Scudo Sports

Bisikletinizle ulaştığınız en yüksek hız

bende 71 km/h yapmıştım ama ilk olduğu için biraz korktum hızımı kestim :D
bisikletim(link)
 
Scudo
Arkadaslar ozellikle uzun mesafe gidecekseniz enerji iceceklerini hic kullanmamanizi tavsiye ederim yine de, cunku etkileri gectikten sonra, yeniden icseniz bile adim atacak haliniz kalmaz.
Bence saglam ve saglikli bir beslenme programi uygulayin, arasira maden suyu icin ve bir de enerjinizi verimli kullanin (bisikleti uygun viteste surun, gereksiz hiz yapmaya calismayin, vs.) Ben bu sekilde gunde 100~120km'ye kadar sorunsuz gidebiliyorum, astimli olmama ragmen.
Ayrica yogun sportif aktivite sonrasinda, vucutta, ozellikle kalsiyum, magnezyum ve potasyum eksiliyor, bunun telafisi icin ben doktorumla konusmustum, kalsiyum icin kalsiyum sandoz icmemi, digerleri icin muz basta olmak uzere meyve yememi tavsiye etmisti.
Doktorunuza mutlaka danisin, bu tur tavsiyeler ve metodlar, kesinlikle -bana gore- ne oldugu belirsiz enerji iceceklerinden daha faydali olacaktir...
Ve bir not. Inanmayan Burn'un uzerine bakabilir:
On Yuz : Energy Drink (Enerji Icecegi)
Arka : Sporcu icecegi degildir, yogun fiziksel aktivite sirasinda ve sonrasinda tuketilmemelidir.
Sizi bilmem, ben bu yazilari okuduktan sonra denemekten bile vazgectim.
 
Unutmayin, siz bir makine degilsiniz, vucudunuz alarm veriyorsa (zor nefes alip verme, nefes alirken yanma hisleri, kas agrilari, yuksek kalp ritmi, vs.) zorlamak cok kotu sonuclar dogurabilir. Her turlu spor, olculu yapildigi taktirde faydalidir.
 
Arkadaslar ben su yazilan 90-100-120-170 km/sa hizlara inanmama hakkimi hakkimi kullanacagim. Nedeni matematiksel:

[Hiz km/sa]*1000/3600 = [Hiz m/s]
[Hiz m/s] / [Tekerlek Cevresi m] = [Tekerlek Devri /s]
[Tekerlek Devri /s]*[Ruble Dislisi Sayisi]/[Aynakol Dislisi Sayisi] = [Pedal Devir Sayisi /s]

Sigma Sport km saatlerinin parametlerine bakarsaniz, 28" yol bisikletleri lastikleri icin en yuksek tekerlek cevresinin 2.268m (2268 mm) oldugunu gorursunuz. 26" dag bisikleti lastikleri icin bu deger 2.133m (2133 mm).

Zinciri aynakolda 52, rublede 11 disli uzerinde duran bir 28" lastikli yaris bisikleti icin bu hesaplari yaparsaniz, 120 km/sa hiz icin, pedala saniyede en az 3 tam tur yaptirmaniz gerektigi ortaya cikar. Yani dakikada yaklasik 180 tam tur.

Zinciri aynakolda 48, rublede 11 disli uzerinde duran bir 26" lastikli dag/tur bisikleti icin ise, 120 km/sa hiz icin, pedala en azindan saniyede 3.6 tam tur yaptirmalisiniz (dakikada en az 215 tam tur).

Bildigim kadariyla dünya hiz rekoru, özel tasarim bisikletlerle ve hiz pistlerinde 110-120 km/sa.

Yol yariscilari ise yol yarislarinda 70-80 km/sa ten hizli gitmiyorlar bildigim kadariyla. Lance Armstrong'un Tour de France'da son inislerde ulastigi hiz 90 km/sa (bakiniz "Yasama Cevrilen Pedal")

Benim acimdan gorunen bu.
 
Yol bisikletlerinde aynakolun büyük yaprağının üst sınırı 56dişlidir.
Rubleleri ise 11 değil 12'dir, bir bilgi olsun.

Evet Tolga, sen konuya bilimse laçıdan yaklaşmışsın doğru.
Ben de konuya pratikte sürekli içinde olduğum için tekrar biraz bilgi vereyim;

Mtb ile (26"teker + 42aynakol + 11ruble) kendi gücüyle Türkiye'nin istediği yokuşundan aşağı insin, hiçkimse 85km nin üzerine çıkamaz.
Yol ile üst sınırı bilmiyorum, onu da yol bisikletime km saati aldığımda bir ara deneyeceğim.Tecrübemi sizlerle paylaşırım.

