Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletle ters yönden gitmek

Scudo
Gidonun soluna bir ayna takın ve trafiğin yönüne uyun.
Tersten gittiğinizde en basta karsidan geken motor vw bisikletler ile kafa kafaya kalıyorsunuz. Yayalarda trafik yönüne göre yola bakıp karşıya geçme eğiliminde hatta önce kaldırımdan yola inip sonra bakıyorlar.
Durduk yerde başınızı belaya koymayın.
Kavsaklar ve yola katilım noktalarında da ters yönde olarak riskinizi katlıyorsunuz. Arac sürücüsü yol yonune göre yolu kontrol ederken bir anda önüne bitiversiyorsunuz.
 
Son düzenleme:
Ters yönden gelen bisiklet sürücüleri hakkında daha önce çeşitli yorumlar getirmiştim. Tekrardan kısaca yazayım. Ters yönden bisiklet sürenlere kesinlikle çok ağır ceza kesilmesi gerekiyor, bu hatayı genelde amcalar ve dedeler yapıyor. Şaka gibi birde bizlerden yol istiyor ben elimden geldiğince yol vermeyip kafalama gidiyorum o zaman zor durumda kalıp kendilerini yola atmak zorunda kalıyorlar, özellikle belli bir kesim var sanki yol onlarınmış gibi gelip birde el kol hareketi yapıyorlar. Ben saatte 25km/s ile gelirken elini kolunu sallaya sallaya salyaları akan tipler ters yönden geliyorlar bu gerçekten çok sinir bozucu bir durum.
 
Kendi hayatımı ve başkasının hayatını TEHLİKEYE ATMADAN her türlü tedbiri alırım. Gerekirse ve şartlar uygunsa ters yönden de giderim kaldırımdan da giderim.
Hukuk devletinde yaşamıyoruz. Kurallara uyan haklı bir ölü olacaksın seni öldüren alkollü, ehliyetsiz, aşırı sürat yapan biri bile olsa 30 gün yatıp çıkacak.

Bu konuyu kimseyle tartışmam zahmet edip alıntılamayın.

Trafik kurallarına bukadar hassas olan arkadaşların Stravada KOM kovalamaları ve ķafalarına göre peleton yapmalarıda büyük tezat. Bu maskülen işlerden sayılıyor tabi.
 
Son düzenleme:
Mesajımdan önceki 2 mesajı da beğendim, ikisi de haklı çünkü.

Ters yönden tam gaz giden elektrikli scooter sürücülerinin birisine fena dalacam ama yurtdışı çıkış yasağı gelir diye kimseye dalmıyorum, bu da böyle biline.
 
Ceza-i yaptırım uygulanmasında sıkıntı olduğu kesin, trafik polislerinin de gereken ilgiyi hiçbir noktada veremedikleri de aşikar (sayıları yeterli olmayabilir veya başka nedenler olabilir ama sonuç üzerinden belirtiyorum).
Fakat şunu anlayamıyorum; bisiklet , elektrikli bisiklet veya motorlu çift teker her neyse kullanan kişi ters yönden gitmenin mantıksız olduğunu ve hayati riski olduğunu nasıl idrak edemez? Bu GTA oyunu da değil ki hooopp yeniden başlayasın son kaydettiğin yerden.
Bu noktada benim de eklemek istediğim, hatta isyankar şekilde küfredip haykırmak istediklerim var ama maalesef boşuna çaba olarak kalıyor (öğrenilmiş çaresizlik). Öncelikle martı dediğimiz elektrikli scooterlar için kurallar, mevzuat, erişim yolları vb. gibi alt yapı kuruldu mu izin verilmeden evvel? (Bence koca bir hayır).
Elektrikli scooterların üzerinde yaşı epey küçük çocukların olduğunu da görüyoruz, var mı yaptırım? (Bence koca bir hayır).
Bisiklet yolunda ya da yaya kaldırımında aşırı hızlı ve kontrolsüz şekilde sürüyorlar mı? (Evet)
Her şeyde olduğu gibi maalesef bu konuda da kanun yapıcılar, uygulayıcılar, uyucular olarak külliyen sınıfta kalıyoruz. Çok bilinçli ve eğitimli ve variyetli bir kitlenin ikamet ettiği bir İstanbul ilçesinde de durum benzer, bisiklet yolunda yürüyen, çocuk gezdiren, köpeğini gezdiren o kadar fazla ki , durumun sadece eğitim ve gelir durumu ile alakalı olmadığını da düşünüyorum.
Kaldırımlar yetersiz ve uygunsuz, bisiklet yolları yok ya da yetersiz ve uygunsuz, elektrikli bisiklet-scooter lar için kural ve kaideler ile seyir güzergahları tanımlı değil ve yetersiz. Hal böyle olunca da kim ne dese haklı oluyor, "yol yok ölmemek için kaldırımdan giderim" diyene de bir şey denemiyor, "tersten giderim" diyene de. Kaldı ki kurallara uyulmalı ki kimse zarar görmesin tezi en temel ve kuvvetli olanı ama kurallara uyarak yolda bisiklet sürerken kaç bisikletçi telef oldu?
Umarım yakın gelecekte pek çok olumsuz durum ile birlikte bu konulara da el atılır ve ülkemizde bisiklet, seyahat ve erişim aracı olarak çok daha fazla değer görür.
 
