Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Çanakkale'den Çıldırtan Bisikletçi Vakası

@ebayusuff Kendi olayını anlatırken bikaç şeyi atlamışsın sanırım :) Sen Diganlara Shaper 600 siparişi veriyosun alıyorum diye, sipariş fabrikaya geçiliyor. Sonra gidip aynı bisikleti Sundu'dan alıyosun, montaj için geldiğinde de senin alacağım diye söz verip sipariş ettirdiğin ve de Sundu'nun gelmez dediği bisiklet dükkanda duruyo. O an tesadüfen ben de dükkanda olmasam yanlış biliyorum dicem ama olayları kendimize göre anlatmak bu kadar mı kolay.
 
Scudo
Doğrusu neyse yazın buyrun. Size de açık burası.

Tartışma niyetiyle yazmıyoruz. Öyle bir niyetimiz olsa doğrudan sizi arardık.

Yaşadıklarımızı herkese açık bir platformda paylaşıyoruz.

@Erhan Acar

Bisiklet gelmiş ya da gelmemiş önemli değil bir hafta sonra. Gelmesine rağmen almaktan vazgeçmiş de olabilirdim hiç bir neden olmadan. Sadece benden yapacağınız satışla kazanacaksınız, benim sözlü olarak alacağım dediğim bisikleti bi şekilde almamam, sizin Accell e sözünü vermekle kalmayıp sözleşnesini imzaladığınız, üzerinden para kazandığınız servislik görevinizi unutturacak kadarsa gerçekten üzücü. Sonra gider başka zaman başka yerden başka bir ürün alır getirebilirdim. Sizde ki anlayışa göre servisliğini üstlenmiş olsanız bile yine aynı sorunla karşılaşırdık.

Satış gerçekleştikten sonra bile müşteri cayma hakkını kullanarak iade edebiliyorken sadece sözünü ettiğimiz satışla ilzam etmek niye? Sözler çok önemliyse önce kendi sözünüze özen gösterirsiniz. Peki ne yaparsın? Yarına kadar düşüneyim deyip ayrıldığım sizin de tamam dediğiniz, yarın alma niyetiyle geldiğim bisiklet için en azından nezaketen arar söylersin satıyorum diye madem sizin için söz bu kadar önemliyse. Sonra bu gün yarın olmaz, ya söz vermezsin ya da verdiğin vakit gelir.

Sundu nun gelmez demesine, beni açıklamasıyla ikna etmesine gelince o sizin bayiler olarak kendi satış, dürüstlük anlayışınız. Yoruma gerek yok.
 
Benim anlamadigim bir markanin bayisi ise bir firma.. afedersiniz size ne nerden aldigindan ne yaptigindan...Simdi ben nisantasi hotic e ayakkabi getirin dedim ama o ayakkabi yi etiler hoticten aldim..ayakkabi da sorun cikti nisantasi hotic git nerden aldiysan orda yaptir mi diyor ??? !!!!!!! Bayi degil misin sen..Sertifikayi almaalmatiti biloyosun..Biz bilmem ne markanin bayisiyiz diye etrafa cak satmayi biliyorsunuz..Millet 4bin liralik mal aliyor bi de borclu cikiyor...Sana ne milletin bisikleti nerden aldigindan !!! Sana ne !!! Decathlon gibi Avrupa kafasi magazalar yayilsin tr ye de o zaman gorucem go...zunuzu !!!
 
Benim için bir deneyim oldu.

İçim rahat.

Tecrube hayatta yediğin kazıkların toplamıdır.

Yine de başkalarının yenemesi temennisiyle.

İşime dönüyorum. Söyleyeceğimi söyledim. Bundan sonra bu başlıkta yazmıyorum. Daha fazla meşgul olmaya değmez. Ben onların onlar da benim yüzümü görmez olur biter.

Ticaret ayrı bir zanaattır. Her kişinin değil, er kişinin harcıdır.

Kişilikler, şahsiyetler ayrı. Kimsenin kişiliği beni ilgilendirmez. Ben ticari olarak gördüğüme yaşadığıma bakarım.

