Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Flexi 107

Scudo
@Togursamsun

Memnun musun?

Önde dinamo ve kapalı vites sistemi çok büyük artı +
 
@emrahozkan bisiklet harikaydı ama ben den kaynaklı sorunlardan dolayı 2 gün sonra forumdan bir arkadaşa sattım bisikleti. Sonra biraz pişmanlık yaşamadım değil
 
  • Beğen
Tepkiler: emrahozkan
@SerhatAtan
@SerhatAtan

Ayrıntılı bilgi ve resimler için teşekkürler. Giant Expressway'i satalı 2 ay olacak. Aklımdaki yeni katlanır model bu. Vesile olacaksınız sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerhatAtan
@1dost keyfi satıştı. Hiç üzmedi ve problem çıkarmadı Giant expressway 1

İstanbul Gaziosmanpaşa civarında bu bisikleti yakından görebileceğim bir yer biliyor musunuz arkadaşlar.
 
Bu yıl katlanır bisikletlerde seçme şansı bayağı arttı, bende değerlendirip Flexi 107 aldım.

Katlanır tercih etmemin nedeni evin 5.kat olması, apartman kömürlüğünden bisiklet çaldırmış olmam ve 28" şehir bisikletimi arabama kolayca koyup çıkaramıyor olmam. Bisikleti işe gidip gelmek için kullanıyorum, ayrıca arkadaşlarda kaldığım zamanlarda bisikletsiz kalıyordum. Arabanın bagajına kolayca koyup çıkarabileceğim bu katlanırlar bütün bu sorunlarımı çözüyor.

Bisikleti aksesuarsız kullanıyorum. Flexi 107'yi resimdeki haliyle tarttım 12,5 kg. Yani çok hafif değil.

ZnpdlVM24xh8vuKRCZ9vxRQq1dn_j1VdiyjuUQZjv1wtcl4tk4hzr7XAUfpcnEC36mYI6rvVL4KntjJ960Fh6n4n-A-_nkYiTkxv4iBLiyH3oyu3Oxi9J110Y54qYneXv0CBDDVM=w1197-h673-no


O6i6q5KwgfWKE_aooPBm02aahHtiIgKjWoiqXqVHObtIETXO3LxMjWNBvMTDGFBwu307OB52p8LIUoGvjcymZbhiHB8uU543YPK8aacXWCfhYg_PXos4S2yN0wz5xOQ2JBs765Zo=w1197-h673-no


69lSwYeXp869mgfIhbzzzLia_x50K_g_v8bKqXzgxyzhywy7534w45Tm4VTTB0JdjixbwpET218DXWYNQqxKpBrdO3J3GtMhmO8BV9lMOYJVr7t0KOy6Cd5XUFqGJuF0nrCgNnSY=w1197-h673-no


Sele çok sert değil ve kısa mesafeli şehir kullanıcısı için oldukça yeterli.

_i-t2_05W3ugUyl2VrNbktFaen6C_d7GPTEbvgw9wTj1FiLUbO4HkVwTWXrKjHAXp5_iZCpV74SL-aGRf_v_fEvhA_tYEgtmTHuJKa9HefL-a1NkW-3OFkPYKTQxUL4YW02xCojU=w1197-h673-no


VYAuNrG0ig143ABYdKie80nF5SjQ0k7otZmCs-XKXJV9ddX0Doz_LRJw62d4vdusXv-YZW3mfP9sCxqNgGj7CVullKL2508fvhaorCCeFVNENiaokjgbIh-Rw4fHIeh3JEKgXgzi=w379-h673-no


_f6AZre_OvxLufMGx6Qb75QEONta3wr5jix1TqZk9r8sJVotjNLVy84K-H7rhkp4rWqHo7uMDCWursuF8XN0rT74i5w1yHJgWLnIVQspiPR8iFwlLc5V-CGl2gAy-zGM9Pl2En2e=w1197-h673-no


Bu makineyi tercih etmemdeki en büyük neden bu Nexus7 vites sistemi. Hız tutkunu değilim ama yokuşta bisikletten indirmeyecek bir vites isterim. Henüz bu konuda yorum yapmam için erken çünkü benim bisiklet sezonum Eylül'de başlıyor Mayıs'a kadar, bayramdan sonra bu vites/dişli oranlarını yorumlarım. İlk izlenimim; vites değiştirmek hiç bu kadar keyifli olmamıştı.

