Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro CR 062 hakkında

Scudo
@Mustaac Hocam aklıma geldi de, cr062 nin sele borusuyla fire c1.1 bisikletinin sele borusu aynı mıdır? eğer aynıysa bayilerle konuşup onun sele borusunu getirtmeye çalışayım.
 
Arkadaşlar bir de bu bisiklet ile birlikte SCHWALBE ONE RACEGUARD 700X25C KATLANIR lastikler geliyor. Daha performanslı olması için bu lastikleri 700x23 ile değiştirebilir miyim?

Eğer değiştirebiliyorsam hangi lastiği önerirsiniz?
 
Güzel bisiklet kazasız belasız güzel günlerde kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Larkkral
Arkadaşlar bir de bu bisiklet ile birlikte SCHWALBE ONE RACEGUARD 700X25C KATLANIR lastikler geliyor. Daha performanslı olması için bu lastikleri 700x23 ile değiştirebilir miyim?

Eğer değiştirebiliyorsam hangi lastiği önerirsiniz?
Teker kalınlıği azaldıkça sürtünme azalmıyor. Artık yarışlarda bile 700*28 kullananlar var. Ilgili videoyu bulursam paylasayim
 
Teker kalınlıği azaldıkça sürtünme azalmıyor. Artık yarışlarda bile 700*28 kullananlar var. Ilgili videoyu bulursam paylasayim
Hemen size destek olması amacıyla ayni model dört farklı genişlikte lastiğin karşılaştırma linkini atayım.
(link)

Ben su anda kadronun desteklediği en kalin lastikleri kullanıyorum(700*28). Düşük basınç bastığımda konfor, yüksek basınç bastığımda hız odaklı sürüşler gerçekleştirebiliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: makay58
Merhaba arkadaşlar. Az önce kaza yaptım gidon kolları içe doğru yamuldu. Bunlar böylemi kalıcak. 062 kullanıyorum.233591 dosyayı görüntüle

Muhtemelen halletmişsinizdir ama diğer yorumları okuyunca cevap yazmak istedim. İki defa kaza yaptım ve STI kolu yanı şekilde yamuldu. Bana kalırsa "sakın" zorla çevirmeye kalkmayın. Kol üzerindeki kaplamayı kaldırdığınızda (üstten geçmeli) orada kolu gidona sıkıştıran bir ayar vidası göreceksiniz. Mümkünse bir bisikletçiye götürüp iki dakikada hallettirin ya da eliniz yatkınsa vidayı gevşetip kolu rahatlatın ve vidayı tekrar sıkın.
 
Arkadaşlar bir de bu bisiklet ile birlikte SCHWALBE ONE RACEGUARD 700X25C KATLANIR lastikler geliyor. Daha performanslı olması için bu lastikleri 700x23 ile değiştirebilir miyim?

Eğer değiştirebiliyorsam hangi lastiği önerirsiniz?
Tamda senin soruya cevap veriyor. Videodan kısa bı alıntı " yapılan araştırmalar tutarlı biçimde göstermiştir ki geniş tekerlekler daha düşük yuvarlanma direncine sahiptirler"
 
Hemen size destek olması amacıyla ayni model dört farklı genişlikte lastiğin karşılaştırma linkini atayım.
(link)

Ben su anda kadronun desteklediği en kalin lastikleri kullanıyorum(700*28). Düşük basınç bastığımda konfor, yüksek basınç bastığımda hız odaklı sürüşler gerçekleştirebiliyorum.

