Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Brooks b17 sele hakkında

@Yoldakiyabani
Iade neden etmediniz yanlislikla fazla gelen seleyi?
 
Scudo
Bende b17 kullanıyorum. Kahverengi. Kendi kremiyle besliyorum. Hiç boyama sıkıntısı yaşamadım.
Seleyi de yaklaşık 1000 km dir kullanıyorum, ilk güne göre daha rahat ama hala çok rahat değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
diğeriyle suan toplam 24.700 km yi devirdik ama hala rahat değil
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ben halen bu Brooks B17 sele hakkında şüphedeyim , böyle sert bir sele ne kadar rahat olabilir işin sonunda ? Plasebo etkisi olabilir mi (bu kadar para bayıldım totomun psikolojisi düzeldi :) )

Gerçekten merak ediyorum . Selemi değiştireceğim 2-3 aya kadar , Selle Royal Gel serisini düşünüyorum , Brooks B17 evladiyelik denilince acaba diyorum .
 
@Yoldakiyabani istediğin herşeyi yapmakta özgürsün hocam. Hoşuna gitmediyse sat, başka şeyler dene. Ben çok memnunum, bisikletim çalınsın ama seleme birşey olmasın

@TatanQa_tr plasebo piskoloji, 200 km bisiklet sürmek fizyoloji bir durum. Sentetik seleler ile uzun sürüşlerden sonra 3 gün boyunca genital bölgedeki uyuşma geçmiyor.

Herkes parasının kıymetini bilir.
 
Bende şunu sorayım:Bu seleler belirli bir süre(genelde3ay) kullanımdan sonra gerdirilmesi gerekiyor,peki gerdirme kolunun sonuna gelinirse ne olacak(sonu var mı bilmiyorum),artık gerdirme gerekse dahi gerdiremeceğimizden çöpe mi atacağız seleyi?
Not:Bende b17 kullanmakla ilgileniyorum ancak bu soru çok pis kafama takıldı.Ne dersiniz bu meseleye?
 
Sonunda bende alacağım ya brooks ya gs tayt zor oluyor kullanımı:)
 
Endurance geometrili diğerlerine kıyasla daha dik oturuş açısına sahip bir yol bisikletim var. Bu seleden önce iki adet sele denedim biri orjinal selesi idi ve dar geldiği için ortaya baskı yapıyordu ve uzun sürüşler sonrası geçmesi uzun süren şiddetçe fazla bir ağrı oluyordu. Daha sonra mtb den çıkma düz ve arka kısmı geniş bir sele denedim, daha rahat ettim ancak gidonu alttan tuttuğum zaman (forum tabiri ile) mındıklarda ezilme oluyordu. Seleyi öne eğersemde öne kayma oluyordu.
Yaklaşık 4 aydır bu sele ile kullanıyorum. Gidonu üstten tuttuğumda gerçekten çok rahat diğer kullandığım selelere göre. Özellikle kasislerde çok farketti, yaylı olmada da güzel bi esnekliği var. Eskiden kasis görünce totom benden önce korkardı :) Dezavantajı bunda da gidonu alttan tutarsam ezilme oluyor yine öne eğersem geçiyor ama bu kezde kayma oluyor. Spacerlerın hepsini en alta takmak zorunda kaldım bu sayede uzun olmayan alttan tutuşlarda da sürebiliyorum kayma olmaksızın ama istememe rağmen gidonu alçaltamıyorum bu yüzden. Şimdilik böyle idare ediyoruz. Benimki gibi dik oturuşa sahip bir yol bisikleti değilse (yol bisikletinin ruhuna aykırı aslında dik oturuş) yol bisikleti için tavsiye etmem. Gidon ve sele yüksekliği aynı veya gidon çok az alttaysa uzun sürüşler için ideal bi sele. Kısa sürüşler için çok gerekli olmadığını düşünüyorum çok daha ekonomik ve konforlu bir şekilde çözülebilir.
 
@TatanQa_tr


@TatanQa_tr merhaba,

Son 3-4 yıldır uzun turlarda (1500-2000 km.) kullanıyorum Brooks'u. O kadar alışmışım ki geçende tek günlük bir aksiyonda eski seleyi kullanınca kıymetini bir kez daha anladım. Ben turlarda pedli tayt da kullanıyorum. "Eninde sonunda slele üstündeyiz" diye düşünülebilir ama eve geldiğimde "Bu kadar mı fark eder!" cümlesini kurduğumu söyleyebilirim. Eşime de bir tane aldım 2. el. :)


Selamlar

five
 
@BookFox Bir yerde okumuştum. Gürkan Genç seleyi taktıktan sonra hiç bakım yapmadım. sadece ıslanmasını önledim. ve kullanmadığım zamanlarda selenin kılıfını taktım diyordu. çokta kasmamak lazım yani :)
 