Merhaba, kısaca bir anımı anlatayım. Şehirler arası duble yolda tepeyi aştım bir de baktım karşıdan ters yönde bir murat şahin içinde 4 kişi geliyor benim hızım 100km/s iki araçta kendine göre sağda olduğu için sorun yaşamadık. Bu karşılaşmadan 200-300 metre ilerde trafik polisi vardı u yapıp durumu anlattım bana biz burada radar kontrolü yapıyoruz o arabayı görmedik dediler ve takip etme gibi birşeye de girmediler.

Uzun lafın kısası trafikte dikkatli olun canınız kimsenin umrunda değil... Bisikletin ters yöne girmesinden daha mühim problemler ile karşılabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia ve Atasoy
Alıntıdır.

"Oklokrasi ((link): οχλοκρατία, okhlokratía; (link): ochlocratia), bilgisi ve yetkinliği olmayan geniş halk kitlelerinin desteğini alan (link) siyasetçilerin (link) yönetiminde mutlak güç elde etmesiyle oluşan bir yönetim tabiri. Oklokrasi genellikle uzun ve geniş bir dönem içerisinde, kendiliğinden oluşur. Genellikle nüfus artışı gibi durumlar neticesinde, bir ülkenin eğitim seviyesinin ve entelektüel birikiminin geniş kitleleri kapsayacak şekilde düşmesi veya olması gerektiği şekilde artmaması neticesinde; halkın popülist söylemlere ve etik dışı hareketlere sahip yöneticileri devlet yönetimine getirmesi sonucu kullanılır.

Oklokratik yönetici grupları bazen gerçekten demokrasiye yakın bir şekilde çoğunluğun iradesini yansıtabilirken; oklokrasi, prosedürel olarak medeni ve demokratik bir sürecin yokluğu veya bozulması ile karakterize edilir.(link)

Antik Yunan filozofu (link)'un Historíai kitabında Poleis Çağı olarak belirttiği ve (link)'daki örnekleri üzerinden anlattığı bir devinimsel döngü sonucu ortaya çıkar. Buna göre; monarşi egemeni güçle zehirleyip çirkinleştirir ve ortaya (link)'in çıkmasına yol açar. Tiranlara ise toplumun en güçlü ve zenginleri isyan bayrağını açar, tüm kesimlerden destek görerek idareyi ele alır ve aristokratik bir yönetim başlatır. Aristokratlar ise zaman içerisinde kendi içerisinde elenir ve içlerindeki en zenginler yönetimi ele alınca da oligarşi ortaya çıkar. Gücün çok kısıtlı bir kesimin elinde toplanmasına isyan eden kitleler (link)'i oluşturur ve bu demokratik yapı da zaman içerisinde eğitimsizlik ve niteliksizlik sebebiyle oklokrasiye evrimleşir.(link)"