Hocam mukemmel bir inceleme bu. Teşekkür ederiz.
Tamda senin soruya cevap veriyor. Videodan kısa bı alıntı " yapılan araştırmalar tutarlı biçimde göstermiştir ki geniş tekerlekler daha düşük yuvarlanma direncine sahiptirler"

@Mustaac 'ın paylaştığı incelemeye bir göz atın derim. Aynı basınçta dediğiniz doğru ama konfor durumu değişiyor bu sefer de.
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
Tabi teker seçimi karmaşık bir süreç ve tüm bu kıyaslamalar çok minimal farklar olduğunu gösteriyor. Sonuçta "ne kadar ince teker o kadar az sürtünme" mantığı yanlış. En dogru seçimi yapmak isteyen tekerin yere temas noktasında kapladığı alan ve basınç gibi değerleri inceleyerek doğru seçim yapabilir. Mustaaac arkadaşın paylaştığı makale çok uzun.isteyen sonuç kısmını okuyabilir. Doğru basınçta geniş tekerle hem daha konforlu hem daha hızlı olma şansınız var.
 
  • Beğen
Tepkiler: NoCycling
Tabi teker seçimi karmaşık bir süreç ve tüm bu kıyaslamalar çok minimal farklar olduğunu gösteriyor. Sonuçta "ne kadar ince teker o kadar az sürtünme" mantığı yanlış. En dogru seçimi yapmak isteyen tekerin yere temas noktasında kapladığı alan ve basınç gibi değerleri inceleyerek doğru seçim yapabilir. Mustaaac arkadaşın paylaştığı makale çok uzun.isteyen sonuç kısmını okuyabilir. Doğru basınçta geniş tekerle hem daha konforlu hem daha hızlı olma şansınız var.
Hala ince tekerin her zaman daha hızlı olduğu şeklinde bir şehir efsanesi mevcut. Bu bir bakıma doğru olsa da bir bakıma hatalı. 23 mm ve 25 mm lastikleri karşılaştırdıgımızda 25 mm nin hem daha iyi bir yuvarlanma direnci, hem de daha aero oldugu sonucuna varılmış. Ama 25 ve 28 arasında bu şekilde bir ilişki yok.

Ama hız konusunda tek kıstasımız yuvarlanma direnci değil. Bir de rüzgar direnci var ki, geniş lastiklerde yuvarlanma direnci aynı basınçta daha düşük bile olsa rüzgar direnci yüzünden yavaş kalabiliyor. Bu yüzden bildiğim kadarıyla yarışlarda şu anda altın standart 25 mm. 28 mm yarışlarda bozuk yollarda tercih ediliyor.

Bir de ağırlık mevzusu var ki, apayrı bir alan. Dönen ağırlığı azaltmak hızlanma konusunda epey avantaj sağlıyor. Bu üçünün (ağırlık, yuvarlanma direnci ve rüzgar direnci) optimum koşullarda olduğu lastik bana göre (otoritelere göre de) 25 mm şu anda.

Ben yarışmadıgım için 28 mm lastik tercih ediyorum. Düzlükte veya inişte Kom kovalayan birisinin 25 mm kullanması daha mantıklı olur. Tırmanışta Kom kovalayan birisi rüzgar direncini ihmal ederek 23 mm kullanabilir, ağırlık azaldığı için muhtemelen daha verimli olur.
 
Özetle şöyle, ince bir tekerde konforlu sürüş için düşük basınç uygularsanız patlak riskiniz anlamlı oranda artıyor. Yani hep yüksek basınçta sürmek zorundasınız. Eğer tekeriniz genişse isterseniz yüksek basınçta sürüp ince tekerle eşit performans sağlarsınız isterseniz basıncı düşürüp konforu artirirsiniz. Buda ince tekerde olmayan bı avantaj. Benim anladığım bu
 
Makale/inceleme çok hoşuma gittiği için benim dikkatimi çeken bölümleri alıntılayıp şuraya bırakıyorum.

"Yukarıdaki sonuçlardan, 4 yıl önce yaptığımız testten aldığımız aynı sonuca ulaşıyoruz : Aynı hava basıncında, daha kalın bir yol bisikleti lastiği daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir."

"Ayrıca, GP 5000'in tüm boyutlarını, üretici tarafından tavsiye edilen hava basıncına yakın değerde de test ettik.