8SLAM9VLxMxMbY_rK5SugPMDgjqvE5TPYthl8cT33qvPVh0zXRmsL2w9cisXpHJUvsfnfiC36RNqvsHfq0CfgSFlcHuRvsd8piZZ0zAj-TyDwGc8gpB1RScT_cck4hM5ygEwaWOo=w1197-h673-no


FLILCtostzXee2Em9kZueEIw7anTwYn5Px5iDSc635QGIdIriLtWnv2EZoIOYLGtjPPz6WaUfL6y6OtpnTKG1T4jQy_yU1NaIyWd_5DYtHpVfpClff7wb6-caqhvJXF18wNdn3A2=w1197-h673-no


Aldığım yerdeki arkadaş zincir yerine kayış kullanımının daha konforlu olduğundan bahsetti, yağlama vs.derdi olmaz. Umarım yeni Nexus'lu modellerde kayışa geçilir.

0iYIZSEY27gOrJ83QXAK38LfwKs7HoVk_UDoJBpnf7VUa6FQcEgxprhS4OnZ7qusHFp-27I_R2VLOLfAiJFXsCT9prtTR7cp5aedNPIh4fQpbOR5Cx4wXi4sMt17dZPRyItf8Rch=w1197-h673-no


Kadro kilidi ayrıca plastik bir mandalla kilitleniyor, bu hoşuma gitmedi, güneş ve yağmur yerse çatlayıp kırılabilir mi?

itsTNu0yNAZHaJ2eFGYzUcVvQAQUIk0W_vID8tD7Yc0Tt_fS8O41lGNDRFxdbNRfxO3BZbepuuK4MdcQft354-vxlb8Jkhx5sFYAEFrJAd9FZ5Y2mE70iSfjoubpF6tlqUZLJWoh=w1197-h673-no


R9vCWu-FoW7Vg19yjTj_fjwpWg8m1ahc8UuCXirHT00FhSktp33GariiH-1GmDx9hSNATDN4et8X0bUUsoeQchVj5WOb3-vQI6WXXZKD10x-JYAqu_4fYfJUfXy2TrvoML5vlw-9=w1197-h673-no


3bfp5J7FT4-hOqBfXK_DkwmVJFX4Qmq9uP8b-g31zFFL2eT9KyJmsrQE1_MH7IjB0Y4C3kcnHF9YiQvKGzQgi_kkSmjxVgi4PegNHc5AA9aF5vqbMy90FCCLBZlFIxTVf-PYwjif=w1193-h671-no


Bu ölçü önemli, sele borusunda güvenli olarak en fazla yükseltebileceğiniz konuma bir işaret koymuşlar. Seleyi bu konuma getirdiğimde orta göbek ile olan mesafe bu şekilde; Max seat tube 60cm.

rbXbKAkOStFmPeF3UD3Y8vH25FxOg7iWLv8TIn-ajzjr9qgX6lHuW4KbbishCja3SS8RTZb2jp3OelWv2iMIq_Hkc3-qzB1FNL_zIezbo8DENFeYZj7MOMFeUdSSDM25gZsI8Bej=w378-h671-no


Bu da head tube ile seat tube mesafesi; Top Tube 56cm.

_VsaGe8-vhE8nTJ-nA_cDayn4O7MlQHe2DtVLEgao0NNwT_IgfqwtS2wwXpL3pZjeexLI0em51UtNy-uObAxHsbP_d2jSoJk5KvplQuCLx5OjAXTQjAfhUu3LLjytXu4tfgbLUsD=w378-h671-no


Bu da gidon en yüksek seviyesindeyken yere olan mesafe; 110cm.

TAtHB-mnlS9nvSD8SzcNbKIm6koqc7VV86FDpJ57c2ofDdVPxpovRfJg3-2gp6jkzjAnQRjBbW2J1_B3jc8fAcCeRkbegXRgN_2HYMdBIb-0zmtgMXXPRKdvqWbjI82GaN4IYh5k=w378-h671-no


Gidon boyu 60cm.

