Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Flexi 108 2018

Tilt500, Fd750, dahon derken carraro flexi 108 aldım. Yaklaşık 1 ay önce nakit olarak 1900TL ye. İlk sürüşte ağırlıktan ve vitesten dolayı, tilt 120nin yokuş performansına göre çok iyi not aldı benden. Kadro katlama mekanizması tilt120ye göre daha pratik ancak tilt120 daha güven verici gibi.
Tilt120de gidon yükselmediği için 108in bu özelliği harika olmuş diyebilirim.

Renginden dolayı özellikle 2018 modelini tercih ettim. Çok dikkat çekici.

232055 dosyayı görüntüle
 
Scudo
Flexi 109 , Flexi 108 ve Flexi 121 arasında kaldım flexi 109un malzeme kalitesi cok hosuma gitti ve modeli 108 de 109 ve 121 arasi gibi geldi o yuzden dusunuyorum tek sıkıntı boyum 186 187 gibi 185 sonrası sıkıntı olur diye okudum uzun kullanımda çok fark eder mi tabi bilmiyorum 2 3 cm , ve 121 ise 21 vites olması coğunlukla sehir ici kullanicak olmam hafif megilli uzun bayirli yerlerde yasadiğimdan dolayi( 2 3 şehir arasi gidip geliyorum) dusunuyorum şuan cok arada kaldim karar veremiyorum arastirdikcada karişiyor ayrica temiz bir 2.el tern b7de dusunuyorum cok karisti kafam artik napicam bilmiyorum :d
 
Flexi 109 , Flexi 108 ve Flexi 121 arasında kaldım flexi 109un malzeme kalitesi cok hosuma gitti ve modeli 108 de 109 ve 121 arasi gibi geldi o yuzden dusunuyorum tek sıkıntı boyum 186 187 gibi 185 sonrası sıkıntı olur diye okudum uzun kullanımda çok fark eder mi tabi bilmiyorum 2 3 cm , ve 121 ise 21 vites olması coğunlukla sehir ici kullanicak olmam hafif megilli uzun bayirli yerlerde yasadiğimdan dolayi( 2 3 şehir arasi gidip geliyorum) dusunuyorum şuan cok arada kaldim karar veremiyorum arastirdikcada karişiyor ayrica temiz bir 2.el tern b7de dusunuyorum cok karisti kafam artik napicam bilmiyorum :d
Boy konusunda bir şey diyemiycem bilgisi olanlar yazar umarım. 108 zırhlı lastikler ile geliyor ,bagajı mevcut ,vites geçişleri güzel ,donanımı iyi .Eğimli yerler demişsiniz çok yokuş yerde sürdüm kondisyon geliştirdiğim için zorluk yaşamadım .Tabi ki insan arada bir vites daha olsa diye geçiriyor ama hiç de bisikletten ineyim demedim . Kadans ve kondisyon olayı burada kilit nokta . Önceki mesajlarda belirttiğim gibi Kula-Turgutlu turumda da zorluk yaşamadım .Turgutlu girişindeki yokuşları falan çıktım hep. Düz yolda yüksek hızlara çıkmak için de vitesi gayet yeterli 35-50 km/h civarı için götürüyor ama zaten yüksek hızlara geçip riske girmeye de gerek yok bence :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Altantan
Boy konusunda bir şey diyemiycem bilgisi olanlar yazar umarım. 108 zırhlı lastikler ile geliyor ,bagajı mevcut ,vites geçişleri güzel ,donanımı iyi .Eğimli yerler demişsiniz çok yokuş yerde sürdüm kondisyon geliştirdiğim için zorluk yaşamadım .Tabi ki insan arada bir vites daha olsa diye geçiriyor ama hiç de bisikletten ineyim demedim . Kadans ve kondisyon olayı burada kilit nokta . Önceki mesajlarda belirttiğim gibi Kula-Turgutlu turumda da zorluk yaşamadım .Turgutlu girişindeki yokuşları falan çıktım hep. Düz yolda yüksek hızlara çıkmak için de vitesi gayet yeterli 35-50 km/h civarı için götürüyor ama zaten yüksek hızlara geçip riske girmeye de gerek yok bence :D
yüksek hizlara bencede gerek yok katlanirlari keyif bisikleti olarak görüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: hauy
@VolkaNN merhaba, bende de Flexi 108 var, alalı 1 ay kadar oldu. iki şey dikkatimi çekti. bagajı kendiniz mi söktünüz ? hafifletmek için bagaj ve zili sökmeyi düşünüyorum. bir de suluk delikleri yok gibi sizin kadroda, 2020 model değil sanırım.
 
