Scudo Sports

Bisikletlilere ceza kesilmesi

Yönetmelik ne der bakmak lazım doğru.

Polis her zaman sivilleri gerer. Hayatın akışına ters olan germesi evet ama bu içinde bulunduğumuz toplumda polislerin sizi gerdiği gerçeğini değiştirmiyor. Bir polis çevirmesine girdiğimizde olabilecek bir sürü terslik var. Adam dangıl dungul konuşur, birader kendine gel desen al başına iş. Başıma çok geldi. Höt zöt konuşmalar. Polisler hele ki eski zamanlarda çok daha fazla idi ama son dönemde çok elit polisler de var. Açıkçası gece gece ensemde bir anda kırmızı mavi çakarı açık polis görsem ne oluyor derim. Çünkü polisler bir mevzu yoksa durduk yere çakar açmaz. Bisiklette bu durum sürekli mevcuya gider gibi bir görüntü oluşturuyor. Demek istediğim buydu aslında. Mış gibi görünmek.

Bir polis bisikletçi gibi görünürse bunun adı sivil polis olur.
Bir bisikletçi polis gibi görünürse bunun adı suçtur.

En azından mantığım böyle diyor.

Benzer durum kargo motırlarında da oluyor. Bazıları polis anorağına benzer anorak giyiyor, arkanda ya da önünde birden görünce dikkat çekiyor. Polis sananlar oluyor. Polise yol verilir ama polise benzeyen adama yol verilmez. Bunu demek istedim.
Sarı fosforlu, beyaz kedigözlü anorak da ingiliz polisine benziyor. Birisi bunu akıl edecek olduysa hadi bakalım al başına belayı. "Ben öyle diyorum" - böyle saçma bir yürütme olmaz.
 
Scudo
Sarı beyaz kedigözlü anorak da ingiliz polisine benziyor. Birisi bunu akıl edecek olduysa hadi bakalım al başına belayı. "Ben öyle diyorum" - böyle saçma bir yürütme olmaz.
Peki.




Özel İşaret ve Kıyafetleri Usulsüz Kullanma Suçu Nedir? (TCK 264)
Özel işaret ve kıyafetleri usulsüz kullanma suçu, 5237 sayılı TCK’nın 264. maddesinde “Kamu İdaresinin Güvenilirliğine ve İşleyişine Karşı Suçlar” bölümünde şu şekilde düzenlenmiştir:

Özel işaret ve kıyafetleri usulsüz kullanma

Madde 264 - (1) Bir rütbe veya kamu görevinin veya mesleğin, resmi elbisesini yetkisi olmaksızın alenen ve başkalarını yanıltacak şekilde giyen veya hakkı olmayan nişan veya madalyaları takan kimseye üç aydan bir yıla kadar hapis cezası verilir.

(2) Elbisenin sağlayacağı kolaylık ve olanaklardan yararlanarak bir suç işlenirse, yalnız bu fiilden ötürü yukarıdaki fıkrada belirtilen cezalar üçte biri oranında artırılarak hükmolunur.

Özel İşaret ve Kıyafetleri Usulsüz Kullanma Suçunun Unsurları
Madde gerekçesine göre; maddenin birinci fıkrasında, bir rütbe ya da kamu görevinin veya mesleğin resmî elbisesini yetkisi olmadan alenen ve başkalarını yanıltacak şekilde giymek veya hakkı olmadığı hâlde belirli nişan veya madalyaları takmak suç olarak tanımlanmıştır.

Elbisenin ait olduğu kamu görevine ilişkin işlerin yapılmasına teşebbüs edilmesi, ayrı bir suç oluşturur. Bu durumda ayrıca kamu görevinin usulsüz olarak üstlenilmesi suçu suçu hükmüne göre cezaya hükmetmek gerekir.

