Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletle ters yönden gitmek

Bence bu tartışmalar çok olumlu..Bir çok şey öğrendim..Tabii herkesin kendi açısından haklı tarafları var.Bende Eskişehirdeyken bisiklet yolu olmayan yerlerde ters yönde giderdim..Malum Eskişehir şoförleri çok kötüdür.Tehlikelerini bildiğim halde trafiği arkama alma tehlikesinin daha fazla olduğunu düşünerek yapardım bunu..Yaptığım şey kesin doğrudur diyecek halim yok ama hangi durum daha faydalı ise kendimizi korumak adına yapıyoruz bunu..
 
Scudo
İyi oku derim;
Edinilen bilgiye göre, Gölbaşı Çevreyolu Çetin İşletmeleri Şantiyesi'nin bulunduğu bölgede Sincan yönüne sabah saatlerinde antrenman amaçlı bisiklet süren ve lisanslı bisiklet sporcusu olduğu öğrenilen Çağatay Avşar'a (40), plakası tespit edilemeyen bir araç çarptı.

Metrelerce aracın altında sürüklenen Avşar yol kenarına savrulurken, kazaya neden olan sürücü ise aracıyla olay yerinden kaçtı. Yoldan geçen sürücüler, yol kenarında bir kişinin hareketsiz halde yattığını görerek durumu polis ekiplerine bildirdi.

Polis ekiplerinin haber vermesi üzerine olay yerine gelen sağlık ekiplerinin yaptığı tüm müdahalelere rağmen Avşar hayatını kaybederken, parçalanmış bisikleti ekip otosuna konuldu.

Olay yerine gelen Avşar'ın yakınları olayın şokunu üzerinden atamazken, sporcunun cesedi yapılan incelemenin ardından Gölbaşı Devlet Hastanesi morguna götürüldü.

Özel bir firmada maden mühendisi olarak çalışan ve uluslararası turnuvalarda birçok başarıya imza attığı öğrenilen Çağatay Avşar'ın, her gün otobanda antrenman amaçlı bisiklet sürdüğü tespit edildi. Lisanslı bisiklet sporcusu olan Avşar'a çarptıktan sonra kaçan sürücünün bulunması için polis ekipleri çalışma başlattı.

şimdi türkiyede nasıl bisiklete binmek istiyorsanız öyle binin.aras arkadaş açıkcası ben senin istanbul trafiğinde yada şehirler arası bir yolda bisiklet kullandıgnı düşünmüyorum yanlış algılama saldırı amaçlı söylemiyorum sadece trafiğin akışını pek bilmiyorsun gibi geldi yada türk insanın nasıl bir gerçeklikte oldugunu konusundabir fikrin olmadıgını düşünüyorum.dilersen bir gün benle hem tersten hemde düzden git gel beşiktaş 4. levent trafiğinde bakalım neler gelicek başına :)
 
talya'da bisikletçilerin arasına dalan ehliyetsiz sürücü, 8 kişinin ölümüne neden oldu. Yaralanan sürücünün marihuana kullandığı tespit edildi. Altı ay önce dikkatsiz araba kullanmaktan ehliyetine el konulan Fas asıllı sürücü, sollama yaptığı sırada karşı yönden gelen bisikletçilerin arasına daldı. Kazada yaşları 35-58 arasında değişen 8 bisikletçi hayatını kaybederken, 2 bisikletçi de ağır yaralandı. Sürücü ve kaza sırasında yanında bulunan oğlu ise yaralı olarak kurtuldu.daha bunun gibi 10 binlere haber var
 
2918 sayılı yasada bisiklet ile ilgili tanımlar ve maddeler aşağıdaki gibidir.

Bisiklet : En çok üç tekerleği olan ve üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden ve yolcu taşımalarında kullanılmayan motorsuz taşıtlardır.


Bisiklet yolu : Karayolunun, sadece bisikletlilerin kullanmalarına ayrılan kısmıdır.


