Scudo Sports

Bisiklette doğru vites nasıl değiştirilir?

Scudo
Ben nedense pek vites değiştirmiyorum :D Düz yolda 2-6 veya 3-8, dik rampa çıkarken de 1-3. Ama genelde 2-6 olarak kullanıyorum. Başlarda çapraz zincir sorununu birkaç kez yaşamıştım aman dikkat sakata geliniyor.
 
@alierkanimrek

Şanzıman ağır ve genelde geniş vites aralığı sunmuyor.
 
Çok bir rampa değişikliği yoksa sol 2de tutuyorum ben genelde sağ da değişiklik gösteriyor rampa durumuna göre. acaba zararı var mıdır bu sistemin ?
 
1-1 1-2 1-3
2-3 2-4 2-5
3-5 3-6 3-7
Bende bu şekil değiştiriyorum eski 24 jant bisikletimde 3-7 den 3-1 e geçerken seri pedal atmıştım zincir bağları ayrıldı :D Sakın hafif pedal atarken vites değiştirin.
 
@kılınçumo

Hem de kaç senedir var!:)

http://www.all-about-hubs.com/naben_galerie1/shimano_automatic.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: phardon
Bana göre en verimli teknik rampaya girdiğimizde, pedal ağırlaşmaya başlayınca, pedalı tekerleğe tehrik vermeyecek kadar yavaş çevirerek ani bir şekilde vitesi attırmak. Böylece ruble aynakol ve zincir yük altında değilken vites düşürülmüş oluyor. Tabii bu işi hızlı yapmalısınız zira bisikletin sahip olduğu enerji biterse bisiklet duracaktır. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: aeneskral
bende 3x8(24) orta sram x5 arka sram x4 var

1-1 1-2 1-3 1-4
2-4 2-5 2-6
3-5 3-6 3-7 3-8 olarak kullanıorm (3-5 ve 2-6 yı gerekmedıkce kullanmıorm ses yapabılıyor :) )
 
@Kadir Özen
Hay Allah razı olsun. Çok yardımcı oldu bu bilgi.
Bisikleti aldığım usta bir şeyler tarif ettiğinde anlar gibi bakmıştım suratına demek 1.5 aydır eziyet ediyormuşum bisiklete. Vites ayarlarının bu kadar kısa sürede bozulmasına şaşırmamak gerek :D
 
Yol bisikletinde 2'li aynakol ve 10'lu ruble kullanıyorum.
Kullanım şeklim,

Aynakol 1, Ruble 1-10
Aynakol 2, Ruble 1-10

Hatta genel olarak rubleyi 2'ye aldıktan sonra aynakolu 2'ye atar öyle devam ederim. Aynakol 1'de dik yokuşlar dışında kullanmam bisikletimi.

Hiç sıkıntı çıkmadı. Şimdiye kadar zincir kırmadım, parçalarımda aşırı bir aşınma yok. Vites ayarlarım bozulmuyor.

Zinciriniz aktarıcıya sürtmüyorsa, çok kısa kalıp sıkışma yapmıyor, çok uzun kalıp aktarıcıya dolanmıyorsa hiç sıkıntısız bütün oranları kullanabilirsiniz.
Kendinizi sınırlandırmaya gerek yok. Rahat rahat kullanın bisikletinizi.
 
@Gökhan Toros
Gökhanım ne güzel söyledin.
Bisikletçilerin ısrarla çapraz yapmayacaksın diye dayatmaları bana biraz itici geliyor. "Bu bisiklet 21 vites değil mi arkadaş, neden sadece 9 kombinasyon ile sınırlı kalayım" diye avazım çıktığı kadar bağırasım geliyor ama yapamıyorum. Bence doğru ayar ile her kombinasyon rahatlıkla kullanılabilir. Aktarıcılar ne için var...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Bisikletimi alalı daha 2 ay oldu. 2 Kere zincir attı. Vites üzerine pek bilgili sayılmam.
Burda okuduklarıma göre biraz hatalı kullanmışım. 1-6 , 2-6, 3-6 şeklinde kullandım. Ön büyük dişliye geçişler hep zordu ve çok ses yapıyordu.
Bilmemek değil. Öğrenmemek ayıptır. Bundan sonra bende 1-1, 1-2, 1-3 , 2-3, 2-4, 2-5, 3-5, 3-6 kullanacağım.
 
öncelikle merhaba arkadaşlar.
yeni bisiklet aldım pek kullanmayı bildiğim söylenemez. vitesi değiştiremiyorum bu konu hakkında yardımcı olabilir misiniz.
birincisi sürekli 1de 2 veya 3 e geçiremiyorum. ama diğerini değiştirebiliyorum.

teşekkürler
 
Ön vitesten bahsediyorsunuz galiba. Arka viteste mandala dokunup bıraktınız mı geçer ama ön viteste dişli yukarı alana kadar basılı tutmanız gerekebilir. En azından benim Altus ön vitesimde öyle. Ön viteste vites düşürürken sıkıntı yok ufak bir dokunuşla bile düşüyor. Eğer bu değilse vites ayarlarınız ya da vites tel gerginliğiniz ile ilgili bir sorun olabilir.
 
teşekkür ederim bu söylenenleri uygulayacağım. benim vites değiştirme kolda dönmeli olarak yapıyor.

küçük yokuşları çıkamıyorum çok zorlanıyorum.
 
@cemoka

Eğer küçük yokuşları çıkamıyorsanız vs. sizin kadansınız çok azdır. (kadansla ilgili birçok konu var araştırıp bulabilirsiniz) viteslerinizi küçük tutup seri çevirin pedalı. yoksa dizler çok zorlanır ve boşu boşuna yorulursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: tugrulboraerkil
Arkadaşlar bugün aldığım Merida MATTS TFS 500 biraz bana karışık geldi.

Bakdığım zaman ;Aynakol 1 ruble 10
Aynakol 2 ruble 10
Vites geçişlerimi nasıl yapacağım.??? Şuan Aynakol 1 büyük dişlide
 
hocam çapraz olmucak.
en ufaktaysan 1 4 e kadar ortadaysa 3 le 7 arası en büyükte 7 ve 10
yokuşta vites değiştirme en azından büyütmeye kalkma..
zaten antalyadaymışsın bende buralıyım yokuş yok bir şey yok aynakol ortaya al 4 5 6 seni keser diye tahmin ediyorum.ben hep böyle takılıyorum
 
Geri