Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

B'twin Triban 500 yol bisikleti

@Serkan Mıstınoğlu

Aynen hocam neler neler söylediler. İstanbul merkez ayrı Ankara şube apayrı. Hor kullanmışsın, kolu yerinden oynatmışsın (dedim fren kablosunu nasıl sökecektim) sırayla bahaneler sıraladılar.İstanbul merkez atölye çalışana bu zaten tuş gibi bir düğme nasıl yanlış kullanmış olabilirim(basıyorsun ve vites düşüyor, büyük lever gibi hareket etmiyor microshiftte) deyince arka kaset en küçük dişlideyken çapraz kullanmışısındır gibi bir saçma ve alakasız bir bahane öne sürdü. Bunun STI kolla ne ilgisi olabilir hakikaten???
Kullamasını bilmiyorsuna getirtiler. Dedim internetten birçok video izledim bisiklet gruplarına katılıyorum vs vs birbirinden komik diyaloglar. Konuşma kayıtları filan da var ;)

Zaten çağrı merkezi çalışanlarının dünyadan haberi yok.Sadece yönlendirme yapıyorlar. İkinci kez arayınca mail at diyorlar. Bakırköy(merter) şubeleri merkezleriymiş bunların oradan yönetimin numarasını verdiler, müşteriye yönelik esas çalışanlar orada sanırım; hafta içi çalışıyorlarmış.

@Serkan Mıstınoğlu

@Murat B.

İkinci elde de tüketiciye başvurup kazananlar varmış? Sorun yapıyorlarmış ama.. Gerekirse ilk sahibine ulaşırım. Satış sözleşmesi vs imzalarız (keşke böyle bir şey olduğunu bisikleti alırken bilseydim)
 
Scudo
@Murat B.

Bütün büyük markalar kadrolara bu şekilde garanti veriyor, hatta jant markaları da aynı şekilde. İkinci ele düştüğü an garanti bitiyor. Decathlon'un da böyle yaptığını düşündüm (muhtemelen böyle yapıyor) ama sizin de şüphelendiğiniz gibi, faturasını soran dahi olmamış :snzdglsn: Görünüşe göre pek dikkat etmiyorlar. Zaten umurlarında da değil, önlerine ne gelse kullanıcı hatası deyivermişler. Yedek parça, yani STI kol da zaten garanti kapsamına girmiyor diye biliyorum. Daha doğrusu diğer firmaların hiçbiri bozulan STI kolu garanti kapsamına sokmaz, aklınıza gelen tüm bisiklet firmaları. Tahmin yürütüyorum ama Decathlon öyle garip bir işletme ki, tahmin yürüterek ne yapacağını kestiremiyoruz :D:acpsnr:

Edit:
Yedek parçalarla ilgili yazmışlar siteye :eek:
"Bisikletler : Yedek parçalar 2 yıl ; kadro, gidon ve maşa ömür boyu garantilidir."

Edit2:
Garanti ile ilgili soru sordum ve cevapladılar :harika:
"Merhaba sporsever, ürünlerimiz 2 yıl garantilidir. Faturanız olduğu taktirde garanti kapsamı içerisindedir."
 
@Serkan Mıstınoğlu

İkinci el deyince atölyede, müşteri hizmetlerinde kimse sorun etmiyor. Galiba seri numarasına bakıyorlar alttan.

Ömür boyu garantisi olmayan parçaların (yarı karbon maşa da dahil) garantisi 2(iki) yıl hocam.
Btwin i tercih etmemin sebebi kullanıcı memnuniyetini önemsediğini sanmamdı. Bisikleti aldığımda 100 kilodum. Ya kırılırsa korkusuyla aldım. Aynakol, vites, jant şikayetine de rastlamamıştım. Aynakol 100 km kullanmada orta dişliyi yedi, kendi cebimden ödedim. Jant fren yüzeyleri 1500km de bitmek üzere. STI kol çok pahalı, onu da değiştirirsem bisikleti sıfırı fiyatına gelecek.
Gerçi bir bana sorun çıkartıyorlar sanırım :/
Ama insanın başına bunlar gelince keşke kullanıcıyı hiç önemsemeyen herhangi bir türk firmadan(salç, bnch, moss, v.b.) yine uzak doğu yapımı ama shimano parçalı bir bisiklet alsaydım diyorum.

