Bu yıl katlanır bisikletlerde seçme şansı bayağı arttı, bende değerlendirip Flexi 107 aldım.
Katlanır tercih etmemin nedeni evin 5.kat olması, apartman kömürlüğünden bisiklet çaldırmış olmam ve 28" şehir bisikletimi arabama kolayca koyup çıkaramıyor olmam. Bisikleti işe gidip gelmek için kullanıyorum, ayrıca arkadaşlarda kaldığım zamanlarda bisikletsiz kalıyordum. Arabanın bagajına kolayca koyup çıkarabileceğim bu katlanırlar bütün bu sorunlarımı çözüyor.
Bisikleti aksesuarsız kullanıyorum. Flexi 107'yi resimdeki haliyle tarttım 12,5 kg. Yani çok hafif değil.
Sele çok sert değil ve kısa mesafeli şehir kullanıcısı için oldukça yeterli.
Bu makineyi tercih etmemdeki en büyük neden bu Nexus7 vites sistemi. Hız tutkunu değilim ama yokuşta bisikletten indirmeyecek bir vites isterim. Henüz bu konuda yorum yapmam için erken çünkü benim bisiklet sezonum Eylül'de başlıyor Mayıs'a kadar, bayramdan sonra bu vites/dişli oranlarını yorumlarım. İlk izlenimim; vites değiştirmek hiç bu kadar keyifli olmamıştı.
Aldığım yerdeki arkadaş zincir yerine kayış kullanımının daha konforlu olduğundan bahsetti, yağlama vs.derdi olmaz. Umarım yeni Nexus'lu modellerde kayışa geçilir.
Kadro kilidi ayrıca plastik bir mandalla kilitleniyor, bu hoşuma gitmedi, güneş ve yağmur yerse çatlayıp kırılabilir mi?
Bu ölçü önemli, sele borusunda güvenli olarak en fazla yükseltebileceğiniz konuma bir işaret koymuşlar. Seleyi bu konuma getirdiğimde orta göbek ile olan mesafe bu şekilde; Max seat tube 60cm.
Bu da head tube ile seat tube mesafesi; Top Tube 56cm.
Bu da gidon en yüksek seviyesindeyken yere olan mesafe; 110cm.
Gidon boyu 60cm.
Katlama ve açma işlemi gayet pratik, tellerle ilgili bir sorun olmuyor.
Burada mıknatıs ve karşılığı tam oturmadı, mıknatıs da güçlü değil.
Buradaki mekanizma önemli, çünkü iyi ayarlanmaz ve sıkıştırılmazsa boşluk hissi yaratıyor. İyi sıkıştırılınca gayet sağlam bir hissi var.
Ön boru, gidon boşta kalıyor, bu iyi değil, sabitlemek için kendiniz bir çözüm üretmeniz lazım. Ben cırt cırtlı bant veya mıknatıslı bir şeyler düşünüyorum.
Yumuşak hamurlu sıradan lastikler var, patlama koruması yok. Küçük gezintiler için idare eder ama ben zırhlı lastik sipariş ettim. Lastik değiştirmek quick release gibi saniyelik iş değil, Nexus'un telini çıkarıp göbeği 15 anahtarla gevşetmek lazım, en fazla 1dk.'da cant elinizde.
Bir haftadan az kullandım, özetle sürüş olarak sorunsuz bir bisiklet.
- Bu 7 vites benim için yeterli aralık sağlamış, bilenler için Antalya BeachPark Varyantı çıkmakta zorlanmadım, vites geçişleri anlık olduğu için de kalkışlarda hızlanmak daha kolay oluyor. En fazla hız konusunda bir şey söylemek istemiyorum çünkü km saatim yok ve hız yapmıyorum sadece 7.vitesi boşa çeviriyormuş gibi bir durum hiç yaşamadım.
- İlk günlerde vites sisteminden kaynaklı bir direnç hissi vardı, sanki yokuş aşağı inerken bile bir şey bisikleti tutuyor gibiydi, gün geçtikce azaldı ve bisiklet her gün daha akıcı hale geliyor. Sanıyorum Nexus'un bir rodaj süresi var.
- Önceki sabit maşalı şehir bisikletime nazaran gidonda titreşimi daha yüksek hissediyorum, (28")700x32'den 20x1,5'e geçince daha konforlu olacağını tahmin etmiştim.
- Katlama ve açma sorunsuz.
- En büyük sorun katlandıktan sonra gidonun yanda ve boşta olması, taşırken gidon sağa sola takılıyor, o takılmazsa teller takılıyor.
- Tekerlekler üzerinde çekerek götürmek mümkün ama ön teker üzerinde götürmek için seleden tutup iyice kaldımak lazım. Eğer arka teker yere değerse pedallar dönüyor ve ön tekerleğe sürtüyor, ön ve arka teker aynı hızda dönmeyince dengesizleşiyor ve mıknatıs yeterince güçlü olmadığından bırakıyor.