Madde 37 - Sürücü belgesi almaları zorunlu olmamakla beraber; Bisiklet kullananların 11, motorsuz taşıtları kullananlar ile hayvan sürücülerinin 13 yaşını bitirmiş olmaları,bedensel ve ruhsal bakımdan sağlıklı bulunmaları zorunludur.
(Değişik: 21/5/1997-4262/4 md.) Durumları bu madde hükmüne uymayanlara araç kullandıran ve hayvanları tevdi edenler 1 800 000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.


Dönüş kuralları:
Madde 53 - Sağa ve sola dönecek olan sürücüler aşağıdaki kurallara uyarlar.

d) Dönel kavşaklardaki geriye dönüşlerde sürücüler,sola dönüş halindeki kurallara uymakla birlikte,orta ada etrafında dönerken gireceği yola yaklaşıncaya kadar şeridini muhafaza etmeye de zorunludurlar. Sağa ve sola dönüşlerde, sürücüler kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara,varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere ve sola dönüşlerde sağdan ve karşıdan gelen trafiğe ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar. Gidişe ayrılmış birden fazla şeridi bulunan yollarda,en sağdaki veya soldaki şerit işaretlenmek suretiyle sadece dönüşlere ayrılabilir, ayrılmış bu şeritlere bitişik diğer şeritlerden de işaretlenmek suretiyle sağa veya sola dönüşlerde izin verilebilir.
Bisiklet,motorlu bisiklet ve motosiklet sürücüleri ile ilgili kurallar:


Madde 66 - Bisiklet,motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır.
a) Ayrı bisiklet yolu varsa, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yolunda, Bisiklet,motorlu bisiklet ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde, Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yanyana, Sürülmesi yasaktır.
b) Bisiklet sürenlerin en az bir elleri, motorlu bisiklet sürenlerin manevra için işaret verme hali dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki eller ile taşıtlarını sürmeleri ve yönetmelikte belirtilen güvenlik şartlarına uymaları zorunludur.
c) Bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır. Sürücü arkasında ayrı oturma yeri olan bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosikletlerle bir kişiden fazlası taşınamaz.

Yayalar, Hayvanla Çekilen veya Elle Sürülen Araçlarla
Hayvan Sürücüleri ve Yarışlar Hakkında Kurallar
Yayaların uyacakları kurallar:
Madde 68 - Yayaların uyacakları kurallar aşağıda belirtilmiştir.
2. Yayaların yürümesine ayrılmış kısımların kullanılmasının mümkün olmaması veya bulunmaması hallerinde yayalar, bisiklet trafiğine engel olmamak şartı ile bisiklet yolunda bisiklet yolu yoksa taşıt yolu üzerinde, imkan oranında taşıt yolu kenarına yakın olmak şartı ile yürüyebilirler.