@Kook

Hep kötü yorum yapmış gibi oluyorum ama bu sorunlardan başımı kaldıramıyorum ki bisikletin memnun kaldığım taraflarından bahsedeyim. Ama en önemli olan şey bisikletin ilk yıllarında insanı uğraştırmaması sorun çıkarmaması. Böyle olunca büyük eksiler ufak tefek artıları da götürüyor.
 
@Serkan Mıstınoğlu
Benim sorum, firmaların uygulamalarından çok yasal zorunluluk ile ilgiliydi aslında. Bu konuda iki farklı yorum gördüm, biri "malı satan, beraberinde garanti belgesi de vermek zorundadır, garanti belgesinde alıcı adı yazmaz, 2. el alan kişiye devreder" diğeri de "satıcının garanti yükümlülüğü kime sattıysa sadece ona karşıdır" şeklinde. Hangisi doğru bilmiyorum, ilki bana çok daha mantıklı geliyor. Bazı bisiklet üreticilerinin "ilk sahibinde olduğu sürece kadroya ömür boyu garanti veriyoruz" demeleri bunun dışında.

Bisiklette kullanımla aşınan parçalar (lastik, zincir, vs.) garanti kapsamında olmuyor. Vites kolu, aşınacak veya hor kullanmakla zarar görecek bir parça değil. Darbeye maruz kalmadan, açılıp kurcalamadan bozulduysa, ya hatalı üretimdir, ya da montajı doğru yapılmamıştır. Dura-Ace STI kolu garantiden değiştirtmiş adam tanıyorum bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Bu sorunu yaşadığınıza üzüldüm. Daha önce başka konu altında yazışmıştık. Benim Decathlon ile daha önce olumsuz bir deneyimim olmamıştı, ama parça tedariki konusunda biraz riskli bir firma anlaşılan. Triban 100 üzerindeki vites kolunu almak istemiştim, mümkün olmadığını söylemişlerdi. Bana garip gelmişti. Bozulunca ne yapıyorlar diye merak etmiştim. Demek ki bir şey yapmıyorlarmış :kötü:

Herneyse faturası varsa tüketici hakem heyeti yeterli olur diye düşünüyorum.
 
@Murat B.

ekşisözlükte (link)

"taşınır mallarda malın zilyetligi devredilir siz ikinci el satın aldığınızda. zilyetlik tasinmazlardaki tapu gibi bir kavramdır. esasen siz o malın sahibi sayılır ondan faydalanan /kullanan olarak kabul edilirsiniz. fakat bunun kanıtlanmasi gerekiyor(aslında gerekmiyor da lazım diyelim)" şekilde yazılmış.
Mantıken malın garantisi kişi üzerine değil adı üzerinde malın üzerine olması gerekir.

Ayrıca yine forumdan okuduğum şekilde bisikleti aldıktan sonra kadro seri no suyla decathlon international sitesine kaydetmiştim kendi adıma.


STI kolu oynatmışsın, gidon sargısını çözmüşsün vs. de dediler bana ama kardeşim ayar da mı yapmayacığız kendimize göre, dış fren kablosunu nasıl değiştireceğiz sökmeden dedim.
Forumda başka bir arkadaş da aynı sorunu yaşamış özelden mesajlaştık, onunki de 2.el triban500 aynı sorun, onunkini claris kol ile değiştirmişler. Kişiye göre lakayt bir tutum, tavır. Herhangi bir yerel bisikletçiye götürsem de aynı şekilde aynı bahanelerle karşılaşırdım herhalde.Nerede o sistematik uluslararası anlayışta firma sanki atölye elemanı kendi cebinden verecek parasını. Artık decathlonun bisiklet için şirket politikasını değiştirdiğini düşünmeye başladım, diğer bölüm ürünlerinin değişimi-iadesi oluyor.
Herhalde bisikletin kadrosu kırılsa ona da kullanıcı hatası diyecekler(düştü, kaza yaptı, çizik var, ... bahane çok). Türkiyede alıştığımız diğer firmalar gibi insanın lafına güvenmiyorlar ama yeri gelince de şöyle kullanmışındır böyle kullanmışındır suçlamalar gırla gidiyor.

