Arkadaşlar CAAD12 bisikletler çok hoşuma gitti, Türkiye satış fiyatı 11.300 nakit, 11e alınır herhalde.
Yurtdışından kadro ve bb30a orta göbek(bb ucuz alternatif var mı bilmiyorum??) vergi+kargo dahil 5600tl.
Sıfır 105 r7000 grupset 3000tl.
Hazır halde üstünde gelen Fulcrum Racing Sport lastikler ile 1100tl
Eksik olarak furş takımı, gidon, boğaz, gidon bandı, kablolar kalıyor, 500tl
10200tl aynı bisikleti toplamanın masrafı, unuttuğum birşey yoksa tabi. Toplarken uğraşmak çoğu kişi için bir eksidir ama bence bir artı, severim mekanik işleri. Sonuç olarak 1000lira ucuza mal etmiş oluyoruz ortalama. Ancak parça parça toplama, para ayırabildikçe satın alma, bir süre idareten ucuz jant kullanıp sonra daha iyi bir sete geçme gibi alternatifler de var.
Hatta şu an elimdeki bisikletten herşeyi buna aktarıp, sadece bb+furş takımı masrafı ile idare edebilirim. Şu an 11 verip Delta'dan hazır alamıyorum mesela ama 7-8 harcayıp yavaş yavaş toplayabilirim, eksik parayı tamamlayana kadar elimdeki donanımla kullanabilirim.
Sorum ise şu, CAAD12 gerçekten değer mi bu kadar uğraşmaya? Alüminyum kalitesi çoğu giriş seviye karbon bisikleti ezip geçiyor diye biliyorum. Mesela(link)alternatif de var, aynı sete sahip, karbon kadrolu, herşey dahil 9500 masrafı var. Yada eski seri 105'li (link)alternatif var, herşey dahil 7500 masrafı var. Bu tarz giriş seviye karbon bisikletlerle kıyaslayınca CAAD12 nasıldır?
Bisikletçilikte eskiyim ama yol bisikletinde yeniyim, çok esnek de değilim. İstanbul içi performans turları yapıp, ortalama yapmak, ciddi antrenman yapıp kendimi yormak istiyorum. Bu bisikleti kullananların tavsiyesi nedir? Birçok bisiklete baktım, Scultura 400(7200tl)-Reacto 400(7800tl) gibi ciddi alternatifler var. Ama CAAD kadrolar ciddi anlamda seviliyor, tur bisikletçisiyken bile bu kadroların namını çok defa duydum, hatta CAAD10'u arkadaştan denemiştim bile.
Çok esnek olmamak bu kadroda zorlar mı? Çok nadiren de olsa bikepacking tur yapıp, 1-2 hafta her gün 200km+ yapmak sıkıntı yaratır mı?