Maddenin ikinci fıkrasında, haksız olarak giyilen elbisenin sağlayacağı kolaylık ve olanaklardan yararlanılarak suç işlenmesi hâlinde, elbise giymeye ait cezanın artırılacağı açıklanmıştır. Böylece hem haksız elbise giymenin cezası artırılacak ve hem de işlenen suçtan dolayı ceza verilecektir.
 
Mavi kırmızı çakarlı ışığın trafikte ilerleyen diğer araçlara ne gibi bir rahatsızlık verdiğini,yada trafik kurallarını nasıl hiç ettiğini kesinlikle anlamlandıramadım bu ceza bana göre saçmalık! Ne yani o ışığı takan bisikletli yolu ortalayarak,kırmızıda geçerek,diğer araçları sıkıştırarak trafiği tehlikeyemi atıyor,yada kendini trafikte üstün görüp kurallarımı çiğniyor? Sırf arka ışık tek renk değil diye bu ceza uygulandıysa saçmalıktan başka birşey değil! Kanunda var çakar kullanmak yasak tamam,tamam da kardeşim zaten geceleyin bisiklet sürebilmek bu trafik ortamında ayrı bir yetenek gerektirirken görünür olmak için gidip en yüksek lümenli çakarlı flaşlı ışık neden alıyoruz? Ölmemek için bu kadar basit! Tekrar söylüyorum ben önde giderken arkadan gelen sürücü veya polis her kimse beni,mavi kırmızı çakarımla polis veya başka güvenlik görevlisi zannetmesinin kime ne gibi bir zararı var? Yoksa bu sadece mavi kırmızı çakarı bir tek ben takarım egosumu!
 
Peki.




Özel İşaret ve Kıyafetleri Usulsüz Kullanma Suçu Nedir? (TCK 264)
Özel işaret ve kıyafetleri usulsüz kullanma suçu, 5237 sayılı TCK’nın 264. maddesinde “Kamu İdaresinin Güvenilirliğine ve İşleyişine Karşı Suçlar” bölümünde şu şekilde düzenlenmiştir:

Özel işaret ve kıyafetleri usulsüz kullanma

Madde 264 - (1) Bir rütbe veya kamu görevinin veya mesleğin, resmi elbisesini yetkisi olmaksızın alenen ve başkalarını yanıltacak şekilde giyen veya hakkı olmayan nişan veya madalyaları takan kimseye üç aydan bir yıla kadar hapis cezası verilir.

(2) Elbisenin sağlayacağı kolaylık ve olanaklardan yararlanarak bir suç işlenirse, yalnız bu fiilden ötürü yukarıdaki fıkrada belirtilen cezalar üçte biri oranında artırılarak hükmolunur.

Özel İşaret ve Kıyafetleri Usulsüz Kullanma Suçunun Unsurları
Madde gerekçesine göre; maddenin birinci fıkrasında, bir rütbe ya da kamu görevinin veya mesleğin resmî elbisesini yetkisi olmadan alenen ve başkalarını yanıltacak şekilde giymek veya hakkı olmadığı hâlde belirli nişan veya madalyaları takmak suç olarak tanımlanmıştır.

Elbisenin ait olduğu kamu görevine ilişkin işlerin yapılmasına teşebbüs edilmesi, ayrı bir suç oluşturur. Bu durumda ayrıca kamu görevinin usulsüz olarak üstlenilmesi suçu suçu hükmüne göre cezaya hükmetmek gerekir.

Maddenin ikinci fıkrasında, haksız olarak giyilen elbisenin sağlayacağı kolaylık ve olanaklardan yararlanılarak suç işlenmesi hâlinde, elbise giymeye ait cezanın artırılacağı açıklanmıştır. Böylece hem haksız elbise giymenin cezası artırılacak ve hem de işlenen suçtan dolayı ceza verilecektir.
Hocam anlamıyorsun, bu kıyafetler gökten zembille inmedi. Bunlar işlevsel dış giyimler, amacı "görünürlük". Polis de görünür giyinir, bisikletçi de. Üstelik bisikletçinin bunu yapma zorunluluğu var;
Emniyet kemeri kadar önemli bir şey kask”
Trafik güvenliği için bisikletlilerin açık renk ve fosforlu kıyafetler giyip, far ile stop lambası kullanarak görünür olması gerektiğini belirten Suyabatmaz, sözlerine şöyle devam etti...
(link)
İleri Sürüş Eğitmeni Zafer Akçay, "Yeni yasaya göre gece yola çıkan motosiklet sürücüleri reflektif yelek veya ceket giymek zorundalar.
(link)