Wesselam.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail ATALI
Bu bayiler r bin tl ye bisiklet starlar alin borusu acisi onemli alacagim bisiklette kac acaba diye sordugunda mal mal yuzumuze bakarlar..manav bunlar...bildigin manav...bir markanin bayiligini aldiginiz zaman o markanin temsilcisi oluyorsunuz..orda peynir ekmek satmiyorsunuz !!!!!
 
karalamaya giriyor hocam doğruları yazmanız bu yüzden önemli...yazıyı okuyan okudu eyvallah bize giydirmişsin sıkıntı yok ama isme zarar geliyorsa sıkıntı büyük bizim için. geldin; accell satıcısı bile yanımızdaydı o bile size hayırlı olsun dedi ödeme şartlarını konuştuk el sıkıştık ve gittiniz...tek sıkınıtı bisiklet cumartesi gelecekti ambardan çıkmadığı için salı günü geldi..ve sizede en geç salı çarşamba günü elimizde olacak diye bilgi verildi..sonra dediğiniz gibi siz bisikletleri almışsınız...doğal olarak anlaştığımız üzere sipariş edilen bisiklette geldiği için ben sizinle iş yapmak istemediğimi ve Çanakkale de bir servisin daha olduğunu ve burada toplatabileceğinizi söyledim...tek servis olsam sizi mağdur etmiş olurdum o zaman haklısın. neyse benim doğrum bu buna Accell bile şahit...biz medeni insanlarız buyur gel yüzyüze bu işleri halledebiliriz. klavye kolay gelmesin konuşmak en güzeli hocam.
 
@Atalı merhabalar. benle bir çay içmişliğiniz varmı ki bu kadar sert çıkıyorsunuz..buyrun gelin bir tanışalım ondan sonra yorum yapın lütfen.
 
@Çağlar Çağlayan Yurt dışında bisikletçiler hiç böyle değil, yardım istiyorsun, parça arıyorsun bilmiyorsa yapabilecek başka bir ustaya yönlendiriyor, tarif ediyor, sizin için bir yerlere telefon edip olabilir mi parça gelir mi diye uğraşıyor. En azından Fransa böyle. Kimse para kazanayım illa ki benim olsun herkes bana gelsin demiyor. UFak tefek şeyleri hediye olarak verebiliyorlar. Örneğin Türkiye de az bulunan aero jant tellerinin akort ederken dönmesin diye tutan parçayı ben bedavaya aldım sağolsun adam devamlı zaten eşantiyon geliyor dedi. Ülkemiz esnafının genel hali sadece Çanakkale değil her yer böyle herkesde daha fazla para kazanma hırsı. Bilmesede yapabilirim demesi. İnsanları enayi sanmaları...
 
Ben cay icilecek adam aramam bisiklet satin alirken..tesekkur ederim davetiniz icin..benim sozum genel bisiklet saticilarina..size uyani varsa ancak size...Yapriginiz yanlis savunmaniz daha da yanlis.ozrunuz kabahatinizden buyuk..ikinizi de okudum...neyse selametle..
 
biz burda 100.000 nufuslu bir yerde söze biraz önem veririz..hatamızda bu olabilir haklısıız..
 
Bisiklet üreticileri ile servisleri arasında nasıl bir sözleşme yapılıyor merak ediyorum doğrusu.

Bir servis ancak faturasını kendi kestiği ürünlerden mesuldur gibi saçma sapan bir madde olacağını hiç sanmam. Garanti süresi boyunca keyfi olarak hizmet vermeme hakkı olduğunu da.

Klavyede yazayarak forumdaki diğer bisiklet severlerin bilgilendirilmesi, yanlışa yanlış denmesi neden canınızı sıkar ki? Siz doğrusunu yapın, biz de teşekkür mesajı yazıp o şekilde bilgilendirme yapalım.

Ben de bir aile şirketinde teknik sorumlu olarak görev yapıyorum. Piyasada birçok rakip, ucuz çin malları vs olmasına rağmen ticari büyümeyi devam ettirme başarısının anahtarı "bu ürünü buradan alırsanız yolda kalmazsınız" dedirtebilmek.

Yeri geliyor rakip şirketin ürününü alan müşteriye nasıl kullanacağı konusunda yardımcı oluyorum. Bu şekilde gelecek defa benim müşterim oluyor. Bu düsturla hareket etmek size hiçbirşey kaybettirmez, aksine itibar kazandırır.
 
