Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Caddebostan sahil bisiklet yolundaki bozukluk sebebiyle kaza

Belediye hatası yüzünden kaza yaptığınızda İBB Beyaz Masa ilgilendi mi?

  • Evet

    Katılım: 6 18,2%
  • Hayır

    Katılım: 27 81,8%

  • Toplam katılım
    33
Dün geçtim düzeltmemişlerdi. Bugün Beyaz Masa'dan telefonla dönüş yapıp ilgileneceklerini söylemişler.
 
Scudo
Öncelikle çok geçmiş olsun.
Ben de birkaç kere geçtim oradan, gerçekten kazaya sebep verecek kadar kötü ve hala düzeltmemiş olmaları da resmen sorumsuzluk.

Ek olarak birşey belirtmek isterim, bisiklet yollarında 25km/saat hız sınırı vardır. Bir arkadaş 30 ile gittiğini yazmış. 30 ile bisiklet yolundan gitmek, hele ki o kadar yoğun bir yoldan gitmek kazaya davetiyedir. Oraya çocuklar, köpekler vs. çıkabiliyor. Zaten çok dar ve kurallara uygun bir bisiklet yolu değil. Bu sebeple benim tavsiyem, eğer 25km/saat hızın üzerine çıkılacaksa, olması gerektiği gibi araç yoluna çıkmaktır. Orada sağ şeridi istediğiniz hızda kullanabilirsiniz trafik kurallarına göre.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kürşad Üsküdar
Bisiklet yolu varken araç yoluna bisikletle çıkmak trafik kanununun ihlali anlamına gelir.

Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklet sürücüleri ile ilgili kurallar:
Madde 66 – Bisiklet,motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır. a) Ayrı bisiklet yolu varsa, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yolunda, Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde, Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yanyana, Sürülmesi yasaktır.
Bisikletler için hız sınırları Karayolları Trafik yönetmeliği madde 100 de belirtilir ve
YERLEŞİM YERİ İÇİNDE 30 km
ŞEHİRLERARASI ÇİFT YÖNLÜ KARAYOLLARINDA 45 km
BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA 45 km dir.
 
Aynı yerdeki bisikelt yolu tanımını da okumanızı rica ederim.
Caddebostandaki bisiklet yolları uygun bisiklet yolu olmadığı için ayrı bir bisiklet yolu var olarak sayılmıyor.

11) Bisiklet Yolu: Karayolunun, sadece bisikletlilerin kullanmalarına ayrılan kısmıdır.

Yani kaldırımdaki bisiklet yolu, bisiklet yolu olarak geçmiyor.
Karayolundaki ayrılmış şerit olması lazım, Caddebostan'da olduğu gibi. Tabi ordakini bir çoğumuz bilmiyor bile çünkü hep araba park edilmiş durumda.

sonradan yazdığın hız sınırlarında yer alan 30km de nizami bisiklet yolları için geçerlidir.
Caddebostan'da yer alan ve Bostancı'da yer alan ve Maltepe'de yer alan, kaldırım üzerindeki bisiklet yollarında hız sınırları 25km'dir. Muhtemelen gezerken yerdeki işaretleri görmüşsündür.
 
ukome kararı ile yada diğer düzenlemelerde orası bisiklet yolu olarak geçiyorsa ve o şekilde markalanmışsa bisiklet yoludur. sonuçta yukarıda yazdıklarım ilgili kanun ve yönetmeliktir. siz kullanıcı olarak bisiklet yolu olan bir yerde karayolunda bisiklet sürer ve kazaya karışırsanız %100 suçlu olursunuz. kaldırım ve bisiklet yolu başka şeylerdir ve ilgi kanun ve yönetmeliği incelerseniz bir taşıt olarak kabul edilen bisikletin her halükarda kaldırımda kullanılamayacağını görürsünüz. son tahlilde belediye tarafından bisiklet yolu olarak ayrılmış yapılmış yerlerde karayolunu kullanmak trafik kanununa aykırıdır. kanunun hiçbir yerinde bu hız sınırı nizami yollar içindir demez.
 