Ben şimdi çok incelemedim ama yasa hükümleri birbiriyle çelişemez, yani reflektif yelek "giy" görünür ol, ama "far takamazsın, yasak!" diyemezler.
Not: buldum, saçmalığa gel sadece kırmızı ışık olurmuş arka farda, sanki araba farı gücünde parlaklıkta bisiklet farları da tek kırmızı renk kullanılacak - LED lambaların en aydınlık ve yüksek güçte olanlarının mavi ışık verdiğini birileri bu saçma yasaları hazırlayanlara hatırlatmalı. Şu olur mu;
1 SAYILI CETVEL
(Değişik:RG-21/3/2012-28240)

ARAÇLARDA BULUNDURULMASI GEREKEN TECHİZAT
A) MOTORSUZ TAŞITLAR
BİSİKLETLERDE BULUNMASI GEREKEN TEÇHİZAT

1. Far :
Beyaz ışık verecek ve 20 metre önü aydınlatabilecek evsafta, önde, bir adet lamba olacak.
2. Kuyruk lambası veya reflektör : Arkada, bir adet kırmızı renkte ışık veren lamba veya kırmızı reflektör olacak.
Not: ayrıca gece karanlığında farsız mı gideceğiz? O yasak bu yasak, işin ucu buraya çıkıyor.
 
@TeamO2.cc , başkan ne kadar sorunlu bir ekibiniz var. İşiniz gücünüz vukuat. Aynı çakardan bende de var. İşini layıkıyla gören bir aydınlatma sistemi.
Olayın özüne dönecek olursak, tamamen işgüzarlık var. %50 hız sınırını geçmekle aynı cezayı uygulamışlar. Bazı arkadaşlar kanunlardan ve cezanın doğru uygulandığından bahsetmişler. Olay kanun yada kanunsuzluk değil. Doğal sonuç küçük balıklar her zaman büyükler için yemdir. Bu ceza uygulama da doğru dahi olsa da etik değildir. Ekibiniz adına size çok geçmiş olsun diyorum.
Screenshot_20221027-123705_Chrome.jpg

(link)
 
Yönetmelik ne der bakmak lazım doğru.

Polis her zaman sivilleri gerer. Hayatın akışına ters olan germesi evet ama bu içinde bulunduğumuz toplumda polislerin sizi gerdiği gerçeğini değiştirmiyor. Bir polis çevirmesine girdiğimizde olabilecek bir sürü terslik var. Adam dangıl dungul konuşur, birader kendine gel desen al başına iş. Başıma çok geldi. Höt zöt konuşmalar. Polisler hele ki eski zamanlarda çok daha fazla idi ama son dönemde çok elit polisler de var. Açıkçası gece gece ensemde bir anda kırmızı mavi çakarı açık polis görsem ne oluyor derim. Çünkü polisler bir mevzu yoksa durduk yere çakar açmaz. Bisiklette bu durum sürekli mevcuya gider gibi bir görüntü oluşturuyor. Demek istediğim buydu aslında. Mış gibi görünmek.

Bir polis bisikletçi gibi görünürse bunun adı sivil polis olur.
Bir bisikletçi polis gibi görünürse bunun adı suçtur.

En azından mantığım böyle diyor.

Benzer durum kargo motırlarında da oluyor. Bazıları polis anorağına benzer anorak giyiyor, arkanda ya da önünde birden görünce dikkat çekiyor. Polis sananlar oluyor. Polise yol verilir ama polise benzeyen adama yol verilmez. Bunu demek istedim.
Sanırım atladığınız bir detay var: arka ışık yüzünden ceza kesilmiş.