@ebayusuff '' dükkan '' diye tabir edip içten içe aşağılama içerisinde bulunduğun dükkanda neden ağzını açıp bişey diyememişken verdiğin sözden , hatta '' kutusunu bile ben açmak istiyorum'' diye söylediğin halde senin için (sözün üzerine) sipariş edilen bisikleti almaya geleceksin diye bekleniyorsun , sen elinde başka firmanın kutusunu ben acıcam dıye pimpiriklendiğin halde teşhir malını almışsın gelmişsin aynı anda senın ıcın sıparıs edılen bısıklette dukkanda. sen olsan ne yapardın ? Çanakkalede lapierre satıcısı tek belki ama servis iki tane diğerine yönlendirildin ne için bu öfke ve karalama kampanyası. söz vermek başka bişey vermeye benzemez aslanım önce sözünün arkasında duracaksın sonra sana yapılan yanlışı gelip delikanlıca ''dükkanda'' söyliceksin yine çözüm olmazsa buraya yaz hatta tuketıcı hakem heyetıne basvur. yasal haklılıgının olmadıgı bır konuda burdan klavye basından yazmak cok kolay...
 
@Uğur Digan

Yazmayacaktım işim var. Kapatacaktım. Ancak bakınca duramadım.

Herkes ne çıkarırsa kendi payına. Kimseye bir şey giydirmiyoruz. Herkes dilediğini giyer. Biz ne gördüğmüzden söz ediyoruz.

Ya diyorum ki belki hiç bir neden yokken senden almaktan vaz geçtim. Belki çok daha avantajlı ucuz buldum ve vazgeçtim senden almaktan. Kaldı ki nedenlerini belirttim yukarıda. Bana yapacağınığınız satış bu kadar önemli olduğunu bilsem o edeceğiniz karı yeminle ilerideki bakımlarda fazladan vererek telafi ederdim. Dert edilecek bir şey değildi yani.

Sipariş ettiğiniz bisiklet vaktinden bana göre çok sonra gelmişse, nedeni beni ilgilendirmez, kaldı ki sorun ambar değildi, bunun üzerine konuşmamızı durumun Accell le ilgili olduğunu söylediğinizi hatırlatırım, nitekim Sundu o gün ambara verdi bisikleti ertesi gün buradaydı, bi zahmet o bisikleti başkasına satın.

Benimle iş yapmak istemediğinizi söylüyonuz. Dikkat edin iş yapmayacaktık. Siz gönüllü olarak sözleşmesini imzaladığınız servislik görevini yerine getirecek ve üzerine paranızı da alacaktınız. Ha diyebilirdin ki bundan sonra bana gelme. Eyvallah.

Star bisikleti yukarıda anlattım. Accell ona önce Lapierre in bir bisiklet markası olduğunu söylesin. Bir de bisikleti göstersin de abinin merakını gidersin.

Ben size niye geleyim ki artık. Göreceğim muameleyi görmüş duyacağımı duymuşum. Muhlis bey in dediği gibi bisikletimi de getirmem. Gönülsüz zoraki yapılan işten hayır mı gelir.

Peki aksi olsaydı ne olurdu? Tabii ki kırılmış olabilirsiniz, sadece satıştan yapacağınız karı kaybettiğiniz hisle hareket etmediğinizi varsayarsak. Şunu da belirteyim, Hüsnü bey Sizi aradığında adımı zikredeceğini böylece olaydan önceden haberdar olacağınızı düşündüm. Bahsetmedi benden. Tekrar da aramadım. Zira sorun olmaz benden alman dedi. Ben de bu işin erbabı bunlar, biz değil. Demek ki başka bayiden alıp servisligi başka bir bayi yapsa sorun olmazmış dedik. Ancak kazın ayağı öyle değilmiş.

Evet aksi olsaydı. Kırıldığını belli ederdiniz. Ben de üzülür kusura bakmayın, yanlış yönlendirmeyle iş uzadığından biran evvel bitirmek için almış oldum. Üzgünüm derdim. Sonra tüm bakımlarda 2 bisikleti de size getirir cömertçe parasını da ödedim. Muhlis beyin de bana dediği gibi (görüşme kaydı mevcut), aksesuar gibi diğer satışlardan da bisikletten kazanacağınızın fazlasını kazanırdınız.

Sona sizden her yerde başta burada övgüyle söz eder esnaflığınızı meth eder, yakınlarımızı size yönlendirirdik yaşadığımız sürece. Hatta başka şehire gitsek bile yine size sipariş verirdik. Nitekim önce ben Konyadaki bisikletçimi aramış ondan almaya çalışmıştım. Ancak elinde istediğim bisiklet yoktu.

