Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Flexi 121

Sn @hohenheim Crraro Flexi 121'in ikizi Bianchi Folding 21 ile ilgili kullanıcı deneyimlerimi aşağıdaki bağlantıda açıklamaya çalıştım.
Bağlantıda Carraro Flexi 121+Bianchi 21 ile ilgili detaylı bilgi var.
Ancak özel olarak sormak istediğiniz sorularınız varsa cevaplayabilirim.
Esen kalın.

Bianchi 21 Vites Katlanır Bisiklet
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özcan
Scudo
@Mesut DOĞRU Bahsettiğiniz sayfadaki tanıtımınızı okudum. Güzel bir açıklama olmuş. Gidon ve gövde kilit mekanizmaları nasıl? Yakından fotoğrafları var mı? Gidon borusundaki kilitte bir civata görünüyor, tam anlayamadım yapısını. Peki Btwin Tilt 500 (7 vites) ve Carraro Flexi 121 (21 vites) arasında olsanız ne düşünürdünüz? Bisikletin ağırlığı sitesinde bile yazmıyor. Ağırlığı nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Sn @hohenheim dilerseniz kısa kısa gidelim.

a) Btwin Tilt 500 (7 vites) kullanmadığım için yorum yapamıyorum.

b) Bisikletin ağırlığını tartmadım. Ancak bir üyemiz 13,4 kilo olarak yazmıştı. Ben 14 kiloluk eski şehir bisikletimden daha hafif olduğunu söyleyebilirim.

c) Gidon borusundaki cıvata, gidonun gergi cıvatası. Bu vida ile gidonun katlanma noktasındaki boşluğunu alabiliyorsunuz.

d) Gidon ve gövde kilit mekanizmaları oldukça kaliteli, sağlam ve +emniyet mandallı. Mekanizma kilitlendiğinde, herhangi bir nedenden dolayı açılmasın diye ek bir güvenlik önlemi uygulanmış.Bu da bisikleti daha güvenli hale getiriyor.

Ben, İstanbul'un bol yokuşlu coğrafyası nedeni ile 21 vitesli Bianchi'yi tercih ettim (Carraro Flexi 121 ile aynı bisiklet) . Bisikletimle İstanbul turuna çıkıp,yokuşlarda 3'lü aynakolun rahatlığını hissetmeye başladığımda, bu tercihimde ne kadar haklı olduğumu bir defa daha anlıyorum.

Btwin Tilt 500 (7 vites) mi? Carraro Flexi 121 mi?, buna bir anlamda bulunduğunuz il,ilçenin coğrafyası ve sizin kullanım amacınız karar veriyor.
Şayet bulunduğunuz il yahut ilçede yoğun rampa varsa, 7 vites size yetmeyebilir ve bu nedenle bisikletinizden soğuyabilirsiniz.
Ancak bulunduğunuz il,ilçede yokuş yoksa, yahut, tolere edilebilir yoğunlukta az ve düşük eğimli yokuşlarınız varsa, o zaman 6/7/8 vitesli katlanır bisiklet de sizin ihtiyaçlarını fazlası ile karşılayacaktır.

Esen kalın.
 
@hohenheim
Bende 6 vites katlanır btwin vardı , gerek ağırlık gerek İstanbul yokuşları terletiyor gerçekten , hatta o aynakol ile bazı yerleri çıkamazsınız , fakat carraroya geçtim geçen hafta ve muazzam bir fark var yokuşlarda. Ayrıca gidon boyu yönü ayarlanıyor sorun nedir anlayamadım tam gidonla ilgili?
 
@hohenheim Mosso Marine disk frenli olması şart değilse n11 kuponunuzla 800 TL'ye V fren alabilirsiniz.Arasında 400 tl gibi bir fark çok değil gibi gözükebilir ancak %50 daha pahalıya alacağınız tilt 500 size +%50 keyif-performans katacak mı? ben emin değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
carraro fleksi 121 de sele borusu tam olarak yere inip ayak görevi görmüyor sanırım. Fleksi 121 resimlerinde bisiklet aynakol üzerinde duruyor. Buna çözüm olarak takılacak bir parça fleksi için mevcut mu ? Ayna kol üzerinde durmaması için bir ayak parçası var mı ?
 
Sn @bisikletebin 2017 model Carraro Flexi 121'de aynakol altında demir ayak var. Bisiklet katlandığında bu demir ayağın üstüne biniyor.
Esen kalın.
 
Yardımlar için teşekkür ederim.

Bu akşam siparişimi vereceğim. Şimdi de gözüm göbekten vitesli Flexi 107 modeline takıldı :D

(link)

N11'de yukarıdaki bisikleti 111TL indirimle alabiliyorum. Göbekten vites de hiç kullanmadım ama çok şık duruyor ve burada artılarını methedenler gördüm. Gece yarısına kadar Carraro Flexi 121 mi Carraro Flexi 107 mi karar vermem gerekli :D Flexi 107 sayfasında biraz ağır olduğunu yazmışlar ama arkadaki seleden olduğunu düşünüyorum. Selenin ağırlığı en az 1.5-2kg eder zaten, ayrıca fiyatı da 100TL vardır.
 