Birisi bisikletinin (veya motosikletinin) önüne biri kırmızı diğeri mavi iki tane kocaman çakar koyarsa; gerçekten de polis zannedilir, önündeki araçlar yol vermek için çekilir. Bunu yapana kesilsin ceza, hiç bir itirazımız olmaz. Ancak, sele borusuna takılan 2x10 cm'lik ışık yüzünden polis zannedilme ancak bisiklet çok uzaktayken (ve aynı yönde gidiyorken) olabilir. "Tepe lambası yanan aracı geçmek yasaktır" gibi bir trafik kuralı olmadığına göre (pek çok ülkede var) normal bir sürücünün arka ışığı çakarlı bir bisiklet yüzünden tavırlarını değiştirmesine gerek olmaz (yasal limitin iki katı hızla giden yavaşlayabilir, bunun da olumsuz bir şey olduğunu düşünmüyorum).

Çakarlı arka ışık kullanan arkadaşın amacının polismiş gibi görünmek değil, sadece görünmek olduğu bence yeterince açık. Mavi çakar insanların gözünü aldığı için kullanımı doğru olmayabilir, ancak bunun karşılığı kesilmiş olan ceza değil. Sorun, polis ile aynı renkleri kullanmak ise; ışık mavi-kırmızı değil de turuncu-mor olsaydı, hiç sorun olmayacak mıydı sizce?
 
Kimseyi konuda suçlamış gibi görünmek de istemiyorum. Bir anımı paylaşayım, konya kulu'dan ankaraya dönüyoruz(doğru hatırlıyorsam) uzakta ankara gözüktü gözükecek yarım saat sonra. Hava karardı...
Ayaş'tan müthiş bir iniş gerçekleştirdik öncesinde, durduk yol kenarı tesiste, salçalı ekmek bulsak sanki dünyanın en nefis ziyafeti gibi geliyor.
Devam edelim kaldığımız yerden, Ayaş'tan yola çıktık hava karardı. Yol ayrık ikişer şeritli gidiş geliş, ortada tabî doğal olarak koruma bariyerleri ve su tahliye kanalları var, yollar da banket yapılmış halde ortaya bakan karşı şerite doğru eğimli. Bu bariyerler, karşıda giden araba farlarını öyle bir kesiyor ki, yoldaki banketten dolayı karşı ışıklar bizim önümüzdeki yola düşmüyor ve tam sol şeritte giden araba farı seviyesinde farları kesiyor, arada gözümüze gözümüze parlıyor. Resmen kör oldum sandım, benim bisiklet farımın gücü o körlük halinde yolu aydınlatmıyor sanki, 1 metre önümü göremiyorum ve karşı şeritteki arabaların ışığı yoldan bana bir türlü yansımıyor.
Bisikletliler kuvvetli lamba takıyor diye kimse yok yere ceza unsuru aranmasın diye bunu yazıyorum, o an siz ve farınızdan başkası yanınızda yok.
 
Sanırım atladığınız bir detay var: arka ışık yüzünden ceza kesilmiş.

Birisi bisikletinin (veya motosikletinin) önüne biri kırmızı diğeri mavi iki tane kocaman çakar koyarsa; gerçekten de polis zannedilir, önündeki araçlar yol vermek için çekilir. Bunu yapana kesilsin ceza, hiç bir itirazımız olmaz. Ancak, sele borusuna takılan 2x10 cm'lik ışık yüzünden polis zannedilme ancak bisiklet çok uzaktayken (ve aynı yönde gidiyorken) olabilir. "Tepe lambası yanan aracı geçmek yasaktır" gibi bir trafik kuralı olmadığına göre (pek çok ülkede var) normal bir sürücünün arka ışığı çakarlı bir bisiklet yüzünden tavırlarını değiştirmesine gerek olmaz (yasal limitin iki katı hızla giden yavaşlayabilir, bunun da olumsuz bir şey olduğunu düşünmüyorum).