kural çok net, karayolundan ayrılmış bir bisiklet yolu yok.
Mesela Atatürk Caddesi'nde var, orada bisiklet yolundan gitmek zorunlu.
Daha önce sahilyolunda trafik kazası yapıp, mahkemeye çıkıp, tazminat almış arkadaşımın davasını bilerek bu kadar net konuşuyorum.
Gerçi trafik kurallarını düzgünce okuduğumuzda ve/veya biri bize gösterdiğinde inat etmediğimizde de bunu anlamak kolay.
Umarım açıklayıcı olabilmişimdir. Çünkü bunu daha burada "bisiklet"forum'da bile bisiklet kullanıcılarına anlatamıyorsam, trafikte de insanlara anlatamam muhtemelen.
Gerçi, sıkıştıranlara, korna çalanlara, insan gibi, önce iyi akşamlar/iyi günler dileyip, sonra cevap verdiğimde gayet anlıyorlar.
Kaldırımda, o "bisiklet" yolunda bir çocuğa çarpıp mahkemeye vs. çıkarsanız %100 suçlu olursunuz. Ben sadece doğru kuralları göstermek istedim. İstediğiniz yerde sürün.
 
yani diyorsunuz ki illaki bu yol karayoluna bitişik olacak veya ondan ayrılacak. peki öyle olsun. 15 yıllık kolluk tecrübemizi bi kenara koyup size inanayım. o yol bisiklet yolu olarak işaretlenmiş ve ayrılmış.
ayrıca
Yaya yolu (Yaya kaldırımı) : Karayolunun, taşıt yolu kenarı ile gerçek veya tüzelkişilere ait mülkler arasında kalan ve yalnız yayaların kullanımına ayrılmış olan kısmıdır.
 
bana inanmayın, sizin de kaynak olarak kullandığınız trafik kurallarına bakın.
Bisiklet yolu karayolundan ayrılır. Kaldırıma ayrılan yol bisiklet yolu değil.
Birçok şeyde olduğu gibi Türkiye'de belediye kafasına göre oraya çizgi koyup bisiklet yolu işareti koyuyor. Ama orada yayaya çarpıp mahkemeye düşerseniz haksız, karayolunda da bir araba gelip size çarparsa da haklı olursunuz.
Umarım ikisi de olmaz.
Ben genellikle karayolundan gidiyorum, ama kaldırımdaki o çakma bisiklet yolundan da gittiğim oluyor. Orada özellikle yavaş gidiyorum ki çocuklara vs. çarpmayayım diye.
 
kanuna göre karayolu tanımına kaldırımlar, yaya yolları ve diğer alanlar dahildir ve bisiklet yolu olması için illaki taşıt yolundan ayrılması gerekmez. yani anlayacağınız yetkili birimler tarafından işaretlenmiş ve bisikletlere ayrılmış her yol bisiklet yoludur. Kaldırımdan ayrımış ve yaya yolu ile bitişik olması bu vasfını ortadan kaldırmaz. dolayısıyla forumdaki diğer insanları doğru bilgilendirmek adına tekrar ve son kez yazıyorum,
Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklet sürücüleri ile ilgili kurallar:
Madde 66 – Bisiklet,motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır. a) Ayrı bisiklet yolu varsa, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yolunda, Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde, Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yanyana, Sürülmesi yasaktır.
Bisikletler için hız sınırları Karayolları Trafik yönetmeliği madde 100 de belirtilir ve
YERLEŞİM YERİ İÇİNDE 30 km
ŞEHİRLERARASI ÇİFT YÖNLÜ KARAYOLLARINDA 45 km
BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA 45 km dir.
 
bir daha da yazsanız, kaldırımda yayalara, arabaylayken de bibikletlilere çarparsanız davada kaybedersiniz.
Aman diyim.
Kaldırımdaki yolda, yere baktığınızda 25 sınırını da görebilirsiniz.
 
Ben yerde yazana değil kanunda yazana bakarım.
 
kanunda yazan oranın bisiklet yolu olmadığı.
 
@Şerif Feridun

Sanırım olayın olduğu yolu bilmiyorsunuz ve resimlerden de anlaşılmıyor. Söz konusu "bisiklet yolu" karayolunun parçası değil, park olarak ayrılmış bir alanın içinden geçiyor. Parkın diğer tarafına bitişik olan karayolunda bisiklet sürülmesine yasal olarak bir engel yok, çünkü o yolda (Çetin Emeç Bulvarı) bisiklet yolu yok. Hatta işin garibi söz konusu "bisiklet yolu" ile karayolunun hiç bir bağlantısı yok. Yani birisi ille de o "bisiklet yolu"nu kullanmak ve bütün kurallara uymak istiyorsa, parka kadar bisiklet ile geldikten sonra bisikletini omuzlayıp 40-50 metre kadar kaşımak zorunda.