OTzSBCJ8ppoOV7TYdAa8I7_ze0jpiqrPDjx2Dbon0r7XI8ZHxxJ3PuXleWFIXUyreOnFcx8AUVDXBzBhlYHe14rMIzeOMwi1RlQCE1FAGYebSb84PxSM9W_ZV-Ha_YNLpDMVL2jV=w1193-h671-no


Katlama ve açma işlemi gayet pratik, tellerle ilgili bir sorun olmuyor.

kHynWHeWzRaj_G86XFoxLMRH0wan96hUVsmTNKxR338cPLbDBLnSE4-rK3In1uWxpXhaAVwnSbMqh4PeyiPZJQX-DmvWg1lxR4TJOJ8zNcUbv4nYBdAGlNhIOo0m64oqEwS2wRNw=w1193-h671-no


2pkh65j8_MkDlX8rAMjg1VaKXgx8jq44FXdXqqEM-IGReiPyUUMNXolFep18tP2P9fXvpzG0xZZj1xJJBA9j_Ou5OiJfsxB-M6GxxnutZczFWwg8EgpDrt7KmwQ_D83f9X7JIxMM=w1193-h671-no


TTSBQBX3Rytu18EIX3IisDBPWxI4sY4TVE9ao1hHs29KYK-Z0wt_LUYDjV9bpzotn0oUzSmJ4m4It1oE50l9Jw5reL3Ice3U9ecrmIO6oGXpAkyLdGhY4M6p8F7yWow2-ryJ8mPv=w1193-h671-no


Burada mıknatıs ve karşılığı tam oturmadı, mıknatıs da güçlü değil.

T1ql3zSD3HiIThjr-vswnes6YfcEHhKUJ1ChYiC7Dt2SSoOGNMeoqn-kVeuuLl2lwkzelWg3JrvKB7Eq5JFnjtYq8TLM6DvIiO6lsOVfyuVtmyzHbYjX5yz-cUNN5zu_0R-q6dc1=w378-h671-no


Buradaki mekanizma önemli, çünkü iyi ayarlanmaz ve sıkıştırılmazsa boşluk hissi yaratıyor. İyi sıkıştırılınca gayet sağlam bir hissi var.

klxFDnvR2QE-5eIizcTnt2U5uxULQYqYb3qcUVSzAt0y6FMYAKpoTlVLVm_RPfIJ6c5fc7jn2OAGMLU_Yt8xbYcqOst4okDc4aa01GSfKKB3MOjLPzfm_8tgWVagztpNIUr6AYTf=w1193-h671-no


cWE9ZMP-XVv_wAfk_ho_spIgh5xny9B_C6-I9k5GjVfBlJ5yPClo9iRlHivUe1r-GVLMdn1yOMH-kQjq4VoCOW6mqsa4MWrfV_lDVDt4TuwUjovSdV_B5HWx880l3MN4PrFnpNRC=w1193-h671-no


Ön boru, gidon boşta kalıyor, bu iyi değil, sabitlemek için kendiniz bir çözüm üretmeniz lazım. Ben cırt cırtlı bant veya mıknatıslı bir şeyler düşünüyorum.

Wj5aI1u-dpYsvje672FiauxgYamJG1vN6Vjw75W3VBJEAyKUrBYKSu4HABNEZxhGvkKDBD-bMijaaPYJfiYP1OXihDisjD7LqWt0jSFnz0ocjrf7QcUhye9Fl_pMQRSvnS9qz5ks=w1193-h671-no


bNka4-aIEJ-xuof3qQkphSiLA6B1aKRDaMFtt6d9Hlx7GlHwFH0RuIcLxMEQAYIEtPNn8hC7fLKHY415DXDMxQYtUhU-X1Ne9omK65DS2vyQM0e5E1umIl66Qgy5voQJcyYEF7e3=w1193-h671-no


b-XyeYFW-URXMnDxPFlJk2QUsh2I-MAA7QSLaUqlkCCjI8IYTtkzmgXqkz4hB073a0d2VOEqwLe2WnWYgsU4k54Zf0iKXq0-kPWQhnzfk7HffZvGMxy6m2ViUl9Yu2DwVSbNk3MK=w378-h671-no


Yumuşak hamurlu sıradan lastikler var, patlama koruması yok. Küçük gezintiler için idare eder ama ben zırhlı lastik sipariş ettim. Lastik değiştirmek quick release gibi saniyelik iş değil, Nexus'un telini çıkarıp göbeği 15 anahtarla gevşetmek lazım, en fazla 1dk.'da cant elinizde.

