Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive 224, 225 ve 227 hakkında

Scudo
Ağır tabi. Yerli firmaya bağlı bir ürün, fiyat da uygun. Bu kadar ağır olması normal. Fakat Carraro şehir bisikleti serilerinin fazla abartıldığı görüşündeyim. Efsane yaptılar yahu :)
 
@Deniz
Belki ilk gün biraz ağır ama sonra her geçen gün hafifliyor. O kadar ki dengelemek için gidon çantası, pompa, ic lastik, iki matara, arka bagaj, ön bagaj, zırhlı lastik hatta u kilit ekliyorsunuz ancak bir parça ağırlaştırabiliyorsunuz. Sanırım bu yüzden ve bu seri 2 bin liraları çok geçmediginden efsane :)
 
Tur bisikleti deniyor kendisine ama gereksiz ağır bence. Ağırlığı sağlamlığı ile değil, kalitesinin düşük olması ile alakalı. Zaten fiyatı da belli. O fiyata göre özellikleri iyi bile.
Aynı turları düz maşalı giant, merida ve trek gibi namı almış yürümüş markaların fitness-city tarzı bisikletleriyle de yapabilirsiniz. Amortisör ağır arazi koşulları haricinde tamamiyle gereksiz bir ekipman.
Bisiklet+kullanıcı+eşyalar ile zaten ağır olacak söylemine ise katılmıyorum, çünkü bisikletin hafif olması ona daha rahat hakimiyet kuracağınız anlamına gelir ki her tarz bisiklette, evet, hafiflik önemlidir.
Şimdi kızcaanız bana CS'ye laf söyledim diye ama, yukarıda saydığım markalar ve muadilleri vs gibi bisikletler ile turlayın da farkı görün. CS serisini o kadar da abartıp şey yapmayın :)
 
Daha önceki bisikletim 14.7 kg idi şimdiki Fitness ise 10.7 aradaki 4 kg fark uzun soluklu tırmanışlarda adeta 40 kg gibi geliyordu.
Gerçeği kabullenmek lazım Cs ağır vasıta..
 
@Candan Biberci
Elbette ağır, şaka ediyorum giderek hafifliyor diyerek. Nerdeyse bi beyaz eşya kadar ağır, ideali bunun üçte ikisi kadar ağırlığa sahip olmasıdır muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Bu sektörde şöyle bir durum söz konusu!
Fiyat arttıkça aldığınız bisikletin kilosu da hafifliyor.
Ters orantılı yani :)
 
Fiyat/performans kıyaslamalarına göre CS serisinin abartılması normal bence, 750-1000 TL fazla verip 2-2,5 kg ağırlık azaltmak bana pek mantıklı gelmiyor, üstelik sadece ağırlık da değil donanım olarak daha düşük bir modele sadece "marka" olduğu için o paraları vermek tercih edilmeli mi tartışılır? Ama efsane noktasına getirilmesi de "züğürt tesellisi" diyeyim kendi adıma, 2 adet CS serisi bisiklet sahibi biri olarak :)
 
@Anonim
Evet züğürt tesellisi epey iyi bir benzetme oldu :)
 
İmkan dahilinde uzun vadede düşünmek gerekli.
Fazla verildiği düşünülen para beni genel anlamda rahatlatabiliyorsa buna değer derim.
İyiki almışım derim :)
 
uzun seneler sonrasında yeniden bisiklete sevdalanan kişiler için uygun bir bisiklet.
çünkü maymun iştahlılık mı, geçici heves mi, yoksa kalıcı bir keyif mi olduğuna karar verebilmek önemli.
bu aşamada 3000TL lik bir bisklet alıp sıkılıp bırakmaktansa, bu tarz bir bisiklet alıp kullanmayı tercih ederim ki aynen öyle yaptım.
3 sene önce 27 yıl aradan sonra yeniden binmek istedim. 700TL gibi bir rakama aldım 224ümü. bu sene gecen ay kaza yapıp omzumu kırdım. iyileşme sürecinde yeniden bisiklete binmeye çalışmamla evet ağır geldi. ve yeni hafif fitness bir bisiklet peşine düştüm.
bu anlamda 27 yıl aradan sonra bana yeniden bisikleti sevdirmesi anlamında kişisel efsanemdir. ve satmayı planlamıyorum açıkçası.

kısacası fiyat performans için giriş seviyesi bisikletler için iyi bir ürün.
sağlam bir ürün.
olsa olsa efsaneliği bu anlamda olabilir.
 