"Yuvarlanma direnci test sonuçlarımızı % 15 düşük hava basıncında analiz ettiğimizde, işlerin değiştiğini ve daha kalın lastiklerin artık daha düşük yuvarlanma direncine sahip olmadığını görüyoruz! Fakat belirttiğimiz üzere, daha kalın lastik daha konforlu bir sürüş sağlayacaktır. Tüm lastikleri aynı hava basınçlarında test ettiğimiz önceki testlerde, daha kalın lastiklerin daha düşük yuvarlanma direnci vardı. Fakat aynı hava basıncında, daha sert bir yaylanma olacağından,
daha kalın bir lastik daha az rahat olacaktır."

"Tüm hava basınçlarını aynı konfor seviyesini sağlayan değerlere ayarladığımızda ise ne görüyoruz... GP 5000'in tüm boyutlarının artık neredeyse aynı yuvarlanma direncine sahip olduğunu!!!.
Tüm lastikler için bütün şartlar eşit olarak ayarlandığı için, bizce testin en önemli verisi aynı konfor seviyesindeki yuvarlanma direnci.. Daha geniş lastik seçeneği, eğer konfordan fedakarlık yapılacaksa, daha düşük bir yuvarlanma direnci sağlıyor diyebiliriz."

"Öyleyse neden sadece 23 mm'lik lastikler kullanmıyor ve "aero" özelliğinden faydalanmıyorsunuz? Çünkü bir noktada, 23 mm'lik bir lastik artık 32 mm'lik bir lastikle aynı konfor seviyesini sağlayamıyor."


"Daha kalın bir yol bisikleti lastiği, aynı hava basıncında daha düşük yuvarlanma direnci sağlar. Fakat yine aynı hava basıncında, daha kalın lastiğin daha az konforlu bir sürüş sağlayacağını göz ardı etmeyin. Önerilen hava basınçlarına çok yakın olan hava basınçlarında, işler değişiyor ve daha kalın lastik daha yüksek yuvarlanma direncine sahip oluyor. Daha kalın lastiğin daha yüksek yuvarlanma direnci, aynı zamanda daha fazla konfor sağlamasıdır. Asıl sonucun ise, tüm lastiklerin aynı konfor seviyesine ayarladığında elde edildiğini düşünüyoruz. Tüm lastikler aynı konfor seviyesine ayarlandığında, yuvarlanma direnci GP 5000'in tüm boyutları için neredeyse aynı oluyor. Bu durumda hangi konfor (ve kavrama) seviyesine ihtiyaç duyulduğuna bakılarak doğru ebattaki lastik seçilebilir. Şu var ki, daha ince bir lastik daha büyük muadili ile aynı konfor seviyesini (ve kavramayı) sağlayamaz. Mümkün olduğunca hızlı gitmek istiyorsanız, sizin için makul olan konfor seviyesini seçin ve bu konforu sizin için sağlayabilecek en küçük lastiği seçin."
 
Detaylı çeviri için teşekkürler. Sizin çeviren alintiliyorum ".. Daha geniş lastik seçeneği, eğer konfordan fedakarlık yapılacaksa, daha düşük bir yuvarlanma direnci sağlıyor diyebiliriz."
Burdan hareketle geniş lastik daha düşük yuvarlanma direnci sağlayabiliyor burası net. Ayrıca isterseniz daha konforlu da olabilen tartışmasız geniş lastik. Bu konuda itirazı olan var mı? O zaman benim için konu kapanmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
İkiniz de aynı şeyi söylüyorsunuz aslında. Yarışmıyorsanız geniş lastik candır. Ben genellikle kadronun elverdiği en geniş lastiği takma taraftarı oluyorum. Yol bisikleti için konuşuyorum bu arada :) Selamlar.
@makay58
@Ceasar Bravo
 