@bartsimpson

Hocam çıkma parça takıyorlar çoğu zaman ya da o çıkma parçadan parça çıkartıp tamir ediyorlar. Vites kolunu bırak 8li sisteme göre powerlink yok ve sökme pensesinden haberleri yok. (link)
 
tüketici hakem heyetine sadece faturada ismi yazan kişinin yaptığı başvurular geçerlidir. fatura sahibi dışında başvuru yapan birisi haklı bulunsa dahi muhatap firma "bu kişi ürünün sahibi bile değil" deyip işin içinden gayet kanuni bir şekilde sıyrılır. bu söylediklerim tecrübeyle sabit. eğer hakem heyetine başvuru yapacaksanız mümkünse fatura sahibi üzerinden yapınız.
 
@makaram

Büyük ihtimal tüketici hakem heyetinde bile sorun çıkaraklar, devlet dairelerinde çoğu kimse parmağını oynatmak istemez, güç bela yaptırıyorsun her işi. :acpsnr:

Ben gidip fatura sahibini kapı kapı dolaştırtamam ,herkesin işi gücüvar. Satış sözleşmesi imzalatsam, bisikletin haklarını bana devrettiğine dair. Sizce olur mu?
 
@Kook

kesin birşey diyemem ama böyle bir belgeyi dikkate almaları için noter tasdikli olması gerekir sanırım. tüketici hakem heyetleri genellikle tüketiciyi korumaya yönelik tavır alıyorlar. firmaların sorun çıkarttığını ya da çözüm üretmediğini hissettikleri anda tüketici lehine karar çıkarıyorlar. karar çıkması ortalama 3-4 ay sürebiliyor. bağlı olduğunuz kaymakamlıktaki yoğunluğa göre değişiyor süre.
 
Bahsettiğim garanti ve atölye sorunları ile ilgili bir sürü şikayet mevcutmuş.
(link)

Özellikle şu şikayet garanti sürecinde maruuz kalınan tutumu çok iyi özetliyor
Decathlon'da Personel Sorumsuzluğu!

Decathlon güvencesi diye bir şey yok. (link)nın (link) çalışanı (link)yı bana taktı diye (link)i aylık 2200 liralık (link)imin (link)sinden faydalanamıyorum. Çalışanın (link) tonu yükselince mağaza sorumlusu meseleyi ele almaya çalışır ve megalomaniye tutulmuş atölye çalışanı tekrar araya girer. 'yalnız burada benim (link)ım olmadan garantiden (link) istenmez. '

Aynen yukarıdaki şekilde
Siz atölyenin söylediğini kabul etmeyince hemen ses yükseliyor ve suçlamalar başlıyor. Ne kadar müşteri hizmetlerini de arasanız sizi atölyeye yönlendiriyorlar. Ayrıca farklı bir atölyeye bu konuyu sorsanız da birbirlerinden farkı bir şey söylemiyor adeta birbirlerini tutuyorlar.

İşler kesinleşmeden yazmak istemedim. Decathlon bisikleti bir üst modelle fiyat farkı ödenmesi akabinde değişim yaptı. Bu süreçte müşteri hismetleri genel olarak çok ilgisiz fakat ,ayrı bir birimleri var galiba, oradaki bir arkadaş şikayetvar.com a yazdığım yoruma takiben beni aradı mağazayla görüştüğünü ve bisikleti geri çağıracağını söyledi. Bisikleti ilk tamire götürüşümün üzerinden 1 hafta geçtikten sonra mağazaya gittim, bisikleti yollattım depoya. Sürecin bu kadar uzamasının nedeni mağazada bisikletin benim sonradan aldığım parçalarını çıkartırken aynakolun dişlerinin yalama olup çıkmamasıydı 1 hafta da böyle geçti. Bisikleti yollattıktan sonra birkaç gün de ben bekledim depoya ulaşsın diye ki beklememe de gerek yokmuş, direkt müşteri hizmetlerindeki ilgili personeli aradım bisikleti mağaza yolladıysa tamam dedi. Aynı bisikleti yollayacaklardı, fakat üst modelle değiştirip değiştirilmeyeceğini sordum, sağolsun hallettiler. İlgili personelin de yönlendirmesiyle kendi decathlon hesabından almak istediğim üst model bisikleyin siparişini oluşturup fiyatından eski bisikletin zamanında alındığı fiyatı düşerek farkı havale yaptım. Yeni bisiklet 2 gün içinde bana ulaştı.