Yarışlar:
Madde 105 - Yarış düzenleyicileri, yarışa katılanların veya onlara eşlik edenlerin araçları ile gösteride kullanılan diğer araçların sebep olacakları zararlardan dolayı motorlu araç işleteninin sorumluluğuna ilişkin hükümler uyarınca sorumludurlar.
Yarışçıların veya onlarla birlikte araçta bulunanların uğrayacakları zararlarla, gösteride kullanılan araçların uğradıkları zararlardan dolayı sorumluluk genel hükümlere tabidir. Yarış düzenleyicilerinin, yarışa katılanların ve yardımcı kişilerin yarış esnasında üçüncü kişilere karşı olan sorumluluklarını karşılamak üzere bir sorumluluk sigortası yaptırmaları zorunludur. Bu gibi yarışlara izin vermeye yetkili olan makamın talebi üzerine Ticaret Bakanlığı durum ve şartlara göre en az sigorta tutarlarını belirlemekle görevlidir. Motorlu araçlar için yapılacak sigortalarda en az sigorta tutarları zorunlu mali sorumluluk sigortasındaki tutarlardan az olamaz. Bu Kanunun zarar görenin doğrudan doğruya sigortacıyı dava edebilmesine ilişkin 97 nci maddesi hükümleri ile zarar görenlerin birden çok olması haline ilişkin 96 ncı maddesi hükümleri burada da uygulanır. Yetkili makamdan izin alınmaksızın düzenlenen bir yarışta vukubulan zararlar, zarara sebep olan motorlu aracın sorumluluk sigortacısı tarafından karşılanır. Böyle bir durumda, sigortacı, yarış için özel bir sigortanın yapılmamış olduğunu bilen veya gerekli özenin gösterilmesi halinde bilebilecek olan işleten veya işletenlere rücu edebilir.
(Değişik:4/7/1988 - KHK - 336/1 md.; Aynen kabul:7/2/1990 - 3612/59 md.) Bu madde hükümleri ortalama hızı saatte en az elli kilometrenin üstünde olan veya ulaşılacak hıza göre değerlendirme yapılması öngörülen motorlu araç veya bisiklet sporu gösterilerinde uygulanır. Bu hükümler, yarış güzergahının diğer trafiğe kapatılması halinde de geçerlidir. İçişleri Bakanlığı bu madde hükümle rinin, başka yarışlar bakımından da uygulanmasına karar verebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: en.aras ve nuhcan
@en.aras

Bu görüşlere aynen katılıyorum...

Tersten gitmenin hiçbir şekilde mazereti ve açıklaması olamaz...

İllaki ters yönde gidilmesi gerekiyorsa, bisikletten ininiz ve bisikleti elinizle itiniz... Olası bir tehlike anında bisikleti atar, canınızı kurtarabilirsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: YUSUF YILDIRIM
Ya güzel söylüyorsunuz da; şimdi yine bir ölümlü kazada, otoyolda trafiğin aktığı yönün tersine seyir yapan bir bisikletli, karşısına bir anda çıkan bir otomobille kafa kafa çarpışıyor. Bisikletli olay yerinde hayatını kaybediyor... Sürücü ise "kaçmak" yerine, acil yardım talebinde bulunup, bisikletlinin başından bir an olsun ayrılmıyor ve yola reflektörler koyarak daha büyük kazaları önlemeye çabalıyor.

Şimdi sana bir soru "derşan sezer" arkadaşım, sen bir otomobildesin ve bir bisikletliye çarpıyorsun. Sen haklı olarak şeridinde giderken birden karşı yönden gelen bisikletli bir anda senin yoluna giriyor ve olanlar oluyor... Ne yaparsın? O insanı sürükler misin yerde? Kaçar mısın sonra? Yoksa adam akıllı alıp hastaneye kaldırmaya mı çalışırsın?

O anlattığın ölümlü kazada da bir "suç" var. Bunu nasıl göz ardı edebiliyorsun anlamıyorum. Hem adamı biç, hem de kaç. Sen de gel bunu bana savun. Bu ülkedeki herkes aynı değil efendi. Biraz kendine gel lütfen.

Kusura bakmayın ama dediğim gibi her ne yapıyorsanız yapın ama; kendinizden başkasına zararınız dokunmasın inşallah.
 
Bence tartışan iki tarafta haklı ve haksız çünkü bu memlekette emniyet şeridinden sollayan avuçla.. ben yoğun trafikte araba kullanırken emniyet şeridini kullanmasınlar diye şeridi yarılıyorum geçemesinler diye..Kaç defa itfaiye,ambulansın emniyet şeridinde sıkışmasına şahit kaldım..En kaliteli arabasından en kötüsüne herkes yapıyor bunu..Dolayısıyla bisikleti trafiği arkana alarak emniyet şeridinde kullanmak tehlikeli oluyor..Diğer yandan trafiği karşınıza aldğınızda dibinizde ki şerit en sol şerit olduğu için en hızlı araçlara karşı sürüyorsunuz ki bu da çok tehlikeli bir durum..O yüzden sürdüğümüz yolda iyi bir durum değerlendirmesi yapmamız gerekli..Ne yapalım burası da bizim ülkemiz...

