Lastik çevresi 206 cm, dişli oranı 44/11 olan bir bisiklet, aynakola saniyede 3 devir attırıldığı taktirde hızı 89 km/sa oluyor.Saniyede 3 devir atmak da çok çok zor bişe değil.Bir çoğumuz daha küçük oranlı viteslerde bu devire ulaşmıştır.
Eğimi fazla ve yeterince uzun bir yokuş yakalandığında 44/11de de saniyede 3 devir çevirmek mümkün.Ancak hız arttığı için tehlike de artıyor doğal olarak.Yüksek devirde çevirmek için daha hızlı ve daha sert yapılan hamleler, düşük hızda çok fazla bir etki yapmazken yüksek hızlarda dengeyi çok daha kolay bozabiliyor.Ayrıca yüksek hızlarda rüzgar da, dengede, çok etkili oluyor.Önden ya da arkadan esmesi çok fazla bir sorun teşkil etmiyor.Önden estiğinde en fazla hızınız düşer ve daha fazla hızlanamadığınız için üzülürsünüz.Ama rüzgar birden yandan esmeye başlarsa iş çok çok daha tehlikeli hale geliyor.Yapabileceğiniz şeyler oldukça kısıtlı(Bir kez başıma geldiği için biliyorum).Hatta ve hatta yapabileceğiniz tek şey; mümkün olduğunca az sağa ve ya sola kayıp bisiklet üzerinde kalmayı devam ettirmek.
Yukarıdakileri yazmamın nedeni, bisikletle yapılan yüksek hızlara inanılmaması ve hatta yol bisikletçilerinin "Bende yol bisikleti var; yapabildiğim en yüksek hız şu.. . Dağ bisikleti nasıl benden hızlı gider?" diye serzenişlerinden ötürüdür.
Bunca şeyden sonra benim yaptığım en yüksek hıza gelirsek
82.5 km/sa.
Daha fazla hız yapabilir miydim? Bayır bitmeseydi ve rüzgar yandan esip bıraksaydı evet.(Çünkü hala pedalla bisikleti hızlandırabiliyordum, ama rüzgar etkeni işin tehlikesini artırıyordu).
Peki bu derece yüksek hızları tavsiye eder miyim? Hayır!
Bir daha bu kadar yüksek hızlara çıkar mıyım diye sorarsanız da "Evet!" cevabını veririm
Çünkü "Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin!"...
Son söz; siz siz olun, hız yüzünden hayatınızı tehlikeye atmayın!
Hoşçakalın.