Scudo Sports

Bisiklet yolu hakkında ilginç bir mesele var :)

Bahsedilen bisikletlinin yaptığı doğru mu?


  • Toplam katılım
    178
Bizim ülkemizde yapılan bisiklet yollarında ancak gezinti olur ( eleştirmiyorum ). Saatte 35-40 km gibi tempolarla antrenman yapanlar ve özellikle yol bisikletçileri için asfalt çok daha verimli ve güvenli.
 
Scudo
Elazığ'dada bisiklet yolu yapmışlar sözde kentin iki üç noktasına. Ama ordan gideyim deseniz, yerlerdeki şişe kırıklarından bi karış derinlikli kasislerden, bakımsızlıktan çatlamış zeminden, badallardan sağ salim geçseniz bile ortada top oynayan çocuklardan illallah edersiniz. Ben bisiklet yolunu bu manzaradan sonra kullanmıyorum artık.
 
Yol bisikletlinin yaptığı, çok doğrudur demiyorum, kesinlikle yanlış değil. Antrenman yapan kişi, ihtiyaç duyuyorsa araç yolunu kullanır, bisiklet yollarının çok yetersiz olduğunu biliyoruz. Sporcu bunu tercih etmiş, sorgulama hakkımız yok. Ama, örneğin kaldırımı kullansa eleştiriyi hakederdi...
 
Fotoğraftaki bisiklet yolunun sağ şeridinin neredeyse ortasında direk var yahu:)
 
@Osman Yener


Araçlar giriş yaparak park etmesin diye, önlem amaçlı yapılmış!
 
Yol bisikletinin bisiklet yolunda ne işi var?
Adı üstünde yol bisikleti... :D
 
Güzel ülkemin dengesiz insanları bisiklet yolunu kaldırım olarak görüp umursamadığı için, bisiklet yolu olduğu zaman ben de asfalttan gidiyorum. Hız yapmaya kalkıyorsun, bisiklet yolunda aniden önüne birisi atlıyor. Asfaltta bu risk daha az
 
Olaya farklı bi açıdan bakmak gerekirse, adam antreman yapıyor bisiklet yolundan gidemez, antreman yapan kişi bisiklet yolundan gidemez vs gibi yorumlar var. Benim değinmek istediğim nokta sadece kendi açımızdan değerlendirmeyelim bişeyleri yaparken.

Yönetmelik ne diyor, bisiklet yolunun olduğu yerde, taşıt yollarında gitmek yasaktır.

Yasak ise yasaktır bence antreman yapmak için başka rota seçilmeli o zaman. Nasıl ki araçlar gelip bisiklet yolu park yaptığı zaman ve bahane sunduklarında kızıyoruz bunun bahanesi olmaz kural var diyoruz. O zaman olaylara sadece kendi açımızdan bakmayacağız. Kural ise bu da kural. Sürerken dikkat ediyorum Ankaradaki çoğu bisikletçi kırmızı ışıklarda durmadan geçiyor eğer yol boş ise. Kurallarımıza saygı gösterilmesini istiyorsak bizde kurallara saygı duymalıyız. Tek benim yapmamla mı değişecek demeyin sen sürerken bi kişiyi etkilersin o da başkasını.

Türkiyede maalesef herkes hep haklı. Yaya yayayken haklı ama arabaya binince yayaları unutuyor, sürücü olarak haklı olmaya başlıyor. Ana göre göreceli haklılık olmaz diye düşünüyorum.

Edit: Antremanı bisiklet yolunda yapalım demiyorum. Bisiklet yolunun olmadığı rotaları seçelim o zaman antreman için. Kusura bakmayın trafik kuralları konusunda biraz takıntılıyım, ehliyetimi ve ilk trafik deneyimlerimi KKTCden aldığım için çok mutluyum, sabrı, kurallara ve insanlara saygıyı öğrendim.