Kaynak: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
İstanbul`da Beşiktaş-Fatih arası işe bisikletle gidip geliyordum, Ortaköy - Sarıyer sahil yolunda, Şişli - Mecidiyeköy taraflarında kullandım trafiğin akan yönünde sağ şeritten, 2 kere ölüm tehlikesi atlattıktan sonra trafikten mümkün olduğunca uzak durarak kullanmaya başladım, ara sokaklardan -kaldırımlardan ve trafiğe çıktığımda mümkün olduğunca ters şeritten kullanıyorum, geceleri ön arka flaşörlerimi açıyorum . Ters şeritten gitmemin tek gerekçesi olası bir fark edilmeme durumunda kaçabilmek için. Bisiklet yolu olsaydı, cezaların caydırıcı, insanın eğitimli, huzurlu ve saygılı olduğu bir ülkede yaşasaydım o zaman ben de uyabilirdim..
 
Bisikletimi alalı 2 ay oldu. Haftada 5 gün bisikletle akşam üstü yola çıkıp bisiklet yolu olan yerlerde 15-20 km sürüş yapıyorum. Ama gelin görün ki her seferinde illa ki sorun yaşıyorum. Bisiklet yolunun kenarlarında ışıklandırmalar vardı. Ayrıca bu ışıklandırmalar bariyer görevi de görüyordu. Ne hikmetse o ışıklandırmalar bir süre önce kırıldı. Söktüler diyeceğim ama sökseler o ışıkları oradan alırlardı ama kenarda atıl vaziyette duruyorlar. Hurdacılar topluyor. Bisiklet yolu üzerine de araç sahipleri arabalarını park etmeye başladı. Kurallar gereği orayı kullanmam gerekir ama maalesef kullanamıyorum. Manisa belediyesine şikayette bulundum ama hiç bir şey değişmedi. Manisa'da maalesef sadece belirli yerlerde bisiklet yolu var. O nedenle yolun bir çoğunu trafik içerisinde geçiriyorum. Üzerine kıran mı ararsın, sanki yol sadece ona aitmiş gibi kornaya asılan mı ararsın, 3 metrelik kaldırım dururken bisiklet yolunda bebek arabası süren mi ararsın, motosikletle bisiklet yolunda gitmeye çalışan mı? Uyarıyorum ama bu seferde karşımda pardon diyeceğine sanane diyen insanlar oluyor. Kısacası insanlar düşüncesiz, anlayışsız ve ahlaksız.
 
ters yönden kullanmak eskisine göre çok daha tehlikeli oldu çünkü karşınızda sadece arabalar değil motorsikletliler de var ve onlar da sizin gibi yolun kenarını kullanıyor.
 
Bisikletimi alalı 2 ay oldu. Haftada 5 gün bisikletle akşam üstü yola çıkıp bisiklet yolu olan yerlerde 15-20 km sürüş yapıyorum. Ama gelin görün ki her seferinde illa ki sorun yaşıyorum. Bisiklet yolunun kenarlarında ışıklandırmalar vardı. Ayrıca bu ışıklandırmalar bariyer görevi de görüyordu. Ne hikmetse o ışıklandırmalar bir süre önce kırıldı. Söktüler diyeceğim ama sökseler o ışıkları oradan alırlardı ama kenarda atıl vaziyette duruyorlar. Hurdacılar topluyor. Bisiklet yolu üzerine de araç sahipleri arabalarını park etmeye başladı. Kurallar gereği orayı kullanmam gerekir ama maalesef kullanamıyorum. Manisa belediyesine şikayette bulundum ama hiç bir şey değişmedi. Manisa'da maalesef sadece belirli yerlerde bisiklet yolu var. O nedenle yolun bir çoğunu trafik içerisinde geçiriyorum. Üzerine kıran mı ararsın, sanki yol sadece ona aitmiş gibi kornaya asılan mı ararsın, 3 metrelik kaldırım dururken bisiklet yolunda bebek arabası süren mi ararsın, motosikletle bisiklet yolunda gitmeye çalışan mı? Uyarıyorum ama bu seferde karşımda pardon diyeceğine sanane diyen insanlar oluyor. Kısacası insanlar düşüncesiz, anlayışsız ve ahlaksız.
Bi tane kask aynası, kuvvetli arka ışık alacaksın akan trafikte sağdan dikkatli süreceksin. Gerektiğinde sağ şerdi komple kapatacaksın. Bisiklet yoluna şişe kırıyor sığırlar. trafikte sağdan akarken araç kapılarına dikkat et, kask aynası yola bakarken arkanı da görmeni sağlıyor tavsiye ederim ama dönüşlerde vs omuz üstü bakışı ihmal etme. Ankarada göstermelik bi bisiklet yolu var 1-2 kez kullandım bıraktım. Yayalar yürüyor, araç park ediyor ve pis. Her türlü şey girebilir lastiğine. Yoldan devam.
 
