Bisiklette doğru vites nasıl değiştirilir?

Scudo
Kayıt
2 Temmuz 2014
Mesaj
39
Tepki
3
Şehir
İstanbul
@Kadir Özen

bu kullanım şeklini 27 viteste

1-1 1-2 1-3 1-4
2-4 2-5 2-6 2-7
3-7 3-8 3-9

olarak mı uygulamalıyız acaba?
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.397
Tepki
4.908
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Zincirin tolerans gosterdigi aciya gore kullanin gitsin. Capraza duserken ya vitese gecmekte zorlanacaktir, yada surtunme - sürekli şıkırtı sesleri gelecektir. Bunu farkettiginizde kombinasyonu uygun hale getirirsiniz.
2'li aynakolda rubleyi 2 parca, 3'lu aynakolda rubleyi 3 parca gibi dusunun. En kucuk aynakolda en buyuk ruble dislilerini (sayisi size, ruble disli sayiniza ve zincir toleransiniza kalmis), orta aynakolda orta ruble dislilerini, buyuk aynakolda dis kucuk dislileri kullanmaya calisin.
Zinciriniz olmasi gereken ideal boydan kisaysa capraz toleransi daha dusuk olacaktir. Asiri capraz kullanmanin en buyuk sorunu zincir omrunu kisaltmasi ve dislilerin asinmasini arttirmasi, hatta bazi durumlarda asiri zorlanarak zincir kopmasina neden olmasidir.
Sayilara konsantre olarak kullanmaya kalkarsaniz ne surus dinamizmi kalir ne de surus keyfi...
 

Gjankrow

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2014
Mesaj
1.711
Tepki
3.261
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Gaziantep Üniversitesi Bisiklet topluluğunun twitterda yayımladığı grafiği paylaşmak istedim. Umarım faydası dokunur.

http://i.imgur.com/4rvccSf.jpg
 

Mehmet H.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2013
Mesaj
816
Tepki
363
Şehir
*
Bisiklet
Ghost
aynakol 2 de 7 kombinasyon çok değilmi :eek:
 

Kürşatt

Daimi Üye
Kayıt
18 Ekim 2014
Mesaj
260
Tepki
156
Yaş
39
Şehir
Kahramanmaraş
İsim
Kürşat
Bisiklet
Cube
@atilla gobel

teşekkürler arkadaşim benim gibi acemiler için çok daha aydinlatici...
 
B

BF Okuru

Misafir
Ben olaya şu 1 2 3 4 5 meselesinden biraz daha farklı bakıp başka bir konuya deyineceğim.

Bisiklet üzerinde pedal salladığım dakikalarda çok sık karşılaştığım bir durum var ki bana göre zincir ve dişlinin canına okuyor.

Ağır yük altında vites değiştirilmesi ! Herhangi bir nedenle tam güç tahrik sistemine yüklenirken vites değiştiriliyor ve ardından çatır çutur sesler kopuyor. İnanın bu sesi duyduğumda sanki kendi bisikletimden bir prça kopuyormuşcasına üzülüyorum.

Her ne şartta olursa olsun vites değiştireceğim anda pedaldaki yükü kesiyorum. Bilinçsiz girdiğim rampalarda sırf bu yüzden bir kaç metre geri dönmek zorunda kaldığımı bilirim.


Bu konuda yanlış bildiğim yada düşündüğüm bir yer varsa lütfen düşüncenizi paylaşın.
 

sspl

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Aralık 2011
Mesaj
2.042
Tepki
2.774
Yaş
31
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Carraro
Ben 7li sistemi
1-2/1
3-4-5/2
6-7/3
olarak kullanıyorum.

Rampa öncesi yada esnasında vites değiştirmem gerektiğinde ilk önce olabildiğince hızlanıp öyle değiştiriyorum. Biraz hızlanıp değiştirdiğimizde hem o çatır çutur ses olmuyor hemde daha rahat geçiyor.
 
Kayıt
22 Mayıs 2015
Mesaj
74
Tepki
52
Yaş
39
Şehir
bolu
İsim
özgür uçar
Bisiklet
Mosso
merhaba arkadaşlar ben yeni bir bisiklet sevdalısı olarak buradaki tecrübeli arkadaşlardan birçok bilgi edindim ve hala edinmeye devam ediyorum.konumuza gelirsek benim gibi bu işe yeni başlayanlar için vites siteminin doğru kullanımıyla ilgili olaraj bi resim paylaşmak istiyorum.bu yazım hakkında belki birçok konu vardır beni mazur görün lütfen :)
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:

vyc32

Üye
Kayıt
7 Mayıs 2015
Mesaj
7
Tepki
3
Yaş
34
Şehir
TR
Teşekkürler ellerinize sağlık çok güzel bir bilgi olMuş emeğe sağlık yüreğe sağlık :)
 

thomisus lx

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2007
Mesaj
2.910
Tepki
2.055
İlk karım benim gözüm gibi sevdiğim bisikletimi viteslerini afedersiniz @#×/@€÷ etti. Doğru vites kullanmak mi istiyorsunuz, kafası basmayan birine anlatın ve gozlerine bakın eğer gozbebeklerinde adamın arkasındaki dağları binaları ve duvarları goruyorsaniz bisikletinizi vermeyin. Yaya gitsin kerata.
 

can akıncılar

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Aralık 2010
Mesaj
1.554
Tepki
900
Şehir
Fatsa
Bisiklet
Salcano
Birde son vitesde bisikleti bırakıp öyle devam Edenler yok mu ağır vitesde nasıl bir zevk zevkini bırak nasıl acımasızlık hiç mi zincire acimiyorlar..Kaç kişide gördüysem ağır vitesde bırakmayın 3 4 dişli lerine alın kalın kafalar yine bildiğini okuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: lazrail8181

KADEM

Üye
Kayıt
1 Mayıs 2015
Mesaj
2
Tepki
0
Yaş
32
Şehir
BURSA
İsim
KADEM KURŞUN
Bisiklet
Carraro
@can akıncılar bu konularda çok fazla bilgim yok ama bi yerde okumuştum bisikleti bırakırken vitesi son dişlide yani 9-10 da bırakın diye ve o günden sonrada öyle yapıyorum sürekli. niye ortada bırakıcağımızı acıklarsan sevinirim
 

KADEM

Üye
Kayıt
1 Mayıs 2015
Mesaj
2
Tepki
0
Yaş
32
Şehir
BURSA
İsim
KADEM KURŞUN
Bisiklet
Carraro
önceki msjda bisikleti bırakırken arka dişlinin 4-5 de bırakılması gerektiği yazılmış. yanlış anlamadıysam :) niye 4-5 diye sordum
 

Osman Tuğrul

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Eylül 2013
Mesaj
1.150
Tepki
1.173
Şehir
Denizli
Bisiklet
Bianchi
@can akıncılar Dediğiniz hakkında bilgim yok fakat, ben şöyle düşünüyorum yüksek'de bırakmak zincir için iyi midir? kötü müdür? bilemem ama yüksek viteste bırakıp bir süre sonra tekrar bindiğimiz ilk pedal çok zorlayıcı gelecektir, hem bacaklarımıza hemde zincirin gerginliğinin aşırı seviyedeyken bütün bacak kuvvetimizin torku uygulanacaktır. Bu sebeple zincir yıpranır diye düşünüyorum. Ben genelde 2-4/5 gibi vitesi bırakıyorum 2-3 km yere gidip geleceksem hep o viteste duruyor yokuşlarda bazen aynı bırakıp bacaklarımı geliştiriyorum.
@KADEM
 
  • Beğen
Tepkiler: hsnbykkls