Brooks B17'yi yeni kullanmaya başlamış biri olarak kısa zamanda edindiğim tecrübeleri ve sele ile ilgili fikirlerimi aktarayım.
Öncelikle bu seleyle toplamda yaklaşık 200 km olan iki tur yapabildim. 110 km'lik ilk turumda abartısız en az on defa elimde alyanla durup sele ayarladım. Bu farklı bir sele, kesinlikle size en uygun pozisyonu bulmak için nispeten uzunca bir tura çıkmalı ve rahatsızlık hissettikçe ince ayar yapmalısınız. Ayarın nasıl olacağı konusunda kesin bir şey söylemek imkansız, olay tamamen sizin kemik yapınızın şekliyle ilgili. Ayar konusunda tek diyebileceğim şey, normal bir seleden sonra Brooks'a geçince sele boyunu biraz alçaltmak gerekiyor çünkü Brooks B17 oldukça yüksek bir sele, normal bir seleye göre yaklaşık 10 cm daha yüksek. Brooks'la ilk turumda dediğim gibi rahatsızlık hissettikçe ayar yaptım, turun büyük bölümünde hatalı bir pozisyonda kullanmama rağmen tur bitiminde sanki sabahtan geceye kadar hiç sele oturmamış gibiydim. Sele pahalı evet ama gerçekten rahat.
İkinci turumda ise sele ayarını büyük prnda tamamlamıştım, sadece turun ilk km'lerinde durup bir defa ayar yaptım, turun tamamını seleye müdehale etmeden tamamladım, iki turda da pedli tayt kullanmadığımı belirteyim. Sonuç: daha önce pedli tayt, hatta pedli tayt+jelli sele kılıfı kullanmış olmama rağmen, bu tahta gibi sele hepsinden çok daha konforlu.
Aslında işin özü bu selenin kişiye özel nir ürüne dönüşmesinde. Dediğim gibi ben 100 km'lik tur boyunca doğru pozisyonu bulmak içşn uğraştım, Brooks'ta öyle seleyi takayım oldu diye bir şey yok arkadaşlar. Sabırla ayar isteyen bir ürün. Dediğim gibi farkı da aslında bu; günümüzdeki hızlı tüketim çağında insnlara her şey hızlı ve paket olarak, hap şeklinde sunuluyor... Doğru ayarı bulduğunuzda Brooks sizi o yüzlerce liralık pedli taytlardan kurtarıyor. Özellikle yazın sıradan bir şort giyip 150 km tur yapmak çok büyük bir konfor.
200 km'lik kullanımda izlenimim beklediğimden çok daha olumlu. Ben özellikle ön takımı sıktığı için bana rahatsız gelen o pedli taytları lullanöak istemediğim için bu seleyi aldım. Uzun tur yapanlara seleyi özellikle tavsiye ediyorum, neticede pedli tayt hijyen açısından da son derece sıkıntılı.
Bir diğer konu, bu sele çok agresif açılara sanip olmayan yol bisikletlerinde de pekâlâ kullanılabiliyor, illa şehir/tur bisikleti oşacak diye bir kaide yok. Endurance bir kadronuz varsa gözü kapalı alabilirsiniz.
 
Brooks selelerin değeri kullandıkça anlaşılıyor. B17 modeli çok geniş olması sebebiyle yol bisikletim için Team Pro modelini alıp kullanmaya başladım. İlk kullandığım zamanlarda tayt kullanmıyordum. Ama sıkıntı olmuyordu da. Taytsız bir şekilde 100km lik sürüş bile yaptım, akşam toto ağrısı çekmeden hemde :D

AMA tayt ile kombine ederseniz o zaman çok çok daha rahat oluyor...

Tabii tahminimce bu rahatlığın sebebi Brooks selelerin totonunuzun şeklini almasının yanı sıra, selelin üzerinde herhangi bir jel veya sünger kısım olmadığı için. Bu hipotezi test etmek için yakın zamanda bir de full karbon sele ile sürüş yapmayı planlıyorum.
 
Rahat ettirmesinin asıl sebeplerinden biri de gerdirilmiş bir deri üzerine oturulmasından kaynaklanıyor. Her ne kadar tahta gibi gözüksede aslında bir yay üzerine oturmuş oluyorsunuz. Diğer selelerde bi miktar doldu malzemesi kullanılsa da brookstaki yaylanmayı sağlayamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@Işıklar Gazisi hocam benim amacım tayt kullanmamak, daha doğrusu pedli tayt kullanmamak. Yoksa yine tayt denebilecek bir ürün giyiyorum, neticede yol bisikleti formundaki bisiklette normal eşofman kötü duruyor. Amaç performans yapmaksa geniş sele elbette rahatsız edecektir, zaten bu sele ağırlığı da arttırıyor. Aslında selenin kasnağını kütük gibi çelik yerine daha hafif bir malzemeden yapabilirler.

@karanbatu Kısa mesafede yumuşak sele rahat gibi gelse de 100 km ve üzeri sürüşte ne olursa olsun o dolgu çöküyor. Pedli taytın da pedi çöküyor, tekstil malzemeler hava aldırmaz bir hale geliyor. Ayrıca sele üzerinde hareket de imkansız hale geliyor. Bence Brooks'un esnemesi kadar deri yüzeyin üzerinde yapılan minik hareketler de rahatlık sağlıyor.
 
@historiyst
Baska renk bulamadin mi bilader
 
@mariokaldato

@mariokaldato profil fotoğrafında bisiklet mavi/lacivert görünüyor. O sebeple olabilir mi ? :huhuu:
 
Geri