Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Caddebostan Giant mağazası

Evet en son görüştüğümüzde yeni açılacak olan trek segafredo mağazasına geçeceğini söylemişti şuan durum nedir bilmiyorum
şimdi anlaşıldı.. geçen pazar günü ben dediğiniz mağazaya gittim. o arkadaş ordaydı videoyu izleyince anladım. yukardaki arkadaşa yaptığı saygısızlığın aynısını bana da yaptı. ayrıca ne tesadüftür ki bizim tartışmamızı duyan evli çift geldi ortamıza girip sohbet etmeye çalıştılar.. ben sadece bisiklet bakmak istiyorum dedim, orda bi ton bisiklet olmasına rağmen nasıl bir bisiklet istediğimi bile sormadan, anlamadan sana göre bisiklet yok diye küstahca tavırla bi de bana kızmaya çalıştı.. sanki dükkana girerek rahatsızlık vermişiz gibi benimle dikleşerek, inatlaşarak konuşması falan müşteri ile nasıl iletişim kurulur bilmiyor. ben de kurumsal bir firmada hizmet sektöründeyim, yeri geliyor müşteri yanlış anlamaması için elimizden geleni yapıyoruz, saygıda asla kusur etmiyoruz, sakal traşı oluyoruz, takım elbise giyiyoruz. bunlarsa salmış sakalı, giymiş paspal kıyafeti 5-10 bin euro'luk bisiklet satıyor diye kendini bişey sanıyor, neyin kafasını yaşıyor bunlar acaba? gülmesini bilmeyen dükkan açmasın!
 
Scudo
Yazık olmuş, kimsenin kimseyi rencide etmeye hakkı yok, olmamalı..Değer yargılarımız çok değişti maalesef...Sizler gibi 100 kişiye daha aynı muameleyi yapsa giant, yinede "pahalı bisiklet" arayanların adreslerinden biri olmaya devam edecek..
ABD de bir zenci öldürüldü, dünyaya yayıldı protestosu..Türkiyede olsa " ölmeyi haketmiş ama" diyenlerin sayısı nüfusun yarısını geçer..😑
 
şimdi anlaşıldı.. geçen pazar günü ben dediğiniz mağazaya gittim. o arkadaş ordaydı videoyu izleyince anladım. yukardaki arkadaşa yaptığı saygısızlığın aynısını bana da yaptı. ayrıca ne tesadüftür ki bizim tartışmamızı duyan evli çift geldi ortamıza girip sohbet etmeye çalıştılar.. ben sadece bisiklet bakmak istiyorum dedim, orda bi ton bisiklet olmasına rağmen nasıl bir bisiklet istediğimi bile sormadan, anlamadan sana göre bisiklet yok diye küstahca tavırla bi de bana kızmaya çalıştı.. sanki dükkana girerek rahatsızlık vermişiz gibi benimle dikleşerek, inatlaşarak konuşması falan müşteri ile nasıl iletişim kurulur bilmiyor. ben de kurumsal bir firmada hizmet sektöründeyim, yeri geliyor müşteri yanlış anlamaması için elimizden geleni yapıyoruz, saygıda asla kusur etmiyoruz, sakal traşı oluyoruz, takım elbise giyiyoruz. bunlarsa salmış sakalı, giymiş paspal kıyafeti 5-10 bin euro'luk bisiklet satıyor diye kendini bişey sanıyor, neyin kafasını yaşıyor bunlar acaba? gülmesini bilmeyen dükkan açmasın!
esnaflık herkesin yapabileceği bir şey değildir, herkesten esnaf olamaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Tutmosis89
su an da , bildigim kadariyla , Caddebostan Giant , ATOLYE 25,4 ile birlesti , beraber calisiyorlar ve inanilmaz guzel isler yapiyorlar, hos sohbet ve cok ilgili genc arkadaslar var. kesinlikle pisman olmazsiniz.
 
Yaklaşık 2 hafta önce bisiklet alma niyetiyle gittim caddebostan giant mağazasına. Videodaki personeller yerine başka 2 personel vardı (1 kadın bir erkek). İstediğim bisikleti sadece ortaya çıkardılar. Sonrasında biri dışarı çıkıp sigarasını içti üstüne telefonuyla oynamaya başladı, diğeri daha üst model talipleri veya sahipleri ile ilgilenmeye başladı. Benimle beraber giren başka müşterilerde mutsuz bir şekilde, kendilerine hiç ilgi gösterilmeden dükkandan çıktılar. Gezdiğim diğer bisiklet dükkanlarında hiç bu şekilde bir muameleye maruz kalmadım (atek bisiklet, hayat bisiklet, bike&outdoor vb). Giant alma niyetim scott ile sonlandı.

Bisiklet konusundaki bilgi veya tecrübeniz ne olursa olsun, esnaf olmak farklı bir alan.
 
