Scudo Sports

Bisikletlilere ceza kesilmesi

Ben olayda yaya önceliği gibi birşey motorsuz taşıtlar için de var mı diye ilk baştan yaklaştım. Baktım, geçiş önceliğinde yasada yaya ibaresinden başkası kullanılmamış. Yasada boşluk olmuyor mu, sonuçta motorsuz taşıtı kullanan da bir yaya, aynı geçiş hakkının onda olması gerekiyor. Bu çakar meselesi aslında geçiş üstünlüğüne sahip olamayan bir araç sürücüsünün bunu ihlâli gibi anladım ancak eğer bisikletçi yayadır dersek zaten bu hakkı mevcut oluyor.
Özet: mesele yolda karşıdan karşıya geçerken ölmesinler diye düşünülmüş bir yasal kapsam, yolda giderken incinebilir bir diğer trafik sınıfından muaf tutulmuş. Niye? Bisikletliler de çarpınca ölmüyor mu...
 
Scudo
Bisikletteki renkli yanıp sönen arka lamba: 1823 TL
Ambulansa yol vermeyip cana kastetmek: 196 TL
(link)
Gidişe ayrılan sol şeridi sürekli işgal etmek 427 lira + geçiş üstünlüğü bulunan aracın duyulur, görülür işaretini alınca kolayca ilerlemesini sağlamamak 196 + müzik cihazlarını kamunun huzur ve rahatını bozacak şekilde kullanmak 196 = 819 lira. Ambulansa yol vermemekle yüksek sesle müzik çalmanın cezası aynı, sol şerit işgalinden düşük, bisiklette çakar cezasının yanında hiç.
 
Neon tarzı bir şeyler veya lümeni yüksek bir lamba
 
bu çakar mavi-kırmızı yanıp sönenler değil mi?
yoksa kırmızı veya beyaz yanıp sönen ışıklarda mı yasak
benim arkada iki tane kırmızı ışığım var kullanırken de genelde yanıp sönme modunda kullanıoyorum ama düşündüm bi bu da mı yasak diye
 
bu çakar mavi-kırmızı yanıp sönenler değil mi?
yoksa kırmızı veya beyaz yanıp sönen ışıklarda mı yasak
benim arkada iki tane kırmızı ışığım var kullanırken de genelde yanıp sönme modunda kullanıoyorum ama düşündüm bi bu da mı yasak diye

Şimdilik kırmızı-mavi olan, polis ışığına benzediği için.
Arkada sadece kırmızı yanıp sönenler yasak olsa otomobillerdeki sonradan yapılan ya da standart olan yanıp sönen fren lambaları da yasak olurdu.
Tabii çok da mantık yürütmemek lazım, pek akla mantığa uygun şeyler yaşamıyoruz. Kırmızı beyaz ya da sadece kırmızı lamba cezası görünceye kadar eldeli veri kırmızı-mavinin yasak olduğu.
 
Şimdilik kırmızı-mavi olan, polis ışığına benzediği için.
Arkada sadece kırmızı yanıp sönenler yasak olsa otomobillerdeki sonradan yapılan ya da standart olan yanıp sönen fren lambaları da yasak olurdu.
Tabii çok da mantık yürütmemek lazım, pek akla mantığa uygun şeyler yaşamıyoruz. Kırmızı beyaz ya da sadece kırmızı lamba cezası görünceye kadar eldeli veri kırmızı-mavinin yasak olduğu.
Bence eldeki veri polisin kafasına göre ceza yazabileceği şeklinde. Bisiklet yolu olmayan yerde çevirme yapıp "bisiklet yolu olan yerde taşıt yolunda bisiklet sürme"den ceza kesen de vardı hatırlarsanız.
Ceza yiyen arkadaşın ışığı kırmızı-mavi değil, mavi-beyaz-kırmızı şeklinde.
Mevzuatta belirtilen ışıklı uyarı sistemi olarak; mavi-kırmızı, mavi, kırmızı ve sarı var. Yani mevzuata harfiyen uymak isterseniz, mavi-beyaz-kırmız yasak değil ama sadece kırmızı yasak.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Bence eldeki veri polisin kafasına göre ceza yazabileceği şeklinde. Bisiklet yolu olmayan yerde çevirme yapıp "bisiklet yolu olan yerde taşıt yolunda bisiklet sürme"den ceza kesen de vardı hatırlarsanız.
Ceza yiyen arkadaşın ışığı kırmızı-mavi değil, mavi-beyaz-kırmızı şeklinde.
Mevzuatta belirtilen ışıklı uyarı sistemi olarak; mavi-kırmızı, mavi, kırmızı ve sarı var. Yani mevzuata harfiyen uymak isterseniz, mavi-beyaz-kırmız yasak değil ama sadece kırmızı yasak.