Carraro Flexi 121 ile ilgili bazı updateler yaptım. normalde olmayan suluk delikleri yerine suluk tutuculardan aldım ve on tarafa sabitledim. elcik vites sistemi, fren kollarını ve fren ayaklarını değiştirdim. 225 TL ekstra masraf yapmış oldum bisiklete ve buna değdi. tek sorun gidon çok ince ve elcikler zorlama ile gidonda hareket edebiliyor. öyle çok yalama olmuş gibi değilde sabah tura çıktığımdaki pozisyonu ile sürüş sonrası pozisyonu baya aşağıya kaymış oluyor!

Ben bu bisikleti eşimle sahilde binmek için eşime almıştım. bende 28" bir tur bisikleti var. mümkün olduğunca katlanir bisiklete binmemeye çalışıyorum :) tekerlerin küçük olmasından dolayı bisiklet bir türlü gitmiyor hissine kapılıyorum ki gitmiyorda açıkçası :)

Ama açıkçası buradan tekrar söylüyorum yokuşları katlanır bisiklet ile kolaylıkla çıkabiliyorum. aynı yokuşları 6-7 vites bisiketler ile denedim, gerçekten sonuna kadar çıkamadım yokuşların! katlanir da istanbul içi kullanım için(yokuş çıkılacaksa) 21+ vites şart yada daha sonrada taktırmakta fayda var, ben bir arkaşadaşımın 7 vites bir bisikletini denedim o da benim 21 vitesi, arkadaşım aynı hafta vites sistemini değiştirdi!
 

Dosyalar

  • IMG_1294.JPG
    IMG_1294.JPG
    266,9 KB · Okunma: 170
  • IMG_1297.JPG
    IMG_1297.JPG
    233,1 KB · Okunma: 162
  • IMG_1521.JPG
    IMG_1521.JPG
    106,6 KB · Okunma: 162
  • IMG_1519.JPG
    IMG_1519.JPG
    82,1 KB · Okunma: 163
  • IMG_1517.JPG
    IMG_1517.JPG
    63,7 KB · Okunma: 157
  • IMG_1516.JPG
    IMG_1516.JPG
    72,1 KB · Okunma: 162
  • IMG_1499.JPG
    IMG_1499.JPG
    54,8 KB · Okunma: 164
  • IMG_1496.JPG
    IMG_1496.JPG
    49,8 KB · Okunma: 155
  • IMG_1495.JPG
    IMG_1495.JPG
    37,7 KB · Okunma: 152
@muratcelen fren kollarını ve fren ayaklarını neden değiştirdiniz? zaten fazla da kullanmıyormuşsunuz. vites sisteminde ne gibi değişiklik yaptınız?
 
@1dost bisikleti eşim kullanacak evet ama ara sırada olsa bisikleti kullanacağım bende sonuçta.
Elcik vites sistemi benim için bile kullanması zor iken eşim için çok daha zor olacağından dolayı değiştirdim. Eski fren kollarıda kısa ve çok kaliteli değildi.
Bisikletin konforunu artırmak bisiklete binmek konusunda isteği artıracaktır sonuçta. birazda güvenliği artırmış oldum bu modifiye ile.
Vites Sisteminde sadece vites kolunu değiştirdim, aktarıcılara dokunmadım.
(link)

selamlar, bisikletin pedalını değiştirmek istiyorum ve bisiklet ayakkabı kali takmayı istiyorum.
(link)

öneriniz varmı?
 
Bu bisiklette port bagaj işini sorunsu nasıl çözeriz? 20" port bagajların tam oturmadığı şeklinde bir yazı okumuştum.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihy ve sertez
@muratcelen
Sadece beğenmek yetmez :) Sn @muratcelen Bu güzel çalışma için sizi tebrik ediyorum.Bisikletinizi güzel günlerde keyifle kullanın.
Not; Elcik ve vites kolları harika olmuş. Güle Güle kulanın.
Esen kalın.
 
@sertez güle güle kazasız belasız sürüşler dilerim.

@akinomatata benim elimde seleden bağlantılı bir portbagaj var, kadroya da sabitlenen cinsten! yakın zamanda onu deneyeceğim! resimleri ve yorumlarımı paylaşırım.
 

Dosyalar

  • _DSC2352_zps13e1436d.jpg
    _DSC2352_zps13e1436d.jpg
    122,1 KB · Okunma: 77
@1dost standart bir port bagaja bu kelepçeyi takarak sorun çözülebiliyor demekki. Peki port bagajınız ne marka?
 
Geri