Giant abi, her zaman kendi gücüyle hız yapanlar, mesafe yapanlara saygı duymak lazım evet,
yalnız şu var;
Araç rüzgarını kullanmak çok kolay görünen ama tam aksine çok zor bir konu.
Deryal sayesinde kesinlikle kendi gücünüzle gideceğinizden şartlara göre (rüzgar hızı, yönü, önünüzdeki aracın büyüklüğü, yüksekliği, zemin vb) 10-30km daha yüksek hızda gidersiniz ama tek şartla;
O hızı koruyarak :)
Sürekli çevirmek zorunda olmasanız da dakikada birkaç defa çok çok yüksek devirde çevirmeniz gerekebiliyor.
Kalbinizin cidden büyük olması, ciğerlerinizin oksijeni kullanma kapasitesi, kasların glikojen depolarının dolu olması, rüzgarı optimum kullanabilme(deryalde olmanıza rağmen) gibi etkenlere de bağlıdır.
Bu yüzden de deryal kullanarak da hız yapanları hakir görmeyin lütfen :)

Ben de deryalde kalabilme sayesinde edindiğim eski hızlarımdan yollayayım;

İstanbul-İzmir turlarımdan birinde gece kamyon arkasında yaklaşık 7-8km giderkenki ulaşabildiğim hız (42-11dişli oranı ile ve dişli lastiklerle)
http://img86.imageshack.us/img86/9384/87kmoldni6.jpg

Bu da İzmir'de eve giderken %2-3gibi düşük eğimli bir inişte, kamyonun arkasında, önümdeki kamyon diğer kamyonu sollarken ulaştığım hız :D
(42-11dişli oranı, ön dişli arka ise slick lastikti sanırım)
http://img226.imageshack.us/img226/7474/871kmlm3.jpg

Bu da yine eskiden yaptığım İstanbul-İzmir turlarımdan birine daha yeni çıktığımda E5'te sağnak yağmurda, sırtımda 5kg civarı yüklüyken, kamyon arkası (42-11dişli, lastikler dişli idi, Bontrager Connection 1.95)

http://img226.imageshack.us/img226/4310/93kmde1.jpg

Aylardır km saatim yok, bu yüzden sinir oluyorum, ilk fırsatta edinip daha yüksek rakamlarla karşınızda olacağım :)
 
vay be abi sen hakikaten kamyon arkası olayını aşmışsın açıkcası tecrübelerini paylaşmak isterim ben bugün bi kaç deneme yaptım kamyon arkası ve otobüs arkasından tahminimce 50km hıza ulaştım düz yolda...benim aynakolda 42 ruble 11..
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun
Mütevazi biriyimdir aslında fakat deryal konusunda baya yazdığım makale vardı eskiden.
Hangi araca tutunulur,
Kaç km hıza kadar tutunulur,
Hangi araçların rüzgarına girilebilir,
Hangilerinin girilmemeli,
İncelikleri, ipuçları, olmazsa olmazları vb.

Yine de kendinizi yeteri kadar tecrübeli, sağlıklı, kondüsyonlu görmüyorsanız, yol ve hava şartları da elvermiyorsa riskin üzerine gitmeyin diye de tavsiyede bulunayım, kötü örnek olmayayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun
e5'te, kamyon arkası, yağmurda, dişli lastikle 93 km. Gerçekten büyük başarı ve aynı zamanda intihar :D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun
@SECO 34
dostum tesekkur ederım gozlerımızın doldugu eskı anıları tekrar bizlere yasattıgın ıcın
 
''bende çok eski yol bisikletçilerindenim size yaptığım hızın rakamını belirtiyorum iyi okuyun 178 km hız kamyon arkası hemde çöp kamyonu adam delirdi beni koparamadı felaket idi üstelik çöp kokusuydu abi inanabiliyormusunuz bana 178km dile kolay dişli kalmadı vızır vızır çevirdim afedersini köpek gibiydim dehşeti 178km abartmıyorum kabartmıyorum antalyadan kime isterseniz sorabilirsiniz hata kepez belediyesi çöp bölümü işlerine sorun bisikletçi olayı deyin hatırlarlar hep beni konuşmuşlar abiler 178 km hız ama öyle bir iki saniye değil 17 kilometre aralıksız 178km hız yaptım''@SECO 34


dostum tesekkur ederım gozlerımızın doldugu eskı anıları tekrar bizlere yasattıgın ıcın
 
Arkadaşlar 178km Konusunun üzerinden 1hafta geçti... Lütfen bu konu açılmasın sıktı valla. Mutlu yani tour.de.fransresmen dalta geçiyor. Kapatalım lütfen konuyu. vbmenu_register("postmenu_76699", true);
 