Çakarlı arka ışık kullanan arkadaşın amacının polismiş gibi görünmek değil, sadece görünmek olduğu bence yeterince açık. Mavi çakar insanların gözünü aldığı için kullanımı doğru olmayabilir, ancak bunun karşılığı kesilmiş olan ceza değil. Sorun, polis ile aynı renkleri kullanmak ise; ışık mavi-kırmızı değil de turuncu-mor olsaydı, hiç sorun olmayacak mıydı sizce?
Evet tam üzerine parmak bastınız :)

Lümeni nispeten düşük ve kırmızı mavi olmayan, yalnızca kırmızı ya da kırmızı beyaz olması sorun yaratmaz, yaratmamalı.

Bende eskiden kullandığım arka ışık öyleydi. İstersem kırmızı beyaz istersem yaznızca kırmızı ya da beyaz yakardım. Bir keresinde kartalda ön ışık pili bitti (beyaz) arkadakini öne aldım. Arkada iken kırmızı beyaz yanıyordu. Öne taktığımda yalnızca beyaza çevirdim.

600 lümen çakar kullanmanın da yolda sıkıntı yaratması durumu söz konusu. Karşıdan geleni kör edercesine ışığı havaya dikip bilinçsiz kullananlar var. Başka bir konuda bu konu işlenmişti.

Gece sürüşünde ışık kullanımı çok dikkat edilmesi gereken bir durum. Hem kendi hem karşıdakinin emniyetini düşünmek lazım.
Kimseyi konuda suçlamış gibi görünmek de istemiyorum. Bir anımı paylaşayım, konya kulu'dan ankaraya dönüyoruz(doğru hatırlıyorsam) uzakta ankara gözüktü gözükecek yarım saat sonra. Hava karardı...
Ayaş'tan müthiş bir iniş gerçekleştirdik öncesinde, durduk yol kenarı tesiste, salçalı ekmek bulsak sanki dünyanın en nefis ziyafeti gibi geliyor.
Devam edelim kaldığımız yerden, Ayaş'tan yola çıktık hava karardı. Yol ayrık ikişer şeritli gidiş geliş, ortada tabî doğal olarak koruma bariyerleri ve su tahliye kanalları var, yollar da banket yapılmış halde ortaya bakan karşı şerite doğru eğimli. Bu bariyerler, karşıda giden araba farlarını öyle bir kesiyor ki, yoldaki banketten dolayı karşı ışıklar bizim önümüzdeki yola düşmüyor ve tam sol şeritte giden araba farı seviyesinde farları kesiyor, arada gözümüze gözümüze parlıyor. Resmen kör oldum sandım, benim bisiklet farımın gücü o körlük halinde yolu aydınlatmıyor sanki, 1 metre önümü göremiyorum ve karşı şeritteki arabaların ışığı yoldan bana bir türlü yansımıyor.
Bisikletliler kuvvetli lamba takıyor diye kimse yok yere ceza unsuru aranmasın diye bunu yazıyorum, o an siz ve farınızdan başkası yanınızda yok.
Kuvvetli kullanmak lazım doğru. Sadece doğru açıda kullanmak lazım. Arabada bile farın ayarı yukarı kalktı mı karşındaki kör.

Salçalı ekmek de iyiymiş bu arada 😋
 
Elin oğlu Venezuela da tarım yapar ona kimse karışmaz😁
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Eğer gece uzun süre ve emniyetsiz yolda gidiyorsak çıkartıp mavi kırmızı çakarlı arka lambayı takıyoruz çünkü bariz farkedilir oluyor. Hiç de umurumda değil gören sürücünün tedirgin olması. Kurallara uyan, bir eksiği olmayan adam tedirgin olmaz zaten. Sadece kırmızı ışık çok zor dikkat çekiyor. Bu zamana kadar mavi kırmızı çakar ile çok polis noktasından geçtik bir durum yaşamadık ama ceza yiyeceğim diye de güvenliğimi tehlikeye atmam. Yeri geldiğinde çıkartır takarım.
Bisikletli poliste bile çakar yok henüz - Kocaeli :)

