Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletinizle ulaştığınız en yüksek hız

@caneraga

Bir yalan daha 52-14 oranı ile 82km çıkabilmen için pedalı
Dakkada 177 devir çevirmen gerekir. buda imkansızın ötesidir...............
 
Scudo
@iskender şerit

177 imkansız değil. Bugün Ayaş'a giderken 86km/sa yaptım. Devir 171 idi
 
Bisikletim scott p55 , yeni aldım .. aynakolu falan bilmiyorum da 28" jant , hafif eğimli yokuşlar .. doğru programlanmış sigma 1106 km saatine göre max 48 km .. Sanırım daha çok çalışmam lazım :)
 
Dağ bisikleti ile 70 i geçmek çok zordur; 80 ise "imposible" gibi bir şey:)
 
Ben de 5 km inişde 155 max kadans 50(aynakol)-12(ruble) dişli oranı 28/23 lastik yarış bisikleti ile max 76.4 km/h gördüm; ya benim saatte bir sorun var ya da yukarda dağ bisikleti ile 76-84 yaptığını söyleyenlerin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TOPÇU
yağmur kanallı slick mtb ile 80gördüm yokuş aşa kalınlık 1.50 idi.

hknbyk önemli olan inişlerde kadans ve aynakoldan çok limit hızı yükseltmek.yani rüzgar sürtünmesini minimum etmek.ben 80i gördüğümde kafam gidona yapışıktı :)

km saatinin lastik ayarlarına bir bak belki onlardandır?
 
  • Beğen
Tepkiler: nükleer kedi
benim km saatinin lastik ayarları doğru; inişde biz de kafamızı gidona yaklaştırıyoruz; ancak burdaki tek fark rüzgarın yönü olabilir ama bence yine de mtb ile 44-11 ile 75'i geçebilmek çok zordur diye düşünüyorum.
 
@hknbykl

rüzgar eğim ve lastik.lastik ince olduğu sürece inişlerde hız konusunda yoldan farkı ağırlığı ve akıcılığı oluyor
 
Aslında en güzel hız önünden kasası kapalı tır ya da kamyon giderken yokuş aşağı yapılıyor; bir keresinde sayın kamyon şöförü yavaşlamasa 80 ni geçecektim ama yavaşlayınca biz de frene bastık 76.4 de kaldık; bunun dışında aynı yokuştan sürekli inmeme rağmen rüzgarın yönü ve 50-12 dişli oranının yetersiz gelmesi yüzünden 76 yı geçemedim.
 
Kron Rocket ile 89.63 km/h yi gördüm Sigma km saati ile..
 
@derşan sezer

Sahil yolunda bisiklet süren arkadaşların dikkat etmesi dileğiyle... Umarım bu davranışınız diğer üyelere örnek olmaz.
 
Lastik çevresi 206 cm, dişli oranı 44/11 olan bir bisiklet, aynakola saniyede 3 devir attırıldığı taktirde hızı 89 km/sa oluyor.Saniyede 3 devir atmak da çok çok zor bişe değil.Bir çoğumuz daha küçük oranlı viteslerde bu devire ulaşmıştır.
Eğimi fazla ve yeterince uzun bir yokuş yakalandığında 44/11de de saniyede 3 devir çevirmek mümkün.Ancak hız arttığı için tehlike de artıyor doğal olarak.Yüksek devirde çevirmek için daha hızlı ve daha sert yapılan hamleler, düşük hızda çok fazla bir etki yapmazken yüksek hızlarda dengeyi çok daha kolay bozabiliyor.Ayrıca yüksek hızlarda rüzgar da, dengede, çok etkili oluyor.Önden ya da arkadan esmesi çok fazla bir sorun teşkil etmiyor.Önden estiğinde en fazla hızınız düşer ve daha fazla hızlanamadığınız için üzülürsünüz.Ama rüzgar birden yandan esmeye başlarsa iş çok çok daha tehlikeli hale geliyor.Yapabileceğiniz şeyler oldukça kısıtlı(Bir kez başıma geldiği için biliyorum).Hatta ve hatta yapabileceğiniz tek şey; mümkün olduğunca az sağa ve ya sola kayıp bisiklet üzerinde kalmayı devam ettirmek.:)

Yukarıdakileri yazmamın nedeni, bisikletle yapılan yüksek hızlara inanılmaması ve hatta yol bisikletçilerinin "Bende yol bisikleti var; yapabildiğim en yüksek hız şu.. . Dağ bisikleti nasıl benden hızlı gider?" diye serzenişlerinden ötürüdür.

Bunca şeyden sonra benim yaptığım en yüksek hıza gelirsek :) 82.5 km/sa.
Daha fazla hız yapabilir miydim? Bayır bitmeseydi ve rüzgar yandan esip bıraksaydı evet.(Çünkü hala pedalla bisikleti hızlandırabiliyordum, ama rüzgar etkeni işin tehlikesini artırıyordu).
Peki bu derece yüksek hızları tavsiye eder miyim? Hayır!:)
Bir daha bu kadar yüksek hızlara çıkar mıyım diye sorarsanız da "Evet!" cevabını veririm :) Çünkü "Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin!"... :)

Son söz; siz siz olun, hız yüzünden hayatınızı tehlikeye atmayın!
Hoşçakalın.
 
http://i43.tinypic.com/2iay9sg.jpg
20 KM kadar dağ inişinden sonra bunu gördüğümde ben de çok şaşırdım inerken bisikletin yola kilitlendiğini ve tamamen manevra yeteneğinin kaybolduğuna şahit oldum belki km saati yanılmıştır ama hayatımın en yüksek hızıydı:)
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Sedona 711-v ile AOÇ'de Devlet mezarlığından Gazi İstasyonu civarına inen yolda 68 km'ye ulaşmıştım, yolda hafif bir viraj ve asfalt yamasından dolayı bozulmalar olmasa 73-75 km üzerine rahatlıkla çıkılabilir sanırım. 24.viteste ölümüne pedallayarak yapmıştım, biraz korkutucu olmuştu, o hızda bisikleti kontrol etmek, fren yapmak çok zorlaşıyor. Bir daha da o şekilde hiç inmedim zaten...
 
bugün 65 km yaptım.44 x11 dişli kombinasyonu.yokuş aşağı.çok eğim yoktu ve arabalar beni korkuttu.
 
Geri