Burada yarışçıların yapması gereken ince hesaplar var. Hız belli bir yüksekliğe ulaştığında yuvarlanma direnci aero dinamik direncin karşısında önemsiz kalıyor. Yani tekeri kalinlastirip uygun basinca getirerek elde ettiğiniz düşük sürtünme avantajı hız yukselince hava direnci yüzünden anlamsizlasabilir. O zaman etabın ne kadar tırmanış ne kadar iniş yada düzlük içerdiğini hesaplayıp ona göre seçim yapıyorlar. Ortalam hızın sanıyorum 30 km saatden düşük olduğu etaplarda aero dirençten çok sürtünme direncini onemsiyorlar.
İkiniz de aynı şeyi söylüyorsunuz aslında. Yarışmıyorsanız geniş lastik candır. Ben genellikle kadronun elverdiği en geniş lastiği takma taraftarı oluyorum. Yol bisikleti için konuşuyorum bu arada :) Selamlar.
@makay58
@Ceasar Bravo
Bisikletin hayırlı olsun. Çok hoş bı bisiklet. Memnun musun? Benim en büyük ikinci secenekti. Hem param yetmedi hemde jant seti illa vision olsun istedim
 
Detaylı çeviri için teşekkürler. Sizin çeviren alintiliyorum ".. Daha geniş lastik seçeneği, eğer konfordan fedakarlık yapılacaksa, daha düşük bir yuvarlanma direnci sağlıyor diyebiliriz."
Burdan hareketle geniş lastik daha düşük yuvarlanma direnci sağlayabiliyor burası net. Ayrıca isterseniz daha konforlu da olabilen tartışmasız geniş lastik. Bu konuda itirazı olan var mı? O zaman benim için konu kapanmıştır.

Evet zaten herhangi bir iddia içinde degilim. @Mustaac hocam güzel belirtmiş optimum kalınlık bulmak lazım diye. Kişiden kişiye değişecek bir şey. Ya da parkura göre.. benim kişisel tercihim hız istiyorsam 25'den büyük lastik takmam zira 28'le yuvarlanma direncini azaltabilsek de belli ki direnci azaltırken kavrama ve konfor kaybı oluyor. Gerçi 23 de takmam o da konforsuz olacak belli ki.

Yazının "her farklı kalınlıktaki lastiğe önerilen mmiktarda basınç verip aynıyuvarlanma direncini elde etme" kısmı sahiden işin özeti olmuş. Artık o noktada kullanıcı ağırlık, aerodinamik, konfor ve hızı kafasında tartar biçer ona göre karar verir.
 
  • Beğen
Tepkiler: NoCycling
Muhtemelen halletmişsinizdir ama diğer yorumları okuyunca cevap yazmak istedim. İki defa kaza yaptım ve STI kolu yanı şekilde yamuldu. Bana kalırsa "sakın" zorla çevirmeye kalkmayın. Kol üzerindeki kaplamayı kaldırdığınızda (üstten geçmeli) orada kolu gidona sıkıştıran bir ayar vidası göreceksiniz. Mümkünse bir bisikletçiye götürüp iki dakikada hallettirin ya da eliniz yatkınsa vidayı gevşetip kolu rahatlatın ve vidayı tekrar sıkın.
Hallettim hacı çok sağol. Ama koltuk ayarı ve komple gidon sola çekmiş onu düzelttirecek
 
Hallettim hacı çok sağol. Ama koltuk ayarı ve komple gidon sola çekmiş onu düzelttirecek
Geçmiş olsun. Daha hayırlı olsun diyemeden geçmiş olsun diyoruz. Bisiklette yeni olunca üzülüyor insan. Benimki yasladigim yerden devrildi. Mikro çizik oluştu. Çok can sıkıcı. On yıldır araba kullanıyordum. Bazen beş bin yedi bin TL masraflar çıkaran kazalar yaptım. Bisikletim devrilince yasadigim üzüntüyü yaşamadım. Her gün silip eve alıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mr.pro
Geri