Trafiğimiz çok güzel ondan bisiklet yolu tercih edilmeli demiyorum, o uymuyorsa sen uy böyle olmaz deyip neden sende kuralsızlığın parçası oluyorsun ki..
 
@tameryc Ben Kıbrıs'tan Ankraya gelince Sincanda dayak yiyordum yayaya yol verdiğim için.. Herkes bi heyaecanlı bi acelesi var. tabakeneye yetişiyor sanki.. bu sebeblerden İnsanlık noktasına girmeyelim çünkü; neyse siyaset yapmıcam..

Bisikletçi son derece haklı. Devam dostum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: tameryc
@Yavuz S. Tahmin edebiliyorum, maalesef böyle Türkiyede. Sıkışık yolda yan yoldan giren adama yol veriyorsunuz enayi gözüyle bakıyorlar, bi kafa sallayıp teşekkür etmek zor geliyor.

Paradoks haline gelmiş zaten, birşey değiştiği yok anca kendimizi sinir ediyoruz..
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Tam unuttuğum nokta. Sincan'da gimsa arkasında bisikletçiye gidiyordum. bi bayana yol verdim paşam merkürde falan yaşıyor herhalde ne teşekkür ne bişi burun havada devam :)

Farklılıklar çok fazla burada arabaya bile yol versen selam verir teşekkür eder; bisikletler zaten durmadan yollarda her zaman yardımcı olurlar bir korna bile duymazsın. Senin uzağından geçer.. bunlar kıbrıs'ta yaşadıklarım.

Bu kış Ankara'da kaldım 8 ay kadar. Kafama pet şişe mi atılmadı arabadan çıkıp bağırılmadı mı korrna çalarak mı geçmediler. kaç kere kamyon dibimden geçti, daha neler neler... Türkiye'de bisiklet kullanmak zor iş..
 
Çok ilginç yorumlar ve görüşler var. İyi ki sormuşum diye içimden geçirdim resmen. Anlaşılıyor ki bisikelt yolları bu haldeyken yoldan gitmek şart gibi gözüküyor. (Maltepe veledroma motosiklet bile sokan bir bisiklet kültürü var ülkede sonuçta.) Ancak işin kötü tarafı barzo bir sürücünün dikkatsizliği ve umursamazlığı ile bizde neden olacağı bir hasarı hiçbir şekilde hukukta cezalandırtmayacağız çünkü yasal olarak kural ihlali yapmış oluyoruz. Çok ilginç bir durum.
Ancak yukarıda bir arkadaşın da belirttiği gibi idman yapmak için İstinye-Beşiktaş, Pendik-Kadıköy arası gibi işlek caddeler yerine sakin köy yollarını tercih etmek daha akıl kârı gibi gözüküyor. Somuçta yollardaki araç trafiği çok daha az ve Allah korusun olası bir kazada hak iddia etme hakkımız oluyor çünkü köy yoklarında bisiklet yolu yok. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: tameryc
@Mümtaz Öztürk

Kesinlikle katılıyorum. Ben de yolu kullanıyorum. Artı olarak bisiklet yolundan sürekli yayalar da geçtiği için düşük tempo ve gezmelik oluyor bisiklet yollarımız
 
  • Beğen
Tepkiler: erkanbolukbasi
O sahil yolunu defalarca kullanan birisi olarak söylemeliyim ki, o bisiklet yolu kadar düzensiz baska bi yol görmedim. Önünüze biri atlamamasi için hicbir nedem ve ihtimal yok. Minimum 2 dakikada bi cocuk veya bi başkası atlar. Orada anca bisikleti yeni öğrenmiş kişiler kullanabilir, o da zor gerçi. Fatih-Sarıyer sahil hattı boyunca hiçbir zaman bisiklet yolunu kullanmadım. Gidip gelmem gerekej belli bi saat araligi olduğu icin oradaki bisiklet yolu cok zaman kaybettiriyor ve yavaşlatıyor.