Şehir bisikleti türünde ağırlık sınırım 10 kg dir. Yani üzerinde ıvır zıvır olamadan-çamurluk, suluk kafesi, suluk, bagaj, çanta, aydınlatma, ayaklık vs- bunları sonradanda ilave edersin ki fabrika çıkışı yerine ben malzemeyi kendim seçmeyi tercih ederim. 10 kg ağırlık sınırı önemlidir çünkü bu ağırlıktaki bir bisiklet ister istemez daha akıcı olacaktır. çünkü üzerinde daha akıcı bir jant seti ve vites sistemi olacaktır. Ha benim bisiklet pedal ile birlikte şu an 11 kg nin altına inmiş bulunuyor. @Candan Biberci nin bisikleti nasıl 10.5 kg anlamadım doğrusu. Bir ihtimal atıyordur.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@Mehmet Vidinli
15 kg lik bir bisikleti giriş seviyesi olarak düşünmek bisikleti sevdirmek değil olsa olsa bisikletten soğutmak olur:)
Heleki o bisiklet heveslisi kondüsyon sahibi değilse ıkına ıkına rampa çıkarken "bütün bisikletler böylemi acaba ? Yoksa bendemi bir tuhaflık var ? Tavsiye üzerine aldık iyi dedilerdi bide.." diye düşünmesi çok muhtemel.

Hangi hobi yada spor dalında olursa olsun giriş seviyesi diye bir tabir olmamalı.tavsiyede bulunan yada ticaretini yapan kişi samimiyse seni üzmeyecek bütçenide çok sarsmayacak bir F/P ürünü öneriki kullanıcı bu işten keyif alabilsin.

Benim gibi 14.7 kg lık aygırdan inip 10.7 kg lık kısrağa binersen aradaki farkı anlayıp 'tamam üstüne bir fark istemiyorum' deyip katırı yeni giriş seviyesi heveslisine bırakıp arkana bile bakmadan yeni kısrağınla uçar gidersin:)

@mehmetsunu
10.5 değil abi 10.7 :)
Lastiklerden 600 gr sele borusu ve gidondanda 225 gr kardayım:)
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
bisiklette ağırlık azaltımını nereden yapacaksın. @Candan Biberci gibi sele borusu ve gidondan yapıyorsan çok farketmez. Ama lastikler önemlidir, jant önemlidir. Önem sıralamasına göre bence;
1-Jant seti
2-lastik, iç-dış
3-Aynakol ve orta göbek
4-zincir
5-pedal
6-ruble
7-disk fren için rotor
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@mehmetsunu
İç lastikten bile farkediyor şu anda balon misali Laos malı iç lastik kullanıyorum.Ömrü biten orjin lastikleri yine orjin farklı segmentte lastik taktım.Eskiyle yeniyi elle tartınca bile farkediliyor.
Eski iç lastikler çok kaliteliydi ve kalındı.
Kısacası lastik başı 300 gr kârdayım
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
O zaman başka alternatiflere yönelmem gerekecek,önerebileceğiniz bisiklet var mı 1000 lira bütçem var.Şehir/tur amaçlı kullanacağım.
 
@Barisbu sorunda burada zaten her ne kadar bu bisiklet ağırlığı nedeniyle eleştirilse de f/p olarak ideal. herkes 2000 3000 tl lik bisikletlere binmek ister ama bütçe her şeyden önce gelir bence
 
@Barisbu
Carraro Sportive nin muadili Salçano ciyt fun serisi var.13.7 kg yani 1 kg daha hafif.
Sana tavsiyem 2.elde bakman olacak.1000 tl civarı farklı markalardan temiz bisikletler denk geliyor.
 
@Candan Biberci @Barisbu tabii bir de sıfır bisiklet alırken satış sonrası hizmet kalitesine bakmak gerekiyor. (şayet bildiğiniz, tanıdığınız, usta bir bisikletçiniz yoksa) Salcano ve Carraro satış sonrası hizmet kalitesi açısından kıyaslanmayacak düzeyde, forumda bile iki markayla ilgili kısa bir araştırma yaptığınızda Salcanoyla ilgili sorun yaşayanların çoğunlukta olduğunu göreceksiniz. Elbette Carraro veya Accell Bisikletle ilgili de sorun yaşayanlar duyacaksınız ama Salcanoyla sorun yaşayanların yanında önemsenmeyecek düzeyde. Tabii yine de tercih arkadaşın, bizler anca laflarız :)
 
Geri