benim kullandığım malzemeler uygulama sırasıyla
**balata temizleyici** (yalnızca zincir sökülüyken zinciri temizlemek için) ya da **mazot** (zincir takılıyken **badana fırçası** yardımıyla) -balata temizleyici çok güçlü olduğu için dönen kapalı aksamlara buharının bile bulaşmasını istemem, kadronun boyasına zarar verme ihtimali var-.
**btwin'in solventli yağ sökücü spreyi** (aktarıcılar, pedallar, fren bacakları, dişliler için)
temizliğe daha kapsamlı şekilde devam edeceksem
**mutfak tipi sprey yağ sökücü** ve **fırça** (aktarıcılar, pedallar, fren bacakları, dişliler için)
onun ardından yağ sökücü kalıntılarını ve tekerleklere damlayan yağları gidermek ve kadro temizliği için **mutfak deterjanı** (hafif ve doğaya zararsız olduğu için turmepa kullanıyorum) ve suyla hazırlanmış bir çözeltiyi seleden başlayarak **fısfıs** yardımıyla jantlar ve hareketli aksama püskürtüp **süngerle** kadroyu siliyorum (gidonu ve vites kollarını ıslatmıyorum)
son olarak da fısfısa durulama suyu doldurarak bisikleti baştan aşağı yıkıyorum. (yukarıdan pompalanarak içinde basınç biriktirelebilen bu sayede tetik çekmeden sürekli olarak su akışı sağlayan fısfıslardan almayı planlıyorum) ve kurumaya bırakıyorum.
yağlama işlemini yaptıktan sonra geriye gidon bandı temizliği kalıyor. benimki beyaz olduğu için çabuk kirleniyor. ıslak **havluya** çok az **toz oxi action** serpip eritiyorum. gidon bandını saniyesinde ilk günkü gibi yapıyor. daha sonra havlunun kullanmadığım kısmını suyla ıslatıp bandın üstündeki deterjan kalıntılarını temizliyorum.
tüm bu işlemler yaklaşık 30 dakika sürüyor ama bisiklet mağazadan yeni çıkmış gibi oluyor.