Bisiklette doğru vites nasıl değiştirilir?

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
21 Viteste şaşıyo durum biraz sanki

bendeki 21 vites, ne önerirsiniz?

1 1-2-3-4
2 3-4-5-6
3 5-6-7 gibi mi ?

yoksa

1 1-2-3
2 3-4-5
3 5-6-7 bu uygun gibi görünüyo bence. Fikriniz nedir? hem bu şekilde dizilince rakamlar bir uyum var gibi,

satırdaki en son sayı, alttaki ilk sayı oluyor, yani ön artırıcı 1deyken en fazla 3e getirildiğinde, arıtıcı 2ye gelince 3ten başlaması 5te bitmesi, ve 3. ön artırıcı dişliye gelince de arka artırıcının 5ten başlaması gibi.....
 
Scudo

eminix

Üye
Kayıt
12 Eylül 2008
Mesaj
49
Tepki
28
Şehir
kütahya
Bisiklet
Bianchi
@NKORHANK


----------------
mtb zinciri ,kontra göbek dişlisine uyum sağlayabiliyor ama bmx zinciri ,mtb ye uyum sağlamıyor.kalın geliyor.
20 inch bmx göbeğiydi ise taktığınız 28 deliklidir, mtb de 36 delik olduğundan
janttaki 8 adet delik boş kalır ,bu durum da jantı tam olarak akort edemezsiniz
salgılı dönmesine sebep olur.kontra göbekli bisikletlerde ,pabuçlu fren
kullanılmadığı için jant yamuk olsada frene deyme riski bulunmadığından pek fazla rahatsız etmez yeter ki maşalara deymesin :)
zincir kırma hatalı vites değişimlerinde zincir atıp dolanıp sıkışmalarda tekerin
ön ve arka dişlilerin yamukluklarında dişlilerin çok çok aşınmış olarak kullanımlarında oluyor :)
 

cato

Aktif Üye
Kayıt
16 Kasım 2008
Mesaj
167
Tepki
133
Şehir
BAYRAMPAŞA/İSTANBUL
Bisiklet
Trek
bilgini paylaştığın için sağol.insan nekadar bilsede temel bilgilerin güncellenmesi her zaman çok iyidir.
 

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
@PROCYCLİST

teşekkürler.
mantığı nedir ? hiç yaklaşım gösteremedim
 

Serdar Emre ACAR

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Kasım 2008
Mesaj
751
Tepki
361
Şehir
âksaray
@encralis

Hangisini iyi çeviriyorsan onu kullan.Ben yol bisikleti yarışlarında öyle yaptım hep.Bazen ayakta iken büyük ayna alıyorun ve üstten ikinci dişilde oluyo mecburen.Eğer küçük ayna alt dişlilerde kullanırsan zincir ayakta iken çok fazla sallanıyo
 

yamaç kolatan

Aktif Üye
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
180
Tepki
155
Şehir
istanbul
@jef

sanırım böyle yaparak arka vites yayının zaman içinde bozulmasını engelleyebiliyorsunuz.çünkü bu vites kombinasyonunda arka vites yayı gergin kalmıyor..
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Deore 9'lu sistem kullanıyorum.
Göstergelerde 3'lü haneler var;

http://www.erdoganlarbisiklet.com/store/images/510l.jpg

Ön vites göstergesi en sağ bölme içindeyken (yani küçük dişli), arkayı da göstergedeki en sağ bölmede tutuyorum (yani 1,2,3,4).

Ön orta bölmedeyken (2), arkayı da göstergenin orta bölmesinde tutuyorum (4,5,6,7).

Ön en soldayken (3), arkayı da en sol gösterge bölmesinde tutuyorum (7,8,9).


Sanırım makul vites oranlarıdır??
 

erdem öncel

Daimi Üye
Kayıt
30 Mayıs 2010
Mesaj
243
Tepki
149
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Trek
3x7 (21 vitesli) ve 3x8 (24 vitesli) bisikletler için en doğru vites değiştirme nasıl olmalıdır.
 