Yakın zamanda gördüğüm yeni polis çakarları da mavi-beyaz-kırmızı. Şikayet edeyim de kendilerine mevzuata aykırı ışıktan ceza yazsınlar.
 
Aydınlı bisikletçi Fatih Aslan, motorlu taşıtlarda yasaklanan çakar lambaların bisiklette kullanılmasının sakıncası olup olmadığını CİMER'e sordu. CİMER'den verilen cevap yazısında güvenlik güçlerince kullanılan ışıklı cihazlarla aynı olmamak şartıyla çakar lambaların bisiklette kullanılmasında sakınca olmadığı bildirildi. CİMER'den gelen yazının bisiklet kullananlar açısından önemli olduğunu belirten Aslan, "Polis ya da jandarmayı anımsatmayacak şekilde lambalar bisikletlerde kullanılabilecek" dedi.


2019 haberi.
 
Aydınlı bisikletçi Fatih Aslan, motorlu taşıtlarda yasaklanan çakar lambaların bisiklette kullanılmasının sakıncası olup olmadığını CİMER'e sordu. CİMER'den verilen cevap yazısında güvenlik güçlerince kullanılan ışıklı cihazlarla aynı olmamak şartıyla çakar lambaların bisiklette kullanılmasında sakınca olmadığı bildirildi. CİMER'den gelen yazının bisiklet kullananlar açısından önemli olduğunu belirten Aslan, "Polis ya da jandarmayı anımsatmayacak şekilde lambalar bisikletlerde kullanılabilecek" dedi.


2019 haberi.

Aynı haber, aynı resimle (link) ve (link) farklı şekilde ele alınmış. Ses'teki şu kısım işi değiştiriyor:

KIRMIZI MAVİ KULLANILAMAYACAK
CİMER’den gelen yazının bisikletliler açısından önemli olduğunu belirten Aslan, “Gelen yazıda bisikletlerde ‘kırmızı-mavi’ şeklinde çakar lamba kullanmak yasak diyor. Ama tek renk kırmızı ya da mavi yanıp söner seklinde kullanılabilir. Polis ya da jandarmayı anımsatmayacak şekilde lambalar bisikletlerde kullanılabilecek” dedi.

Tabii "Başvurunuz, Aydın İl Emniyet Müdürlüğümüze yönlendirilmiş olup, ilgili birimimiz tarafından yapılan araştırma ve incelemede; ‘2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun Bisikletin ‘üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır’ şeklinde tanımlanmış olduğu, boyama şekilleri veya ayırım işaretleriyle geçiş üstünlüğüne sahip oldukları açıkça belli olan polis-asker renklerini andıran ışıklı cihazların ve geçiş üstünlüğü sağlayıcı ışıkların dışında bisikletlerin gece fark edilmesini sağlayan ışıkların takılmasında herhangi bir sakıncanın bulunmadığının değerlendirildiği bildirimiştir " şeklindeki cevaptan kırmızı-mavi lambanın yasak olduğuna karar verildiyse bir muğlaklık var, kırmızı-mavi net olarak cevabın yayınlanmayan başka bir cümlesinde belirtildiyse yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Polisler kaçmaya zorluyor. Bende kullanmıştım kaçmışlığım var.
Hiç bir şey olmadı sıkıntı yok.
 