@alperj merhaba.
Evet bagajı kendim söktüm. Bagajla işim olmadığı için bir de bagajsız daha şık göründüğü için. Zil kesinlikle her bisiklet için ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Bence siz de sökmeyin.
Evet 2018 modellerde suluk için delikler ve sele borusu kılavuz çizgileri mevcut değil.
 
@VolkaNN çok teşekkürler cevap için. zili pek kullanmıyorum da, ama haklısınız.

bir de genele bir sorum var: bisikletin orta katlanma noktası çok sert, katlarken ve açarken zorlanıyorum, yumuşatmak için bir öneriniz olur mu ?
 
@VolkaNN çok teşekkürler cevap için. zili pek kullanmıyorum da, ama haklısınız.

bir de genele bir sorum var: bisikletin orta katlanma noktası çok sert, katlarken ve açarken zorlanıyorum, yumuşatmak için bir öneriniz olur mu ?
ilk alındığında öyle ,zamanla daha rahat katlamaya başlıyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: alperj
Herkese merhaba bugün günlük kısa turumu yaptım eve dönüp bisikleti katladığımda farkettim ki arkadaki mıknatıs düşmüş.Geldiğim yolu tekrar gittim belki bulurum diye fakat sadece somun/pul parçasını bulabildim.Carraronun müşteri hizmetlerini aradım ,kurdurduğunuz servis rapor yazıp bize gönderecek biz de o prosedürlere göre gerekeni yapıcaz dedi.Servis yarın ya da öbür gün garanti belgesi ve fatura fotokopisi ile yazıp gönderecek raporu. Daha 1 hafta dolmadan böyle bir şey yaşamam moralimi bozdu açıkçası.Bu tip bir şey yaşayan ya da önerisi olan var mıdır?Accell bisiklete mail de attım nolur nolmaz diye.*Bugün rapor yazılıp kargoyla gönderildi.
228808 dosyayı görüntüle

Merhaba, dün bisikleti sürdükten sonra durdum ve mıknatıs bir anda herhangi bir temas olmadan vidasından kurtulup attı. Pul, yay ve mıknatısın parçalarını topladım sabitleme sıvısı sıkarak tekrar taktım. Bütün kullanıcılar mıknatıslarını söküp, arkadaşın dediği gibi ya oje ile yada sabitleyici ile tekrar taksınlar.

IMG_2822.jpgIMG_2824.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Altantan ve hauy
Herkese merhaba şehir-tur bisikletim başka şehirde olduğu için katlanır bisikletim ile tur olur mu dedim ve pazartesi yola çıktım.Bir kaç önceki mesajda da uzun yol yaptığımı söylemiştim fakat yüküm 7-8 kg anca vardı.Şimdi ise kamp atmalı 13 kg ye varan yük ile yola çıktım.Bisikleti katlayıp dolmuşa koydum ve 2 saatlik yolculuk sonucu İzmir otogara vardım. Otogardan Halkapınar metro istasyonuna kadar 4 km sürdüm ve metroya bindim.İzmir metro 9.30-11 arası bisiklet alıyor. Son durak olan F.Altayda indim ve hemen ilerisindeki Decathlona bir kaç ihtiyacım için uğradım.Alışveriş merkezine,decathlonun içine ve hatta köfteci Yusuf'un içine dahi bisikletle girdim :komik:. Herkes çok iyimserdi ,izin verdiler hep.
photo_2020-07-11_17-40-36.jpg
photo_2020-07-11_17-40-50.jpg
photo_2020-07-11_17-40-57.jpg