Bu süreçte birçok kez müşteri hizmetleriyle birçok kez (15-20) telefonda görüştüm(çünkü geri döneceğiz demelerine rağmen 1 kere bile geri aramadılar, hep ben aradım), defalarca mağazaya gittim, geldim ve olay müşteri hizmetlerindeki yetkili bir personelin insiyatif alabilmesiyle iyi bir şekide sonuçlandı. Ki ben parça değişimine de razıydım, bisikleti pert edeceklerine bir yedek parça ya da muadilini(claris sti) tedarik etseler sorunum kimse bu kadar uğraşmadan çözülecekti. Başka bir firma olsa bir de ikinci el aldığım bisikleti görünce bu şekilde yaklaşmazlardı olaya ve daha çok çooook uzardı bu iş, her şeye rağmen Decathlon mağdur etmedi, sorunu (bir şekilde) çözdü. Kısacası hem ben hem Decathlon(bir müşteri ve potensiyel bir çok müşteriyi kaybetmediler) kazandı.

Bu süreçte yaşadığım olayla ilgilenen, yorum yazan, tavsiye-akıl veren tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim.

Not: Olayların bu şekilde gelişmesinde;
1) Bisikletin daha önce internet üzerinden alınmasının
2)E-mail haricinde Şikayetvar.com a bu sorunu ekstradan belirtmemin
büyük payı olduğunu düşünüyorum.
 
arkadaşlar merhaba, bende ikinci el bu bisikletten almayı düşünüyorum(karbon maşa kırmızı yeni versiyon) da acaba vites sistemini ne ile değiştirmemi önerirsiniz. özellikle de yokuşlarda rahat ettirmesi adına nasıl bir sisteme geçmem mantıklı olur?
 
@darbelux

üzerinde 3 yapraklı sistem (3x8) olduğundan yol bisikletlerinde yokuşlarda daha rahat edebileceğin bir vites sistemi aklıma gelmiyor. ancak 520'deki Sora sistemi daha kaliteli olabilir. Ama bu değişikliğe gerek var mı bilemiyorum.
 
İlk yol bisikleti tecrübem olacak. öncesinde şehir bisikleti ile yokuş çıkıyordum hani bundaki sistem beni zorlar mı bilmiyorum genelde bu bisikletler düz yol için yapıldığı için yokuşta beni yormasından çekiniyorum. iş ev arası kullanacağım ve eve dönüşte baya bi rampa çıkmam gerekecek ondan dolayı. daha doğrusu ruble ile birlikte değişim düşünüyorum
 
Youtube'da izlediğim birisi, arka dişliye (rubleye) 32 dişli çark ekleyerek çok daha rahat ettiğini söylemişti.
 
Son düzenleme:
Az yakar, çok kaçar!

Ben 520'ye biniyorum, rubleyi 11/32 ile değiştirdim ve çok rahat ettim.

İmkan varsa ayrıca Sora ya da üstüne terfi etmenizi öneririm ama kullanan arkadaşlar Microshift'ten çok şikayetçi değil.

@darbelux
 
bende öyle düşünüyorum şimdi bisikleti alıp ramazandan sonra sora sete çevirmeyi planlıyorum. yurtdışından daha ucuza alırım diye düşünüyorum bu konuda.

sanırım yokuşlar için rubleyi değiştirmem şart.
 
@Taze Fasulye Katılıyorum 3000 lira bence çok fazla geçen sene 2000 liradan satılmış anormal zam olmuş. 2500 olsa hadi bi nebze. o yüzden ikinci elde sağlam bir tane almak daha mantıklı gibi duruyor
 
@darbelux


Bende de triban 500 varken claris uzun kol gs arka attırıcı ve megarange 11-34 ruble takmıştım. Yokuşlarda çok fayda etti. Düz hızlı turlara katılacağım zamanlar 11-25 ruble ve microshift takıp ince ayar vites geçişleri elde ediyordum.

İmkanın varsa ve bulabiliyorsan 520 yi tercih etmeni öneririm.
 
@yenhesa
520 lere baktım da çok pahalı benim için. Bütçeden dolayı buna karar verdim. Işten Eve dönüş yolumun son 1 km si genelde rampa bakalım 15kg luk salcano city sport dan sonra çok zorlanmam diye düşünüyorum

Bir de aliexpress de tiagra setlere baktım türkiyenin yarı fiyatına satılıyor ordan getiren oldu mu merak ettim. En azından ful set olmasa bile ruble arka aktarıcı ve sti kolları ordan getirtebilirim ilerde.
 
Geri