@bisikletcanavari
Aslında çok şey değişiyor. Kafayı arkaya çevirdiğinizde hareket ve renk algılayıcılar önünüzü algılayamıyor çünkü gözler kafayla beraber arkaya dönmüş durumda. Ama gidon aynası kullandığınız zaman, başımızı aynakol dişlisine bakar gibi aşağı eğmediğiniz için, gözler hala önü algılayabilecek durumda oluyor. Hız göstergesine bakmakla aynı şekilde kafayı eğiyorsunuz. Hatta eğmeden de görmek mümkün, herşey ayna ayarına kalmış. Ama kadroya veya maşaya takılan aynalarda durum aynı olmayabilir.
Tabi bu kafa eğme durumunun sadece yüksek hız ve/veya aşırı trafikte sorun olabileceğini düşünüyorum. Bence alıştığınız hangi ayna tipiyse onu kullanın arkadaşlar. Herkese kendi kullandığı iyi ve kullanışlı geliyor çünkü.
Aslında çok şey değişiyor. Kafayı arkaya çevirdiğinizde hareket ve renk algılayıcılar önünüzü algılayamıyor çünkü gözler kafayla beraber arkaya dönmüş durumda. Ama gidon aynası kullandığınız zaman, başımızı aynakol dişlisine bakar gibi aşağı eğmediğiniz için, gözler hala önü algılayabilecek durumda oluyor. Hız göstergesine bakmakla aynı şekilde kafayı eğiyorsunuz. Hatta eğmeden de görmek mümkün, herşey ayna ayarına kalmış. Ama kadroya veya maşaya takılan aynalarda durum aynı olmayabilir.
Tabi bu kafa eğme durumunun sadece yüksek hız ve/veya aşırı trafikte sorun olabileceğini düşünüyorum. Bence alıştığınız hangi ayna tipiyse onu kullanın arkadaşlar. Herkese kendi kullandığı iyi ve kullanışlı geliyor çünkü.