Bi tane kask aynası, kuvvetli arka ışık alacaksın akan trafikte sağdan dikkatli süreceksin. Gerektiğinde sağ şerdi komple kapatacaksın. Bisiklet yoluna şişe kırıyor sığırlar. trafikte sağdan akarken araç kapılarına dikkat et, kask aynası yola bakarken arkanı da görmeni sağlıyor tavsiye ederim ama dönüşlerde vs omuz üstü bakışı ihmal etme. Ankarada göstermelik bi bisiklet yolu var 1-2 kez kullandım bıraktım. Yayalar yürüyor, araç park ediyor ve pis. Her türlü şey girebilir lastiğine. Yoldan devam.
Sağdan sürüp çukurlara girmemek, araç kapıları açılması gibi durumlara denk gelmemek için genelde şeridi ortalıyorum. Omuz üstü bakışları hiç eksik etmiyorum. Geçenlerde yine omuz üstü bakış ile baktığımda bir aracın yanıma yaklaştığını gördüm, yavaşlayacak sandım lakin adam tam ben karşıya geçecekken gaza basıp önüme kırıp sağa döndü. Allah'tan reflekslerim iyi çalıştı da araca çarpmadım. Bu cam şişe kırılması olayı maalesef benim geçtiğim bisiklet yolunda da çok var. Şeytan diyor iç iç at arabaların yoluna bakalım ne yapacaklar? He birde Manisa'da sadece insanların kaldırım kullanmama alışkanlığı sadece bisiklet yolları için geçerli değil. Ana yollar haricinde tüm yollarda insanlar araçlara ait yollarda yaya olarak yürüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: wyckoff
Bisikleti motorsuz bir taşıttır. "Taşıt" kimliğinden dolayı trafik akışının tersinden gitmesini savunanları anlamadım. İstediğim yerden giderim derseniz, motorsikletin de bisiklet yolundan gitmesi manalı olur. Bisiklet yolundan motor gitsin ister misiniz?

Yayalar, kendilerine ayrılmış kaldırım gibi bir alanı yoksa, bisiklet yolundan "bisiklet trafiğini aksatmamak" kaydıyla yürüyebilir. Bisikletler anayola veya karayoluna çıkabilir, otoyola giremezler. Sadece yayalar, eğer kaldırım yoksa yolun solundan yürüyebilir. Onun haricinde bisiklet yolun solundan yani tersinden gidemez.

Bisikletliler inip yürürse yayadır. Kaldırımlar da sadece yayalarındır. Haliyle kaldırımda bisiklet sürülmez.
 
Bisikleti motorsuz bir taşıttır. "Taşıt" kimliğinden dolayı trafik akışının tersinden gitmesini savunanları anlamadım. İstediğim yerden giderim derseniz, motorsikletin de bisiklet yolundan gitmesi manalı olur. Bisiklet yolundan motor gitsin ister misiniz?

Yayalar, kendilerine ayrılmış kaldırım gibi bir alanı yoksa, bisiklet yolundan "bisiklet trafiğini aksatmamak" kaydıyla yürüyebilir. Bisikletler anayola veya karayoluna çıkabilir, otoyola giremezler. Sadece yayalar, eğer kaldırım yoksa yolun solundan yürüyebilir. Onun haricinde bisiklet yolun solundan yani tersinden gidemez.