Ayrıca Halk otobüsü şoförlerinin magandalık ta ve dangalaklıkta minibüs şoförlerini geçtiğini düşünüyorum..Doğrumu düşünüyorum? Benim gibi düşünenler var mı?:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Şentin
@derşan sezer

Burada binlerce farklı beyin ve kişilikten bahsediyoruz. İnsanların ne yapacağı veya makinelerinin nerede hata yapacakları belli değil. Ters yönde de olsan, düz yönde de gitsen her türlü kaza riskin var bu ülkede... Bize düşen tek şey bu kaza riski en aza indirgemek! Yok edemeyeceğiz bariz belli zaten. Toplumda biraz sağduyu olmalı. Yeni aldığın aracınla ışıklarda dururken arkandan seni kamyonun biçmesi de insan hatası, senin yolun sağında duran araca çarpman da.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=27018 şuna bir göz gezdirin derim. Ben bisikletimi yeni almış dahi olabilirim ama bunları öğrenmek için geç bile kalmışımdır belki :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Teoman ÇON
Normalde yolla aynı yönde gitmek gerekir. Ama bu taraftaki sahil yolunda Tuzla-Fenerbahçe yönünde doğru dürüst bisiklet yolu yok. Haliyle İdealtepe-Kayışdağı yönüne dönen ve oradan sahile dönen araçlarla yüzgöz olmamak için Bostancı'ya kadar Fenerbahçe-Alt Kaynarca yönündeki bisiklet yolunda n gitmek zorunda kalıyorum. Ama sorun bitiyor mu ? Elbette hayır ! Bu seferde bisikletlileri son dakikada fark edebilen yayalar, cam kırıkları, midye kabukları, mazgallar, mangal kuranlar, yolunuza park eden araçlar gibi tehlikelerle baş etmek gerekiyor. Ayrıca hangi aracın aniden dönebileceğini veya aniden hangi şoförün arabasının kapısını açarak beni tehlikeye sokabileceğini sezmek ve bazen yolun en sağından ama yola yakın sürmek gerekebiliyor. Bazen de bir süre yana geçip yeterince yol aldıktan sonra en sağa dönmek veya bir süre kaldırımdan gitmek zorunda kalıyorum ne yapacağını bilemediğim şoförler yüzünden.
 
@Semiral ÖZTÜRK

Otoyollarda serbest. Paralı olan otobanlarda yasaktır. Zaten girişte belirtir, "bisiklet - traktör - at arabası" yasaktır vs diyerek.

Tabi siz tem otoyolu'na veya e-5 karayoluna çıkmak istiyorsanız; polis engeline takılabilirsiniz.
 