  • Beğen
Tepkiler: firestone
@BRSZNR Valla ben 15 senedir aynı fabrikada çalışıyorum her ne olursa olsun insan yaptığı işi sevecek. Zamanlar personel büyük ihtimalle heyecanını yitiriyor yada bu işin içinden gelen insanlar değiller. Ben olsam personel alımında haftada şu kadar bisiklet sürme kuralı getiririm. Strava dan takip ederim. Bisiklet süren adam üst düzey alt düzey bakmadan yardımcı olur kanaatindeyim. Satış primi getiririm mesela. Bisiklet fiyatına göre değil adet sayısına göre belli bir prim veririm.
 
@BRSZNR Valla ben 15 senedir aynı fabrikada çalışıyorum her ne olursa olsun insan yaptığı işi sevecek. Zamanlar personel büyük ihtimalle heyecanını yitiriyor yada bu işin içinden gelen insanlar değiller. Ben olsam personel alımında haftada şu kadar bisiklet sürme kuralı getiririm. Strava dan takip ederim. Bisiklet süren adam üst düzey alt düzey bakmadan yardımcı olur kanaatindeyim. Satış primi getiririm mesela. Bisiklet fiyatına göre değil adet sayısına göre belli bir prim veririm.
Şu an Giant caddebostan ile Atolye 25,4 aynı yer. Çalışanları baya baya fazla bisiklet sürüyor zaten. (Arzu Sağnak misal hemen her yarışta kürsüde oluyor bilenler bilir) Atölye 25,4'te işin içinden değilse kimse yapmasın bu işi zaten. Bisiklet üzerinde yaşayan adamlar hepsi.
 
Ben genel olarak konuştum zaten ben mağaza açsam bu şekilde yapardım diye. Valla bahsedilen sakallı arkadaşın tutumları pek bisikletçi dostuna benzemiyor. Sanki Hakan Ural tarzı var kendisinin. Bir mıh bir nal kurtarır; bir nal bir at kurtarır; bir at bir er kurtarır; bir er bir cenk kurtarır; bir cenk bir vatan kurtarır. Benim anlayışım bu şekilde kim ne yaparsa yapsın 1 çürük elma tezgahtan çok alıcı uzaklaştırır.
 
Yukarıda yazılanları okumadan mağazada başımdan geçenleri yazıyorum.

Daha önceki gidişimde Atölyeye bisiklet bakmaya gitmiştim (beyaz dufy) bir adam çocuk bisikleti getirdi arka lastiği şişirdiler atom karınca 5 TL istedi ve aldı, adam gidince gözlüklü orta boylu çalışan neden 20 TL almadın dedi çok zoruma gitmişti bu davranış.

İki hafta önce ikinci gidişimdi, Emirhan'a watsaptan bir şeyler sordum (genelde cevaplıyor) Bursa'dayım dedim bisikleti getir bakalım demişti ben de kendimi ayarlayarak bisiklet ile Bursa'dan İstanbul'a geldim başka işlerim de vardı. Watsaptan Bağdat caddesinin resmini çekerek (randevu ile çalıştıklarını bildiğim için) sabah İstanbul'a geldiğimi müsaitseniz uğramak istiyorum, gün boyu sizin istediğiniz saatte gelirim dedim mesajlarım okundu ancak cevap alamadım.

Oradan çıkıp işlerimi hallettim Bursa'ya dönmeden eskimiş vites telimi değiştirmek istedim yolum uzundu tam çekme yapmıyordu tel ve bu şekilde gitmek istemedim. Bostancıdaki shimano bayisi bisikletçiye gittim Bursa'dan geldiğimi arka vites telimi değişmesi gerektiğini ve yeniden Bursa'ya bisiklet ile döneceğimi söyledim çalışan bana, "sırada 10 adet bisiklet var işin aceleyse bakayım" dedi. Ben de söylediklerimden hiç birşey anlamamışsınız diyerek dükkandan çıktım bozuk vites teli ile Yalova'dan Bursa'ya macera dolu bir şekilde geldim. Bu arada Bursa'da teli 5 dk değiştirdiler her zaman gittiğim servisim benden ücret ve tel parası talep etmedi.
 
Son yazılanlara bakılırsa önceki yazdığımın üstüne şunu da belirtmek isterim ki; burada bir hata varsa o mağaza çalışanlarında değil. Olayın iki tarafında da bulunmuş biri olarak (tüketici - mağaza çalışanı) çalışanların neden ilgi göstermediğini vs. anlayabiliyorum. Her gün onlarca kişi geliyor, düşük bir kısmı mantıklı ama çoğu mantıksız ve absürd olmak üzere baya soru soruyorlar. Sırf soru sormak için gelenler de baya var, gerçekten ürün almaya niyeti olanlar azınlıkta. Dolayısıyla bir noktadan sonra, her gün aynı işi yapabilmek ya da tabiri caizse o işe katlanabilmek için umursamazlığa geçiş yapılması gerekiyor. Aksi takdirde ya stres yumağı olmak gerekiyor, ya da istifa etmek.

