Bisiklette doğru vites nasıl değiştirilir?

Scudo

Çağatay Çağlar

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Mayıs 2012
Mesaj
496
Tepki
223
Şehir
Göztepe, İzmir
Ben nedense pek vites değiştirmiyorum :D Düz yolda 2-6 veya 3-8, dik rampa çıkarken de 1-3. Ama genelde 2-6 olarak kullanıyorum. Başlarda çapraz zincir sorununu birkaç kez yaşamıştım aman dikkat sakata geliniyor.
 

Barış Kılınç

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2007
Mesaj
729
Tepki
1.154
Şehir
İstanbul
@alierkanimrek

Şanzıman ağır ve genelde geniş vites aralığı sunmuyor.
 

Osman Selman

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Eylül 2012
Mesaj
406
Tepki
405
Şehir
İstanbul
Çok bir rampa değişikliği yoksa sol 2de tutuyorum ben genelde sağ da değişiklik gösteriyor rampa durumuna göre. acaba zararı var mıdır bu sistemin ?
 
Kayıt
15 Ekim 2012
Mesaj
38
Tepki
13
Şehir
Bursa / İnegöl
1-1 1-2 1-3
2-3 2-4 2-5
3-5 3-6 3-7
Bende bu şekil değiştiriyorum eski 24 jant bisikletimde 3-7 den 3-1 e geçerken seri pedal atmıştım zincir bağları ayrıldı :D Sakın hafif pedal atarken vites değiştirin.
 

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.588
Tepki
3.574
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
@kılınçumo

Hem de kaç senedir var!:)

http://www.all-about-hubs.com/naben_galerie1/shimano_automatic.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: phardon

Tuncay Üner

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
961
Tepki
619
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
Bana göre en verimli teknik rampaya girdiğimizde, pedal ağırlaşmaya başlayınca, pedalı tekerleğe tehrik vermeyecek kadar yavaş çevirerek ani bir şekilde vitesi attırmak. Böylece ruble aynakol ve zincir yük altında değilken vites düşürülmüş oluyor. Tabii bu işi hızlı yapmalısınız zira bisikletin sahip olduğu enerji biterse bisiklet duracaktır. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: aeneskral

mhmmt111

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2012
Mesaj
178
Tepki
69
Şehir
istanbul
Bisiklet
Salcano
bende 3x8(24) orta sram x5 arka sram x4 var

1-1 1-2 1-3 1-4
2-4 2-5 2-6
3-5 3-6 3-7 3-8 olarak kullanıorm (3-5 ve 2-6 yı gerekmedıkce kullanmıorm ses yapabılıyor :) )
 

Tahir Keskin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2013
Mesaj
2.145
Tepki
2.016
Yaş
39
Şehir
Kocaeli, Gölcük
İsim
Tahir Keskin
Bisiklet
Kron
@Kadir Özen
Hay Allah razı olsun. Çok yardımcı oldu bu bilgi.
Bisikleti aldığım usta bir şeyler tarif ettiğinde anlar gibi bakmıştım suratına demek 1.5 aydır eziyet ediyormuşum bisiklete. Vites ayarlarının bu kadar kısa sürede bozulmasına şaşırmamak gerek :D
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.498
Tepki
7.056
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Yol bisikletinde 2'li aynakol ve 10'lu ruble kullanıyorum.
Kullanım şeklim,

Aynakol 1, Ruble 1-10
Aynakol 2, Ruble 1-10

Hatta genel olarak rubleyi 2'ye aldıktan sonra aynakolu 2'ye atar öyle devam ederim. Aynakol 1'de dik yokuşlar dışında kullanmam bisikletimi.

Hiç sıkıntı çıkmadı. Şimdiye kadar zincir kırmadım, parçalarımda aşırı bir aşınma yok. Vites ayarlarım bozulmuyor.

Zinciriniz aktarıcıya sürtmüyorsa, çok kısa kalıp sıkışma yapmıyor, çok uzun kalıp aktarıcıya dolanmıyorsa hiç sıkıntısız bütün oranları kullanabilirsiniz.
Kendinizi sınırlandırmaya gerek yok. Rahat rahat kullanın bisikletinizi.
 