Bisikletliler inip yürürse yayadır. Kaldırımlar da sadece yayalarındır. Haliyle kaldırımda bisiklet sürülmez.
Altı sayfa yazılmış bu kadar basit bir konu için. Kime neyi anlatıyorsunuz?😅
 
büyük şehirlere nazaran trafiğin az olduğu ufak beldelerde daha az riskli sol şeritten kullanmak, motorsiklet vesaire tehlikeli oluyor dikkat etmek lazım,
ayrıca bisikleti ne amaçla ve nasıl kullandığınızla da alakalı bi tercih, herkes yol bisikletine binip kardiyo yapmıyor sonuçta dirt bmx binen adama sağ şeritten git sen araçsın mı diyeceksiniz :D
 
Herkes dediğiniz gibi kardiyo yapmak için binmiyor fakat yine de ters yönden gelmesi tehlikeli. Ben mesela o yolda ortalama 25-30 km hızla yol alıyorum. Bahse konu hız az gözükebilir lakin kaza esnasında ciddi yaralanmalara da sebep olabilir. Ya adamlar bankamatikten para çekeceğim diye bisiklet yoluna koca motoru koyuyor. Onu da geçtim adam dört yol ağzında trafiğe engel olmayayım diye bisiklet yolunun tam girişine sıfır araba yanaştırıyor. Uyardım, bisiklet kaldırımdan gider yolda araba gider sende motor mu var dedi 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: potato3d
büyük şehirlere nazaran trafiğin az olduğu ufak beldelerde daha az riskli sol şeritten kullanmak, motorsiklet vesaire tehlikeli oluyor dikkat etmek lazım,
ayrıca bisikleti ne amaçla ve nasıl kullandığınızla da alakalı bi tercih, herkes yol bisikletine binip kardiyo yapmıyor sonuçta dirt bmx binen adama sağ şeritten git sen araçsın mı diyeceksiniz :D

Bisiklet ne amaçla ve nasıl kullanıldığından tamamen bağımsız olarak kanunen bir taşıt. Sürücüsü trafiğe açık alandaysa trafik kurallarına uymak zorunda.

(link) veya (link) , 2918 sayılı Trafik Kanunu, madde 3:

Bisiklet: (Değişik: 12/7/2013-6495/13 md.) Üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır. Azami sürekli anma gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu sınıfa girer.

Trafik Yönetmeliği, (link) veya (link) :

Bisiklet, Motorlu bisiklet, Motosiklet ve Sürücüleri ile İlgili Kurallar
Madde 136- Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerinin uyacakları kurallar aşağıda gösterilmiştir.
a) Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerin;

1) Yaya yollarında sürülmesi,
2) Ayrı bir bisiklet yolu olduğu halde, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yollarında sürülmesi,
3) İkiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinden yan yana sürülmesi,
4) Bunlara, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişilerin bindirilmesi,
5) Sürücü arkasında yeterli oturma yeri olsa bile bir kişiden fazlasının taşınması,
6) Bu araçlarla, diğer araçlar izlenirken, geçilirken, manevra yapılırken; karayolunu kullananların hareketini zorlaştırıcı, tehlike doğurucu davranışlarda bulunulması,
7) İzin alınarak yapılan gösteriler dışında, bu araçlar üzerinde akrobatik hareketler yapılması,
8) Bunların, başka bir araca bağlanarak, asılıp tutunarak sürülmesi,
9) Sürülmeleri sırasında; elde bagaj, paket ve benzerlerinin taşınması, bu Yönetmeliğin 134 üncü maddesindeki kurallara aykırı yük yüklenmesi,
10) Üç tekerlekli ve özel şekilde imal edilmiş motosikletler hariç, bu araçlar üzerine kasa, sandık ve benzerleri yaptırılarak ve karayollarında sürülerek ticari amaçlı yük taşımalarında kullanılması,
Yasaktır.
b) Özel şekilde imal edilmiş 3 tekerlekli motosikletlerle sadece yük taşınabilir. Bunlar hiç bir şekilde yolcu taşımak üzere imal ve tadil edilemezler. Aynı zamanda yük taşımak için yapılmış olan kasa kısmı sürücünün ön tarafında bulunacak şekilde imal edilemez.
c) Bisiklet sürenlerin en az bir elleri, motorlu bisiklet sürenlerin manevra için işaret verme halleri dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki elleri ile taşıtlarını sürmeleri zorunludur. Bunlarla, sürücülerin yanında ve karoserlerinde eşya ile birlikte yolcu taşınmaz.