PoaiUd0m8S7-uPK5-1k7FJuJdaeqfbZrz_9SnfDZC3FcihyLS33OObFc6AgtLwmDCoc0uex19QGqYeaLLXGg9W10jjn10ldzCtj-PSosftXZuKvoSmCtMKd-t8kmHU8kpWwKBPYX=w378-h671-no


Bir haftadan az kullandım, özetle sürüş olarak sorunsuz bir bisiklet.
  • Bu 7 vites benim için yeterli aralık sağlamış, bilenler için Antalya BeachPark Varyantı çıkmakta zorlanmadım, vites geçişleri anlık olduğu için de kalkışlarda hızlanmak daha kolay oluyor. En fazla hız konusunda bir şey söylemek istemiyorum çünkü km saatim yok ve hız yapmıyorum sadece 7.vitesi boşa çeviriyormuş gibi bir durum hiç yaşamadım.
  • İlk günlerde vites sisteminden kaynaklı bir direnç hissi vardı, sanki yokuş aşağı inerken bile bir şey bisikleti tutuyor gibiydi, gün geçtikce azaldı ve bisiklet her gün daha akıcı hale geliyor. Sanıyorum Nexus'un bir rodaj süresi var.
  • Önceki sabit maşalı şehir bisikletime nazaran gidonda titreşimi daha yüksek hissediyorum, (28")700x32'den 20x1,5'e geçince daha konforlu olacağını tahmin etmiştim.
  • Katlama ve açma sorunsuz.
  • En büyük sorun katlandıktan sonra gidonun yanda ve boşta olması, taşırken gidon sağa sola takılıyor, o takılmazsa teller takılıyor.
  • Tekerlekler üzerinde çekerek götürmek mümkün ama ön teker üzerinde götürmek için seleden tutup iyice kaldımak lazım. Eğer arka teker yere değerse pedallar dönüyor ve ön tekerleğe sürtüyor, ön ve arka teker aynı hızda dönmeyince dengesizleşiyor ve mıknatıs yeterince güçlü olmadığından bırakıyor.
 
@alierkanimrek
Hayırlı olsun.
Mıknatıs ayarlanabiliyor. Ayarlayınca tam yapışıp iyi tutuyor. Mıknatısın somunlarını gevşetip tam yapışacak sekilde döndürüp yapıştığı noktada sıkın.
 
@Yusufclp
Onu düzeltmiştim fazladan bir somun da eklemek gerekti. Ama yine de mıknatıs zayıf.
 
@alierkanimrek güzel günlerde kullanın aynı bisikletin troya modelini almıştım benim tartımda 15.4kg çıkmıştı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuzakinn
Bana soruyosan 2 gün sonra sattım. 2 gün denedim bisiklet çok şık duruyordu salonun duvarına as o derece. Hayatımda ilk defa göbekten vites denedim harika bir deneyim vites değiştirmek hiç bu kadar keyifli olmamıştı. Neden sattın dersen oturuş pozisyonu çok dik geldi belim ve kuyruk sokumumdaki eski sıkıntılarımı tetikledi ve ağrı yaptı. Korktum katlanır banagöre değil dedim ve sattım. Sonra pişman olmadım değil sorunu sele değişini ile çözünce dahon mu 8 aldım.Aklımda dahona göbekten 8 vites takmak var kontralı kadro uyarmı bilmiyorum
 
Bisikletciden.com dan cuma verdiğim sipariş pteai bugün elime ulaştı 1250 tl kk 5 taksit 107 modeli orijinal kutusunda sorunsuz elime ulaştı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
carraro flexi 107 ile btwin tilt 500 arasında kararsız kaldım, pek bilgili değilim bu konularda, tilt 500 e istinaden hangi sebeplerle bu bisikleti seçmeliyim sizce?
 
Geri