Anıl Kuşaksız

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
508
Şehir
İstanbul-Küçükyalı
ön ve arka dişliyi ortadaki çarklarda kullanman zincirin ömrü açısından daha iyi olur, böylece çapraz kalmaz ve en sessiz şekilde gidersin. vites değiştirirken de pedala asılman yanlış olur, hafif pedal çevirirken vitesi atıp vites geçtikten sonra pedala istediğin gibi yüklenebilirsin. pedala asılırken vites değiştirirsen zincir atabilir ya da çok gürültü yaparak geçer çatır çutur sesler duyarsın
 

erdem öncel

Daimi Üye
Kayıt
30 Mayıs 2010
Mesaj
243
Tepki
149
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Trek
ben şöyle bir şey okudum. ama umarım aklımda yanlış kalmamıştır.

diyelim ki solda 3 sağda 7 vites var. soldaki 1-2-3 vitesleri sağdaki 1-2-3 vites ile sorunsuz kullanabiliyoruz. örneğin 3-1 ile bayır aşağı gidiyorum hatta biraz daha hızlanmak istedim sonra 3-2 daha sonra düz yola geldim 2-2'ye attım vitesi gibi. sonra 4-7 arası viteslere geçmek için hep sol 2.vites kullanılıyor. örneğin 3-4 vitese geçmek istiyorum. sırayla 2-1 2-2 2-3 2-4 ve 3-4 yapıyorum. yani 2-1 sonra 3-1 3-2 3-3 3-4 yapamıyorum. anladığım kadarıyla 1 ve 3 arasında ilk üç vites arasında geçiş yapabiliyorum. ya da 4-7 arasında isteğim gibi geçiş yapabiliyorum.

ama yukarıdaki örnekte sırayla 2-1 2-2 2-3 2-4 ve 3-4 yaptıktan sonra sağdaki 4-7 vites grubunda istediğim gibi dolaşıyorum. örneğin 3-4'ten sonra 3-5 3-6 ama burada 3-4'ten 3-3'e geçiş yapabilmek için 3-4 sonra 2-4 2-3 ve sonra 3-3 yapmamız gerekiyor galiba.

bir de bunu 24 vitesli bisikletlere uygulayınca nasıl olur. o zaman da sağdaki 1-4 ve 5-8 grubunu bir grup kabul edeceğiz galiba..

yorumlarınızı bekliyorum :)
 

mertcan gölge

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2010
Mesaj
675
Tepki
513
Şehir
eskişehir
bende aynı şekilde çaprazlama yapmanın zincir ömrüne zararını biliyorum yani ön 1 deyken arka 7-8-9 olursa sürtme yapabilir veya ön 3 deyken arka 1-2 gibi ise de sorun çıkartabilir
 

Bariskkk

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Mart 2010
Mesaj
665
Tepki
326
Yaş
30
Şehir
istanbul/Avrupa yakası
İsim
Barış KKK
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bende çapraz olmiyacak şekilde kullanıyorum bide ön 3 deyken arkayı 1-2 gibi kullanınca zincir yetmiyebilir ve arka aktarıcı kırılabilir dikkatli olmak gerekir vites kullanırken en iyisi vitesi değiştirdikten sonra arkaya bakıp çapraz olup olmiyadığını kontrol etmek sonra zaten alışınca hep çapraz olmiycak şekilde kullanılıyor umarım anlatabilmişimdir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Neris

xibabla

Üye
Kayıt
16 Temmuz 2007
Mesaj
71
Tepki
55
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Tepe çıkacaksanız ,tepeye varmadan yavaş yavaş vitesi düşürün, çıkarken vites değiştirmek uygun olmuyor.
İkinci olarak da bisiklete binmediğiniz zamanlarda zinciri en küçük dişlide bırakmaya özen gösterin.
 
  • Beğen
Tepkiler: tugrulboraerkil

Tolgahan_07

Aktif Üye
Kayıt
4 Ağustos 2008
Mesaj
167
Tepki
81
Şehir
Antalya/LaRa.
@Kadir Özen

İlk başta garip geldi ama dügün düşününce gayette mantıklı geLdi ben nasıl rahat ediyorsam öyle sürerdim 1-1 1-2 1-3 1-4 1-5 1-6 1-7 Ama baktım da bu daha mantıklı .Teşekkürler.
 

alierkanimrek

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Kasım 2008
Mesaj
413
Tepki
339
Şehir
Antalya
Bisiklet
Carraro
Şanzımanlı vites sistemlerinde pedalı çevirmeye gerek kalmadan bisiklet durmuş haldeyken bile vites değiştirilebiliyor, ruble olmadığından çapraz zincir gibi dertler de yok. Ama pek kullanılmıyor, herhalde çok pahalı olduklarından veya başka bir sorunları var.