Yetişmem gereken yer olduğu için ve geldiğim vakit de geçe kaldığından 2 gibi burdan ayrıldım ve Urlaya doğru yola devam ettim. Böyle bir zorunluluğum olmasaydı kesinlikle sıcakta sürmezdim tabi ki. Su ve soda içmeye dikkat ederek yola devam ettim.
photo_2020-07-11_17-41-07.jpg
Güzelbahçenin girişinde solda ATK bisiklet mağazası diye bir yer gördüm ve dışarıda masaları vardı rica ettim oturmak için 2 çalışan vardı beni içeri davet ettiler ve su verdiler. Sebilden su içtim ve muhabbet ettik ,serin bir ortam da çok iyi gelmişti. Buradalarsa eğer çok teşekkürler tekrardan. Ordan tekrar yoluma devam ettim ,yoğun saatler olduğu için merkezden çıkmam çok zorladı ,zaman zaman sahil tarafından yavaşça gittim. Yüküm olduğu için ve ara sıra rüzgar yediğim için ortalama hızım 9-12 arasında seyrediyordu. Toplam 3 saatin sonunda Urlaya tanıdığımızın yanına varmıştım. Bisikleti arabasına koyduk ve Demircili adlı koya geldik. Orda bana güzel bir yer ayarladı kamp atabilmem için.Hemen Adacığın karşısıydı.
photo_2020-07-11_17-41-11.jpgphoto_2020-07-11_17-41-15.jpg

İlk geceki dolunay:

photo_2020-07-11_17-41-20.jpg

Ertesi gün karşıdaki adacığı keşfe çıktım orda da kamp atıldığını biliyordum.Bulunduğum yerden 2.5 km uzaklıktaydı ve yol acayip kötü,taşlı ve topraklıydı.

photo_2020-07-11_17-41-38.jpgphoto_2020-07-11_17-41-30.jpgphoto_2020-07-11_17-41-24.jpg

Ertesi günü dönüş günümdü ve Urladan Demirciliye gelirken arabayla geldiğimiz yolu bisiklet ile dönücektim. Yol ormanın içinden geçiyor köy yolu ,Urlaya 20 km uzaklıkta ve şerit yer yer 1.5 şeride kadar düşüyordu.O yüzden kalabalığa kalmamak adına 5.30 da uyandım ve kahvaltımı yapıp eşyaları hazırladıktan sonra 6.30 da yola koyuldum.Kamp yerinden çıkar çıkmaz sağlı sollu köpek çevirmesine maruz kaldım 5 köpek tarafından ,iyi ki Sonik köpek kovucuyu almışım bana yaklaşmalarını engelleyerek yoluma devam ettim. :koptum::booo:

photo_2020-07-11_17-41-46.jpg

Yol çok sakindi ve acayip güzel manzarası vardı ,çok hoşuma gitti,her yer çiçek,çam kokuyordu.

photo_2020-07-11_17-41-54.jpgphoto_2020-07-11_17-41-49.jpgphoto_2020-07-11_17-41-58.jpg