Hem bisiklet-ki haftada 150 km cıvarı-hem de otomobil kullanıyorum.Otomobili çoğunlukla uzun yolculuklarda kullandığımdan 49 yaş'ın verdiği tecrübeyle deneyimlerimi paylaşayım:
Öncelikle sağdan soldan gitme tartışmasını yapmayı bile çok saçma buluyorum.Şayet bir hukuk devletinde yaşıyor isek,trafik kanununun bisiklet için öngördüğü kurallara da uymak zorundayız.Yok arkadaş ben karşıdan giderim,tutturmasını anlamak ve bunun olmayan yararına inanmak kişisel tercih ancak yasalara aykırı.Yasayı bir yana bırakın,doğru yönden gelen motorsuz ve motorlu tüm araçlar için de tehlikeli.Trafikte insan beyni şöyle çalışır:Sabit çizgiler-düz de olabilir-hızla aynı yönden gelir-ki gerçekte onlar sabittir-beyniniz daima hareketli nesneleri gidiş istikametinde algılar.Hızla hareket eden bir araç sürücüsü,kendisine doğru ve aynı yönden gelen bir bisiklet sürücüsünü görse de,beyni ona bisikletlinin gitmekte olduğu komutunu verir.Bu bir nevi algıda seçicilik olgusuyla da örtüşmektedir.Bizzat başıma gelmiştir ki karşıdan geldiğini mi yoksa gittiğini mi çözememişimdir.Lütfen çok iyi okuyunuz.Trafikteki tüm sürücülerin algıları önlerindeki trafiği gidiş yönünde değerlendirir.Siz bunu tersine çevirdiğinizde beyninizin size oynayacağı küçük oyunları asla bilemezsiniz.Yapmayın.Önündeki bisikletliyi görmeyecek bir sürücü kör olmalıdır ancak onlarca sebeple aniden sağa yanaşmak isteyen bir sürücünün sizi göreceğini,görse bile algılayabileceğini düşünmeyin.Zira beyni ona sizin gittiğinizi söyleyecektir.Bu saçmalıklarla uğraşmayalım artık.Bizden geçti yaş oldu elli,gençlere güveniyoruz diyoruz,şu tartışmalara bakın.Lutfen.
 
yurdumun zeki vatandaşı kapısını açmadan önce arkasına baksa, emniyet şeridine geçmeden önce bi önüne baksa, otobüs şoförleri durak olmadığı sürece zırt bırt sağa çekmese biz de ters yönden gitmeyiz.
 
@tarık akman

hakkaten cok dogru özellikle o kapilar insani karşi şeride bile itebiliyor panikten tabi ister istemez biraz bagiriyor gerilim oluyor
 
Ben de ters istikamette kendimi güvende hissediyorum. Araçlar bazen bir karış mesafeden geçiyorlar. Direksiyonu önüme kırıyorlar. Gündüz gözüyle direksiyon başında alkol alıyorlar. Kendimi çok tedirgin hissediyorum. 40 yaşında evli-çocukluyum. Ne annem ne karım kimse beni seven hiç kimse bisiklet kullanmamı istemiyorlar. İşin kötüsü bir kaza yaparsam bana çarparlarsa bir daha beni bisiklete zor bindirirler.
 
@Harun Salcı
Akıl edemiyoruz biz. Kafa basmıyor.
Arkamızdan gelen arabalar bizim dibimize girip kornayla taciz etmiyor.
Saçma sapan sürücülerden kaçmak için karşıdan gelen arabayı görmemiz gerekmiyor.
Fantezi yapıyoruz biz.

Senin yaptığın benimkinden, benim yağtığım senin yaptığından daha mantıksız değil.
 
Selam arkadaşlar,
Birşey merak ettim forumda arama yaptım ters yön diye ama göremedim.

Sorum şu, gece 22:00 sonrası veya sabahları 6-7 saatlerinde bisiklet sürüyoruz diyelim. Ters yönden sürmek mantıklı mı?

Şu sebeple soruyorum bunu, dün akşam bu saatlerde bisiklet sürmeye çıktım ilk kez. Normal sürüş yönünde gidiyordum ama arabalar arkadan geldikleri ve göremediğim için kafamda sürekli bi tedirginlik oldu. Ters yönden gitsem yani onların geldiği yönü ben gitmek için kullansam arabaları karşıma alsam (Tabi yolun ortasını felan kastetmiyorum yol kenarı) onlar beni görmese bile ben onları görerek geldikleri yere göre tedbirimi kendim alırım diye düşündüm. Mesela dün normal yönde en sağda gidiyorum ama bazı arabalar çok yakın geçiyor. Yada arkadan araba sesi duyduğumda iyice kaldırıma yanaşayım diyorum kaldırım kenarlarıda çukurlar vesaire oluyor bazen. Bu konuda bilgilendirebilir misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
Geri