Dedik ya esnaflık zor zenaattır.

İyi satışlar, bol kazançlar.

Wesselam.
 
Youtube'da bisikletin(en eski modeller dahil) en ince ayrıntısına kadar sökme,takma,tamir etme vidyoları dolu.İhtiyacınız olan birkaç alet edevatı netten alıp vidyoları seyretmek.Bisikletçi adıyla iş yapan tonla rezil var memlekette.Ruble sökme için zincir kamçı yapacaktım,14-15 bakla eski bir zincir için bile 4-5 tl para istiyorlar.Tabi aparatı yapınca bisikletçiye gitmeyeceğim için. :) Mahalleden geçen hurdacıdan 1 liraya hallettim işimi.
 
Potansıyel bır musterı ıle kavga eden zıhnıyet ..Saka gıbı...Bu forum sayesınde bisikletseverin ve bisiklet musterısının,ozellıkle bısıklete 8 bın tl verebılecek bırının bılınclı tuketıcı olabılecegı gercegı kafa yapılarının bıraz olsun degıstırılmesı gerektıgı gercegını dogurur..ama kafa aynı kafa !!! hadi olaya duygusal acıdan bakalım. Siz aradakı guven duygusunu '' ınternetten ıncelıyım yarın gelı bakarım '' dıyen bırını bılgılendırmeden baskasına bısıkletı satarak kaybetmıssınız zaten...Size dusen urun nerden alınırsa alınsın montajını yapmaktır..Cunkı sız BAYİSİNİZ !!! Bu arkadas laphırre genel merkezıne durumu bıldırse ve sızın keyfı sebeple montajı yapmadıgınız anlasılırsa o marka bayılıgınızı elınızden alır..Olması gereken budur ..Ufak bı olay o kadar ugrasırlar mı bılmem ama bayılık rajonunda yaptıgınız yanlıstır..ha sız ıstedıgınız gıbı at kosturdugunuzdan sıze normal gelıyor..Ama bunu cıddı hıc bır marka uyarısız ve cezasız bırakmaz...Bu kafa yuzunden ıkı bısıkletımı de içime sinmeyen bır marka olmasına ragmen kafam rahat etsın mantıgı ıle decathlondan aldım..Sızın gıbı kafaların yuzunden...Istanbuldakı satıcılar basladılar tutusmaya ama...sırkecı sınek avlıyor...bu kafayla devam edın sız...
 
Neyse bu son olsun yazmam ☺

Yukarıda kendince avukatlığa soyunan kişiyi tanımıyor muhatap almıyorum.

Sonra gerçekten Diganları sevmiştim. İşten anlıyorlar izlenimi vardı. Efendi idiler. İşlerini görmediğim için kesin konuşamıyorum. Bisiklet işine çok hevesle girdim. Bu ay sıkışık olmama rağmen beğendiğim iki bisikleti birlikte almaya karar verdim. Kendisi de sağ olsun ödemede kolaylık vaad etmişti. Zira o da bana güven duydu.

Prensip olarak yaşadığım şehirde belli başlı ürünler üzerine her kesimden esnaflar edinir sonraki alışverişlerimde onlara giderim. Yani seçiciyimdir. Diganların da bisikletçim olabileceğini düşünmüştüm. Ancak olmadı.

Tabii bu demek değil ki tüm işleri böyle. Ya da bunlardan mal alınmaz, bunlara iş yaptırılmaz. Ben sadece yaşadıklarımı paylaştım. Ancak bana çok sıkıntı yaşattılar. Gerçekten üzüldüm onlar adına, kendi çektiğim sıkıntıya boşa giden vakte, emeğe.

Umarım başkaları nerede olursa, hangi esnafla muhatap olursa olsun, dikkatli olur, benzer sıkıntılar yaşamaz.

Bu gerçekten son mesaj artık. Saatlerim gitti telefonda.

Sağlıcakla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oznutk1311
Hocam ne desek boş malesef ülkemizde bir çok şehirde anlayış yaklaşım tarzı bu şekilde sırf bu yüzden arada acaba bu işi iyi öğrenip çok lüks olmasa da orta halli bir mağza vb. bir yermi açsam diye düşünmüyor değilim.
 
Geri