296250 dosyayı görüntüle

Bisikletli polisten çok bisiklete yeni başlamış dayılara benziyorlar arkadan :koptum:
 
Bisikletli poliste bile çakar yok henüz - Kocaeli :)

296250 dosyayı görüntüle
Kasklar da yamuk takılı. Karanlıkta reflektörün bisikletçiye ne faydası var, traktörler ne kadar çok ölümlü kazaya neden oluyor bu yüzden, ille de kırmızı arka far inadı çok mu işe yarıyordu da bisikletçiye zorunluluk olmuş. Karanlıkta tıpkı traktör gibi ölüm tehlikesi olarak dolaş diyorlar!
kej9krpqqt241.jpg
 
@TeamO2.cc , başkan ne kadar sorunlu bir ekibiniz var. İşiniz gücünüz vukuat. Aynı çakardan bende de var. İşini layıkıyla gören bir aydınlatma sistemi.
Olayın özüne dönecek olursak, tamamen işgüzarlık var. %50 hız sınırını geçmekle aynı cezayı uygulamışlar. Bazı arkadaşlar kanunlardan ve cezanın doğru uygulandığından bahsetmişler. Olay kanun yada kanunsuzluk değil. Doğal sonuç küçük balıklar her zaman büyükler için yemdir. Bu ceza uygulama da doğru dahi olsa da etik değildir. Ekibiniz adına size çok geçmiş olsun diyorum.
296249 dosyayı görüntüle

(link)
bizim ekipten değil kardeşim , başka bir arkadaş.
 
Ceza yazılırken bisikletçi arkadaş diyememiş mi "Ekonomimiz çok iyi bakın herkes Volvo'lara Mercedes'lere BMW'lere biniyor, hepsinde gece görüş sistemleri uyarı sistemleri gırla var benim bisikletli olduğumu herkes anlıyor siz rahat olun" diye yav.
 
Sele altı ışık sanmıştım, kaska takılı olan bir ürünmüş

1666871505796.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Bazı arkadaşlar ısrarla savunuyorlar, ancak bende aynı fikirdeyim arkadaşlar sizlerle, görünür olmak zorundayız, bırakın geceyi, gündüz vakti bile tehlikeli bizler için, yukarıda mesajımda da yazdım kendi kızlarım tempolu yuruyus hizinda bisikletle giderken arkadan çarpiyorlar bana.

Ancak kanun böyle, yapacak bir şey yok, mantıksız geliyor diye, kuralları hiçe sayamayız. Yarın öbürgün başkalarıda yapar aynısını, nitekim vardı bir videoda, butun davarlar bisiklet yoluna arac parketmis, bisikletli sordugunda , bak şu yola yuzlerce arac konvoy olmuş diyordu, burası piknik alanı, herkes ailesini alıp gelmiş, eşya, coluk cocuk. Nereye koyacagiz diyordu adam? 3-5 bisikletli için yuzlerce insan piknik yapmasinmi diye sordu.

Külliyen yanlış tabiki, kural var koyamazsın. Bu adamada mantıklı geliyordu yaptigi, adam acisindan dusunursek empati yaptigimda banada mantıklı geldi. İşte dedigim gibi her dogru olanı ve mantıklı geleni yapamayız, yaparsak biz terörist oluruz, diger mecralardan bir farkimiz kalmaz.

Alın size videosu


Yasa yasadır arkadaşlar mantıklı olsada olmasada malesef ki.
 
