Selam arkadaşlar. İsmim Mehmet Ali. Van bölge eğitim araştırma hastanesinde sağlık teknikeri olarak çalışıyorum. 2 sene önce istanbuldan geldim buraya.
Bende yaklaşık 5 aydır triban 300 kullanıyorum.
Van ilinde baya kapsamlı bir bisiklet gurubumuz var.
Mtb kullanırken yaklaşık 20 kişilik guruplar halinde cumartesi günleri sabah kahvaltısı sonra gezi şeklinde günlük max 50 kmlik turlar yapıyoduk.
Şimdi 4-5 arkadaş yol bisikletine geçince limitleri artırıp günlük 100km üzeri turlara başladık. Genelide haftasonu kamplı oluyo.
Kendimi kısaca tanıttığıma göre bi kaç sorum olucak.
Haftasonları kapmplı turlara çıktığımız için. Çadır tulum mat kıyafet erzak derken bagaj yüküm 15 kg ı buluyodur veya geçiyodur. El pompasıyla lastikleri şişirdiğim halde yoldaki ufak çukurlara falan girdiğimde. iç lastik cantla yer arasında ezilip arkalı önlü yarılıyo ve yamada tutmuyo.
Sorum şu : Lastiğini 100 ps ye kadar şişiren arkadaşlar bagaj yüklü şekilde böyle bir problem yaşıyolarmı?
Yazım uzun oldu kusura bakmayın. artık devamlı görüşürüz. Baştan okuyarak geliyorum 60. sayfadayım
@erencaner Sibobu kırılmış iç lastik artık çöp oluyor, kurtarmanın mümkün olacağını sanmıyorum. Sadece ucu kırılınce ne olur bilmiyorum, tekrar takılırmı vs bir fikrim yok ama gövdeden giderse kesin gidiyor
Bagaj için soru soranlar olmuş. Bizim kadrolar delikli olduğu için bagaj çok rahat takılabiliyo ama ufacık eklemelerle. Mesela sele altındaki deliklere takanilmek için firen borusunu ezmemek için altına 3-4tane somun koyup biraz dışardan takmak gerekiyo. Dişlilerin olduğu yerede kısa vida takmak gerekiyo. Vida gevşemelerinede basit ve etkili bir yol söyleyim oje sürmek vidaya oje sürüp vidalarsanız bidaha kendi gevşemez ,snowboard bağlamasını takarken kullanıyordum bu sistemi bisiklettede işe yaradı.
Bizim başka marka yol bisikleti kullanan arkadaşlarda delik olmadığı için aliexpressten fotoğraftaki bagajı aldık çok memnunlar.
@BalikadaMali cok guzel anlatmissin eline saglik ancak detayli foto atabilir misin bu bagaj daki vida yerleri ve fren borusu olan yeri ayni sorundan ben muzdaribim. yamultmadan ve dislinin oldugu yerdeki vida sorunu icinde tesekkurler deniyecegim
bugün arkadaşımla decathlon merter mağazasından *microshiftli* Triban 500'lerimizi aldık kazasız belasız kullanmak nasip olur inşallah
böylelikle ilk yol bisikletimizi almış olduk
merter -> bahçelievler -> yeşilköy sahil yaklaşık 10 km yol yaptık.
microshift geçişleri sert diyorlardı gerçekten öyleymiş.vites geçişleri sert ama sıkıntısız değişiyor.bir yerden tıkırtı sesi geliyor üstüne çok düşmedim bugün yarın ona da bakarım.selesi sert gelebilir ben sorun yaşamadım kafaya takmıyorum,yol bisikletinden de konfor beklentim yok zaten.
hafifliği ve çevikliği hoşuma gitti,drop bar'a alışık olmadığımdan biraz belim ağrıdı ancak çabuk alıştım pek sıkıntı olmadı.
****kafamda bir soru oluştu.yollarımız bozuk maalesef çakır çukur (mümkün olduğunca yavaşlamaya çalışarak) hafiften zıplayarak gidiyoruz.
jant akorunu nasıl etkiliyor bu bozuk yollar? ne sıklıkla akor yaptırmalıyım? veya bisiklet parçalarının uzun ömürlü olması açısından başka ne gibi önlemler alınabilir?
@S. Fatih İlk aldığınızda jantın bir alışma süreci oluyor(muş), 500-600 km civarı bir bozulma olabilir jant ilk defa yük altında kaldığından dolayı. Ama böyle sekiz çikmiyor tabi, az birşey bozuluyor. Onu yaptıktan sonra bozuldukça yaparsınız. Jantlarına dayanıksız denemez, 1000 km kadar kullandım bendeki jant setini, akort açısından hiç bir sıkıntı çekmedim. Atlamaların tabii ki etkisi olacaktır jant üzerinde, ama dikkatli olduğunuz sürece hiç bir sorun çıkmaz.
Özet: Baktınız sekiz çiziyor, yaptırın. Çizmiyorsa sürmeye devam
@S. Fatih
Yol durunu ve kullanima ek olarak Kilo da onemli etken,70 kg. Ile 100 kg bir.kisinin.jantlara etkisi cok fark ediyor.
Benim triban 3 te akort yaptirmadan 1000+km kullandim,satmasaydim daha da giderdi,75kg'yim.
Bende 3 aydir triban 3 kullanmaktayim son 1 haftadir pedala biraz yuklenince aynakoldan cıt cıt ses gelmeye basladi neyden kaynaklaniyor acaba bu sorunu yasayaniniz varmi