Ülkemizde hizmet sektörünün emeğine karşılık ücretleri aşırı düşükken, onlardan beklenen de çok fazla. Bu beklentiler de hem müşteriler, hem de patronlar tarafından sürekli üstlerine yükleniyor. O yüzden, mağaza çalışanlarını "danışma" olarak kullanmaya çalışmaya çok hakkımız olmadığını düşünüyorum. Bisiklet gibi bir sektörde dürtüsel satın alım yapılmaz. Ürününüzü kendiniz araştıracaksınız, mağazada yapacağınız işlem spesifik ürünün/ürünlerin uygunluğunu ve hissiyatını denemekten öteye gitmemeli. "Bir de şuna bakalım mı, hadi bir de şunu gösterir misin bana" demenin sonu yok. Gerçekçi de değil, o beklentiniz varsa yok etmenizi öneririm. "Esnaflık" bu da değil, günümüzde bu esnaflık beklentiniz hiçbir zaman karşılanmayacak.
 
@gg bebe Çalışan az maaş aldı diye, veya çok çalışıyor diye, veya çok soruya maruz kalıyor diye bizler haksız duruma düşüyoruz. İyiymiş :) bilmediğimiz bir şeyi gidip sormak yanlış değil bana göre ki çoğumuz bu maksat ile gidiyoruz bu tip mağazalara.
 
@sadi imren Haksızsınız demiyorum, neden - sonuç ilişkisini kuruyorum. Yazdığım şey duygu içermiyor. Beğenirsiniz, beğenmezsiniz kendi bileceğiniz iş. Ama işin içi böyle. Bilgi ve internet çağındayız, artık o müşterinin her yerini yağlayıp ballayıp "Kahvemi de iç abicim" esnafları geride kaldı. Çoğu mağazalar showroom olarak hizmet veriyor. Ürünü tanıdığınız yerler değiller, ürün hakkında en son fikri edindiğiniz yer olarak o tüketim zincirindeler. Bilmediğiniz şeyleri soracağınız ve öğreneceğiniz "danışma" olmadıklarını belirtmiştim. Bunu kabul etmediğiniz sürece, aynı kısır döngüde kalırsınız.

Ayrıca, gelin ben size isterseniz 2500-3000 lira vereyim ve haftada 45 saate yayılacak şekilde, 1 ay boyunca bisikletler hakkında kafama ne eserse sorayım. Bakalım kaç gün yapabileceksiniz. Hele bir de o maaş eğer tek seçeneğinizse, kaçıncı günden sonra beni içten içe boğazlamak isteyip de gıkınızı bile çıkartamayacaksınız?
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Bu konudan çıkarılacak dersler:

1. Hangi sektörden olursa olsun, perakende satış mağazalarında çalışan personelin mesai saatleri boyunca cep telefonu kullanmaları ve sigara içmeleri kısıtlanmalı. Aksi takdirde müşteriyle ilgilenmiyorlar...

2. Bisiklet bakmaya giderken iki dirhem bir çekirdek giyinmeli, saç-sakal tıraşımızı olup düzgün bir imajla gitmeliyiz ki mağazada bizi para babası, kodaman zannedip ilgide kusur etmesinler.

3. Hikayemizin kahramanı olan gözlüklü arkadaş her nerede çalışıyorsa, oraya gidecek olursak aramızda sözleşip kalabalık gidelim ki dayak yeme / azar işitme ihtimalimiz azalsın :)

4. Vites ve fren telimizi kendimiz değiştirmeyi öğrenmeliyiz.
 
@Mehmet Altuğ Tüketici olarak asla kendinizden ödün vermeye yanaşmayıp, 1. maddeyi uygulamaya çalışmanıza internette tepki olarak "OK Boomer" deniyor, bilin istedim. Vay be, direkt kısıtlamaya gitti kafalar. Üzücü gerçekten.
 
Bizim buralarda 5 TL ye patlak tamir ediliyor. Adamlar lastiğe hava basmaya 5 TL alıyormuş, ben mesajı aldım birader
 
  • Beğen
Tepkiler: sadi imren
Bu konudan çıkarılacak dersler:

1. Hangi sektörden olursa olsun, perakende satış mağazalarında çalışan personelin mesai saatleri boyunca cep telefonu kullanmaları ve sigara içmeleri kısıtlanmalı. Aksi takdirde müşteriyle ilgilenmiyorlar...

"Arbeit macht frei"
 
@gg bebe Boğazlamak derken bir çok arkadaşımız gönüllü olarak bildiklerini sağa sola aktarıyor zaten en az 15 kişiye bisiklet almışımdır ya da 10 kişinin bisikletinin satılmasına yardımcı oldum bu gün forumdan 2 özel mesaj geldi cevapladım beleşe :) para alsam 3.000 TL (böyle bir durum varsa özelden konuşalım) seve seve daha çok insanlara yardımcı olmak isterim bu sporun gelişmesi için .
 
Geri