Le
Aynı haber, aynı resimle (link) ve (link) farklı şekilde ele alınmış. Ses'teki şu kısım işi değiştiriyor:

KIRMIZI MAVİ KULLANILAMAYACAK
CİMER’den gelen yazının bisikletliler açısından önemli olduğunu belirten Aslan, “Gelen yazıda bisikletlerde ‘kırmızı-mavi’ şeklinde çakar lamba kullanmak yasak diyor. Ama tek renk kırmızı ya da mavi yanıp söner seklinde kullanılabilir. Polis ya da jandarmayı anımsatmayacak şekilde lambalar bisikletlerde kullanılabilecek” dedi.

Tabii "Başvurunuz, Aydın İl Emniyet Müdürlüğümüze yönlendirilmiş olup, ilgili birimimiz tarafından yapılan araştırma ve incelemede; ‘2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun Bisikletin ‘üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır’ şeklinde tanımlanmış olduğu, boyama şekilleri veya ayırım işaretleriyle geçiş üstünlüğüne sahip oldukları açıkça belli olan polis-asker renklerini andıran ışıklı cihazların ve geçiş üstünlüğü sağlayıcı ışıkların dışında bisikletlerin gece fark edilmesini sağlayan ışıkların takılmasında herhangi bir sakıncanın bulunmadığının değerlendirildiği bildirimiştir " şeklindeki cevaptan kırmızı-mavi lambanın yasak olduğuna karar verildiyse bir muğlaklık var, kırmızı-mavi net olarak cevabın yayınlanmayan başka bir cümlesinde belirtildiyse yok.
Kesinlikle, hele ki kanun mertebesinde karanlık ya da yoruma açık bir ibare/tarif olmaması gerekir. Açık açık ne yasaksa yazsınlar. Ona göre kullansın insanlar.

Bu kanun çıkmadan önce decathlondan yeşil yelek almıştım. Ama çok kalitesiz. Sırf akşamları bazı yollardan gideceksem takayım diye. Henüz takmak nasip olmadı ama açıkçası şimdi çıkan kanunla bir şey takmak lazım elbette. Reflekte şeritlerden oluşan yelekler var mesela. Kullanışlı geliyor ama yeşil ya da turuncu kumaş kısmı olmuyor onlarda. Aslında reflekte olan kısım beyaz olan kısım fakat bazı kişiler yeşil ya da turuncu rengin kendilerini görünür yaptığını sanıyor ki bence hiç alakası yok. Tamam yeşil ya da turuncu renk gündüz dikkati çekebilir fakat akşamları kullanmak üzere çıkan bir kanunda bu kumaş renginin bir anlamı kalmıyor. Karanlık bir yolda giderken arkadan ya da önden farı olan bir araç geldiğinde yeşil/turuncu kumaş görünmüyor, görünen kısım sadece beyaz reflekte kumaş kısım.

Şimdi o sadece reflekte çizgiden oluşan içi boşaltılmış yeleği giyersem ceza söz konusu olur mu diye düşüneyim diyorum sonra birden gece için konulmuş bir yasak yüzünden gündüz ceza kesen polisler olduğu bilgisi geliyor.

Ülkece işimiz çok zor. Bir kural koymak zor, koydun anlatmak zor, anlattın uygulayıcı yanlış uyguluyor. İşimiz zor...
 
Yazmıştım bunu mesajlarımda ama bazı forumdaşlarımız tepki göstermişti bana. Bir Kanun var ise uymak durumundayız, yasak ise yasaktır. İtiraz edelim, mantıklı değil.. vs bir sürü yazıldı çizildi.