Tekrardan metroya binmem gerektiği için acele ediyordum ve 11 gibi Balçovaya varmıştım .Metroya bindikten sonra tekrar Halkapınarda inip otogara sürdüm ve dolmuşa binerek evime vardım .Normalde rotam çok farklıydı ve arkadaşımla yapacaktık fakat son anda onun gelme durumu iptal oldu ve benim de yapmam gereken işler çıkınca kısa kestim yine de çok güzel bir deneyimdi.
Katlanır ile tur yapılıyor evet fakat şöyle bir sıkıntı var hızınızı çok fazla kesiyor yüklü olunca .Ayrıca psikolojik olarak hem artısı hem eksisi var çünkü yorulduğunuzda katlar bir arabaya biner giderim moduna giriyorsunuz artısı ve eksisi bu .
Tur sonunda arka lastiğimin yan yüzeylerinde hafif çizikler pürtükler farkettim ya yükten oldu ,ya da adacığın taşlı yollarından emin değilim .Sıkıntı çıkarır mı onu da bilmiyorum bilen varsa sevinirim. :)

photo_2020-07-11_18-01-12.jpg


Dönüş yolunda bir sürü bisikletli ile karşılaştım ve selamlaştık ,bu da dönüş istatistiklerim.
photo_2020-07-11_18-08-22.jpg
 
Arkadaşlar selam,
İki ay kadar önce 108 alarak ben de aranıza katıldım. bisikletten genel olarak memnunum.
Hoşuma gitmeyen noktası katlayıp açarken sele borusunu idirip yükseltirken ep sürtüyormuş hissi var ve çizikler oluşuyor.
Bunu nasıl engelleyebiliriz?
 
flexi 108 ve vybe D7 arasında kaldım. Hangisini tercih etmeliyim?
 
Katlanırı aldıktan sonra 1 hazirandan beri hafta sonları hariç her gün kullandım .Bugün 105. kilometreye girdim. Almayı düşünenler için bir kaç görüş paylaşayım .İlk bindiğimde gidon çok oynak gelmişti fakat alıştıkça kontrolünüz baya artıyor .Elle taşımak için çok da ağır değil ,uygun kiloda. Yokuşlar bir şekilde çıkılıyor ilk günler nefes nefese kalmıştım ama artık çıkması çok zevkli geliyor kondisyon arttıkça çözülüyor yani iş , bahsettiğim yokuşlar max %14 falan tabi fazlasını bilemem . Düz yolda hız yapmak için vitesi gayet yeterli ama çok da hız yapıp riske girmeye gerek yok ,pedal boşa çıkmıyor yani. Max 56 km/h hızı yokuş sonu gördüm ama bir dengesizlik vs yaşatmadı zaten çok o hızlara çıkmıyorum .Bozuk yollarda evet direk her şeyi hissettiriyor ama toprak köy yolu tarzı yerlerde gitmesi de çok zevkli çok etkilemiyor. Önceki mesajlarımda mıknatısımın düştüğünü söylemiştim garanti kapsamında yenisi gönderildi sıkıca taktık bu sefer.230938 dosyayı görüntüle230939 dosyayı görüntüle230940 dosyayı görüntüle230941 dosyayı görüntüle
Merhaba gidonun (direksiyonun) oynaklık ayarını değiştirmeniz veya sertleştirmeniz mümkün. Sanırım dışta bir vidası mevcut ama siz karışıklık olmaması adına bir bisikletçide düzelttirebilirsiniz. Ayrıca gidonun kısa olduğu ve bilek açı ayarının mandallı olmadığı alyanlı modellerde ( genelde 2019lar) aslında gidon kısa değil, iki kademeli, sadece gidonu yükseltirken bir yerde sizi sınırlayan ortadaki vidayı atlatmanız gerekiyor. Bunun için gidonu önce tamamen yuvasından çıkartıp vidadan sonra olacak şekilde yerleştirebilirsiniz. Ardından içteki kısmı kullanabilirsiniz. Tabiki güvenliğinizi sağlamak adına içerde yeterli mesafe bırakmaya her zaman özen gösterin ve gidonunuzu yeterli şekilde sıktığınızdan emin olun.
Bir not daha düşeyim 52T aynkollar 2019 larla birlikte gelen bir özellik. Ayrıca 2019dan sonraki modellerde mıknatıslar gayet kuvvetli. Herkese keyifli sürüşler..
 