Burada a bendindeki ilk 3 maddede nerelerde sürülmesinin yasak olduğundan yola çıkarak nerelerde sürülebileceği anlaşılabilir, 6 ve 7. maddelerden dirt BMX ya da herhangi bir türü kullananlar için özel bir ayrım yapılmayacağı anlaşılabilir. Bir akrobasi pistinde ya da trafiğe kapalı herhangi bir alanda nasıl kullanılacağı trafik kanununun kapsamının dışında ama bu forum başlığının konusu yollarda kullanmak olduğundan, trafiğe açık alanda (kaldırımlar/yaya yolları dahil) bir dirt BMX kullanan kişiye "sağ şeritten git, sen araçsın" denir.


Konu kanundan açılmışken, şunları da ekleyeyim. Hepsi 2918'den:

Madde 37 – Sürücü belgesi almaları zorunlu olmamakla beraber; Bisiklet kullananların 11, elektrikli bisiklet ve elektrikli skuter kullananların 15, motorsuz taşıtları kullananlar ile hayvan sürücülerinin 13 yaşını bitirmiş olmaları, bedensel ve ruhsal bakımdan sağlıklı bulunmaları zorunludur.

Madde 53 – ...Sağa ve sola dönüşlerde, sürücüler kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki ve bisiklet şeridindeki bisiklet ve elektrikli skuter kullananlara ve sola dönüşlerde sağdan ve karşıdan gelen trafiğe ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar...

Madde 66 – Bisiklet, elektrikli skuter, motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır.
a) (Değişik: 24/12/2020-7261/26 md.) Ayrı bisiklet yolu veya bisiklet şeridi varsa, bisiklet ve elektrikli skuterlerin taşıt yolunda,
Bisiklet, elektrikli skuter, motorlu bisiklet ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde,
Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yan yana,
sürülmesi yasaktır.
b) Bisiklet sürenlerin en az bir elleri, elektrikli skuter ve motorlu bisiklet sürenlerin manevra için işaret verme hali dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki eller ile taşıtlarını sürmeleri ve yönetmelikte belirtilen güvenlik şartlarına uymaları zorunludur.
c) Bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır.
d) (Ek: 24/12/2020-7261/26 md.) Elektrikli skuter ile sırtta taşınabilen kişisel eşya harici yük ve yolcu taşınması yasaktır.
e) (Ek: 24/12/2020-7261/26 md.) Elektrikli skuter otoyol, şehirler arası karayolları ve azami hız sınırı 50 km/s üzerinde olan karayollarında kullanılamaz.
Sürücü arkasında ayrı oturma yeri olan bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosikletlerle bir kişiden fazlası taşınamaz.
(Değişik: 21/5/1997-4262/4 md.) Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 3 600000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.
(Ek fıkra: 24/12/2020-7261/26 md.) Elektrikli skuter ve kullanımına ilişkin diğerhususlar İçişleri Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından müştereken çıkarılan yönetmelikle belirlenir.

Madde 103 – Motorsuz taşıtlar ile motorlu bisiklet sürücülerinin hukuki sorumluluğu genel hükümlere tabidir. (Bu, hukuki sorumluluk bakımından kanundaki bütün genel hükümlerin bisikletliler için de geçerli olduğunu belirtiyor)
 
Son düzenleme:
@Spartiat tamam evet kanun maddelerini de paylaşmışsınız güzel, bana ölümle sonuçlanmış kazaya sebebiyet veren alkollü sürücünün kaç sene hapis yatıp çıktığını da söyler misiniz ?
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: BaiT ve mostrider
@Spartiat tamam evet kanun maddelerini de paylaşmışsınız güzel, bana ölümle sonuçlanmış kazaya sebebiyet veren alkollü sürücünün kaç sene hapis yatıp çıktığını da söyler misiniz ?

Konuyla nasıl bir ilgisi var bunun?
 
Geri