Kırmızı yada Mavi renk ile kombine edilecek bir sürü alternatif var, yüksek lümenli takabileceğimiz tek renkler var, kaldı ki adamlar bahsedilen araçların renginden olmasın demişler doğru bence.

Bu renk çakarları takan bisikletçilerin %90 ı polis vs... araçlara benzeyelim, görenler yavaşlasın daha dikkat etsin mantığı ile takıyorlar, adamlar haklılar burada yani.

Yelek konusunda kendi uzmanlık alanımdan konusayım, yelek gündüz dahi görününürlüğü ciddi derecede arttırır. İşim gereği özellikle marka olan kurumsal büyük ve yabancı menşeili işletmelere girerken, işletme üretim alanı dışındaki alanlarda bile yelek zorunluluğu olan yerler var, açık alanlar dahil, hava güneşli aydınlık ama yelek zorunlu.

İsg yönetmeliğine uygun basit bir yelek alıp giyilebilir gündüz bile, bununda tartışması olması gereksiz bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
Yazmıştım bunu mesajlarımda ama bazı forumdaşlarımız tepki göstermişti bana. Bir Kanun var ise uymak durumundayız, yasak ise yasaktır. İtiraz edelim, mantıklı değil.. vs bir sürü yazıldı çizildi.

Kırmızı yada Mavi renk ile kombine edilecek bir sürü alternatif var, yüksek lümenli takabileceğimiz tek renkler var, kaldı ki adamlar bahsedilen araçların renginden olmasın demişler doğru bence.

Bu renk çakarları takan bisikletçilerin %90 ı polis vs... araçlara benzeyelim, görenler yavaşlasın daha dikkat etsin mantığı ile takıyorlar, adamlar haklılar burada yani.

Yelek konusunda kendi uzmanlık alanımdan konusayım, yelek gündüz dahi görününürlüğü ciddi derecede arttırır. İşim gereği özellikle marka olan kurumsal büyük ve yabancı menşeili işletmelere girerken, işletme üretim alanı dışındaki alanlarda bile yelek zorunluluğu olan yerler var, açık alanlar dahil, hava güneşli aydınlık ama yelek zorunlu.

İsg yönetmeliğine uygun basit bir yelek alıp giyilebilir gündüz bile, bununda tartışması olması gereksiz bence.
Yelek konusunda şöyle bir durum var.

Birincisi bu aşağıdaki resimdeki yelek:
Screenshot_20221030_210756_com.pozitron.hepsiburada.jpg

Bisiklete binerken 100€ ya da 50€ bandında bir üstlük al. Sonra yasa çıksın bugünün şartlarında (doların 18.5₺ olduğu bir dönemde) 24₺ ye satılan bu zerzevatı giy. Motor değil bu, motor olsa giyerdim. Terlemeye başlayınca sauna etkisi yapacak. Teknik olarak çok yanlış bir giyinme şekli.

Benim merak ettiğim bu aşağıdaki model;
Screenshot_20221030_210808_com.pozitron.hepsiburada.jpg

Bu en azından şerit halinde olacağı için nefes alıp veren giysiler için minimal bir sorun teşkil eder.

Bunu tartışmak bence Led ışık tartışmaktan daha önemli arkadaşlar.
 
Yelek zorunlu değil, reflektif kıyafet denmiş. Bu da ucu açık. Bir çok kıyafetin sağında solunda sırtında ufak da olsa reflektif şeritler var. Bir ceza yiyip üstüne isyan etmelik olay tam.
 
...
296381 dosyayı görüntüle
...

Bunu tartışmak bence Led ışık tartışmaktan daha önemli arkadaşlar.