  • Beğen
Tepkiler: hauy
Selamlar, bisikleti biraz silip temizleyeyim dedim. Arka tekerleği sökmek istediğimde mıknatıs mandalın dönüşüne engel olmakta bu durumla karşılaşıp sorunsuz sökebilen var mı? Kulak tarafından gevşetmek pek mümkün değil.
 
Yerinizde olsam flexi 108 modelini tercih ederdim. 8 vites büyük avantaj sağlıyor. Daha sonra modifiye etmek istediğinizde bunu anlıyorsunuz.
 
Son düzenleme:
Selamlar, bisikleti biraz silip temizleyeyim dedim. Arka tekerleği sökmek istediğimde mıknatıs mandalın dönüşüne engel olmakta bu durumla karşılaşıp sorunsuz sökebilen var mı? Kulak tarafından gevşetmek pek mümkün değil.
Şanssızlık olmuş. Arka tarafında bir vida olmasın lazım ordan gevşetebilirsiniz.
 
Geçen hafta 108 modeli 2400 liraydı, dün almaya gittim 2650 lira oldu dediler zam gelmiş. 2.elde ne kadar favori ilanım varsa hepsi 200 lira arttırdı fiyatı, araba piyasasını geçti bu bisikletler
 
20 yıl sonra ilk bisiklet deneyimimdi flexi 108 sanırım nisan mayıs ayları civarında aldım tam hatırlamıyorum sokağa çıkma yasaklarının başladığı dönemdi :) herşey güzel hoşta yokuşlarda zorlanıyorum ya... ah keşke büyük tekerlerim daha çok vitesim olsa diyorum içimden ... bisikleti satıp şehir bisikleti tarzında yine aynı fiyatlara bisiklet alma fikri geliyor aklıma...

Sizce ne yapmalıyım... bisikleti de çok kullanmıyorum kullanmadım ama her günde kondisyon artsın diye uğraşamıyorum malesef. satarsam da çok adaletsiz fiyatlara satmam...
 
  • Beğen
Tepkiler: Akınlasınn
20 yıl sonra ilk bisiklet deneyimimdi flexi 108 sanırım nisan mayıs ayları civarında aldım tam hatırlamıyorum sokağa çıkma yasaklarının başladığı dönemdi :) herşey güzel hoşta yokuşlarda zorlanıyorum ya... ah keşke büyük tekerlerim daha çok vitesim olsa diyorum içimden ... bisikleti satıp şehir bisikleti tarzında yine aynı fiyatlara bisiklet alma fikri geliyor aklıma...

Sizce ne yapmalıyım... bisikleti de çok kullanmıyorum kullanmadım ama her günde kondisyon artsın diye uğraşamıyorum malesef. satarsam da çok adaletsiz fiyatlara satmam...
Satıp flexi 121 alın mesela
 
20 yıl sonra ilk bisiklet deneyimimdi flexi 108 sanırım nisan mayıs ayları civarında aldım tam hatırlamıyorum sokağa çıkma yasaklarının başladığı dönemdi :) herşey güzel hoşta yokuşlarda zorlanıyorum ya... ah keşke büyük tekerlerim daha çok vitesim olsa diyorum içimden ... bisikleti satıp şehir bisikleti tarzında yine aynı fiyatlara bisiklet alma fikri geliyor aklıma...

Sizce ne yapmalıyım... bisikleti de çok kullanmıyorum kullanmadım ama her günde kondisyon artsın diye uğraşamıyorum malesef. satarsam da çok adaletsiz fiyatlara satmam...
Vites için satmanıza hiç gerek yok. Daha çok vites de karışıklıktan başka birşey değil. Tek ihtiyacınız olan karegöbek uyumlu 170mm kol uzunluğu olan 42T yapraklı aynakol ve takıp kullandıktan sonra ne kadar iyi yapmışım diyeceksiniz.
 
Geri