Tahir Keskin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2013
Mesaj
2.145
Tepki
2.016
Yaş
39
Şehir
Kocaeli, Gölcük
İsim
Tahir Keskin
Bisiklet
Kron
@Gökhan Toros
Gökhanım ne güzel söyledin.
Bisikletçilerin ısrarla çapraz yapmayacaksın diye dayatmaları bana biraz itici geliyor. "Bu bisiklet 21 vites değil mi arkadaş, neden sadece 9 kombinasyon ile sınırlı kalayım" diye avazım çıktığı kadar bağırasım geliyor ama yapamıyorum. Bence doğru ayar ile her kombinasyon rahatlıkla kullanılabilir. Aktarıcılar ne için var...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU

Tolga Can

Daimi Üye
Kayıt
22 Haziran 2013
Mesaj
276
Tepki
123
Şehir
Sakarya
Bisiklet
Salcano
Bisikletimi alalı daha 2 ay oldu. 2 Kere zincir attı. Vites üzerine pek bilgili sayılmam.
Burda okuduklarıma göre biraz hatalı kullanmışım. 1-6 , 2-6, 3-6 şeklinde kullandım. Ön büyük dişliye geçişler hep zordu ve çok ses yapıyordu.
Bilmemek değil. Öğrenmemek ayıptır. Bundan sonra bende 1-1, 1-2, 1-3 , 2-3, 2-4, 2-5, 3-5, 3-6 kullanacağım.
 

cemoka

Üye
Kayıt
1 Ağustos 2013
Mesaj
2
Tepki
0
Şehir
istanbul
Bisiklet
Cesur
öncelikle merhaba arkadaşlar.
yeni bisiklet aldım pek kullanmayı bildiğim söylenemez. vitesi değiştiremiyorum bu konu hakkında yardımcı olabilir misiniz.
birincisi sürekli 1de 2 veya 3 e geçiremiyorum. ama diğerini değiştirebiliyorum.

teşekkürler
 

emir arıca

Daimi Üye
Kayıt
16 Mayıs 2010
Mesaj
206
Tepki
108
Şehir
Erdek
Bisiklet
Merida
Ön vitesten bahsediyorsunuz galiba. Arka viteste mandala dokunup bıraktınız mı geçer ama ön viteste dişli yukarı alana kadar basılı tutmanız gerekebilir. En azından benim Altus ön vitesimde öyle. Ön viteste vites düşürürken sıkıntı yok ufak bir dokunuşla bile düşüyor. Eğer bu değilse vites ayarlarınız ya da vites tel gerginliğiniz ile ilgili bir sorun olabilir.
 

cemoka

Üye
Kayıt
1 Ağustos 2013
Mesaj
2
Tepki
0
Şehir
istanbul
Bisiklet
Cesur
teşekkür ederim bu söylenenleri uygulayacağım. benim vites değiştirme kolda dönmeli olarak yapıyor.

küçük yokuşları çıkamıyorum çok zorlanıyorum.
 

The Ertuğrul

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2008
Mesaj
747
Tepki
315
Şehir
-
@cemoka

Eğer küçük yokuşları çıkamıyorsanız vs. sizin kadansınız çok azdır. (kadansla ilgili birçok konu var araştırıp bulabilirsiniz) viteslerinizi küçük tutup seri çevirin pedalı. yoksa dizler çok zorlanır ve boşu boşuna yorulursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: tugrulboraerkil
Kayıt
23 Temmuz 2013
Mesaj
38
Tepki
1
Şehir
Antalya
Bisiklet
Sedona
Arkadaşlar bugün aldığım Merida MATTS TFS 500 biraz bana karışık geldi.

Bakdığım zaman ;Aynakol 1 ruble 10
Aynakol 2 ruble 10
Vites geçişlerimi nasıl yapacağım.??? Şuan Aynakol 1 büyük dişlide
 

burak özgüng

Daimi Üye
Kayıt
1 Şubat 2012
Mesaj
399
Tepki
127
Yaş
35
Şehir
antalya
Bisiklet
Cannondale
hocam çapraz olmucak.
en ufaktaysan 1 4 e kadar ortadaysa 3 le 7 arası en büyükte 7 ve 10
yokuşta vites değiştirme en azından büyütmeye kalkma..
zaten antalyadaymışsın bende buralıyım yokuş yok bir şey yok aynakol ortaya al 4 5 6 seni keser diye tahmin ediyorum.ben hep böyle takılıyorum