Son birkaç gündür çok fazla bu ince şeritli modeli kullananlar görüyorum. Eskiden beri her zaman iş güvenliği tipi/Decathlon'daki hesaplı yelek formundaki yeleklerden giyenler dışında yeni yelek alanlar çoğunlukla bu modeli tercih ediyor diyebilirim. Bende diğer reflektörlü forma ve ceketlerin dışında (link) yelek var ama illa "reflektörlü ek üst giyeceksiniz" derlerse en azından sıcak havalar için ben de bu ince şeritlilerden alırım.

Reflektif bölgeleri olan herhangi bir kıyafeti trafik polisi yetersiz bulup ceza yazmaya kalkarsa hemen telefondan maddeyi gösterip hukuksuz işlem konusunda başvuruda bulunacağımı kendisine söylerim ama ışık kullanımı için net bir kanun maddesi olmadığından dayanaksız kalıyoruz.
 
Yazmıştım bunu mesajlarımda ama bazı forumdaşlarımız tepki göstermişti bana. Bir Kanun var ise uymak durumundayız, yasak ise yasaktır. İtiraz edelim, mantıklı değil.. vs bir sürü yazıldı çizildi.

Kırmızı yada Mavi renk ile kombine edilecek bir sürü alternatif var, yüksek lümenli takabileceğimiz tek renkler var, kaldı ki adamlar bahsedilen araçların renginden olmasın demişler doğru bence.

Bu renk çakarları takan bisikletçilerin %90 ı polis vs... araçlara benzeyelim, görenler yavaşlasın daha dikkat etsin mantığı ile takıyorlar, adamlar haklılar burada yani.

Yelek konusunda kendi uzmanlık alanımdan konusayım, yelek gündüz dahi görününürlüğü ciddi derecede arttırır. İşim gereği özellikle marka olan kurumsal büyük ve yabancı menşeili işletmelere girerken, işletme üretim alanı dışındaki alanlarda bile yelek zorunluluğu olan yerler var, açık alanlar dahil, hava güneşli aydınlık ama yelek zorunlu.

İsg yönetmeliğine uygun basit bir yelek alıp giyilebilir gündüz bile, bununda tartışması olması gereksiz bence.
Acaba yasa hükümlerini yanlış mı yorumluyoruz? Bu çakarları, aynı sınıftaki araçlarda yasal önceliği olmayan vatandaş kullanıyor ve makam araçlarıyla aynı lambayı kullanmamaları için getirilmiş bir yasak söz konusu. Bisikletin sınıfı aynı değil, kullanılan lamba aynı değil.
Tekrar diyorum ki, ortada bir kötü niyet söz konusu. Kötü niyet olmasına sebep de hangi güç seviyesindeki ışığın yasal olduğunun tanımlanmamış olmasından ileri geliyor. Neden olmayacağını da söylüyorum: eğer tanımlasalar, yasal zemini korumaları gerekir. Tüm ışıklara standart getirmeleri gerekir. Pazarı denetlemeleri gerekir. Bu da yasaları uygulamalarını gerektirir, gümrükten itibaren zeminini yapmaları gerekir. Bunun yerine, vergilendirme yapmak kolaylarına geliyor. Yetkiyi, yürütmeye karışmadan kullanmış oluyorlar, "Temsil yoksa vergi yok". Ortada bir idari açık var. Bu kadar esnek olmaları tesadüfi değil.
Yelek zorunlu değil, reflektif kıyafet denmiş. Bu da ucu açık. Bir çok kıyafetin sağında solunda sırtında ufak da olsa reflektif şeritler var. Bir ceza yiyip üstüne isyan etmelik olay tam.
Maksat da bu zaten, yasal boşluklardan yararlanılıyor çünkü trafik kazalarını önlemek gaye değil. Vergilendirme gayesi mevcut.
 