Ayrıca şu yönetmeliğe, özellikle de 5. ve 8. maddelerine bakmanızı öneririm:
(link)

Bisiklet yolu, kaldırım ile aynı seviyede olamaz. Bisiklet yolunda azami hız 25km/saattir.
 
@Murat B.
Okuduklarınızı yanlış yorumluyorsunuz. Karayolundan kasıt motorlu taşıt yolu değildir.
Sizin söylediklerinizi doğru kabul ederek koca İzmirde 1 mt bile bisiklet yolu yok.
 
@Şerif Feridun

Karayolunun, araç yolunun yanı sıra bisiklet yolu ve kaldırımı da kapsadığının farkındayım. Benim söylemek istediğim, kazanın olduğu bisiklet yolunu kullanmanın (özellikle hızlı gidilecekse) saçma ve gereksiz olması.

Kelimeler ile anlatamadığımı düşündüğüm için resim ekliyorum:

upload_2017-9-14_14-9-25.png

Açıkça görüldüğü gibi bu yolda bisiklet yolu yok. Bisiklet sürücüleri sağ şeritten gidebilirler.
 
Ben şunu söylüyorum ama anlatamıyorum belediye ukome kararıyla kaldırımın bir kısmını ayırarak bisiklet yolu olarak tahsis etmişse orada bisiklet yolunun varlığından bahsedilir. Ben de size izmirden bir örnek foto göndereyim.130124 dosyayı görüntüle

Hız sınırı konusunda ise bisiklet yolu yapım standartları konusundaki yönetmelik değil Karayolları kanununa bağlı hazırlanan yönetmelik dikkate alınır. Trafik polisi son tahlilde yetkisini işleminin dayanağını sağlayan Karayolları kanununu ve ona bağlı Yönetmeliği dikkate alır.
 

Dosyalar

  • 20170914_132654.jpg
    20170914_132654.jpg
    57,5 KB · Okunma: 20
@Şerif Feridun
@Şerif Feridun bu paylaştığınız karayoluna alternatif, kanunen tanımlanmış olan nizami bisiklet yolu. Caddebostan'daki ise ulaşımdan ziyade gezinti amaçlı planlanmış park içinde bisikletlilere ayrılmış şerit. Bence farklı nesneleri tek kavrama sokmaya çalıştığınızdan fikir ayrılığı olmuş.

Şimdi burdan ayrı bir başlık çıkar. Park içi bisiklet yollarında bisiklet ile yaya veya bisikletliye çarpmanın hukuki yorumu nedir?
Şöyle bir konu var: Bisiklet yolunda bisikletle yayaya çarptığı için 91 tl ceza yemek
 
  • Beğen
Tepkiler: mithgor
Ben de onu söylüyorum ama cevap hep baska yerden. O kahrolası yola hangi dayankla şerit çizip hız sınırı belirlemişler. Zabita amirinin biri keyfe keder zevkine mi yapmış yoksa belediyenin Valiliğin yetkili organları eliyle mi yapılmış. Eger keyfekeder yapılmışsa arkadaşlar haklı ve fakat diğer türlü ise işte o zaman orda o yol dururken motorlu araç yolunu kullanan arkadaşlar malesef bilmeden hata yapıyorlar bu durumda bir kaza olması durumunda haksız duruma düşebilirler.
 
@saglam.serdar

Asıl yeşilköy tarafında köşede bir logar kapağı var o çukur ve beton olduğu için kenarlarıda keskin doğal olarak gece sürüşlerinde gözükmüyorda üstünde ağaç var 40 km/h hız ile gidiyordum birden bi girdim aşırı zor durdum ön lastik zaten patladı direk neyseki yaralanma olmadı ne yazıkki Florya -Yeşilköy sahili bu tarz logar mazgal gibi şeylerle dolu.
 
  • Beğen
Tepkiler: saglam.serdar
@krmozcan

Çok geçmiş olsun. O yolu kullananların mutlaka şikayet etmesi gerekiyor. Şu anda resmen tuzaklarla dolu bir yol!
 
  • Beğen
Tepkiler: krmozcan
Geri