Daha sayacak onca neden varken kisaca Evet doğru diyerek bitirmek istiyorum. Hayır diyenler var ise 2 sefer o sahilden gitsinler. Biri sahil araba yolu diğerinde ise bisiklet yolundan. O zaman buraya girip oylarını değiştirecekler.
Esen kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gixxer
@Bugraacik ben daha çok kron xc500'ümle Pendik-Kadıköy sahilyolu bisiklet yolunu kullanıyordum ondan dolayı az çok sizi anlayabiliyorum. Çukurlar kaldırımlar mtb'de problem olmuyordu da yüksek hızda geçince yol bisikletlerini 2'ye ayıracak tümsekler veya kaldırım inişleri falan var.
 
Çare erken kalkan yol alır taktiği :):)Ben haftasonu Büyükçekmece sahilde tempolu sürüş için saat 06:30 da kalkıyorum. Kimsecikler uyanmadan dönüyorum. Sabah yürüyüşe çıkan insanlar biraz daha bilinçli olduğundan bisiklet yoluna giren pek olmuyor.
 
@Ozan Yiğit Tabaş

idmanları 2008 'den beri asla anadolu yakada bostancı-kaynarca-formulada yapmadım,
dudullu çıkış-ve göçbeyli 50 km non stop serileri yapıldı,sonra dudullu-bıçkıdere 33 km non stop serileri devam etti,fakat kentsel dönüşüm nedeni ile kamyon sürkülasyonu yüzünden ,istikamet 30 km ile göçbeyli-bıçkıdere- göçbeyli etaba çevrildi,
1 ekim 2016 'da sezonu açacağım,bura benim demirbaş etabımdır,ben asla ne beşiktaş-sarıyer arası non stop yaparım ne de eminönü -karaburun -eminönü arası işim olmaz,göçbeyli-bıçkıdere-göçbeyli etapta kışın araç yoktur,yazın ise piknikçiler çoktur ,yazın burada işim olmaz,yazın 06.00-09.00 arası 60 km 'de işi bitiririm erenköy-viaport-erenköy ....
yol bisikletlilerin sahillerde sürat yapmaları akla zarardır,nedeni beşiktaş-sarıyer-beşiktaş arası sağda park etmiş aracların yanından hızla geçemezsiniz ,kapı açılır yeri öpersiniz,naçizane tavsiyem idman yapacakların trafiği az olan avrupa yakada güzergah seçmeleri.ayrıca anadolu yakada üsküdar-beykoz-üsküdar aynı durumdur...
 
@Kudret Kurtcebe

Evet, haklısınız. Sahil şeridinde park yapan araçların kapılarını zank diye açmaları ve araç sürücülerinin sıkıştırmaları büyük risk teşkil ediyor gerçekten.


 
@Ozan Yiğit Tabaş

kesinlikle sahil yollarında yol bisikletlileri için sürat yapmalarına uygun yollar yapılmadığı müddetçe risk vardır ,erken çıkmakta fayda vermiyor özellikle 08.00 de araç çoğalır ,tuzla-bostancı arası(pazar günü )
kavşaklar zati ayrı bela,gelelim üsküdar-beykoz-üsküdar hattına ,yıkacaksınız evleri yol bisikletlileri için yol yapacaksınız tabi olmayacak bir şey.aynı durum beşiktaş -sarıyer-beşiktaş arası içinde geçerli.
 
@M.A.Y.

Burada asıl noktayı kaçırmışsınız malesef. "Arkadan gelen araçların hızı 60-70" neden ki? Ben neredeyse hergün Sarıyer - Beşiktaş güzergahında bisiklet sürüyorum, bu bölümde ortalamam 33-34 KM/h civarında oluyor. Yoldaki tabelalara bakılırsa bu bölümde araçlar için de maksimum hız 50 KM/h, hatta bazı yerlerde 30KM/h. Dolayısı ile benim trafik akışına herhangi bir olumsuz etkim yok, aksine çoğu zaman motorlu taşıtlardan önce varıyorum Beşiktaşa.
 
Geri