Acaba yasa hükümlerini yanlış mı yorumluyoruz? Bu çakarları, aynı sınıftaki araçlarda yasal önceliği olmayan vatandaş kullanıyor ve makam araçlarıyla aynı lambayı kullanmamaları için getirilmiş bir yasak söz konusu. Bisikletin sınıfı aynı değil, kullanılan lamba aynı değil.
Tekrar diyorum ki, ortada bir kötü niyet söz konusu. Kötü niyet olmasına sebep de hangi güç seviyesindeki ışığın yasal olduğunun tanımlanmamış olmasından ileri geliyor. Neden olmayacağını da söylüyorum: eğer tanımlasalar, yasal zemini korumaları gerekir. Tüm ışıklara standart getirmeleri gerekir. Pazarı denetlemeleri gerekir. Bu da yasaları uygulamalarını gerektirir, gümrükten itibaren zeminini yapmaları gerekir. Bunun yerine, vergilendirme yapmak kolaylarına geliyor. Yetkiyi, yürütmeye karışmadan kullanmış oluyorlar, "Temsil yoksa vergi yok". Ortada bir idari açık var. Bu kadar esnek olmaları tesadüfi değil.

Maksat da bu zaten, yasal boşluklardan yararlanılıyor çünkü trafik kazalarını önlemek gaye değil. Vergilendirme gayesi mevcut.
Pazarı denetlemeye gerek yok bunun için mesela arabalara spolier takmak yasak ama satmak yasal.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Son birkaç gündür çok fazla bu ince şeritli modeli kullananlar görüyorum. Eskiden beri her zaman iş güvenliği tipi/Decathlon'daki hesaplı yelek formundaki yeleklerden giyenler dışında yeni yelek alanlar çoğunlukla bu modeli tercih ediyor diyebilirim. Bende diğer reflektörlü forma ve ceketlerin dışında (link) yelek var ama illa "reflektörlü ek üst giyeceksiniz" derlerse en azından sıcak havalar için ben de bu ince şeritlilerden alırım.

Reflektif bölgeleri olan herhangi bir kıyafeti trafik polisi yetersiz bulup ceza yazmaya kalkarsa hemen telefondan maddeyi gösterip hukuksuz işlem konusunda başvuruda bulunacağımı kendisine söylerim ama ışık kullanımı için net bir kanun maddesi olmadığından dayanaksız kalıyoruz.

Görselde ki şerit yelek diye tabir edilen yeleğin aynısından işim için sürekli kullanıyorum.

İsg yönetmeliklerinde EN 20471 yüksek görülebilir uyarısı olan giysi standartlarına uygun bir üründür.

Yazında çok rahat, terletmez ve ayarlanabilir. Katlayıp cebinize koyup gidin o kadarda pratik bir ürün.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Pazarı denetlemeye gerek yok bunun için mesela arabalara spolier takmak yasak ama satmak yasal.
Bu bir yasal boşluk. Yasal olarak "görünür giyinmek durumunda" olup, "far takma, reflektör tak" dediğiniz zaman yasal açık bulunuyor. Gece sürüş için reflektör bir zorunluluk değil, ama yasada adı geçiyor, olsa gece yolu görmek daha büyük zorunluluk. Reflektör ancak ışıklarını yakmış gelen bir başka araç olduğu takdirde sizi görünür kılan bir araç. Burası doğru tanımlı değil.
 
Bu bir yasal boşluk. Yasal olarak "görünür giyinmek durumunda" olup, "far takma, reflektör tak" dediğiniz zaman yasal açık bulunuyor. Gece sürüş için reflektör bir zorunluluk değil, ama yasada adı geçiyor, olsa gece yolu görmek daha büyük zorunluluk. Reflektör ancak ışıklarını yakmış gelen bir başka araç olduğu takdirde sizi görünür kılan bir araç. Burası doğru tanımlı değil.
Kesinlikle doğru tanımlanması gerekiyor.
Reflektör bizim için görünür olmaktan baika bir işe yaramaz, ışık takmak ayrı bir olay.

Her yere herkese kızgın surat atan sonbisikletbükücü durma buna da bas kızgın suratı. Sıkıntın neyse artık.
 
Geri