Ben bu deryal yapmanın son derece tehlikeli birşey olduğunu düşünüyorum.Bisiklet sporu içirisinde elzem bişeymidir,yapılması gerekirmi bu konuda bir bilgiye sahip değilim.Kaldıki yukarıda Giant bey milli bisikletçi olarak bunun antrenman mayetinde faydasız birşey olduğunuda belirtmiş.Sonuç olarak tek bildiğim ciddi şekilde tehlikeli olduğudur.
Yani burada güzel şeyler paylaşıyorsunuz tamam bende ilgiyle takip ediyorum ama bu araçların arkasına girip sürat yapmak ve bunu nizami bir olaymış gibi anlatmak doğrumu?.
Ben hayatımda bir kere denedim nasıl bir şey olduğunu yaşamak için ve o an anladımki çok gereksiz ve tehlikeli bir konu bu.
Bir kere en önemlisi risk faktörü;
Tehlikeli bir iş yapmaya karar vermişseniz ki en doğal hakkınız ilgi duyduğunuz sporu en uç noktalarda yaşamak.Burada risk alacağınız konunun tamamen sizin kontrolünüz altında olması gerekir.Olası bir kaza durumunu konuyla hiç alakası olmayan birinin(araç şoförünün)inisiyatifine bırakmanız son derece büyük bir 'saçmalık' diyeceğim artık.Yani 50 km hızla giden bir kamyonun arkasında sizde o hızlarda seyir ederken o kamyon şoförünün aniden,geçtim durmasını hızını 50 den 45 e indirecek derecede bile frene dokunsa hayati bir kaza geçirmeniz içten bile değil.Dünyanın en tecrübeli bisikletçisi olsanız ve doğa üstü reflekslere sahip olsanız yinede engelleyemezsiniz bu mutlak çarpışmayı.O çöllerde yapılan hız denemelerinde bir aracın arkasına giriyor evet bisikletçi yahut motorcu ama o aracı kullanan kişide bu denemenin bir parçası o takımın içinde birisi.Trafikte böyle bir şey söz konu bile değil.O şoförün anlık keyfi bir refleksi sizin ölümünüzle sonuçlanabilir ve ruhu bile duymaz adamın.Hem Allah korusun böyle bir kaza anında kask falan hak getire yani.
 
@tayfur

çok çok doğru bir tespit. ben de aynı sebepten kilometre saatini söktüm. yola değil hızıma baktığımı fark etmiştim. çok kesin olmasa da google earth yaptığınız mesafeyi söylüyor zaten...
 
Arkadaslar anladigim kadariyla araç arkasi ruzgarindan yararlanmak icin araca bayagi yakin gitmek zorundasiniz, peki, onunuzdeki arac ani bir fren yaparsa, onun kadar hizli ve en fazla onun durdugu mesafede durabileceginizden emin misiniz bisikletle? Bu, Tayfur'un dedigi gibi intihar bence de...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun
evet arkadaslar bende surat yapmayı severdım taki ciddi bir kaza gecırınceye kaddar.ve 70 80 km ler gercekten cok tehlıkelı hızlar.ve bısıkletle o hızlara cıkıcaksanız kontrolun mumkun mertebe sızde olması lazım hatta kesınlıkle sızde olması lazım.hele bızım 23mm lerle o hızda kamyon arkası yaparken bır cukura denk gelsenız(tecrubeyle sabıttır gelır)hastanede gozlerınızı acarsanız sanslı sayılırsınız.
 
@fenerbahceli_boksorler

98.6km, mtb ile, deryalsiz, mümkün değil.
İstediğiniz yokuştan inin, istediğiniz mtb ye binin, rüzgar arkadan bile gelse,
deryal kullanmadan mümkün değil.

Bisiklet ağırdır mutlaka, ve ağır bisikletler (tüm ağır kütleler gibi) hızlandıkça kendilerinden daha hafif nesnelere göre daha yüksek hızlara çıkarlar.
Ama o bisiklet 50kg'a yakın olamaz :)
Zira bildiğim kadarıyla 50kg luk bisiklet Türkiye'de bir tane var, başka bir forumdaki yazıda kendisiyle röportaj havasında bir konuşma yapılmıştı;
Adam bisikletinin 2 tarafına da demir çubuklar kaynattırmış (güvenlik için), çiçekler, saksılar, radyo, bir oturma odasında ne ararsanız bisikletin üzerinde vardı :)
Kısacası bisikletin ağırlığı da 25kg yu geçmez, ki 25kg lık bir bisikleti 98.6km ye ulaştığında durdurmak için de kendi üzerindeki frenler yeterli olmaz, çünkü bisiklette (DH kategorisi dışında) ağırlık = dandikliktir :)

Bu arada, deryali illaki deneyen, deneyecek arkadaşlar vardır, öncelikle bisiklette denge, fiziki refleks, ileriyi görme ve düşünme, algı hızı, adrenalin salgılandığında heyecanını kontrol edebilme gibi çok etkenli bir riske girdiğinizi unutmayın.
Yine de ben deneyeceğim diyen (deli) arkadaşlara, riski en aza indirebilmeleri açısından bildiklerimi paylaşırım.
 
@athletic

Su bilgiyi paylasabilir misin? Denemeye niyetim yok, ama gercekten nasil oldugunu merak ettim.

Bir keresinde Ank.da Iran Caddesinden serbest iniste 60km/sa e cikmistim, hava akimi gozlerimi yasartinca frenlere asildim...:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun
@athletic

Açıkcası ben denedim denemeyede devam ediyorum ama sizin gibi o kadar yüksek hızlarda değil 50-60 km gibi hızlarda..Dün bir arabanın arkasında denedim rampa aşağı ama fazla kesmedi rüzgarı...zaten sonra adam aynada beni gördü ve gaza bastı gitti...
Açıkcası püf noktalarını öğrenmek isterim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Dursun
Geri