Makale/inceleme çok hoşuma gittiği için benim dikkatimi çeken bölümleri alıntılayıp şuraya bırakıyorum.
"Yukarıdaki sonuçlardan, 4 yıl önce yaptığımız testten aldığımız aynı sonuca ulaşıyoruz : Aynı hava basıncında, daha kalın bir yol bisikleti lastiği daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir."
"Ayrıca, GP 5000'in tüm boyutlarını, üretici tarafından tavsiye edilen hava basıncına yakın değerde de test ettik.
"Yuvarlanma direnci test sonuçlarımızı % 15 düşük hava basıncında analiz ettiğimizde, işlerin değiştiğini ve daha kalın lastiklerin artık daha düşük yuvarlanma direncine sahip olmadığını görüyoruz! Fakat belirttiğimiz üzere, daha kalın lastik daha konforlu bir sürüş sağlayacaktır. Tüm lastikleri aynı hava basınçlarında test ettiğimiz önceki testlerde, daha kalın lastiklerin daha düşük yuvarlanma direnci vardı. Fakat aynı hava basıncında, daha sert bir yaylanma olacağından, daha kalın bir lastik daha az rahat olacaktır."
"Tüm hava basınçlarını aynı konfor seviyesini sağlayan değerlere ayarladığımızda ise ne görüyoruz... GP 5000'in tüm boyutlarının artık neredeyse aynı yuvarlanma direncine sahip olduğunu!!!.
Tüm lastikler için bütün şartlar eşit olarak ayarlandığı için, bizce testin en önemli verisi aynı konfor seviyesindeki yuvarlanma direnci.. Daha geniş lastik seçeneği, eğer konfordan fedakarlık yapılacaksa, daha düşük bir yuvarlanma direnci sağlıyor diyebiliriz."
"Öyleyse neden sadece 23 mm'lik lastikler kullanmıyor ve "aero" özelliğinden faydalanmıyorsunuz? Çünkü bir noktada, 23 mm'lik bir lastik artık 32 mm'lik bir lastikle aynı konfor seviyesini sağlayamıyor."
"Daha kalın bir yol bisikleti lastiği, aynı hava basıncında daha düşük yuvarlanma direnci sağlar. Fakat yine aynı hava basıncında, daha kalın lastiğin daha az konforlu bir sürüş sağlayacağını göz ardı etmeyin. Önerilen hava basınçlarına çok yakın olan hava basınçlarında, işler değişiyor ve daha kalın lastik daha yüksek yuvarlanma direncine sahip oluyor. Daha kalın lastiğin daha yüksek yuvarlanma direnci, aynı zamanda daha fazla konfor sağlamasıdır. Asıl sonucun ise, tüm lastiklerin aynı konfor seviyesine ayarladığında elde edildiğini düşünüyoruz. Tüm lastikler aynı konfor seviyesine ayarlandığında, yuvarlanma direnci GP 5000'in tüm boyutları için neredeyse aynı oluyor. Bu durumda hangi konfor (ve kavrama) seviyesine ihtiyaç duyulduğuna bakılarak doğru ebattaki lastik seçilebilir. Şu var ki, daha ince bir lastik daha büyük muadili ile aynı konfor seviyesini (ve kavramayı) sağlayamaz. Mümkün olduğunca hızlı gitmek istiyorsanız, sizin için makul olan konfor seviyesini seçin ve bu konforu sizin için sağlayabilecek en küçük lastiği seçin."