Sn
@hohenheim dilerseniz kısa kısa gidelim.
a) Btwin Tilt 500 (7 vites) kullanmadığım için yorum yapamıyorum.
b) Bisikletin ağırlığını tartmadım. Ancak bir üyemiz 13,4 kilo olarak yazmıştı. Ben 14 kiloluk eski şehir bisikletimden daha hafif olduğunu söyleyebilirim.
c) Gidon borusundaki cıvata, gidonun gergi cıvatası. Bu vida ile gidonun katlanma noktasındaki boşluğunu alabiliyorsunuz.
d) Gidon ve gövde kilit mekanizmaları oldukça kaliteli, sağlam ve +emniyet mandallı. Mekanizma kilitlendiğinde, herhangi bir nedenden dolayı açılmasın diye ek bir güvenlik önlemi uygulanmış.Bu da bisikleti daha güvenli hale getiriyor.
Ben, İstanbul'un bol yokuşlu coğrafyası nedeni ile 21 vitesli Bianchi'yi tercih ettim (Carraro Flexi 121 ile aynı bisiklet) . Bisikletimle İstanbul turuna çıkıp,yokuşlarda 3'lü aynakolun rahatlığını hissetmeye başladığımda, bu tercihimde ne kadar haklı olduğumu bir defa daha anlıyorum.
Btwin Tilt 500 (7 vites) mi? Carraro Flexi 121 mi?, buna bir anlamda bulunduğunuz il,ilçenin coğrafyası ve sizin kullanım amacınız karar veriyor.
Şayet bulunduğunuz il yahut ilçede yoğun rampa varsa, 7 vites size yetmeyebilir ve bu nedenle bisikletinizden soğuyabilirsiniz.
Ancak bulunduğunuz il,ilçede yokuş yoksa, yahut, tolere edilebilir yoğunlukta az ve düşük eğimli yokuşlarınız varsa, o zaman 6/7/8 vitesli katlanır bisiklet de sizin ihtiyaçlarını fazlası ile karşılayacaktır.
Esen kalın.