örüm maliyeti toplam 160tl ( göbek pasolu ve somunlu ama rulmanlı )
Sele borusu + sele(yeni) 30tl Eski tip (Aluminyum)
Furç takımı 15tl (yeni)
8 li pasolu ruble 40tl + 32tl! kargo
8 li zincir 10 tl (kontrolde sağlam çıktı)
Aynakol 38diş tek yaprak (yeni) 60tl
Orta göbek mili ve bilyaları 20tl + 2.5tl x 2 ( Tek yaprak için orjinal mil uzun geldi )
Gidon 100tl +16tl kargo
Gidon boğazı adaptörü 15tl
Gidon boğazı 35tl +16 kargo
Xcl fren kolu seti (yeni) 125tl
Tektro arka fren (yeni) 35tl (ön fren için kadro ile birlikte gelenleri kullandım)
Deore RD-M511 arka aktarıcı 75tl
Cyclocross lastik çift 100tl (2018de 2. el olarak)
İç lastik x2 (yeni) 65tl
Sram vites aktarıcı 50tl
Fren Vites kabloları ve hortumları (yeni) 35tl

Sonuç 13-32t ruble 38t aynakol ile 8 vites olarak yürür hale gelen bir toprak yol bisikleti. Eskişehir'de pek sık eğimle karşılaşmadığımdan ötürü aynakolda tek yaprak tercih ettim. 32t ile sürerken varolan yokuşlar rahatlıkla çıkılabiliyor. Twister vites kolunu "barend shifter" misali drop barın sonuna taktım. ( Bknz. Profil fotografım. ) Biraz uğraştırdı ama oldu kullanımı gayet rahat. Kabloyu da kadronun içinden yolladım.

Bisikletin şu an "yeni alıp" üzerine taktığm aksamının masrafı bu şekilde 1600tl civarında. Yaklaşık 200tl'si kargo. Toplam harcadığım miktar ise tecrübesizliğimden dolayı daha yüksek.

Yeni bisiklet toplayacak acemilere benden tavsiye; Hesaba katmadığımız küçük şeyler toplam maliyeti fazlasıyla şişirebiliyor. Hatta kadroyu aldıktan sonra uygun fiyatlı 2. el 28 jant bir bisiklet alıp parçalarını olduğu gibi yeni kadroya aktarsaydım muhtemelen şimdikinden daha az masrafım olurdu. Hali hazırda elimde mevcut olan kullandığım el aletlerini hesaba katmadım bile.

Bisiklet için başladığımdan beri harcadığım toplam parayı merak edenler için söyleyim. Alıp da kullanmadığım fakat bir kısmını sonra kullanırım diye beklettiğim veya geri satmayı düşündüğüm yaklaşık 1000 tl harcadığım başka parçalar da var. Onları dahil etmek doğru mu bilmiyorum. Hepsi atıl durumda. Bunun yanında alıp da kullanılamaz hale getirdiğim parçalar da var. Mesela aldığım ilk aynakolun pedal yuvasını yalama ettim direk hurda. Arka fren aldım hafif bir yamuğu vardı düzelteyim derken kırdım. Muhtemelen ne benim ne de bir başkasının hiçbir zaman kullanamayacağı çelik bir yol gidonu da almış bulundum bazı sebeplerden ötürü. Bir sonraki yenilemede kadroya disk fren girişleri kaynatıp boyasını yenilemek olucak. Alıp da beklettiğim malzemelerden birisi Giant conduct sl mekanik-hidrolik çevirici bir sistem.

Kendi çektiğim fotografları henüz paylaşıma koymuyorum. Ama bir fikriniz olması açısından katalog fotografını paylaşıyım.

berkeley.jpg

Bunun beyaz ve 63.5 kadro versiyonu
 
7 ve 8 li sistemler birbirine uyumludur. Sorun baska bir seyden kaynaklaniyordur.
Olabilir bir kere arka aktarıcı kırdım belki o zamanda aynı sorun vardı yenisini taktırmıştım aynı sorun bu sebebiyet ile 8'li versiyona geçmeyi düşündüm yani stabilitede bir problem vardı .
 
Tam da sorunuzun üstüne şu ilanları buldum uygun fiyat.
 
Shimano Altus RD-M310L Arka Aktarıcı (Amazon-Bisiklet Sepeti) 176TL
Btwin 3-8 Bisiklet zinrici (Decathlon) 90TL
Shimano Altıs SL-M315 Vites Kolları 3x8V (erdoğanlarbisiklet) 229TL
Zozo AL-301A Fren kolu takımı (erdoğanlarbisiklet)52TL

Bu parçalar uyumlu mudur?
Fiyatları iyi mi yoksa pahalı mı?
 
Can bey parçalar uyumlu. Fiyatlar da kullanılmamış komponentlerin kendi fiyatları. Öncelikle 2. el seçeneklerini bir değerlendirmenizi tavsiye ederim. 8 li sistemde shimano'nun yanlış olmasın muhtemelen bütün 9 lu ve 8 li aktarıcıları, 8 li shimano vites kolları ile yine 8 li sistemde çalışmaya uyumlu. Yani altus yerine 9 lu eski seri bir deore-xt-xtr ya da yeni seri 9 lu acera-altus-alivio gibi komponentler bile takabilirsiniz. 2. el fiyatları almayı düşündüğünüz sıfır aktarıcıdan daha uygun olabilir.

Not: 9 lu bir arka aktarıcı kullanacağınız zaman zinciri de 9 lu seçmeniz gerekir. 8li zincir ile kullanabilmek için de aktarıcıda ufak tefek biriki değişiklik yapılabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anonim
Sypo Vigorous için hangi balatayı almam gerek?
İnternete bakındım ancak bulamadım.
 
Sypo DS-02 almaniz gerekiyor.
 
e-ticaret sitelerinde baktığımda bulamadım buna muadili olan bir ürün var mı? Yani bulabileceğim çünkü balatalar bitti neredeyse.
DS-02 sanırım standartında ama bulamadım.
 
Baska olani bilmiyorum, onu bir bisikletciye sorsaniz daha iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anonim
Arkadaşlar claris setli bir yol bisikleti arıyorum.Acaba toplasam kaça patlar bana?

Bu arada İstanbulda tanıdığınız indirim yapabilecek bir bisikletçi var mı
 
Dağ bisikletini hibrit bisiklet yani şehir içi bisiklete çevirmem ne kadara mââl olur.
Bu aralar dağdan çok uzun kilometreli yolculuklara çıkmaya başladım ve elimde hem dağ hem hibrit bisiklet parçası olursa en azından ihtiyaca göre planlı olan yolculuklarda yolculuğu daha zevkli kılmak için böyle bir şey düşünüyorum. Sizca mââliyeti ne olur ne kadar mantıklı olur.
Bisiklet Corelli snoop4.0 26 jant bu yüzden maşada değişmesi gerecektir.
 
@denizt öncelikle merhabalar benim mtb 24 jant paxton z300 bisikletim var kücuk geliyor şimdi uygun fiyatli fat bike kadrosu varsa fat bike toplamak istiyorum eğer olmaz ise mtb kadroda olur 29 jant yada 26 jantmi karar veremedim ama kalin lastik düsunuyorum maşa olarak dowmhill maşa aklimda var çok hoş duruyorlar bana yardimci olursaniz sevinirim (bütçem kisitli)
 
Geri