O cezayı kesen işgüzar polisler şu bizim forumdaki arkadaşa rastlasalar,demekki ufo zannedip pentagona veya nasaya falan haber salacaklar korkudan!
--Alo nasamı?
--evet nasa
--sonunda geldiler,
--kim geldi?
--uzaylılar işte ya,
--uçan dairemi gördünüz hayırdır?
--yok bu kez bisikletle gelmişler...:acpsnr:

1666872362515.png
20190911_230251.jpg
bu arada ışıklar gördüğünüz gibi knog hepsi birden çalışınca kör eder adamı:komik:
 
Son düzenleme:
Kasklar da yamuk takılı. Karanlıkta reflektörün bisikletçiye ne faydası var, traktörler ne kadar çok ölümlü kazaya neden oluyor bu yüzden, ille de kırmızı arka far inadı çok mu işe yarıyordu da bisikletçiye zorunluluk olmuş. Karanlıkta tıpkı traktör gibi ölüm tehlikesi olarak dolaş diyorlar!
kej9krpqqt241.jpg
Keşan Enez yolu geldi aklıma, traktörün arakasına girenlermi dersin yada motosikletleri tarlaya veya şarampole uçuranlar ( gerçi arda sırada motosikletler kendindende uçuyor :) ) kimsenin içini karartmayalım şimdi ama giden gidene o yolda, ben geceleyin portbagaj a sarı renkli kendi yağmurluğununu da geçiriyorum. Işıklarla birlikte oldukça etkili oluyor.
 
Yazık günah!
Tır römorklarının, traktörlerin farları, reflektörleri çok alçakta diye kaç kaza oluyor, hiç üzülmezler mesuliyet taşımazlar, bisikletlinin görünür olması gerektiği gibi görüş seviyesinin üzerinde ışık kullandığı için cezalandırırlar. İşte, görevi ihmal bu. Yetkililerin ses çıkarması gereken şey, kabahatsiz bisikletçi değil. İnternette araştırırken amerikada reflektörlerin mesafesinin yerden 1.5 metre yüksekliğe kadar, farların 1.8 metre yüksekliğe kadar olabileceği yazıyor ve yönü, 300 lümen ışığı arkada 22.5 metreden uzuna yaymayacak şekilde olmalıymış. Bir de burası Amerika - kilometrelerce düz yolun olduğu, kimsenin yoluna çıkmadığı ülke. Şimdi düşünelim: yere paralel 300 lümen arka far mı bu kuralı ihlal ediyor, yoksa kaska takılı 250 lümen far mı... Maksat bisikletçinin hayatı değil.
Sele altı ışık sanmıştım, kaska takılı olan bir ürünmüş

296251 dosyayı görüntüle
İnternette şöyle birşey buldum:
Bike-light-visibility-setup.jpg

Görüldüğü üzere göz hizzası üzerine far konulması istenmiyor ama gerekçeler külliyen yalan-yanlış;
  • Çanta seviyesi farları "yanlış yöne bakıyormuş,"
  • Kask seviyesi farları "göz alıyormuş,"
Tamamen gözünün üstünde kaşın var göstermeliğinde yapılmış bir tavsiye makalesi okudum avustralyadan. Bizim Türklerin bunu yurtdışından alıp, yasakçılık sosuyla harmanlayıp uygulamaya geçtiğini düşündükçe tüylerim diken diken oluyor.
Lütfen, elinizi yüreğinize koyun ve düşünün; farın yer seviyesinin, gelen şöförün gözünü almasıyla ne ilgisi var!
Koyarsın kural 500 lümenin üzeri yasak diye, avuçlarımız patlayana kadar alkışlarız burada çok yaşa tezahüratlarıyla beraber. Derdiniz görünürlüğün çok artması, standartlara uyulması olsun; biraz da ışıksız ağır vasıta römorklarının, traktörlerin yolda görünürlüğünün azalmasına kafa yorun. Bisikletçiye çarpsan seni savurmaz bile, ama ağır vasıta hayatını sonlandırır.
Yasalar, hayat akışına uymalıdır. Ne kadar gerçeklerden kopmuş yasa koyucular kalem tutuyor. Her gün cinayet işleniyor ülkede tır terörü var. Bisikletçi teröründen ölen daha duymadık.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Geri